Zobacz pełną wersję : Gwint AP od 4g do 6g
frymar1992
23-12-13, 22:07
Witam, tak jak w temacie, interesuje mnie gwint od 4g do 6g. A dokładniej chodzi mi o gwint AP. Czy takowy ktoś posiada na forum w swoim 6 genie ? I jak to w końcu jest z założeniem od 4g do 6g ? Wiele osób pisze ze potrzebne są widełki od 4g przedniego zawieszenia a z tylu do mocowania trzeba dołożyć tulejkę do mocowania amortyzatora do wahacza bo wahacze w 6g są węższe. Ale chodzi mi głownie o przód bo dzisiaj przez przypadek trafiłem na link i się dowiedziałem ze w przypadku 6g jednak widełki od 4g do 6g nie pasują. Ale nadal wiem ze da się założyć ten gwint dając tuleje w ori widełkach, robił ktoś to na forum ? Chciał bym się dowiedzieć co i jak dokładnie za nim zdecyduje się na zakup gwintu AP od 4g do swojego EK3. Czy górne mocowania przodu i tyłu są na pewno takie same ? Czy z tyłu różnica jest tylko w szerokości wahaczy (w 6g węższy) co można zniwelować tulejką ? No i jak z przodem, bo w miejscu mocowania widełek do wahacza w 4 szerokość wynosi 50mm a w 6g 70mm po czym wnioskuje że widełek nie da się przełożyć. Ale za to otwór w widełkach w 4g wynosi 38mm a w 6g 42mm czyli teoretycznie wystarczy dołożyć tulejkę żeby zniwelować te 4mm różnicy żeby zamocować gwint od 4g. No i widełki są nieco "wyższe" niż w 4g. Czy mimo tego na AP od 4g siądzie niżej i będzie można bardziej posadzić w dół Honde ? Przerabiał już ktoś ten temat ?
da sie zalozyc ,kolega Xanthe z forum ma zalozony z 4g do 6g wlasnie AP
nie wiem jak wyglada kwestia z przodu ,ale z tylu wystarczy zmienic tulejke pod amortyzator na odpowiednia pod szerokosc widelek
a z przodu dorobic u tokarza tuleje na amor zeby pasowal do widelek 6g
Camellia Racing
24-12-13, 09:57
A górne mocowania są takie same?
przekladasz z oem amorow gorne mocowania bo ich i tak nie ma w zestawie gwintu
frymar1992
24-12-13, 11:08
A no to dobrze. A 6g na gwincie od 4g a dokładniej na AP też automatycznie przysiada bardziej w dół niż na gwincie dedykowanym do 6g ? I jak myslicie ? AP od 4g warte pieniedzy niczy sie w to nie bawic i wkladac MTS'a od 6g normalnie ?
zalezy co chcesz osiagnac,6g na gwincie ap z 4g skreconym na maksa do gory stoi mniej wiecej tak jak bys obnizyl serie o jakies 3-4 centy wiec jesli nie bedziesz robil mega gleby to nie mam sensu kupowac gwintu od 4g( na takim gwincie mozna obnizyc tak ze przedni wahacz bedzie okolo 1cm od ziemi)
kolega Siwy ma ap i przy skreceniu na maksa kola obcieraly o nadkola a auto stalo tak http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77002-Polift-silver-coupe-b18c4/page25&highlight=siwy
frymar1992
24-12-13, 22:44
zalezy co chcesz osiagnac,6g na gwincie ap z 4g skreconym na maksa do gory stoi mniej wiecej tak jak bys obnizyl serie o jakies 3-4 centy wiec jesli nie bedziesz robil mega gleby to nie mam sensu kupowac gwintu od 4g( na takim gwincie mozna obnizyc tak ze przedni wahacz bedzie okolo 1cm od ziemi)
kolega Siwy ma ap i przy skreceniu na maksa kola obcieraly o nadkola a auto stalo tak http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77002-Polift-silver-coupe-b18c4/page25&highlight=siwy
No dzieki za przydatne info, może o max glebe mi nie chodzi, ale za to bardziej o żywotność amortyzatora, bo AP od 4g nie trzeba tak mocno skręcac w dół zeby była dobra gleba co za tym idzie amortyzator tak nie dostaje po dupie na polskich drogach ;) No i AP podobno tak nie skacze na nierównościach. No i rozumiem że kolega Siwy ma Ap właśnie dedykowany do 4g ?
EDIT
bo z tego co wyczytałem w temacie to ma AP ale dedykowany do 6g.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.