Zobacz pełną wersję : Potrzebna pomoc d13 na Mpfi
Witam mam problem z uruchomieniem Civica d13b2 po przeróbce na MPFI na gratach od d15b7 z automatu. Wsadziłem silnikową część wiązki iitp wg. schematów i poradnika, lecz brakuje jej ,,+,, na wtryskach w wiązce silnikowej (na kostce łączenia na żółto-czarnym jest, dalej się gubi) sterowanie kompa wtryskami działa. Na próbie odpalenia z plaka lub na gazie Igen tylko stzela w dolot. Co to może być bo już nie mam siły;/
no wszystko od automata jest :)
no wszystko od automata jest :)
O ile dobrze pamiętam to komp z automata nie pasował przy mojej przeróbce pod wiązkę żeby zapalił i trzeba było podpiąć kompa z manuala D15B7 a docelowo wylądował komputer z przerobioną mapą paliwa od użytkownika Jogal bo na tym z 1.5 manual spalał średnio 10-12 litrów w lato. Po zmianie już nawet 7 do 9 litrów zależy jak jeździłem po mieście :) Napisz do tego użytkownika to dostaniesz komputer pod to ustawienie za rozsądne pieniądze.
no ale komp od automata raczej nie przeszkadza :) bo sygnał od kompa jest
raczej trzeba go przerobić żeby działał prawidłowo
no ale jak czytałem to tylko bedzie wywalał check a takto niczym sie nie różni
W sumie to samemu tej wiązki wtedy nie montowałem :P Jakieś tam przeróbki kabli były podobno u mnie. Miałem kabinową i silnikową z automata. Szukając na szybko widzę że wujek google coś wie na ten temat, niestety nie mam czasu spekulować teraz. Może jakiś "spec" się odezwie. Kwestia czasu i poskładasz ;)
Bez problemu powinien odpalić na ecu z automatu, wyrzuci Ci tylko checka odnośnie właśnie samego czujnika automatycznej skrzyni i to tyle. Sam u siebie przez jakiś czas używałem do odpalania ecu z automatu i oprócz check'a nie było żadnych problemów.
Ale teraz jedyne co pozostaje sprawdzić, to na początku przejrzeć całą instalację tzn, silnikową i kabinową czy jest w całości pod obd1.
no tak ale już te napiecie jak gubi to trzeba pewnie wiazke jeszcze przejrzec :) ale czemu strzela w dolot ?? :) ani gaz ani plak nie chce jej pobudzic
Sprawdź czy masz dobrze rozrząd ustawiony a przede wszystkim sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu :)
Sprawdź czy nie obróciłeś aparatu zapłonowego o 180 stopni...
W hondzie nie da się obrócić aparatu o 180 bo inaczej go nie włożysz na wałek w głowicy.
Owszem da się obrócić wałek o 180. Wystarczy, że źle założysz nakładkę z wypustami i już masz wałek obrócony o 180stopni. Zdarzyło mi się już to kilkukrotnie :)
No w ten sposób się da :) Ale skoro tutaj było przejście w d13 na mpfi to sądze, że aparat też został zmieniony na ten z d15b7 więc raczej nie było konieczności go rozbierania. No chyba, że jednak było przy nim grzebane to wtedy owszem ;)
no aparat nie był rozbierany :( rozrzad nie był nawet dotykany.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?158101-R%F3%BFnice-pomiedzy-wi%B1zk%B1-z-autaomata-i-manuala-z6
sygnał rozrusznika jest zrobiony :)
cieżko temat idzie :( wszystkie kable od wiazki silnikowej dobrze podłaczone z 3 razy sprawdzałęm , ale też jest dziwnie że na początku wiazki silnikowej kabel od wtrysków ma napiecie ale do kostek od wtrysków już nie dochodzi...
i dopatrzyłem sie że jak jest ta wtyczka od wiazki silnikowej przy zbiorniczku od płynu chamulcowego co jest zworka są uciete przewody możliwe że tam były przewody od abs itd??
Edit:
Tutaj zdjecia tej wtyczki
https://plus.google.com/photos/112130815159120023889/albums/5877466402199383777/5959600983843940466?banner=pwa&authkey=CJby9J2Cr421Dg&pid=5959600983843940466&oid=112130815159120023889
https://plus.google.com/photos/112130815159120023889/albums/5877466402199383777/5959601841976655666?banner=pwa&authkey=CJby9J2Cr421Dg&pid=5959601841976655666&oid=112130815159120023889
żadnych nowych porad?
ze schematu wypisałem piny które mogą być puste, jeśli coś źle wypisałem to poprawcie:A4 A6 A8 A10 A14 A17 A18 A19 D3 D5 D8 D10 D12 D14 D16 D18 B3 B4 B6
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.