Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zgasla i nie odpala



Smolar
29-03-08, 19:44
Witam,mam problem z moja Hania..Jechalem sobie spokojnie,puscilem sprzeglo na dwojce i zgasla...krecila,prad byl,akus dobry...qmpel przyjechal zobaczyl,odlaczylismy klemy by reset kompa zrobic...kilka minut odczekalismy podlaczyl,Hania zapalila,przejechalem sie,wszystko gra...odstawilem auto,po ok 15minutach znow nie chciala odpalic,przeczyscilem szybko klemy podlaczylem,ale nic nie dalo:(..
Co to moze byc Panowie?Ktos mial podobny przypadek??

Z gory dziekuje za podpowiedz,pozdrawiam

jacek_bp
29-03-08, 21:31
Proponuje na poczatek nastepujaca lekture
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41786
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=35644

ale najpierw poszukaj nastepnym razem bo Cie zaraz ktos op.....

Smolar
29-03-08, 21:56
Dodam ze po resecie kompa odpalila...przejechalem sie,wszystko bylo ok,potem po 15min chcialem auto przestawic i juz klapa;/,nie odpala;/..zakrecila,odpalila na 2s i zdechla i dalej nic.. :(

Skoti
29-03-08, 23:12
kable, świece, sprawdz rozrząd

Smolar
30-03-08, 03:49
Jakby rozrzad poszedl to watpie by odpalila :/
Swiece tez raczej wykluczam,czasem kreci troche dluzej przy odpalaniu ale odpala,co do kabli,to prad jest,kreci,po resecie odpalila bez problemu...dzwonilem do znajomego ktoremu w corolli poszedl modul zaplonowy,mowil ze mial podobnie,zgasla,krecila,prad byl,ale odpalic nie odpalila..Wy tu spece jestescie od tych spraw wiec licze na Wasza pomoc :)
Pozdraiwam

Skoti
30-03-08, 09:07
Miałem sytuacje że rozrząd mi przeskoczył o 2 zęby i auto nie chciało odpalić ale w twoim przypadku gdy raz odpala a raz nie to prawdopodobnie cewka lub moduł zapłonowy

Smolar
30-03-08, 10:54
Dzis zrobilem ponowny reset kompa,teraz nawet po resecie nie odpalila... :/

jacek_bp
30-03-08, 11:30
Wedlug mnie uszkodzil sie modul zaplonu. Jak masz od kogo pzyczyc, wez i podmien zebys byl na 100% pewny. Tak jak Ci podalem w linkch jest apisane ze pewnosci miec nie mozna ale modul zaplonu jest bardzo czesta usterka w aparacie zaplonowym. Sprawdz czy masz iskre na swiecach. jak nie to mozesz smialo zabierac sie do ogladania aparatu, skoro mowisz ze kable i swiece masz dobre.
Z wlasnego doswiadczenia moge Ci zasugerowac ze to pewnie modul zaplonu.

Smolar
30-03-08, 12:17
Qmpel ma Civice coupe 1.5 101 km to jest ej2 bodajze,czy od niej modul zaplonowy bedzie pasowac do mojej?Jak sie przeklada taki modul?
Pozdrawiam i dziekuje za wsparcie duchowe :d

jacek_bp
30-03-08, 12:47
Qmpel ma Civice coupe 1.5 101 km to jest ej2 bodajze,czy od niej modul zaplonowy bedzie pasowac do mojej?Jak sie przeklada taki modul?
Pozdrawiam i dziekuje za wsparcie duchowe :d
Kolega ma D15B7 jak sadze po mocy i ze to w qpe. Nie wiem jaki ty masz silnik ale typ modulu zaplonu jest bardzo typowy i nie zmienia sie chyba w mniejszych silnikach (nie wiem jak jest w np. B16A2). jak odkrecic kopulke to chyba wiesz. Pozniej palec i oslone plastikowa. Modul zaplonu to ten element do ktorego dochodza trzy przewody, jak dobrze pamietam mozesz to dokrecic bez dalszego rozbierania. Zdejmij stary polacz kolegi i zobacz czy odpala.
Tak przy okazji sprawdz mase na pokrywie zaworow, to czesta przyczyna uszkodzenia mudulu.

