Zobacz pełną wersję : b18c4 z IAB
Witam panowie. mam w swojej żabie b18c4 i każdy dookoła mówi żeby zmieniać ssący na ten z b16a2 albo kupować skunka. Chciałem zapytać czy rzeczywiście ten ssak to taka lipa w tym silniku ? i czy odpowiednie wystrojenie tego plus większa przepustnica i wałki nie dałyby fajnego efektu ? jeżdże na tym około pół roku i właściwie podoba mi sie to ze v tec jest od 4800 a przy 5800 IAB. ewentualnie możnaby podkręcić żeby sie wyżej kręcił silnik np 8600 i wtedy już nie powinien spadać poniżej 5800 przy zmianie biegu z 1 na 2.
Rocznica jest odczuwalna po zmianie ssaka na ten z b16a2 ale skunk da wieksze przyrosty ale to też inna kasa jest :-) no i strojenie by się przydało wtedy, chociaż ja jeżdżę bez no nie mogę się zebrać wkoncu żeby pojechać...
Ale co jak co... mułem to jest niestety s9b
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
wiem że jest muł ... dlatego no jak dla mnie tylko skrzynia z itr :) czyli ssak z b18c4 i tak lipny i nic go nie uratuje ?
tragedii nie ma, po zmianie ssaka dół bedzie gorszy. lepiej wsadzic wieksza przepustnice i to wystroic ;)
Camellia Racing
23-12-13, 12:23
po zmianie ssaka dół bedzie gorszy. lepiej wsadzic wieksza przepustnice i to wystroic
Oj coś myślę, że zmiana przepustnicy da ten sam efekt słabszego dołu co cały ssak bo i tak będziesz rozwiercał przepustnicę nie?
Jedyna różnica będzie w tym, że dół nie polegnie aż tak jak przy całym komplecie.
Ale to moje zdanie.
czyli wychodzi na to że jedno kosztem drugiego ... na seryjnym ssaku mam lepszy dół a jak zmienie komplet czyli ssaka i przepustnice strace na dole ale zyskam na górze :D
No dokładnie tak jak piszesz :-) może się wybiore na hamownie po nowym roku to będziesz miał porównanie ssak seria + parowa vs ssak b16a2+dolot ze zderzaka (od Fawora a reszta dolotu na spirorurze dociagnieta) ale nic nie obiecuje :what:
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
czyli wychodzi na to że jedno kosztem drugiego ... na seryjnym ssaku mam lepszy dół a jak zmienie komplet czyli ssaka i przepustnice strace na dole ale zyskam na górze :D
Bez przesady. Jak to wystroisz i bedziesz miał krótszą skrzynie to nie będzie złego dołu. na nie narzekałem (miałem c4 z ssakiem z a2 i skrzynie s4c ). Warto też lekki zamach zrobić to troche ratuje ta jazdę na niskich, auto jest dużo zrywniejsze :)
Nie widze sensu zakladania innego kolektora niz cos ala skunk2 zamiast seryji z IAB. To wcale nie bedzie lepsze. Ta zmienna geometria to na prawde fajna sprawa... lepiej zwiekszyc przeplyw przepustnica jak mowilem. Ale co ja tam wiem... mialem doczynienia z kazda konfiguracja.
no po jeździe z takim ssakiem podoba mi sie to i gdyby to wystroić własnie na wiekszej przepustnicy to mogłoby coś fajnego wyjść. aczkolwiek poczekamy na wykresy Jedrasa :)
Nie widze sensu zakladania innego kolektora niz cos ala skunk2 zamiast seryji z IAB. To wcale nie bedzie lepsze. Ta zmienna geometria to na prawde fajna sprawa... lepiej zwiekszyc przeplyw przepustnica jak mowilem. Ale co ja tam wiem... mialem doczynienia z kazda konfiguracja.
moje c4 ze ssakiem z b16a2. co w nim jest złego albo gorszego od takiego ze ssakiem z IAB?
