Zobacz pełną wersję : d15b wysokosc krzywek
witam orientuje sie ktos jakie sa wysokosci krzywek w silniku d15b z 94r automat o ile ma to jakies znaczenie wiem gdzie jest caly taki silnik w stanie niewiadomym i czhcialbym sie zorientowac czy jest sens go brac biorac pod uwage to ze moze byc dol do remontu zatarty napewno nie jest ale pierscienie uszczelniacze itp pewnie kaput bo lezy ze 3 lata nieuzywany w stodole.
generalnie rozchodzi sie o to czy jest duza roznica miedzy walkiem d15b a d16z6 y2 w4 y8
Przed odpaleniem zaleje po 50-100ml oleju do cylindrów i dopiero odpal, jeśli już zdecydujesz się na silnik, który tak długo leży.
roznicy w walkach pewnie nie bedzie. ponoc niektore sie roznia, ale jeszcze na takie nie trafilem ;)
A silnik zalej nafta na kilka dni, pozniej to zlej, nowy olej i moze nie bedzie tragiedii po odpaleniu.
choroba wlasnie wie ale jak szperalem w wikipedi to stopien sprezania za duzy w tym silniku wcale nie jest jak na 1,5 bodajze 9,3:1to skad tam 130 koni skoro np d15z8 ma 9,6 :1 i 114 koni to chyba cos w tym walku ciekawego siedzi :?
przeciez stopien sprezania to zaden wyznacznik mocy.
D15B i D16Z6 te same wysokości krzywek.
D15B i D16Z6 te same wysokości krzywek.
jesteś pewien? Ja wyczytałem ze d15b ma tzw. stage 1 dlatego sporo właścicieli D16Z6 szukało tych wałków
sporo właścicieli D16Z6 szuka tych(D15B) wałków,szuka bo to JDM normalka, a wszystko co JDM jest COOL:)z tego co piszą na innych forach i podają cyferki to są takie same
hmm skoro stopien sprezania nie ma nic do mocy to po co sie dopreza silniki:? chyba po to zeby podniesc ich efektywnosc czyli moc imoment, po drugie skoro sa takie same walki to czemu 1,6 ma 125 kM a 1,5 130:?
po trzecie skoro nawet jest taki sam to wgledem wysokosci to moze ma inne katy otwarcia ? jakby ktos to mial w rekach i zmierzyl to bym bym wdzieczny za domyslne sygesteie dziekuje bo i tak nic z nich nie wynika
"wiem gdzie jest caly taki silnik w stanie niewiadomym"skoro kolego wiesz gdzie jest taki silnik to idz i zmierz,jeśli masz dostęp(do D15B)to się wykaż,na forum jest dużo D16Z6 i myślę ze są tacy co mają Z6 w małym palcu i chętnie pomogą,a Ty po pomiarach przedstawisz swoją sygesteie,ale zanim pójdziesz popraw posta,jest tam parę byków, cemu1.6 ma 125 a 1.5 130? jest parę rzeczy które podnoszą i zmniejszają moc, jak np ssak wydech......ble ble,nie tylko sam wałek daje radość a 5 koni to taka wielka różnica?
problem w tym ze po ten silnik mam 70km po drugie watpie zeby sie koles zgodzil go rozbierac bez zakupu zeby sobie walek zmierzyc bo nawet nie chcial sprzedac samej glowicy tylko calosc
Ten silnik w niczym nie jest lepszy niż D16Z6. Jest JDM i tylko dlatego jest taki super :) Tak czy siak lepiej kupić zwykle D16
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Ten silnik w niczym nie jest lepszy niż D16Z6. Jest JDM i tylko dlatego jest taki super Tak czy siak lepiej kupić zwykle D16
ECO VTEC fajna sprawa jezeli chodzi o spalanie.
Nikt tu ani słowa nie napisał o Eco. Mylisz D15Z6 z D15B JDM
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Nikt tu ani słowa nie napisał o Eco. Mylisz D15Z6 z D15B JDM
Nic nie myle, rozmawiamy o d15b czyli silniku ktory wychodzil rowniez w wersji 3 stage vtec.
