PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki dolot do EJ9 ???



Lipske
23-12-13, 11:31
No właśnie nie jestem zbytnio w temacie dolotów i nmw. jaki dolot będzie ,, odpowiedni '' do mojego Ej9 :)
jaki dolot byście mogli mi polecić ?
Cena do ok. 300 zł :cool:

silnik D14A4

kruczekvu
23-12-13, 12:55
Żebyś sobie nie pogorszył
Źle dobrany dolot więcej zaszkodzi niż pomoże
Ale to tylko moje zdanie

MichałCK
23-12-13, 13:23
Tak jak napisał kolega wyżej, możesz sobie jeszcze pogorszyć fazę :D
Zrób sobie dolot ze zderzaka do seryjnej puszki, najtaniej a efektywnie bo przynajmniej szczelnie. Nie ma sensu pakować 300zł w parówy itp do D14A4 gdyż ten silnik jest mało rozwojowy i podatny na mody, chyba że zależy Ci na wydaniu 300zł by mieć fajniejszy dźwięk silnika. Lepiej odłóż sobie te 300zł i składaj na porządny wydech albo najlepiej swap na chociażby D16, a uwierz to najlepsza opcja ;)

Lipske
23-12-13, 13:23
wiem słyszałem coś o tym , ale +/- 90 KM to dla mnie trochę za mało :(

Alvin1.4
23-12-13, 13:27
To zbieraj na swap a narazie przeturlaj się tym co masz :-P

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

MichałCK
23-12-13, 13:31
Dlatego zaoszczędź 300zł a zrób dolot zimnego powietrza do seryjnej puszki który koszuje 20zł bo jedynym wydatkiem jest spirorura aluminowa bądź plastikowa, dalej to kwestia gdzie chcesz poprowadzić airduct :D
Wiele osób na forum ma ten dosyć podstawowy mod który raczej działa. Jak chcesz się bawić w D14 to zainwestuj w chinola kolektor 4-2-1 oraz wydech ok 2" na tłumikach przelotowych, a później zabawa dalej :D
Chociaż SWAP jest najbardziej rozsądną opcją! Pozdro :D Wesołych Świąt Hondziarze!

Lipske
23-12-13, 13:32
Tak jak napisał kolega wyżej, możesz sobie jeszcze pogorszyć fazę :D
Zrób sobie dolot ze zderzaka do seryjnej puszki, najtaniej a efektywnie bo przynajmniej szczelnie. Nie ma sensu pakować 300zł w parówy itp do D14A4 gdyż ten silnik jest mało rozwojowy i podatny na mody, chyba że zależy Ci na wydaniu 300zł by mieć fajniejszy dźwięk silnika. Lepiej odłóż sobie te 300zł i składaj na porządny wydech albo najlepiej swap na chociażby D16, a uwierz to najlepsza opcja ;)

puki co swap jest dla mnie daleko poza zasięgiem ręki :) chodzi mi głównie o brak $$$ :D , a nowy wydech przy tym silniku jest moim zdaniem zbędny :)

kruczekvu
23-12-13, 13:33
+/- 90 KM to dla mnie trochę za mało
No to nie pozostaje nic innego jak albo swap albo sprzedaż tego i kupno czegoś mocniejszego
Za jakiś czas znowu napiszesz że za mało i koło się zamyka
Apetyt rośnie w miarę jedzenia
Osobiście jak mi za mało te prawie 100 PS które mam u siebie to jeżdżę czymś słabszym i potem po przesiadce jest dobrze i na jakiś czas jestem wyleczony z problemu małej mocy :D


a nowy wydech przy tym silniku jest moim zdaniem zbędny
Jeszcze więcej zbędny jest stożek

Lipske
23-12-13, 13:54
Dlatego zaoszczędź 300zł a zrób dolot zimnego powietrza do seryjnej puszki który koszuje 20zł bo jedynym wydatkiem jest spirorura aluminowa bądź plastikowa, dalej to kwestia gdzie chcesz poprowadzić airduct :D
Wiele osób na forum ma ten dosyć podstawowy mod który raczej działa. Jak chcesz się bawić w D14 to zainwestuj w chinola kolektor 4-2-1 oraz wydech ok 2" na tłumikach przelotowych, a później zabawa dalej :D
Chociaż SWAP jest najbardziej rozsądną opcją! Pozdro :D Wesołych Świąt Hondziarze!