Smolar
30-03-08, 12:53
Dodam ze mam D15B2 czyli typowe 1.5..dzieki:)

plakon83
30-03-08, 13:03
Zapewne temat omawiany 1000 500 100 900 razy, czyli przekaźnik pompy paliwa do przelutowania...

jacek_bp
30-03-08, 13:14
Zapewne temat omawiany 1000 500 100 900 razy, czyli przekaźnik pompy paliwa do przelutowania...
Temat byl omawiany, podalem nawet linki ale to nie przekaznik pompy paliwa. Przkaznik pompy jezeli zaczyna szwankowac pojawiaja sie problemy z odpaleniem przy rozgrzanym silniku. Nie wprowadzaj nikogo w blad.

Smolar
30-03-08, 20:47
Wiec,pompa paliwa dziala,silnik kreci,paliwko jest,wszystko tak jak wyzej..ale iskry nie bylo..Rano bede robic samodiagnostyke,ale dodatkowe pytania czy modul zaplonowy od civic coupe 1.5 101km pasuje do d15b2?I czy od przelozenia modulu ku sprawdzeniu nic sie z nim nie stanie?Ma ktos moze rysunek albo podpowie jak sciagnac ten palec?Kopulke odkrecilem ale niewiem co dalej(jestem totalnym laikiem)
Pozdrawiam

plakon83
31-03-08, 10:40
Zapewne temat omawiany 1000 500 100 900 razy, czyli przekaźnik pompy paliwa do przelutowania...
Temat byl omawiany, podalem nawet linki ale to nie przekaznik pompy paliwa. Przkaznik pompy jezeli zaczyna szwankowac pojawiaja sie problemy z odpaleniem przy rozgrzanym silniku. Nie wprowadzaj nikogo w blad.

Dlatego napisałem zapewne :D problem występował w czasie jazdy, nic nie mówił o odpalaniu na zimno.


Wiec,pompa paliwa dziala,silnik kreci,paliwko jest,wszystko tak jak wyzej..ale iskry nie bylo..Rano bede robic samodiagnostyke,ale dodatkowe pytania czy modul zaplonowy od civic coupe 1.5 101km pasuje do d15b2?I czy od przelozenia modulu ku sprawdzeniu nic sie z nim nie stanie?Ma ktos moze rysunek albo podpowie jak sciagnac ten palec?Kopulke odkrecilem ale niewiem co dalej(jestem totalnym laikiem)
Pozdrawiam

Po co tak kombinować po omacku skoro masz manuala, gdzie wszystko ładnie pięknie.

Smolar
31-03-08, 11:57
http://img369.imageshack.us/img369/502/s5004863eg0.th.jpg (http://img369.imageshack.us/my.php?image=s5004863eg0.jpg)

Kopulke odkrecilem,co trzeba dalej zrobic zeby dojsc do tego modulu bo za cholere niewiem:(

Kedzior
31-03-08, 12:23
Sprawdź wogóle czy ci iskra idzie z tej sprężynki. Weź kawałek jakiegoś metalu (np. klucz) zablokuj o silnik lub blachę (nie pamiętam dokładnie) i ustaw niedaleko spręzynki, weź kogoś żeby ci spróbował odpalić, a Ty patrz na iskrę. Jak iskrzy to dobrze. Przeczyść palec w kopułce i ją załóż z powrotem. Jak nie będzie odpalać to możliwe, że masz kopułkę do wymiany.
Ja przerabiałem to ostatnio. U mnie kolega robił tak jak piszę wyżej. Skończyło się na przeczyszczeniu.
Życzę Ci tego samego. Powodzenia.

Gandalf500
17-04-08, 09:56
Miałem ten sam problem. Pompa paliwa działała, iskra była ale ni odpalała. Okazało się że na przekaźniku pompy paliwa były zimne luty. Trzeba rozebrać i poprawić.
Gandalf