Autor mowi co prawda o 5 genie, ale wyglada mi to ze ten silnik byl swapowany. ;)
O 3 stage też nikt nie mówił
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
24-12-13, 22:41
na bank wałki inne :)
a wystarszyło wpisać w google :)
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=210&es_sm=122&biw=1024&bih=721&tbm=isch&tbnid=krCjFTVH0OTVBM:&imgrefurl=http://www.sohchonda.com/forums/topic/5438-jdm-d15b-specs-speculations-and-the-final-truth/&docid=VsoQ7HPC4H7UmM&imgurl=http://sohchonda.com/cpg/albums/d15b-valvetrain/d15b_vs_z6cams.jpg&w=800&h=600&ei=Df-5UoS9MIWTtAaX3ICwBA&zoom=1&ved=1t:3588,r:65,s:0,i:294&iact=rc&page=5&tbnh=176&tbnw=230&start=60&ndsp=16&tx=94&ty=78
http://www.sohchonda.com/forums/topic/5438-jdm-d15b-specs-speculations-and-the-final-truth/
http://civic-eg.com/viewtopic.php?t=13341
fragment textu z forum 5g
D15B JDM różni się wieloma rzeczami a mianowicie wszystkim.
głowica w D15B jest inaczej skonstruowana jak w Z6 inny wałek rozrządu, umiejscowienie czujników pod aparatem (są na nie wypusty ) stopień sprężania jest inny, tłoki są odprężające a w D15B2/7 są doprażające,komp inny P08
wykorbienie wału inne prowadnice zaworowe mniejsze w D15B.
tak więc różni się znacznie
"wiem gdzie jest caly taki silnik w stanie niewiadomym"skoro kolego wiesz gdzie jest taki silnik to idz i zmierz,jeśli masz dostęp(do D15B)to się wykaż,na forum jest dużo D16Z6 i myślę ze są tacy co mają Z6 w małym palcu i chętnie pomogą,a Ty po pomiarach przedstawisz swoją sygesteie,ale zanim pójdziesz popraw posta,jest tam parę byków, cemu1.6 ma 125 a 1.5 130? jest parę rzeczy które podnoszą i zmniejszają moc, jak np ssak wydech......ble ble,nie tylko sam wałek daje radość a 5 koni to taka wielka różnica?
akurat sie mylisz i to bardzo, d15b rozni sie tlokami, walem i walkiem od d16z6.
i akurat ssacy jest identyczny jak w z6.
d15b rzeczywiscie ma 130km.
walek w d15b jest ostrzejszy od tego w z6.
słuchaj nic nie pisałem o tłokach i wale także wyluz. nie obstawiałem ze silnik jest this same!
No wałem się różni bo to 1.5 a nie 1.6 :) skok robi różnice ;)
tak czy siak montując głowice/wałek w D15/D16 z D15B można spodziewać się przyzwoitych efektów? Raczej tak.
Pod warunkiem ze to wystroisz to tak :)
Ja juz zaczalem szukac :P
Pod warunkiem ze to wystroisz to tak :)
Ja juz zaczalem szukac :P
strojenie to podstawa... Wystarczy ze w D16Z6 porobisz coś przy dolocie i wydechu + strojenie i masz przyzwoite efekty a pomyśleć nad mini-me z głowica z D15B + dolot i wydech + strojenie? Tez może być ciekawie ;)
Sam posiadam Minime na D15B i jestem mega zadowolony, musze tylko na hamownie jechać ;)
Ogolnie ostatnio ganiałem się z Seatem leonem 1.9tdi mającego 163km po modach to i pol dlugosci było dla mnie :p
wiesko1261
25-12-13, 23:49
kumpel ma d15b i po podmianie rozwierconego ssaka z W4 , przepustnicy h22 wydech 2,35cala i strojeniu gania się z B seriami
ma w planach wymieniać wałek na jeszcze ostrzejszy to sam jego bym przygarnął :p
Podrzuccie panowie oznaczenie tego walka d15b - a z Bseriari to sie i moja Solka d16z6 gania na 2calowym wydechu z gumami 215 na 7,5 i 9 calach ;)
LongeR potwierdzi :P
Zgadza się :) i całkiem dobrze jej to wychodzi,gdzieś widziałem porównanie tych wałków,jeśli odnajdę to podrzucę stronkę,
Cam.........D16z6......D15B.......D16z6(thinner lobes)
EXHAUST..38.00......38.00.......38.00
Intake:
PRI..........35.86.......35.88......36.15
MID.........38.03.......38.08......38.20
SEC.........36.12.......36.14......36.15
Takie porównanie wpadło mi w ręce
Jesli dobrze pojdzie to bedzie mozna w styczniu rozwiac watpliwosci rozbierajac i sprawdzajac wspomniane przez Wiesia D15B - nalezy akurat do mnie a "Mikołaj" byl domyslny i zamowil nowy walek i regulowane kółko :) tylio jeszcze Wiesiu musi chciec :p
o właśnie, też znalazłem kiedyś że wydechowa ma te same wartości w d15b i d16z6 ale ssąca krzywka przy tej samej wysokości ma dłuższy czas otwarcia...