Kurde ten kolektor wydechowy też tani nie jest , granice 300 zł na allegro , a co do spiro rury nie jestem też zbytnio przekonany ...

karas
23-12-13, 14:50
zostaw w spokoju dolot. . Bez $$ nie ma modzenia a za te 300 zł idz na impreze kup prezent sobie albo dziewczynie ewentualnie odloz na kupke i czekaj az bedziesz mial albo na swap albo na turbo ( bez 3k pln nie podchodz )albo sprzedaj d14 i poluj przynajmniej na jakies d16. Z taka kwota nic nie wyrzezbisz a tylko pogorszysz osiagi d14 wstawiajac stozek który bedzie darl jape i nic poza tym. Modzenie d14 ma sens tylko wtedy kiedy masz na to worek dukatów zreszta jak kazdego auta.

MikeFoto
23-12-13, 16:06
kolektor wydechowy też tani nie jest , granice 300 zł na allegro

Dokładnie jak piszą koledzy. Skoro 300zł to nie tanio za kolektor to lepiej się za tuning nie bierz. Dodajmy że kolektor to tylko maleńka część modów, pozatym kolektor za 300zł to najgorszej jakość chińska nierdzewka. Niema się co czarować.
Niestety modzenie to niewdzięczne hobby, ładujesz masę PLN a i tak wartość auta maleje :)

Zamiast być kolejnym katującym biedne D14 spod świateł żeby zaimponować okolicznej gawiedzi, 300zł wydaj na doporowadzenie auta do ładnego wyglądu, kup kosmetyki, wosk, wypoleruj lakier, niech cieszy oko i będzie kolejną "zadbaną" hondą. Bo za 300zł to ci mocy nie przybędzie. Smutna prawda ale prawda.

wiesko1261
23-12-13, 16:54
jak 300 za drogo to kup seryjny z d16 4.2.1 (80-120)
poziomy kol ssący b7 ok 50pln lub z d15z6-8 z ekono
po dolocie i wydechowym od 100do 105km (u mnie 102km i 124nm)


Tak jak napisał kolega wyżej, możesz sobie jeszcze pogorszyć fazę :D
Zrób sobie dolot ze zderzaka do seryjnej puszki, najtaniej a efektywnie bo przynajmniej szczelnie. Nie ma sensu pakować 300zł w parówy itp do D14A4 gdyż ten silnik jest mało rozwojowy i podatny na mody, chyba że zależy Ci na wydaniu 300zł by mieć fajniejszy dźwięk silnika. Lepiej odłóż sobie te 300zł i składaj na porządny wydech albo najlepiej swap na chociażby D16, a uwierz to najlepsza opcja ;)

a ja mam obecnie 140km 142nm z 1.4 a mówicie ze się nie da :cool:

kruczekvu
23-12-13, 17:09
ja mam obecnie 140km 142nm z 1.4 a mówicie ze się nie da
Za małe pieniądze się nie da
Zauważ że kolega pisze że nie leży na kasie wiec wniosek jest jeden na tą chwilę

vipek
23-12-13, 17:12
zostaw ten dolot seryjny i kup sobie inną skrzynie

Lipske
23-12-13, 18:17
O kurde to ja już zgłupiałem :D
jeden o swapie , drugi o wydechu , trzeci o innej skrzyni , czwarty o rybkach a piąty o pipkach ..
wiem o tym że z d14 nie uzyska się monstrum przy małym wkładzie pieniężnym , ale mi nie zależy na wyglądzie czy brzmieniu , ja chce aby moja hondka jakoś się odpychała :) napisałem że mogę dać ok. a 300 bańki na dolocik , np taki - http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-cai-simota-honda-civic-96-00-i3767866940.html

no ale skoro mi odradzacie kupno dolotu , to jak inaczej zrobić żeby poprawić moc ? co jest na drugim miejscu ?

MichałCK
23-12-13, 18:32
Największą poprawę odczujesz po zmianie skrzyni na jakąś hybrydę z krótszymi przełożeniami :D nie przybędzie Ci kucyków pod maską ale odczujesz poprawę dynamiki po wbiciu kolejnego biegu.
Najlepiej popatrz na D14 ludzi z forum i sam dojdziesz do wniosku co ludzie dumają z tymi silnikami.
Jest jeszcze opcja założenia głowicy z D16Vtec ale to już więcej roboty, jak i swoje kosztuje, a jak wiadomo tuning tani nie jest.

Lipske
23-12-13, 18:49
podobno jest niezła rzeźba z robieniem hybrydy skrzyni biegów :) odpada :)
a co powiecie na ssący z d16z6 ?

vipek
23-12-13, 18:54
a kto mówi o hybrydzie ? wstaw S20 z D13B2 (FD4.4) albo S20 D16Z6(FD4.25). Wstawisz ssący z D16Z6 i popsujesz sobie moment na dole, za to poprawisz na górze. Przy okazji zafundujesz sobie już pewnie mało poprawny AFR w niektórych partiach obrotów

Chcesz 120koni z D14 ? Da się ...ale nie zrobisz tego za 500zł, chcesz 140 ? Też się da. Na forum jest wszystko.

