PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja temperatury nawiewu



rafkan
19-12-13, 16:34
Dziś rano gdy przekręcałem pokrętło regulacji temperatury (civic 3D VII gen. z 2005 - manualna klima) mniej więcej w połowie zakresu najpierw poczułem lekki opór a potem pokrętło zaczęło się kręcić beż żadnego oporu.
W trasie okazało się że nie mam ciepłego nawiewu.
Jak myślicie padł zaczep linki na pokrętle czy jest możliwe że tylko spadła linka?.

iljash
19-12-13, 17:11
linka raczej sama nie spada , ona moze byc dalej zaczepiona ( po obu stronach ) ale wystarczy ze wypadla czarna blaszka mocujaca ja i wtedy nie masz trzymania pancerza, co powoduje, ze linka lata razem z pancerzem przez co temp nawiewu albo w ogole albo w bardzo niewielkim stopniu jest regulowana.

Zaczep mogl odpasc tuz za pokretlem nawiewu w konsoli, albo pod kierownica " w nogach " bo tam jest druga taka jakby blaszka mocujaca.

rafkan
19-12-13, 18:13
Niestety z linką przy "nodze" wszystko w porządku - czeka mnie rozbiórka konsoli :(

iljash
20-12-13, 00:49
to proponuje ogrzac auto dobrze w srodku i zaopatrzyc sie w srodki uspokajajace w sporych ilosciach :) a auto ogrzac dla komfortu wlasnego i lepszego / bezpieczniejszego rozbierania konsoli , zwlaszcza teraz w warunkach zimowych, gdzie plastiki sa sztywne i nie chca wspolpracowac . Pamietaj ( i tutaj przepraszam za pesymizm ) ze jak raz juz spadla to spadac bedzie regularnie ( zwlaszcza w zimie gdy opory mechanizmu sa skrajnie wysokie ) wiec zanim zlozysz to wszystko "do kupy " z powrotem to przemysl jak zaradzic aby sytuacja sie nie powtorzyla, niektorzy bawia sie z wkretami inny z masami klejacymi / uszczelniajacymi. Sprawdz tez czy wina nie lezy w tym ze linka seryjna sie wygina ( niczym waz :D ) zamiast przesuwac pokretlami, jesli tak jest to wtedy tylko pomaga wymiana na taka z drutu , ale to takie gadanie , wiecej bedziesz wiedzial jak to rozbierzesz

CRX1
20-12-13, 01:09
Dwa dni temu robiłem przy takim samym przypadku . Uwalony był cały element mocujący pancerz . Praktycznie sterowanie do wymiany , ale udało się odbudować .Pracy przy tym jest trochę , nie polecam robić tego pod blokiem w takiej temperaturze .

Ret
20-12-13, 13:08
Możesz ręcznie otworzyć zawór nagrzewnicy (przy nogach). Wtedy będziesz miał przynajmniej ciepło, bo jeżeli nie masz garażu to średnio widzę to robić teraz na dworze.
U mnie urwał się ten plastikowy zaczep, który trzyma tą blaszkę mocująca, a dodatkowo przy zdejmowaniu konsoli blaszka wpadła mi do środka i już jej nie znalazłem. Dodatkowo musiałem też wymienić linkę, bo nie szło już nic z niej zrobić. Koszt takiej linki w ASO to koło 30zł.
Teraz mam przyczepioną na wkręt, przyklejona, i na koniec jeszcze spięta trytką, więc mam nadzieję że trochę wytrzyma. W każdym razie tak czy tak nie kręcę regulacją na prawo i lewo ;)

bunkerites
20-12-13, 15:56
Nie potrzeba demontowac calej konsoli zebyc zobaczyc co sie dzieje z linka,wystarczy wyjac kieszen z radiem.Wtedy widzimy co sie dzieje z linka przy pokretle regulacji temperatury.Jesli linka spadla z plastikowego bolca to mozna spokojnie paluchami linke na swoje miejsce wsadzic.A jesli urwal sie zaczep linki (moj przypadek).Nalezy wziasc kombinerki i linke wsunac do oporu w lewa strone:).Bedzie lecialo gorace powietrze,ale auto dluzej sie nagrzewa

iljash
20-12-13, 17:48
nie kombinerki , tylko przy nogach zawor przesunac bo wlasnie linka nim steruje - prosciej i szybciej , 10 sec roboty :)

Co do sztywnego wlasnie ustawienia na cieple powietrze nawiewu ja tak z miesiac jezdzilem jak bylem " w trakcie prac" i mysle ze jest to najlepsza opcja, albo dorwanie kogos z cieplym garazem , badz parkingiem wewnatrz budynku .

nie kombinerki , tylko przy nogach zawor przesunac bo wlasnie linka nim steruje - prosciej i szybciej , 10 sec roboty :)

Co do sztywnego wlasnie ustawienia na cieple powietrze nawiewu ja tak z miesiac jezdzilem jak bylem " w trakcie prac" i mysle ze jest to najlepsza opcja, albo dorwanie kogos z cieplym garazem , badz parkingiem wewnatrz budynku .


Dodatkowo musiałem też wymienić linkę, bo nie szło już nic z niej zrobić. Koszt takiej linki w ASO to koło 30zł.

w krakowie jest opcja dorobienia na wzor OEM linki , takiej z drutu w "konsor" , usluga kosztuje 20 zl a problem z linka odchodzi w zapomnienie , czesto nowa OEM gnie sie tak samo. Znam historie gdzie gosc sie uparl i jezdzil do aso na naprawe raz za razem bo nowa oem linka nie dawala rady i problem sie rozwiazal dopiero przy zamontowaniu tego hmm no drutu :)

rafkan
20-12-13, 19:28
Najpierw skorzystałem z opcji kolegi @bunkerites i przez wnękę od radia zobaczyłem problem - pękł aluminiowy (chyba) uchwyt przy lince.
Kupiłem linkę - bez czekania była w serwisie hondy w Krakowie przy Bora Komorowskiego (cena 28 zł).
Niestety przez wnękę od radia nie dałem rady zamontować linki i zdemontowałem cały panel - nie jest to takie trudne jak się wydaje.
Przy okazji wymieniłem żarówkę podświetlenia przycisku ogrzewania tylnej szyby.
Z wyjazdem do Krakowa zajęło mi to prawie cały dzień ale wszystko teraz ładnie śmiga.
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.

bunkerites
21-12-13, 15:44
nie kombinerki , tylko przy nogach zawor przesunac bo wlasnie linka nim steruje - prosciej i szybciej , 10 sec roboty

Oczywiscie ze tak ale co zrobic gdy moja dlon sie nie chciala zmiescic zeby zawor przestawic.Tam nie ma miejsca na moje dlonie:)