http://img16.imageshack.us/img16/6757/lozekpomiar1.jpg
a tu jak jechało:
http://www.youtube.com/watch?v=U9cyQiZWrd8&feature=youtu.be
Nie widze sensu zakladania innego kolektora niz cos ala skunk2 zamiast seryji z IAB. To wcale nie bedzie lepsze. Ta zmienna geometria to na prawde fajna sprawa... lepiej zwiekszyc przeplyw przepustnica jak mowilem. Ale co ja tam wiem... mialem doczynienia z kazda konfiguracja.
czyli jesteś zdania, że seria ssak z większą przepustnicą będzie miał, powiedzmy od 4k do 8,5, wieksze pole pod krzywą niż setup łozka? Jeśli tak, to znajdę taki wykres i Ci udowodnię, że nie :)
no ja nie ogarniam dlatego pytam co da lepszy efekt. Chce po prostu zrobić coś co zrobi dobrze mojemu gruzowi :) a co do ssaków to tak jak Malak pisał lepszy jakiś tam a'la skunk? czy seryjny z b16 ?
B16 jest lepszy niż seria, Skunk2 jest lepszy niż B16. Jeśli do tego dorzucisz dolot, wydech, strojenie i skrzynie to nie poznajesz samochodu.
B16 jest lepszy niż seria, Skunk2 jest lepszy niż B16. Jeśli do tego dorzucisz dolot, wydech, strojenie i skrzynie to nie poznajesz samochodu.
Czekałem na poparcie od jakiegoś znawcy i się doczekałem :) Samemu wojować nigdy nie jest latwo :)
Ja dodam od siebie jeszcze tyle:
- ssak z B16A2 - 50-100zł plus własnoręczne przerobienie (frez, wiertarta, wiertła i troche czasu - 1 dzien tak na prawde)
- ssak Skunk2 to jednak okolice 800-1000zł za używkę z tego co wiem :)
Chcesz przyoszczedzić (co nie jest zle ani druciarskie w tym wypadku) to A2, masz hajsu jak lodu to S2 :)
rozmowa byla o utracie "dołu" a nie góry. Gdzie góra też gorsza nie bedzie bo 190km tez bedzie.
u Jarusneta dostane ori skunka? skoro przyrosty są lepsze na skunku to wolałbym odłożyć więcej pieniedzy i już zrobić tak jak ma być.
nie było pytania sam sobie na nie odpowiedziałem. pytanie tylko czy to cos jest warte ? taka replika...
Jeszcze jest edelbrock performer x.
Ale szczerze mowiac, przed wymiana kolektora, przepustnicy, kompa, strejeniem, zmienilbym skrzynie na s80.
rozmowa byla o utracie "dołu" a nie góry. Gdzie góra też gorsza nie bedzie bo 190km tez bedzie.
Okej, dołu. Spójrz na wykres i powiedz mi czy dół jest słaby. Napisałeś głupotę trochę i tyle. Albo złożyłes jakiś sredni setup i to nie jeździło, albo nie wiem, nie mam innego wytłumaczenia dlaczego piszesz, że kolektor z A2 będzie gorszy od seryjnego z IAB skoro u chociażby po moim przykładzie widać, że nie będzie ;)
A co do Twojej góry " 190km tez bedzie" to daje znać tylko, że ze skunkiem to i pod 200 można zrobić, więc nadal jesteś w plecy ;)
A ja chciałbym zobaczyć wykres na 190KM z IAB - wtedy porównamy ile jest na górze, ile na środku i ile na dole. Z B16 wykres już jest. Kolega Malak zobowiąże się do wstawienia jakiegoś IABa?
znam jedno B18 z IAB które wypluło 183KM :)
Camellia Racing
23-12-13, 23:18
Z B16 wykres już jest. Kolega Malak zobowiąże się do wstawienia jakiegoś IABa?
Nie będzie to miarodajne. Co innego jeśli to byłby ten sam silnik i buda.
Przy okazji ssaków, mam pytanie. Co Panowie powiecie o takiej kopii ssaka Skunk2?