Panowie - spokojnie. Silnik już rozebrany - Wieśko w niedzielę ma zalecieć i pomierzymy wszystko co się da jeśli niedziela wypali to tylko kilka dni. Natomiast jedno zdanie napiszę WSZYSTKIM którzy twierdzą że D16Z6 to prawie to samo - G***O PRAWDA - tyle. Wszelkie parametry wałka są różne, pasek też lepiej montować 103 zęby ( przekonałem się w praktyce że 104 zęby powoduje maksymalne napięcie rolki a w efekcie może skończyć się poszarpaniem paska jak to miało miejsce u mnie ... - na szczęście nie strzelił)
Mam glowice D15B na bloku B7 i mam pasek 104zeby, nic się z nim nie dzieje a zrobiłem już sporo kilometrow na tym setupie ;)
wiesko1261
05-01-14, 10:48
pasek też lepiej montować 103 zęby ( przekonałem się w praktyce że 104 zęby powoduje maksymalne napięcie rolki a w efekcie może skończyć się poszarpaniem paska jak to miało miejsce u mnie ... - na szczęście nie strzelił)
teraz dopiero po obejrzeniu u siebie rozrządu kapnąłem się o co zdarło Tobie pasek
(dolna część łapy) :(
tylko krótszy pasek ,jeszcze większą średnicę rolki jeżeli jest ,bo cięcie łapy odpada naturalnie
ze ten co zakładał nie kapnął się :confused:
Mam glowice D15B na bloku B7 i mam pasek 104zeby, nic się z nim nie dzieje a zrobiłem już sporo kilometrow na tym setupie ;)
nie widziałeś tego paska u Konad84
ale sprawdź lepiej u siebie ,oby nic nie było ;)
U mnie wsio okej :)
Pasek widze bo mam w oslonie rozrządu wywiercony otwor ;)
Co do porównań wałków to wzniosy są ważne ale jak dla mnie nawet te 0,1mm to cale nic różnicy tyle to się może wytrzeć wałek :D Najlepiej by było zrobić zestawienie czasów otwarcia zaworów przyśpieszenia/opóźnienia krzywek zwykłej i VTEC (w z6 to 5* stopni) wtedy to by było porównanie wręcz idealne. A i jeszcze czy to prawda że D15B ma cieńsze trzonki zaworów?
Wiesiu dziś zabrał kompletną głowicę - napisz do niego :)
wiesko1261
06-01-14, 06:51
porównanie zrobię ;) ale z D15B i D16W4 ,Y8
bo mam do porównania swoje :D
chyba że Poldi by w swojej D16Z9 pomierzył jeszcze
U mnie wsio okej :)
Pasek widze bo mam w oslonie rozrządu wywiercony otwor ;)
tak wygląda pasek 104 zęby i napinacz Z6 blok D15B :confused:
http://images63.fotosik.pl/526/c1f63458f7d01f16.jpg
ale musi pasować bo tak piszą :p
Fakt, którego nie można tutaj pominąć to mechanik który to wszystko składał - zwykły gość bez lat doświadczenia w Hondach i żaden magik - ale powinien widzieć że łapa haczy ... niestety nie widział - może własnie te doświadczenie byłoby potrzebne żeby o prawdopodobieństwie takiego problemu po prosu pomyśleć. Wiem jedno - wracam na 103 zęby i niech sobie bardziej wyje - mi to nie przeszkadza :P
Przedchwila sprawdzałem swój pasek rozrządu bo byłem ciekawy, zadnych sladow zjechanych zebow czy poszarpania.
Pasek 104Zeby, blok B6, glowica D15B, reguowane kolko VMS.