wiesko1261
23-12-13, 19:07
AFR popsuje się dopiero po ostrzejszym seryjnym wałku np;Y7 (bez strojenia po 1.5k km wypaliło mi zawory)
sam kol ssący (najlepiej B7 ) i wydechowy seryjny komp ogarnie
a na 100% skrzynia 9A MA FD 4.4 (150 -250pln)

vipek
23-12-13, 19:11
Zgodzę się, że B7 to najlepsza opcja dla seryjnego ecu

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Lipske
23-12-13, 19:52
http://www.youtube.com/watch?v=0OnJJ17OwOo&list=HL1387824691

D14 154 KM :)

N/a ^^


a kto mówi o hybrydzie ? wstaw S20 z D13B2 (FD4.4) albo S20 D16Z6(FD4.25). Wstawisz ssący z D16Z6 i popsujesz sobie moment na dole, za to poprawisz na górze. Przy okazji zafundujesz sobie już pewnie mało poprawny AFR w niektórych partiach obrotów

Chcesz 120koni z D14 ? Da się ...ale nie zrobisz tego za 500zł, chcesz 140 ? Też się da. Na forum jest wszystko.

Strefę skrzyni biegów zostawmy w spokoju za dużo grzebania jak dla mnie .

vipek
23-12-13, 20:01
To nie jest 1.4 :)
Daj sobie spokój lepiej z tym tjunem skoro skrzynia Cie przerasta. Pytałeś o najlepszą drogę, dostałeś kilka trafnych odpowiedzi. Wykorzystaj to mądrze

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Lipske
24-12-13, 09:09
okej thx wszystkim za sugestie :)

MikeFoto
24-12-13, 11:52
ja mam obecnie 140km 142nm z 1.4 a mówicie ze się nie da

Daje 300zł, ba! dołożę drugie 3 stówy za robociznę, a tym mi zrób w tych pieniądzach z mojego D14 - 140KM :)

kruczekvu
24-12-13, 12:06
Daje 300zł, ba! dołożę drugie 3 stówy za robociznę, a tym mi zrób w tych pieniądzach z mojego D14 - 140KM
Jestem kolejny w kolejce :D

Lipske
24-12-13, 17:17
Wracając do kwestii dolotu , pisaliście o tym że dolot może zaszkodzić ale w konkretnie w jaki sposób ?

karas
24-12-13, 17:37
w uproszczeniu jak dolot bedzie zasysal cieple powietrze jak bedzie za krotki albo za dlugii mial niewlasciwa srednice to auto straci moc "gore" badz "dol" ( seryjny dolot jest tak skonstruowany aby auto jechalo od najnizszych obrotow i tez jakos na najwyzszych) i nie bedziesz mial tych 90 koni tylko mniej a przeciez nie o to Ci chodzi

mirasek
24-12-13, 19:20
Kup dolot, to najlepsza modyfikacja, świetnie wygląda pod maską, złowrogo ryczy i mam wrażenie że dodaje tak z 10KM, no może 15 nawet, więc warto!

Chyba takiej odpowiedzi oczekiwałeś w tym temacie, to się doczekałeś, taki prezent na święta ode mnie :) A tak poważnie, sensowne porady już padły, zacznij od kolektorów i skrzyni, jeśli Cie to przerasta to za 300pln weź zatankuj do pełna, to będzie najlepszy mod :)

UNK
24-12-13, 19:27
Ja mam z pcv a daje rade;P

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

face
24-12-13, 19:37
w uproszczeniu jak dolot bedzie zasysal cieple powietrze jak bedzie za krotki albo za dlugii mial niewlasciwa srednice to auto straci moc "gore" badz "dol" ( seryjny dolot jest tak skonstruowany aby auto jechalo od najnizszych obrotow i tez jakos na najwyzszych) i nie bedziesz mial tych 90 koni tylko mniej a przeciez nie o to Ci chodzi

Zgodzę się ja np u sibei zabawe z dolotem zaczałem od PCV poprzez stożki itp bywało róznie .. dźwięk zmieniał się najbardziej moc nie konieczne. Obecnie siedzi u mnie 2 już dolot z nierdzewki, z boxem oraz doprowadzeniem zimnego powietrza spod zderzaka do boxa. W połączeniu z resztą modów w moim d14 daje to dobry efekt jednak jeżeli chodzi o sam dolot to powiem że zmienia on niewiele poza dźwiękiem .. a no i od kiedy mam stożek btw u mnie siedzi Apexi a nie jakiś chinol z allegro to częściej czyszczę przepustnice i ssący bo jest więcej syfu..