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-honda-civic-crx-b18-b16-ala-skunk2-i3825189762.html
Do b18c4 też kiedyś widziałem takiego typu.
Nie będzie to miarodajne. Co innego jeśli to byłby ten sam silnik i buda.
a co ma buda do tego czarodzieju?
Przy okazji ssaków, mam pytanie. Co Panowie powiecie o takiej kopii ssaka Skunk2?
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-honda-civic-crx-b18-b16-ala-skunk2-i3825189762.html
Do b18c4 też kiedyś widziałem takiego typu.
Albo Ori skunk/edelbrock albo z b16a2. Kupując to gówno po środku nie będzie ani dużo lepszych przyrostów niż z b16a2 a wydamy kasy dokładnie 11 razy wiecej ;)
Co innego jeśli to byłby ten sam silnik i buda.
łysy grzywką o kant kuli..silnik raczej powinien być ten sam, bo chyba wszyscy rozmawiamy o C4. Budy nie będe już komentował. Najfajniej by było, gdyby wykresy pochodziły z jednej hamowni, ale tego już raczej nie jesteśmy w stanie zapewnić.
MaTeUsZ_V212
24-12-13, 00:14
A jak by tak w przy zmianie ssaka z b16 otworzyć go i zrobić porting? U mnie w h22a7 jak dołożyłem dwie przekładki i rozwierciłem, dołożyłem wiekszą przepustniće to odczułem mega różnicę :) Otwierał ktoś seryjny ssak z b16? Jest tam co zbierać?
a co ma buda do tego czarodzieju?
Albo Ori skunk/edelbrock albo z b16a2. Kupując to gówno po środku nie będzie ani dużo lepszych przyrostów niż z b16a2 a wydamy kasy dokładnie 11 razy wiecej ;)
Takiej rzeczowej odpowiedzi oczekiwałem, dziękuję :D
Kazdy ssak ktory jest odlewem mozna rozciac, poprawic i pospawac spowrotem.
Dotyczy OEM'owych, skunk'ow i edelbrock'ow.
Jak masz się bawić w a'la Skunka (chyba ze masz grosza to tylko Skunk ale ORI) to sobie daruj, i pakuj ssaka z B16a2+stroj.,kolega lozek ma bardzo przyjemny wykres, a moim zdaniem klapki Iab tylko zawadzaja,ja w swoim dawnym EG3 H22 wywaliłem to badziewie bo tylko AIR blokowało:)
Kolega Malak zobowiąże się do wstawienia jakiegoś IABa?
Postaram sie znalezc ;)
Camellia Racing
24-12-13, 09:59
a co ma buda do tego czarodzieju?
Masę ma.
Masę ma.
i co ona ma do wyniku na hamowni?
Camellia Racing
24-12-13, 11:42
Może nieznacznie ale go zmieni ale co ja tam wiem... zakręcić kołem z naciskiem 950/2 kilo a 1300/2 hmm...
Ale wiesz ze na hamowni moc strat jest tez liczona i dzieki temu mamy szacowana moc na silniku? Wiec nie wazne jaka skrzynia (bo to ma duzo wiekszy wplyw na moc na kolach) ani jakie opony ani tymbardziej jaka masa samochodu. hmm;)
Camellia Racing
24-12-13, 11:52
Nie wiem, nie byłem na hamowni.
Na jakiej zasadzie jest liczona moc strat?
Nie wiem, nie byłem na hamowni.
Na jakiej zasadzie jest liczona moc strat?
Po rozpędzeniu, koła się kręcą aż do wyhamowaina przez co hamownia "mierzy" opór itd po czym wyliczane są straty.
Moc na hamowni to MOC NA SILNIKU więc ani buda ani masa nie mają zadnego znaczenia.
w takim razie skoro najlepszą z możliwych opcji jest ori kolektor skunk albo edelbrock to gdzie takie coś dostane ? bo nie mam kompletnie pojęcia gdzie szukać
Camellia Racing
26-12-13, 17:42
jarusnet.pl
Jarek jest jedynym pewnym dostawcą takich rarytasów zza wielkiej wody jakiego znam.