Także tamten mechanik musial delikatnie skaleczyć rzemiosło, ze ten Twój pasek wygląda jak wygląda :)
wiesko1261
06-01-14, 14:55
Cam.........D16z6......D15B.......D16z6(thinner lobes)
EXHAUST..38.00......38.00.......38.00
Intake:
PRI..........35.86.......35.88......36.15
MID.........38.03.......38.08......38.20
SEC.........36.12.......36.14......36.15
Takie porównanie wpadło mi w ręce
więc tak u Konad84 wysokość krzywek wałka są takie
D15B
EX 38.07
IN
PIER 36,26
ŚROD. 38,08
DRUG. 35,96
D16Y8
EX 38,00
IN
PIER, 36,77
ŚROD. 38,27
DRUG. 37.00
czasy otwarcia w d15B są dłuższe o ponad 1 ząb na kółku
zawory takie same :confused:
http://images65.fotosik.pl/528/e6cf52ee0f1ed82e.jpg
ssący d16w4 110st wydech 120st około
ssący d15B 123st wydech 130 około
vtec d15B 134st
także jest spora różnica
OK, fajnie, silnik różni się od D16Z6 i jego nowszych odmian. Tylko w czym D15B jest lepszy od takiego D16Y8 ? Nie chce być złośliwy, ale nie rozumiem czym się tak bardzo jaracie. Jak to mówią there's no replacement for displacement
wiesko1261
06-01-14, 16:19
OK, fajnie, silnik różni się od D16Z6 i jego nowszych odmian. Tylko w czym D15B jest lepszy od takiego D16Y8 ? Nie chce być złośliwy, ale nie rozumiem czym się tak bardzo jaracie. Jak to mówią there's no replacement for displacement
pisz po polsku i na temat ,a nie posty se nabijesz :confused:
są powody dlaczego , ale nie chce mi się tobie tłumaczyć :p
Napisz, sam chętnie poczytam
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
06-01-14, 16:55
podział na klasy (wyścigi 1/4mili) d16 już podchodzi do wyższej :p
Tak się odpowiada na zarzuty po co modzić D14 :p
Zwrot there's no replacement for displacement oznacza mnie więcej tyle, że nie da się zastąpić wyższej pojemności.
wiesko1261 fajne porównanie ale szkoda że nie zrobiłeś tego dokładną podziałką kontową, a od jakiego wzniosu zaworu zaczynałeś mierzyć kąt otwarcia bo chyba powinno być zawór wysunięty 0mm---> od 0,4mm ----> rzeczywisty czas otwarcia----> do 0,4mm do zamknięcia zaworu i wtedy wychodzi rzeczywisty czas otwarcia zaworów.
wiesko1261
06-01-14, 17:24
kąty postaram się jutro dopisać (było tak na szybkiego) :D i jest to rzeczywisty czas otwarcia zaworu
a i jeszcze sprawdzałeś może czy krzywka Vtec nie jest przyśpieszona/opóźniona względem zwykłej krzywki ssącej.
Hold.
masz moze jeszcze te pomiary ktore Tobie robilem dla walka d16z6?
Bylo by dla porowania w jednym temacie :P
coś tam mam tylko to chyba było w formacie DXF a nie mam programu do tego ale popatrze :)
wiesko1261
06-01-14, 18:34
a i jeszcze sprawdzałeś może czy krzywka Vtec nie jest przyśpieszona/opóźniona względem zwykłej krzywki ssącej.
jest przyśpieszona sporo ,ale muszę zblokować do pomiaru ,bo tak niedokładnie mi wychodziło
OK, fajnie, silnik różni się od D16Z6 i jego nowszych odmian. Tylko w czym D15B jest lepszy od takiego D16Y8 ? Nie chce być złośliwy, ale nie rozumiem czym się tak bardzo jaracie. Jak to mówią there's no replacement for displacement
Najprościej stanąć na kresce :) Tyle że mamy do siebie daleko :P Chyba ...
Poza tym historia jest dość prosta ... ten silnik w komplecie ze skrzynią, kompem itp itd kompletny SWAP kosztował 1,5k ... i dalej zostaje w nimi ... plan jest taki żeby pojeździć sobie na tym a później dmuchnąć lub zmienić bazę.
ja mam u siebie zrobione mini na bloku b2 góra z6 i wałek od d15b plus kilka innych modów,i podczas strojenia na kilku ustawieniach pokazało około 159hp.
Do mnie wleci teraz obrobiona głowica, lekko rozwiercone ssanie i wydech, polerka kanałów wydechowych, ostry wałek STAGE 2, i regulowane kółko - ciekawe czy pokaże 165+ czy nie ... jest taka szansa ale zobaczymy. Narazie zmierzone jest 140HP (wynik mocno przekłamany co potwierdzi Niuton :P i Wieśko ) Dupohamownia twierdzi że jest ok 15x HP.
Chętnie bym zobaczył kreski jakiegoś D15 mini-me, na wałku np Z6, a potem po zmianie na wałek D15B.
