Zobacz pełną wersję : olej w dolocie
Witam robiłem remont d14a4. Wymieniłem uszczelnienia zaworowe, uszczelkę pod głowicą, pierścienie tłokowe, czyściłem też odmę skrzyni korbowej wraz z jej zaworem. Silnik teraz pracuje ale połyka olej, olej pojawił się w dolocie na dole kolektora ssącego jest kałuża oleju tam gdzie jest wejście z dolnej odmy? Co może być zawór odmy puszcza, czy jakiś uszczelniacz zaworowy źle założony??
Macie jakieś propozycje.
Tak jak napisałem tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8950-Szybkie-pytanie-szybka-odpowied%BC-TYLKO-NADWOZIE-MA-MB-MC!&p=2154249&viewfull=1#post2154249
Na początek, aby wykluczyć to co powiedziałem, warto zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach.
Witam robiłem remont d14a4. Wymieniłem uszczelnienia zaworowe, uszczelkę pod głowicą, pierścienie tłokowe, czyściłem też odmę skrzyni korbowej wraz z jej zaworem. Silnik teraz pracuje ale połyka olej, olej pojawił się w dolocie na dole kolektora ssącego jest kałuża oleju tam gdzie jest wejście z dolnej odmy? Co może być zawór odmy puszcza, czy jakiś uszczelniacz zaworowy źle założony??
Macie jakieś propozycje.
wrzuć zdjęcie gdzie ten olej, jak wygląda - bo nie rozumiem do końca
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeX05aN1I0OGZNdVU/edit?usp=sharing
Tutaj zaznaczone szcałką
wiesko1261
27-12-13, 16:31
a mierzył mechanik tuleje cylindrów ? (owal)
czy tylko zmienił pierścienie , spróbuj zdjąć górną odmę i załóż filterek w te miejsce,
powinno trochę mniej oleju chlapać do ssącego
niestety są przypadki że wymiana pierścieni jak tuleje mają owal ,nie pomorze
Niepomoże a nawet pogorszy. A tak wogóle dyzio ile brał ci silnik oleju że aż robiłeś kapitalkę?:D
przez górą odmę nic nie idzie oleju bo widać po obudowie że nie leci
dlaczego kapitalka ponieważ miałem niespodziankę d14a4 był zatarty nie było głębokich rys na 2 cylindrze przez dwa lata prawdopodobnie zbierał aż wypalił tłok na rancie na 2 cylindrze wymieniłam tłok założyłem nowe pierścienie uszczelki wymieniłem i po remoncie była bomba bo Hania nic oleju nie brała ale po czasie jakiś 2 miesiącach przy 160 złapała na tym cylindrze drugi raz pierścienie się zapiekły, wjechał następny tłok na drugi cylinder pierścienie uszczelka z pod miski wyjechała było za duże ciśnienie to stwierdziłem, że może odma zatkana jest to ją też przeczyściłem razem z zaworkiem i od tamtej pory bierze pewnie było by zrobić szlif po pierwszym incydencie ale po kosztach poszło.
jutro wrzucę zdjęcie jak wyglądał tłok wypalony
wiesko1261
28-12-13, 07:38
jak tuleja miała rysy nawet niewielkie to kwalifikował się blok do wymiany (słupki 1.4 400-700pln)
szlif nieopłacalny +tłoki i pierścienie
zmierz ciśnienie jak kolego wyżej wspomniał pewnie znowu są przedmuchy na 2-cylindrze
i będą winowajcą
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeQ0tWTVozZnUtVW8/edit?usp=sharing
to jest tłok
wiesko1261
28-12-13, 15:49
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeQ0tWTVozZnUtVW8/edit?usp=sharing
to jest tłok
o panie to tulei też się na pewno dostało:confused:
na jakim paliwie jeździsz nitro ,lotnicze :confused: bardzo uboga mieszanka ze tłok
z pierścieniami potopiło :confused:
Wiesz co stwierdzenie moje było takie po rozebraniu silnika to tłok był tak wypalony pierścienie całe ale się wtopiły w tłok. tłok jest aluminiowy więc rys na tulei nie powinno być ale były więc wniosek taki że kiedyś była zatarta. paliwo normalne ale z Łeby wróciłem o własnych siłach na 3 cylindrach
Nawet jak go znowu wyremontujesz to i tak padnie bo coś jest nietak albo z mieszanką albo smarowania niema ten tłok.
tak ale po pierwszym remoncie nie palił oleju nie było oleju w kolektorze ssącym
owszem bo teraz zapewne jest zniszczony cylinder
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.