Zobacz pełną wersję : d15z6, d16y8 i pare pytan o modyfikacje ;)
Siema ;)
Na poczatku zaznacze, ze szukalem w archiwum :)
Zmieniam niedlugo auto i zainteresowalem sie Civiciem 6gen.
Interesuja mnie d15z6 w HB albo d16y8 w coupe, ktory w serii jest szybszy? Wyczytalem, ze d15z6 ma strasznie dluga skrzynie a jak jest w d16y8?
Teraz jezdze 90-konnym CC, na 1/4 mili krece niziutkie 16 albo bardzo wysokie 15.
Na poczatek w Civicu zmienilbym dolot i kompletny wydech, ale nie wiem czy to nie za malo, zebym nie byl zawiedziony po zmianie auta ;/
b16 jest za drogie (bede mial ok 15k PLN), dlatego wybor pozostaje praktycznie pomiedzy tymi dwoma.
Na serio czytalem archiwum, ale nie wystarczyly mi te informacje, wiec prosze nie blokowac ;)
Pzdr
Jeśli stawiasz na osiągi to tylko D16 z tych dwóch. D15 jest niewiele szybszy od D14, a i to dopiero od 3 biegu bo na pierwszych dwóch czyli do ~95km/h dostaje od 90konnego 1,4 w dupę.
Jeśli stawiasz na osiągi to tylko D16 z tych dwóch. D15 jest niewiele szybszy od D14, a i to dopiero od 3 biegu bo na pierwszych dwóch czyli do ~95km/h dostaje od 90konnego 1,4 w dupę.
majkel chyba trafiales na kiepskich kierownikoow EK3 albo na skatowane d15z6 ;)
O szczegóły nie ma sensu się spierać bo nie o tym temat. W momencie wbijania przeze mnie 3 biegu EK3 mnie wyprzedza i nic na to nie poradzę. Pierwsze dwa biegi zawsze moje 1,4 z przodu. Krótsza seryjna skrzynia u mnie robi swoje. Może to Ty trafiasz na mułowatych kierowników? :)
Co do meritum na pewno się zgodzimy. Jak się lubi poszaleć to D16Y8 sprawdzi się w tym lepiej niż D15Z6. Owszem D15Z6 można modzić, ale to zabije jego ekonomiczność - czyli jego główny atut. A i tak do D16Y8 zawsze coś mu braknie.
Co do meritum na pewno się zgodzimy. Jak się lubi poszaleć to D16Y8 sprawdzi się w tym lepiej niż D15Z6. Owszem D15Z6 można modzić, ale to zabije jego ekonomiczność - czyli jego główny atut. A i tak do D16Y8 zawsze coś mu braknie.
a coupe jest duzo ciezsze od HB? (znalazlem tylko info, ze wazy prawie tyle co sedan...)
Ktory z tych dwoch silnikow jest podatniejszy na mody?
sedan 1,4 (D14A4) - 1065 kg
sedan 1,5 (D15Z6) - 1100 kg
sedan 1,6 (B16A2) - 1190 kg
hatch 1,4 (D14A4) - 970 kg
hatch 1,5 (D15Z6) - 1005 kg
hatch 1,6 (D16) - 1035 kg
hatch 1,6 (B16A2) - 1095 kg
ogólnie ok. 100 kg różnicy między sedanem a hatchbackiem. sedan ma porównywalną wagę z coupe, jak sam zresztą napisałeś.
Dobra bo widzę, że znawcy tematu modowania :aloha: spią to ja torchę naprostuję sytuację:
Po pierwsze jak chcesz modować- nie dotykaj D15z6 to jest silnik ekonomiczny stworzony do spokojnej jazdy. Ten silnik poprostu się nie nadaje.
Powiedziałeś " (bede mial ok 15k PLN) " czy tylko na mody + zakup silnika?
Jeżeli tak to spokojnie możesz się bawić i w B16 (silnik około 6000zł) i zostaje około 9000zł a to naprawdę dużo, trzeba tylko szukać, szukać, szukać części.
D16y8 - silnik to koszt 1800zł i zostaje ci około 13000zł. Na mooocne N/A to aż za dużo a w turbo to się nieznam ale pewnie spokojnie wystarczy
Jeżeli ma być to zakup z samochodem to cieżko coś doradzić
Generalnie szukasz coś pod mody to tylko D16z6 i D16y8 i wyżej (B seria) albo D15 i mini ale to już inna historia...
Do podstawowych modow bolt on (czyli dolot, kolektor , wydech) D15z6 nadaje sie niezle. Pod 130 kucykow bedzie, i juz wtedy jest troche zabawy. Do powazniejszych modow jednak d16 bedzie lepsze, gdyz podzespoly sa bardziej odporne na podnoszenie mocy.
Jeżeli ma być to zakup z samochodem to cieżko coś doradzić
Generalnie szukasz coś pod mody to tylko D16z6 i D16y8 i wyżej (B seria) albo D15 i mini ale to już inna historia...
Niestety z autem... ale ok, juz wiem, ze mam szukac d16y8 ;)
[ Dodano: Nie 30 Mar, 2008 ]
Do podstawowych modow bolt on (czyli dolot, kolektor , wydech) D15z6 nadaje sie niezle. Pod 130 kucykow bedzie, i juz wtedy jest troche zabawy. Do powazniejszych modow jednak d16 bedzie lepsze, gdyz podzespoly sa bardziej odporne na podnoszenie mocy.
Witam
Z Toba nawet kiedys sie chyba lapalem i z tego co pamietam wygralem :P
Mozesz napisac co masz zdlubane i jakie wyniki na hamowni albo czasy krecisz?