Lipske
25-12-13, 09:09
Kurde mam mieszane uczucia co do tego dolotu , tam gdzie jest pytanie jak najprościej zwiększyć moc jest prawie zawsze na pierwszym miejscu dolot ...
jednak mam też obawy , że dolot może zaszkodzić mojej hondzie , bo tu jak widać większość osób odradza mi kupno dolotu ehhh ... puki co jak już pisałem nie mam wora z $$$ , ale nie od razu Kraków zbudowano :)
jeśli ktoś mógłby mi polecić jakiś dolot do mojego D14a4 już pomijając jego cenę , będę mu wdzięczny .

wiesko1261
25-12-13, 09:11
=face;2155149 no i od kiedy mam stożek btw u mnie siedzi Apexi a nie jakiś chinol z allegro to częściej czyszczę przepustnice i ssący bo jest więcej syfu..

to jakiś strasznie rzadki masz filtr ze ci syfu ciągnie :)
ja mam wkładkę simota (z obudową w zderzaku i siatka na air ducu -dziura bezpośrednio na filtr)
przemywam 2x do roku ,a cały dolot,przepustnica czyściutka jakby wczoraj założona :confused:

Lipske
25-12-13, 09:13
Ps : czy zrobienie dolotu z pcv jest dobrym pomysłem ?

wiesko1261
25-12-13, 09:14
na pewno tanim ,ale ładnie to nie będzie wyglądało :)
tak wygląda u mnie http://images61.fotosik.pl/236/03b61a13216b93a0.jpg

Think_Different
25-12-13, 10:12
Ja ogarnę na wiosnę blacharkę i też do d14 dolot wpadnie ale tylko dla dźwięku bo mocy z tego nie oczekuję... Minusem jest fakt że d14a3 ma pionowa przepustnicę i listwę wtryskową przydałoby się swapnąć z innego silnika. więcej wkładać nie planuje... No chyba że kasa będzie to wpadnie 4-2-1 na przelocie i Twinloop. A takie pytanko.. Jak się zabuduje stożek airbox'em z dolotem ze zderzaka to jest sens jeszcze 4-2-1 bandażem owijać czy wystarczająco airbox odgodzi od ciepełka?

W dolocie też warto pomyśleć co z odmą zrobić. Tu kolega wyżej zaślepił ją małym stożkiem i podobno to najlepsze wyjście bo nie syfi w silniku...

ma1ster
25-12-13, 10:16
Ps : czy zrobienie dolotu z pcv jest dobrym pomysłem ?

Jest to jeden z najlepszych pomysłów...

Podaję przepis na dolot do EK... ale zapewne rozgarnięty człowiek poradzi sobie również zamontować to do innych pojazdów...

Trzeba jechać do hydraulicznego i poprosić o rury i kolana do kanalizacji:
-2 kolana 75mm 45stpmni...
-2 rury 75mm 30cm...
-1 kolano 67stopni...
-1 uchwyt 75mm...

Do różnych modeli mogą pasować inne konfiguracje...
Moja wygląda tak, dodatkowo jest jeszcze izolowana otuliną poliuretanową 1cm, (nie ma jej na zdjęciu), przed przenikaniem ciepła z komory silnika...

Filtr dodatkowo obszyty jest materiałem który nie przepuszcza wody z szalika babci

Rezonator został zaślepiony, gdyż zajmował potrzebne miejsce, które teraz zajmuje reduktor LPG... Jeśli nie instalował bym LPG to zapewne usunięcie rezonatora uważał bym za zbędne...

koszt 23zł i 11gr...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18053155fd1867ef.html

wiesko1261
25-12-13, 10:26
Ja ogarnę na wiosnę blacharkę i też do d14 dolot wpadnie ale tylko dla dźwięku bo mocy z tego nie oczekuję... Minusem jest fakt że d14a3 ma pionowa przepustnicę i listwę wtryskową przydałoby się swapnąć z innego silnika. więcej wkładać nie planuje... No chyba że kasa będzie to wpadnie 4-2-1 na przelocie i Twinloop. A takie pytanko.. Jak się zabuduje stożek airbox'em z dolotem ze zderzaka to jest sens jeszcze 4-2-1 bandażem owijać czy wystarczająco airbox odgodzi od ciepełka?

W dolocie też warto pomyśleć co z odmą zrobić. Tu kolega wyżej zaślepił ją małym stożkiem i podobno to najlepsze wyjście bo nie syfi w silniku...

wtryski poco zmieniać :confused:190cc wytrzymują 130KM w listwie z d14 do ssaka b7
wiercisz tylko 3 otwory do zamocowania
owinięcie jak najbardziej (u siebie mam owinięte do środkowego )
zamiast odmy filterek i rzadziej przepustnicę będziesz mył ,a nawet mniej oleju wćągnie
samo podmienienie ssącego (b7) na poziomy sporo daje :)

Lipske
26-12-13, 07:48
dobra puki co koluje pierw kolrktor 4-2-1
pozniej cos pomoduje z dolotem :)