Kurcze muszę założyć w końcu swoją czapkę VTEC i coś pokrzesać jeszcze z mojego poczciwego B2 :)
ja już mówiłem, d15b wyjściowo jest lepszy niż d16z6 dlatego, że na starcie ma więcej mocy, wałek ma lepsze parametry i (nie pamiętam) jest jakaśtam subtelna róznica w CR. Ale, niestety, jako posiadacz od prawie 5 lat d15b zgodze sie że there is no replacement for displacement - no chyba że turbo;]. Po wydechu ,dolocie ,strojeniu i pierdółkach mam 139,8KM i 145Nm a takie d16y8 po tych samych modach bez strojenia u kumpla wypluło 143KM i 164 Nm.
No IMHO jest dokładnie tak jak gruszkin napisał. Większa pojemność to automatycznie większy moment. Ostrzejsze wałki można wsadzić i do jednego i do drugiego, ale koniec końców to jednak na D16 można ugrać więcej. Jeśli ktoś kupił D15B za 1.5k i ten silnik jest w stanie takim, że działa to tylko się cieszyć ale nie ma co dorabiać jakiejś magicznej ideologii do tego słupka tylko dlatego, że jest JDM :) Nie twierdze oczywiście że bym takiego D15B nie chciał, bo oczywiste jest, że bym się nie obraził :)
wiesko1261
07-01-14, 17:57
byliśmy ostatnio na zlocie w Ornecie :) i Konrad wygrał klasę mini bezkonkurencyjnie
a większość d15vtec w budach 4gen, Konad84 6gen zawsze 2 osoby
ja to nawet bez szans :(
żeby nie było :)
kąt otwarcie d16w4 ssący 110stop.
d15B ssący 123 vtec 134stop. + - 1stpo
Kolegp Wieśko..Też tam byłem, jakoś nie kojarze ani jednego żelazka z d15vtec...jedyne jakie było to zwykłe d15b7 na mpfi od d16z2 z nieogarniającym jeszcze 19letnim kierownikiem. Ludzi startujących w tej klasie znam osobiście, nie od wczoraj sam się z nimi ganiam-niestety z y7 do klasy mini się nie dostałem..
W zielono czarnej ej1 - d15b7, a w czarnym jajku d15/z6.
nie wiem czym problem,Wieśko .Myślę,że Poldek lepiej jechał jak cała reszta,ori coupe civic-iem d15b7 na seryjnym silniku 101KM -bez modów-objeżdżał 130KM-a Konrad startując razem z nim to wygrywał tylko o pół długości auta,a przy takiej różnicy mocy 101KM do 150KM u Konrada- powinien tak jak wspomniałeś zdecydowanie wygrać,czyli około 5 długości auta i to bez żadnego ale...była niewyjaśniona sprawa z kolegą od 4 gen ,który dobrze jeździł.Startując na 1/4 mili nie ma czegoś takiego jak powtarzane starty,jak ruszyłeś na ręcznym to twoja strata,jak zaspałeś na starcie to też twoja strata,jak spaliłeś start to też twoja strata,a poprawić się to można na następnych zawodach.
tutaj na tym filmiku widać jaki pojechał Konrad z Poldkiem i wcale nie wygrał zdecydowanie-tylko dosłownie pół metra,bo nawet pytał się Poldka kto wygrał,bo nie widział tej minimalnej różnicy i nie był pewny
http://www.youtube.com/watch?v=LRuwHBLJuzE
Kalix znam tych ludzi i ich auta ;)
W ej1 z modów tylko ssący z6 i skrzynia fd 4.4 ;)
Młody fakt pokrzywdzony tymi dziwnymi zdarzeniami.. tak się nie robi moim zdaniem-przejazd to przejazd. Ale nie o tym temat, sorka za offtopic.
wiesko1261
12-01-14, 10:30
nie wiem czym się podniecają,Wieśko co Ci ten Konrad zrobił,że go tak wychwalasz.Myślę,że Poldek sto razy lepiej jechał jak cała reszta,ori coupe civic-iem d15b7 na seryjnym silniku 101KM -bez modów-objeżdżał 130KM-a Konrad startując razem z nim to wygrywał tylko o pół długości auta,a przy takiej różnicy mocy 101KM do 150KM u Konrada- powinien tak jak wspomniałeś zdecydowanie wygrać,czyli 5 długości auta i to bez żadnego ale...Wygoniliście chłopaka 4 genem ,który lepiej jechał i to zdecydowanie i w taki sposób wygrał.Startując na 1/4 mili nie ma czegoś takiego jak powtarzane starty,jak ruszyłeś na ręcznym to twoja strata,jak zaspałeś na starcie to też twoja strata,jak spaliłeś start to też twoja strata,a poprawić się to można na następnych zawodach.
