PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie zapłonu na oko/słuch jakieś rady byle na święta bo jeździć trzeb



adam11d
25-12-13, 11:25
Witam.
Po wymianie aparatu zapłonowego (d15b7 + sekwencja) autko jest nieco słabsze i przymulone.
Na 90% jest to wina wyprzedzenia zapłonu,stary aparat miał zaznaczaną kreskę co się pokrywała z głowicą a ten czysty i wiadomo trzeba go ustawić.
Ma ktoś jakieś rady jak to w garażu zrobić? potrzebuję auto na JUZ bo to święta tu do rodziny to,to to ,tamto A po świętach do mechanika i lampa w ruch. Jak się ustawia to wiem tylko jakieś wrażenia odsłuch jak sprawdzić optymalną pracę?

Michał102
25-12-13, 11:32
Na słuch zapłonu nie ustawisz. Ja jak zdejmowałem aparat by powymieniać w nim uszczelnienia, to przy montażu troszkę się pobawiłem i próbowałem ustawić na słuch. Silnik niby chodził równiutko i cichutko, ale jak przyświeciłem lampą, to zapłon był, ale w lesie ;)

adam11d
25-12-13, 11:39
hehe byle na święta bo boje się że teraz jakieś konsekwencje mogą nastąpić

Michalll_1991
26-12-13, 11:37
Ustaw na środek zakresu... Ustawienie lampa to minuta roboty

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

Jookoozzz
29-12-13, 07:19
Dołącze sie do tematu...jak mam ustawić zapłon jak nie mam wyciec na dolnym kole :( ?

Saiti
30-12-13, 00:51
Dołącze sie do tematu...jak mam ustawić zapłon jak nie mam wyciec na dolnym kole ?

Zmień na koło pasowe z wycięciami :) Każde miało, nie może być inaczej, może źle szukałeś :) Nie są robione wielkim dłutem, także poszukaj dokładniej :)

CRX1
30-12-13, 03:36
Oczyść papierem ściernym krawędż koła i znaki na pewno się znajdą .

Michał102
30-12-13, 11:57
Oczyść papierem ściernym krawędż koła i znaki na pewno się znajdą .

x2

Potem środkową kreskę zaznacz sobie jakąś białą farbką lub markerem żeby w lampie było dobrze widać:)

Maskunt
30-12-13, 19:38
Spójrz na mocowania aparatu (te w głowicy) od strony aparatu, jeśli był przykręcony przez długi czas w jednej pozycji, powinien być widoczny ślad wcześniejszego położenia.

CRX1
30-12-13, 23:40
Ślady w niczym nie pomogą . Jak chce dobrze mieć ustawiony zapłon , to musi ustawić lampą.Przesunięcie aparatu 1mm , to przesunięcie na kole ok 3 -ch stopni.

Muzyk-Grzes
01-01-14, 11:28
Zmień na koło pasowe z wycięciami Każde miało, nie może być inaczej, może źle szukałeś Nie są robione wielkim dłutem, także poszukaj dokładniej
I tu was zadziwię nie każde miało wszystkie znaki, D13B2 miał kreskę na GMP innych znaków nie było. Jak Maxoff robił mpfi u LechuLK też nie miał jak ustawić zapłonu.

ps: Oczywiście nie każde D13 tak miało ja miałem wszystkie znaki.

Jookoozzz
01-01-14, 11:33
I tu was zadziwię nie każde miało wszystkie znaki, D13B2 miał kreskę na GMP innych znaków nie było. Jak Maxoff robił mpfi u LechuLK też nie miał jak ustawić zapłonu.

ps: Oczywiście nie każde D13 tak miało ja miałem wszystkie znaki.

Ja juz 3 razy szukałem bo chciałem ustawic zapłon i sprawdzic rorzad, no nie ma :( I co teraz mam zrobic?

Muzyk-Grzes
01-01-14, 13:47
Z tego co pamiętam to LechuLK zmieniał koło na takie ze znakami. Można też spróbować zmierzyć odległość na kole pasowym od GMP do 16 (ewent 18) stopni i narysować białym markerem na kole taki znak. Biały wtedy lepiej widać.