Pamietam pamietam. CC tak? Gdy sie z toba ustawialem furka miala 114kucy, ostatnie hamowanie pokazalo 127km i 146Nm - po kolektorze, dolocie i tlumiku koncowym, srednica wydechu nawet nie ruszana. Roznica jest spora. Niestety mierzyc czasow niemialem jak ;) Mierzone stoperem 0-100 w dwie osoby wyszlo 7.9sek (ale to tylko stoper;) )
I jak mowilem furka juz daje sporo frajdy. Mocniejsze grzebanie bedzie wymagalo kilku dodatkowyc wydatkow ktorych nie musialbys ponosic przy d16.
Teraz jezdze 90-konnym CC, na 1/4 mili krece niziutkie 16 albo bardzo wysokie 15.
to mega zaje.scie jak na 90 koni.kupuj d16.d15 jak mowia to silnik do ekonomi
Pamietam pamietam. CC tak? Gdy sie z toba ustawialem furka miala 114kucy, ostatnie hamowanie pokazalo 127km i 146Nm - po kolektorze, dolocie i tlumiku koncowym, srednica wydechu nawet nie ruszana. Roznica jest spora. Niestety mierzyc czasow niemialem jak ;) Mierzone stoperem 0-100 w dwie osoby wyszlo 7.9sek (ale to tylko stoper;) )
I jak mowilem furka juz daje sporo frajdy. Mocniejsze grzebanie bedzie wymagalo kilku dodatkowyc wydatkow ktorych nie musialbys ponosic przy d16.
Ja tez wtedy mialem wolniejszego parcha niz teraz ;)
Kiedys bardzo chetnie sie z TOba spotkam i zobacze jak teraz jezdzi Twoje auto, bo jak na sam wydech i dolot to przyrost calkiem spory :d
[ Dodano: Nie 30 Mar, 2008 ]
Teraz jezdze 90-konnym CC, na 1/4 mili krece niziutkie 16 albo bardzo wysokie 15.
to mega zaje.scie jak na 90 koni.kupuj d16.d15 jak mowia to silnik do ekonomi
CC wazy teraz ok 700kg, dlatego jest w miare szybkie.
NIE sluchaj ich silnik z d15z6 jest mocniejczy od tych montowanych w cupe jest zrywniejszy i tez duzo rozni sie od 90 konnego moj ojciec ma taki 90 konny a ja mam 115 d15z6
Kolego, nie jest taki mocny jak ci sie wydaje...
Ale w odpowiednich rekach moze taki byc...
michalm320
09-04-08, 13:48
NIE sluchaj ich silnik z d15z6 jest mocniejczy od tych montowanych w cupe jest zrywniejszy
potwierdzam. Coupe z D16Y7 nie ma szans na kresce z D15Z6 mimo że D15 ma długie przełożenie główne, bo sama skrzynia nie jest aż tak długa.
o czym wy w ogóle piszecie?
rozmowa jest o D16Y8 czyli SOHC VTEC 125 hp
a nie o D16Y7 SOHC nonVTEC 105 hp
oba wyżej były montowane w coupe
D15Z6 ma dłuższą skrzynię [co jest akurat normalne w aucie nastawionym na ekonomiczność] ale ma 10hp więcej niż D16Y7 więc ???
poza tym nigdy bym nie kupił D15Z6 po to aby je modyfikować, to tak jak kupić civic'a i próbować z niego zrobić dostawcze auto... nie jest do tego stworzone
michalm320
09-04-08, 15:10
Najlepiej kupić albo Ek4 albo Prelude VTi i po problemie
Najlepiej to kupic 911 Turbo...
...
michalm320
09-04-08, 20:29
Najlepiej to kupic 911 Turbo...
eeee ja wiem ..... ja bym wolał Nissana GT-R ma osiągi Porsche a kosztuje połowę mniej
Najlepiej to kupic 911 Turbo...
eeee ja wiem ..... ja bym wolał Nissana GT-R ma osiągi Porsche a kosztuje połowę mniej
Wydaje mi sie, ze troche nie na temat...
No i się zaczęło....
moderator
michalm320
10-04-08, 17:36
Wydaje mi sie, ze troche nie na temat...
Ale to tylko Ci się wydaje :d
No nie ma co sie zastanawiac, d16y8 jest sporo lepsze od d15z6.
Fakt coupe wazy wiecej ale zawsze mozna jakos tam odelzyc, a modzic w d15 bedzie duzo trudniejsze i drozsze niz w y8.
Bo jesli koszty dolotu i wydechu, skrzyni sa powiedzmy takie same. To juz pozniej nalezalo by w d15 wymienic kompa i glowice aby podgonic y8 w mocy ale za te same pieniadze lub podobne w y8 mozna by bylo wlozyc waleczek/obrobke glowicy/strojenie.
Tyle tylko ze d15 to klasa mini a y8 to juz od 1.6 do 2.0 wiec i konkurencja mozniejsza.
Mam D15Z6 na skrzyni od B7 i chciałbym zobaczyć D16Y8 które mnie objedzie bo jeszcze takiego nie spotkałem oczywiście na tych samych modach :D i w budzie Coupe :D
Mam D15Z6 na skrzyni od B7 i chciałbym zobaczyć D16Y8 które mnie objedzie bo jeszcze takiego nie spotkałem oczywiście na tych samych modach :D i w budzie Coupe :D
a mozesz pochwalic sie modami i jakimis czasami albo wynikiem z hamownii?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.