Tam żelazka nie byłoa był to 6 gen.w kolorze granat z d15b- kolego Marc_us-oni mają 6 gen.,a Wieśka czerwony d14 z czapką d16y8,a kolegę z żelazka to właśnie wydymali bez mydła,
Kalix czyżbyś mu zazdrościł ??? ze parę razy wygrał :confused: dla mnie nie źle jeździ
ja nie :p bo nie umiem ruszać zreszto to tylko 1.4
a czym mam się podniecać K serią :confused: nieradzące se z B18 :p
Junior k-serii z dużo większą mocą jechał- k24/k20, i jego k-serię b18 też objechało .
zazdroszczę mu i to jak.....
wiesko1261
12-01-14, 16:38
powtarzam,co Ci ten Konrad zrobił,ze go tak wychwalasz i cały czas bronisz.?????????-ustosunkuj się do tego a nie wyjeżdżasz w drażniący sposób z k-serią
Czemu nie ustosunkujesz się do oszustwa jakie zostało wykonane wobec kolegi z civic 4 gen.-to było nieuczciwe--------wypowiedz się na ten temat-raczej się boisz,bo Konrad się obrazi
Czemu nie powiesz tego samego o Juniora k-serii z dużo większą mocą-przecież to k24/k20,że jego k-serię b18 objechała i młody go też objechał moją k-serią?-----co? bo też się obrazi
Brak uczciwości się kłania.Do mnie się czepiasz-nieładnie.Troszeczkę jesteś zakłamany-myślałem,że wedle swego wieku jesteś dojrzały-ale.....
Po pierwsze to nie o tym temat tylko d 15B
po drugie sam zoczyłeś i nie wiesz wszystkiego jak to było na Ornecie ,chyba że coś za plecemi
większość tematów twoich to jakieś ....:confused:
a z Konradem lepiej się dogaduje :p
Brak uczciwości się kłania. jesteś zakłamany :confused:
a ty ??? pisz i myśl co chcesz temat dla mnie zakończony
[QUOTE=wiesko1261;2165789]byliśmy ostatnio na zlocie w Ornecie :) i Konrad wygrał klasę mini bezkonkurencyjnie
a większość d15vtec w budach 4gen, Konad84 6gen zawsze 2 osoby
ja to nawet bez szans :(
żebyś tego wpisu nie zrobił---" bezkonkurencyjnie" ---byłoby wszystko ok.
tak jak kolega wcześniej wspomniał to był tylko jeden 4 gen i to z d15b2 lub b7,napewno bez vtec
Kornada autko jest wybebeszone-wiec druga osoba robiła za brak ori wyposażenia wnętrza-więc wagi są wyrównane
Odnośnie wałka to też Ci koledzy podpowiadają,że zbyt dużej różnicy nie ma,więc lepszą alternatywą jest stage2
odnośnie silnika i głowicy sam widziałeś,że tłoki doprężające jest ciężko dobrać do niego,a głowica jest całkiem inna jak reszta vtec sohc-myślę,że silnik sam w sobie jest dobry jako seria bo ma 130KM po strojeniu da przyrost do 140-150KM oczywiście po dolocie i wydechu i tu już się moc zatrzyma-ciężko dobrać tłoki doprężające,a chyba trzeba silnik doprężyć pod ten wałek stage 2
prawdopodobnie będzie stókowe spalanie i to chyba już ktoś tłumaczył,że trzeba będzie jeździć na 98Pb
na pewno potencjał do modów ma zwykły d15b2 lub d15b7-wiem,że wszystko rozchodzi się o klasę mini,ale mamy w PL grubo zrobione 2 crx-y w klasie mini co mają jeden około 180KM a drugi wyszedł ponad 180KM ,są jeszcze civic 4 gen,które już mają ponad 160KM w klasie mini-jednego nawet widziałeś w Mrągowie-biały ze Szczytna,nie wspomnę o 5 gen.,które też wyszły z mocą ponad 170KM i raczej nikt tutaj tak tego nie przeżywa i nie wychwala,a zajmowali czołowe miejsca w klasie mini na wyścigach 1/4mili
dobra bez spamu i spiny
akurat d15b ma takie korby jak d16z6 także (nie wiem jak wygląda kwestia sworzni, ale długość ta sama) więc doprężyć też można :). I powtarzam po raz któryśtam- d15b po wydechu i dolocie i strojeniu daje 140KM +/-, jeśli dupohamownia mówi że jest inaczej, to znaczy że trza ja skalibrować. Szczególnie że d15b to silnik JDM a w Japonii jeździ się na 98+ a nie na 95 benie. I pod takie oktany jest zestrojony.