Ori Skunk na Tegiwa Imports, mają do B-serii w różnych kolorach,a tu masz pare info dot.ori i podruby http://eu.skunk2.com/id/467/Pro-Series-Intake-Manifold-Clone-Alert/
o widzisz :) dzięki Longer za info :) to się napewno przyda.
Spox cała przyjemność po mojej str. innym też sie przyda:)
Damianek_90
27-12-13, 12:09
183 KM na IAB to moja wypluła na seryjnym motorze z oem kolektorami, z dolotem short ram i wydechem na 2,25".
Dzięki Łozi za wstawienie tego wykresu. Upewniłeś mnie że wsadzenie ssaka z A2 to zaje*isty mod za małą kase :) szukam ssaka do siebie :)
Kupno skunksa albo edelbrocka to dla mnie wpakowanie 800-900 zł więcej (w stosunku do ssaka z A2) w zamian za przysrost może 6 KM... nie widzę sensu
dla niektórych każdy KM jest ważny a jeśli chcesz w pełni osiągnąć to co możliwe z silnika to niestety trzeba dać ale takie jest tylko moje zdanie na ten temat i wolę sobie zrobić coś za większa kase żeby było nawet i ciut lepiej bo pewnie po pewnym czasie miałbym niedosyt i pluł sobie w brode że jednak nie założyłem skunka :D fakt że to tylko 6KM ale zawsze coś na plus :)
183 KM na IAB to moja wypluła na seryjnym motorze z oem kolektorami, z dolotem short ram i wydechem na 2,25".
ze strojeniem czy bez? gdzie hamowałeś?
u mnie seria B18C4 z wydechem2,25+replikaTody i dolotem (parówczak wówczas z Fujitą)+P28 strojony przez jogala 185,9KM upał 28 st.C w cieniu - odcinka seria: 8100rpm; maksymalna moc na końcu, hamownia MAHA Łódź
vs. Edelbrock PerformerX+S2alpha66mm+CAI z Fujitą + wydech ten sam+P28 by jogal+wałki EK9 - 203KM odcinka do 8500rpm, moc max. przy 8200rpm - identyczne warunki pogodowe i ta sama hamownia MAHA w Łodzi
lepszy środek: 4300rpm-5500rpm -większy moment obrotowy,nieznacznie lepsza moc w tym zakresie obrotów, poza tym lipa na dole i na górze - o ssącym kolektorze z IAB mówiąc oczywiście
czyli różnica dość spora... i przyrost mocy zauważalny jak i odczuwalny pewnie.
Damianek_90
28-12-13, 11:03
ze strojeniem czy bez? gdzie hamowałeś?
Bez strojenia na seryjnym kompie P9K z seryjną mapą. Hamowana w nocy w kwietniu u Coobcia.
czyli odejmij 10 i masz prawidłowy wynik. Błagam niech nikt już nie zaczyna tematu "czy aby na pewno durny Fawor ma racje" bo to dogadałem z 'samym' Niutonem..
Damianek_90
29-12-13, 10:35
czyli odejmij 10 i masz prawidłowy wynik. Błagam niech nikt już nie zaczyna tematu "czy aby na pewno durny Fawor ma racje" bo to dogadałem z 'samym' Niutonem..
Proszę Cie :p lepiej byś uzasadnił swoją wypowiedź bo jestem ciekaw Twojego zdania :)
Nie mów do mnie 'proszę Cię' jakbyś rozmawiał do idioty.
Moje B20 u Niutona 262KM, 2 dni później w poznaniu u Wojtreka (gdzie jak miałem B16 dolot,wydech, strojenie pokazało 180KM) wynik 240KM. Stwierdziliśmy, że hamownia Kuby nie przekłamuje aż o 20KM, bo mogło dołożyć sie do tego jeszcze kilka faktorów po drodze, ale na pewno okolice 10KM. Przykładów na sieci jest mnóstwo, nie chce mi się kolejny raz ich przytaczać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.