Jookoozzz
01-01-14, 14:25
Bede jeszcze szukał inaczej bede zmuszony wymienic koło :/

Muzyk-Grzes
01-01-14, 14:31
W sumie to spokojnie możesz to zrobić, musisz tylko znaleźć inne auto ze znakami bez ściągania kółka (koło znakami na dole bo od góry kiepski dostęp) odmierzyć sobie tą odległość od GMP do znaku środkowego z 3 kresek i przenieść tą odległość na swoje kółko. W zależności co u ciebie w D13+ ten plus oznacza ustawić zapłon na odpowiedni kąt.

Jookoozzz
01-01-14, 14:43
D13 + bo niewiemjak nazwac jezeli zalozylem gazniki z d14a1 :P , bede jeszcze szukał, papierek i pomału do przodu...

Muzyk-Grzes
01-01-14, 18:00
Czyli zapłon nadal na 22 st. (o ile dobrze pamiętam) a szukać na kole czegoś czego nie ma "bezcenne"

Jookoozzz
01-01-14, 18:29
Czyli zapłon nadal na 22 st. (o ile dobrze pamiętam) a szukać na kole czegoś czego nie ma "bezcenne"
:) dobre...zawsze warto sprawdzic kilka razy, sciagne kolo a poniej bedzie : o ja pier...le, znaki...na hu... ta robota...

Maskunt
01-01-14, 18:35
Ślady w niczym nie pomogą . Jak chce dobrze mieć ustawiony zapłon , to musi ustawić lampą.Przesunięcie aparatu 1mm , to przesunięcie na kole ok 3 -ch stopni.
Mówimy o ustawieniu "byle dojechać", a nie porządnym. Ślady bardzo pomogą, ja ustawiłem w ten sposób i na lampie okazało się, że jest idealnie.

Jookoozzz
02-01-14, 22:06
Teraz podepne sie do tematu : Jak poprawnie ustawic na lampie

D13b2, odpinam wezyki i je zaslepiam. Lampa strzela w koło, widze na kole dwie kreski i pozniej 3 kreski. Jak mam ustawic by było dobrze? Na pistolecie mam pokretlo mam ustawic na 0 ? Wszystko robie na wolnych obrotach ?

PIMPEK_EJ2
02-01-14, 23:38
Chyba zależy jaka lampa? W niektórych jest płynna regulacja:)

Brylant1
02-01-14, 23:55
Ustawiasz lampe na zero i celujesz w srodkowa kreske z trzech. Regulacja konta przydaje sie jak masz zazbaczone tylko gmp.

Jookoozzz
03-01-14, 08:16
Ustawiasz lampe na zero i celujesz w srodkowa kreske z trzech. Regulacja konta przydaje sie jak masz zazbaczone tylko gmp.
A co z moimi wezykami ? zostawiam - zaslepiam ?

PS: Ustawiam pistolet na 0, strzelma w koło. Widze pierwsze dwie kresik, jezeli chce przekrecic aparat by wycelowac na srodek tych trzech kresek to brakuje mi regulacji na aparacie :/ Rozrzad sprawdzony 3 razy i jest zgodny.

PS2: Czy na fotce kable WN sa dobrze zapiete ?

http://img31.imageshack.us/img31/969/c4g3.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/31/c4g3.jpg/)

Jookoozzz
03-01-14, 18:45
Nikt nie pomoze :(

rooter666
03-01-14, 19:00
przecież w sam naprawiam jest wszystko podane ;]
http://i.imgur.com/qEZBa3g.png

Jookoozzz
03-01-14, 19:07
Ok czyli kolejnosc mam dobra...jak teraz z tymi podcisnieniami w aparacie? jak je zaslepie to gdzie ma sie punkt pokrywac? Gdzies wyczytałem : D13B2 zapłon ustawia się na 20 stopni (+-2 stopnie) oraz 2 stopnie przy odpiętych wężykach. Czyli jak rozumiem jak odepne wezyki od aparatu to mam szczelac nie w te 3 kreski tylko te wczesniejsze dwie a dokladniej w druga czyli 2stopnie, a jak podepne wezyki to ma sie zgadzac z srodkowa z tych 3 kresek. I to mam robic na biegu jalowym 850obr ?