Konrad, Twoje d15b nie ma 150KM :). to że wygrywasz z kimś kto ma 170KM może dotyczyć umiejętności- vide k24 przegrywające z b18.
Więc teraz zupełnie bez spiny w ramach offtopa wypowiem się - skoro już o mnie mowa to myślę że nikt mi tego za złe nie będzie miał :) bynajmniej taką mam nadzieję.
tutaj na tym filmiku widać jaki pojechał Konrad z Poldkiem i wcale nie wygrał zdecydowanie-tylko dosłownie pół metra,bo nawet pytał się Poldka kto wygrał,bo nie widział tej minimalnej różnicy i nie był pewny
http://www.youtube.com/watch?v=LRuwHBLJuzE
Widzisz Piotr ... są też filmiki jak na ulicy stoisz w miejscu a ja jadę ... zmiana łącznika pedałów z kierownicą może Ci się przydać ?? Jest to jeden z wielu filmików w których nie ma "urwanej d***" z powodu różnicy w odległościach na mecie - ale myślę że Poldek będzie miał lepszą pamięć i przypomni Ci wiele więcej startów gdzie oglądał tablicę rejestracyjną. To po "pierwsze primo".
Odnośnie Twoich wypowiedzi z kilku postów wyżej "drugie primo" to pytanie czy masz równie rozkalibrowaną "dupo-hamownie" co swoją prawą nogę skoro po przejechaniu się moim autem stan czystości Twojej bielizny pozostawiał wiele do życzenia (przypomnę nieśmiało kto był głównym polecającym silnika D15B który kupiłem od Juniora twierdząc że lepiej w tej klasie pojemności się nie da i tu cytat "... bo to chłopie JDM ... łutututututu pouuupouuupouuu i lecisz a reszta stoi ...." Brązowa substancja wypełniła Ci skarpetki po fascynującej podróży przez spodnie i temu nie zaprzeczysz - chyba że osobiście w czwartek to przedyskutujemy w towarzystwie ludzi pamiętających same superlatywy na temat konkretnie mojego egzemplarza samochodu do ZABAWY nie GARAŻOWANIA :)
Wracając powoli do tematu - wałek wleci na stage2 od Jarusa bo tak wymyślił Mikołaj - a jeśli wcielimy w postać Mikołaja żonę, która stara się zrobić trafiony prezent pod choinkę, zadaje sobie dużo trudu nie znając tematu dłubania w silnikach to mamy komplet szczęścia choćby temat dotyczył Fiata 126 lub Seicento. Trafia się okazja do FAKTYCZNEGO PORÓWNANIA DANYCH ZAMIAST DOMYSŁÓW i trzeba z niej skorzystać - częściowo udało się to zrobić.
Reasumując wałek w D15B jest lekko fajniejszy niż D16Z6 i chyba zostało to opisane wyżej. Nikt nie mówi tutaj o "cudach na kiju" ale tak to jest i tyle. Jeśli gdzieś popełniłem błąd proszę o korektę wypowiedzi z uzasadnieniem. Wyższa pojemność zawsze jest fajniejsza - ale na to przyjdzie jeszcze czas Piotr - masz moje słowo.
PS. Orneta ... tak dałem d**y w jednym ze startów - takie życie. Niesamowicie pozytywnie podszedł do tematu konkurent, dla którego za podejście "fair-play" razem z Moniką NATYCHMIAST po zakończeniu startów pojechałem do sklepu i nabyłem prezent w podziękowaniu za zachowanie i w ramach jednoczesnej "nagrody pocieszenia". Ale to z pewnością ostoja szczerości i bezstronności z iście rycerską odwagą do bronienia prawdy bezwzględnej "Sinior Kalix" potwierdzi - był w końcu jednym z wielu którzy razem ze mną z Giżycka przyjechali i byli mocno wtajemniczeni w sytuację "kwasu" ze startem.
Ludzi startujących w tej klasie znam osobiście Bardzo proszę o kontakt na PW - chciałbym dokończyć sprawę zachowania gościa który ze mną startował bo później go szukałem - niestety bezskutecznie.
Tyle na dziś - dobranoc lub jak kto woli do czwartku - wiesz Piotruś że ja nie mówię nic za plecami a prosto w piękne oczka :)
akurat d15b ma takie korby jak d16z6 także (nie wiem jak wygląda kwestia sworzni, ale długość ta sama) więc doprężyć też można :). I powtarzam po raz któryśtam- d15b po wydechu i dolocie i strojeniu daje 140KM +/-, jeśli dupohamownia mówi że jest inaczej, to znaczy że trza ja skalibrować. Szczególnie że d15b to silnik JDM a w Japonii jeździ się na 98+ a nie na 95 benie. I pod takie oktany jest zestrojony.
