PDA

Zobacz pełną wersję : olej w dolocie



dyzio6969
23-12-13, 17:41
Witam robiłem remont d14a4. Wymieniłem uszczelnienia zaworowe, uszczelkę pod głowicą, pierścienie tłokowe, czyściłem też odmę skrzyni korbowej wraz z jej zaworem. Silnik teraz pracuje ale połyka olej, olej pojawił się w dolocie na dole kolektora ssącego jest kałuża oleju tam gdzie jest wejście z dolnej odmy? Co może być zawór odmy puszcza, czy jakiś uszczelniacz zaworowy źle założony??
Macie jakieś propozycje.

Endrju1
23-12-13, 18:26
Tak jak napisałem tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8950-Szybkie-pytanie-szybka-odpowied%BC-TYLKO-NADWOZIE-MA-MB-MC!&p=2154249&viewfull=1#post2154249
Na początek, aby wykluczyć to co powiedziałem, warto zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach.

Szczur[R]
24-12-13, 15:58
Witam robiłem remont d14a4. Wymieniłem uszczelnienia zaworowe, uszczelkę pod głowicą, pierścienie tłokowe, czyściłem też odmę skrzyni korbowej wraz z jej zaworem. Silnik teraz pracuje ale połyka olej, olej pojawił się w dolocie na dole kolektora ssącego jest kałuża oleju tam gdzie jest wejście z dolnej odmy? Co może być zawór odmy puszcza, czy jakiś uszczelniacz zaworowy źle założony??
Macie jakieś propozycje.
wrzuć zdjęcie gdzie ten olej, jak wygląda - bo nie rozumiem do końca

dyzio6969
27-12-13, 16:12
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeX05aN1I0OGZNdVU/edit?usp=sharing
Tutaj zaznaczone szcałką

wiesko1261
27-12-13, 16:31
a mierzył mechanik tuleje cylindrów ? (owal)
czy tylko zmienił pierścienie , spróbuj zdjąć górną odmę i załóż filterek w te miejsce,
powinno trochę mniej oleju chlapać do ssącego

niestety są przypadki że wymiana pierścieni jak tuleje mają owal ,nie pomorze

Wlodek
27-12-13, 21:51
Niepomoże a nawet pogorszy. A tak wogóle dyzio ile brał ci silnik oleju że aż robiłeś kapitalkę?:D

dyzio6969
27-12-13, 22:35
przez górą odmę nic nie idzie oleju bo widać po obudowie że nie leci

dlaczego kapitalka ponieważ miałem niespodziankę d14a4 był zatarty nie było głębokich rys na 2 cylindrze przez dwa lata prawdopodobnie zbierał aż wypalił tłok na rancie na 2 cylindrze wymieniłam tłok założyłem nowe pierścienie uszczelki wymieniłem i po remoncie była bomba bo Hania nic oleju nie brała ale po czasie jakiś 2 miesiącach przy 160 złapała na tym cylindrze drugi raz pierścienie się zapiekły, wjechał następny tłok na drugi cylinder pierścienie uszczelka z pod miski wyjechała było za duże ciśnienie to stwierdziłem, że może odma zatkana jest to ją też przeczyściłem razem z zaworkiem i od tamtej pory bierze pewnie było by zrobić szlif po pierwszym incydencie ale po kosztach poszło.

jutro wrzucę zdjęcie jak wyglądał tłok wypalony

wiesko1261
28-12-13, 07:38
jak tuleja miała rysy nawet niewielkie to kwalifikował się blok do wymiany (słupki 1.4 400-700pln)
szlif nieopłacalny +tłoki i pierścienie
zmierz ciśnienie jak kolego wyżej wspomniał pewnie znowu są przedmuchy na 2-cylindrze
i będą winowajcą

dyzio6969
28-12-13, 15:29
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeQ0tWTVozZnUtVW8/edit?usp=sharing
to jest tłok

wiesko1261
28-12-13, 15:49
https://drive.google.com/file/d/0B3mMrcfLLDmeQ0tWTVozZnUtVW8/edit?usp=sharing
to jest tłok

o panie to tulei też się na pewno dostało:confused:
na jakim paliwie jeździsz nitro ,lotnicze :confused: bardzo uboga mieszanka ze tłok
z pierścieniami potopiło :confused:

dyzio6969
28-12-13, 16:13
Wiesz co stwierdzenie moje było takie po rozebraniu silnika to tłok był tak wypalony pierścienie całe ale się wtopiły w tłok. tłok jest aluminiowy więc rys na tulei nie powinno być ale były więc wniosek taki że kiedyś była zatarta. paliwo normalne ale z Łeby wróciłem o własnych siłach na 3 cylindrach

Wlodek
28-12-13, 17:01
Nawet jak go znowu wyremontujesz to i tak padnie bo coś jest nietak albo z mieszanką albo smarowania niema ten tłok.

dyzio6969
28-12-13, 18:23
tak ale po pierwszym remoncie nie palił oleju nie było oleju w kolektorze ssącym

Wlodek
28-12-13, 18:52
owszem bo teraz zapewne jest zniszczony cylinder