Zobacz pełną wersję : Pyatnie do posiadaczy dual carb :)
Witam ile wam pali civic d13b2 z przerobionym gaznikiem na dual carb z d14a1? bo moja oscyluje miedzy 7.5 do 9 litrow zalezy od jazdy ( no i teraz zimno jest )
No to masz jak najbardziej zadowalający wynik i brak powodów do niepokoju.
Ok dzieki tylko jest ostatni problem...dotyczy hamowania silnikiem...niby w tym gazniku sa zastosowane zaworki ZHS ( odcina doplyw paliwa ) w d13b2 było to sterowane za pomoca zaworku ( w dualu sa dwa ) Jak mniej wiecej zrobic by dalej sterownik je zamykal gdy hamuje silnikiem ? Poprostu w dualu te mebranki z ZHS delikatnie przeciekaja a membrany bedzie ciezko dokupic.
Czy ktos wie do czego i za co odpowiada to cos zaznaczone na schemacie? Szukałem wszedzie i nigdzie nawet w manualu nie ma...z tegoczego wychodza dwa krutce na wezyki, jeden leci do aparatu zapłonowego a drugi do podcisnienia w kolektorze, całosc przykrecona do ssacego. Jezeli dmucham-ciagne to od strony ssacego nie ma przepustowosci , jakby zatkane było. Gdy smucham-ciagne od strony aparatu to powietrze wydostaje sie z tego jakby było to cos nieszczelne. Ominełem to wezykiem i auto zaczeło lepiej sie zbierac, tak jakby łapało tam lewe powietrze. :
http://img23.imageshack.us/img23/171/sedq.png (http://imageshack.us/photo/my-images/23/sedq.png/)
No więc tak. Skoro masz już manuala, to tam jest sekcja 11-101. Są opisane cut-off'y dla D13B2 jak i dual-carb. Co do cut-off'a to żeby to działało, to musisz po prostu spiąć plusowe kable od obu zaworków w jeden i podpiąć tam, gdzie był wpięty pojedynczy od D13B2.
Co do tego czegoś na czerwono - to jest termozawór. Puszcza powietrze, kiedy jest zimno (poniżej 15 stopni?) a kiedy jest ciepło, to jest zamknięty.
Puszkę podciśnień od D13B2 też wywaliłeś? Bo to do niej powinien wchodzić u Ciebie wężyk 5.
wywalona. Ja podpiołem wezyk nr 5 jak do tego elektrozawora jak na schemacie. Od przyspiesza zapłon na biegu jałowym jak dobrze rozumiem? Teraz sie zgubiłem, wiec grzybek na aparacie w d14a1 działa inaczej niz ten w d13b2?
Przecież nie przekładałeś chyba aparatu od D14A1? Wężyk 5 przyśpiesza zapłon na zimnym silniku (ssanie i bogatsza mieszanka). Jeśli wężyk 2 idący do gaźnika (nie ten do aparatu zapłonowego) w D13B2 masz odpięty, to i wężyka 5 nie musisz w ogóle podłączać (zaślepić).
Aparat mam ten sam...ja podpiołem jak w tym schemacie na gorze, tylko wezyk nr 5 podpiolem do tego zaworka. Czyli wezyk nr 5 nie jest potrzebny, a wezyk nr 2 mam od aparatu podciagniety az do podcisnien w gazniku jak na rysunku. Czyli dobrze ? Wezyk nr 2 za co odpowiada?
PS. odpiac i zaslepic to łatwizna, tylko chce zeby mialo to rece i nogi, wiec po cos one tam sa na tym schemacie :)
No OK. Jeśli masz 5 podpięty do termozaworka, to jest dobrze. Wężyk 2 ma iść bezpośrednio do kolektora ssącego (odpowiada za przyśpieszanie zapłonu w zależności od obrotów i musi być podpięty).
Ok wiec temat wyczerpany do konca i wsio juz wiem :) znowu flaszke lece...dozbieramy do skrzynki i zawioze na KRK :)
podepne sie pod temat. założyłem dual carba u siebie i mam pewien problem. chodzi o ężyk nr 5 na zdjęciu.
http://imageshack.com/a/img62/2857/tdmh.jpg
jak wyżej kolega pokazał na manualu wężyk nr 14 powinien leciec prosto do podcisnienia a u mnie jak kupiłem oryginalnie znajdował się taki trójnik wpięty w przewód nr 14. jeśli założe przewód tak jak na manualu pokazane to strasznie szarpie silnikiem, więc byłbym wdzięczny jeśli ktoś by mi wyjaśnił gdzie ma leciec wężyk z tego trójnika
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.