Konrad, Twoje d15b nie ma 150KM :). to że wygrywasz z kimś kto ma 170KM może dotyczyć umiejętności- vide k24 przegrywające z b18.
niestety gruszka ale się mylisz. d15b jest zestrojony pod normalne paliwo. w specyfikacji masz napisane zeby jezdzic na paliwie 91+. byla o tym mowa wielokrotnie. 2 seryjne d15b w takim samym setupie na roznych paliwach(95/98) jadą dokladnie tak samo. tyle czasu masz d15b i nie wiesz takich podstaw? od samego poczatku jezdzilem na 95, potem przeszedlem na 98, i absolutnie nic sie nie zmieniło.
przepraszam-wszystko zostało wyjaśnione-tylko ta brązowa ciecz nie do końca jest na miejscu.łuuuuuuppppppp-jest ok.
niestety gruszka ale się mylisz. d15b jest zestrojony pod normalne paliwo. w specyfikacji masz napisane zeby jezdzic na paliwie 91+. byla o tym mowa wielokrotnie. 2 seryjne d15b w takim samym setupie na roznych paliwach(95/98) jadą dokladnie tak samo. tyle czasu masz d15b i nie wiesz takich podstaw? od samego poczatku jezdzilem na 95, potem przeszedlem na 98, i absolutnie nic sie nie zmieniło.
dla mnie to bez różnicy bo mam 3stage-nie ma map do tego, po odpaleniu auto od razu było strojone pod wachę 95. Pamiętam że h22a na naszej Polskiej benzynie osiąga gorsze wyniki niż katalogowo , podczas gdy wszelkie wersje europejskie trzymają parametry, dodałem jedno do drugiego i wyszło mi że coś w tym jest. Zresztą to detal, chodzi o to że samymi akcesoriami w tym silniku ugra się niewiele. A bena czy 95 czy 98 na dupohamowni pewnie nie pokaże różnicy, natomiast mój wpis dotyczył typowo wyników na niej (te 140KM które wyszły Konradowi na hamowni, ale na pewno jest ich 150 bo tak jedzie)
moja jezdzila na hamowni na 95, wyszlo 140km, bez zadnego strojenia. setup jest destepny w moim temacie
mi też 140 na 95 na hamowni a strojony był bo mam 3stage'a czyli obd2 seryjnie do któego map w necie nie mam. Wniosek-podstawowe mody w D15B dają 140KM skoro 3 sztuki miały takie wyniki
nie mogę się troszeczkę doszukać tego projektu-ale jednak ktoś w PL na d15b ma 180KM,czyli wynik ten jest do osiągnięcia.
Wałek rozrządu stege 2 chyba poprawi wynik i to o parę koników.czy pod ten wałek-konieczna jest wymiana sprężynek na podwójne-mocniejsze?Po zastosowaniu takiego wałka-wystarczy tylko doprężenie głowicą-czyli zebranie głowicy np.0,50mm i cieńsza uszczelka np.też 0,50mm???Czy jednak trzeba założyć tłoki dopręzające?To są pytania na które było już dużo odpowiedzi-ale nic konkretnego może ktoś już to robił-niech się wypowie.
Narazie będzie można się wypowiedzieć jedynie o tym co zmienił porting głowicy. Jest problem z wałkiem i prawdopodobnie będzie składane na starym - a z czasem w okolicach lutego może końcówki w zależności od dostępności będzie zmieniony sam wałek.
poczytaj projekt szatana. masz duzo info co i jak
kalix w zasadzie do stage 1 ewentualnie można nie wymieniać sprężynek-do stage 2 jest to absolutny mus. jeśli idzie o d15b mające 180km (konkretnie 17x tam było chyba), to właśnie projekt Szatana który był mocno bezkompromisowym setupem-do jazdy na codzień się nie nadawał
zalezy jakie ten stage 2, ogolnie np compcams stage 2 do d serii nie wymagal sprezynek, stage 2 za to juz tak.
Konrad to co z tym wałkiem stege 2?Dlaczego nie pasuję?
Gdzie znajduje sie jakakolwiek szczatkowa informacja o nie pasowaniu ? Po prostu czekam na jarusa a Wiesko juz konczy z glowica i takie buty. Nie wiem kiedy bedzie i zastanawiam sie "...wszystko nad czym sie zastanawiam jest napisane wyzej ..."
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.