Zobacz pełną wersję : dmuchawa na potencjometrze ? realne ?
Witam,
Kolejny raz mie sie rezystor zjaral od nawiewu, przyszla mi zatem do glowy taka mysl, czy bylaby mozliwosc zmontowania dmuchawy z potencjometrem i plynna regulacja predkosci ? Gdybym pomiedzy napieciem na 4 bieg dmuchawy a dmuchawa wkomponował potencjometr, działało by to ?
Gdybym pomiedzy napieciem na 4 bieg dmuchawy a dmuchawa wkomponował potencjometr, działało by to ? Zmierz pierw jaki przeplywa tam prad i zobacz jaki potencjometr musialbys tam zamontowac aby dzialal poprawnie :)
bieg 1 10W 1,8 ohm
bieg 2 10W 1,2 ohm
bieg 3 1oW 0,6 ohm
bieg 4 brak danych
Tak to wyglada wedlug tego co mi sie udalo znalesc, najgorsze jest to ze ja raczej jestem malo ogarniety w takich tematach i nie wiem jak dobrac ten potencjometr. A co sądzicie o takim pomysle ? robil ktos kiedys cos podobnego ?
potencjometry ktore pozwolą puścić przez siebie taki prad nie sa tanie, zwykłe za parę zlotych sie do tego nie nadają
kup porządne rezystory o większej mocy i zapomnij o problemie
Sam potencjometr nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze jakis stabilizator napiecia, np. LM317 (dla przykladu, nie wiem jaki maksymalnie prad zuzywa dmuchawa na maksymalnych obrotac, ten co podalem dla przykladu max 1.5A a stawiam ze dmuchawa zuzywa sporo wiecej :D).
Co panowie uważacie na temat takiego rezystora ? Dużo ludzi go kupuje, a też mam u siebie problem bo działa mi tylko 3,4 bieg dmuchawy, a nie chcę mi się bawić w lutowanie.
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-honda-civic-rover-200-45-i3798262254.html
To jest p&p wiec co mamy myslec? Za jakis czas znow sie spali :D
To jest p&p wiec co mamy myslec? Za jakis czas znow sie spali :D
Chodzi mi czy ktoś z was ma takie coś u siebie zamontowane, bo co slyszę to większość praktykuje wlutowanie oporników ceramicznych, jak i również słyszałem że zdają egzamin sprężynki z wnętrza suszarki :D
Dlaczego to jest tak awaryjne?
Mało co słyszę aby ktoś miał problemy w innych autach z tym nawiewem, jeżdżą golfy 20 letnie którym nawiew działa elegancko, koleszka ma Escorta XR3i z 87' i również nawiew mu praży bez zastrzeżeń...
Dlaczego to jest tak awaryjne?
1. Stockowe w hondzie: nieplanowana wada fabryczna
2. To z aukcji? Żebyś kupił nowe. Planowanie zużycie produktu.
czy bylaby mozliwosc zmontowania dmuchawy z potencjometrem i plynna regulacja predkosci ?
Ależ oczywiście, klucz do wyszukania np w google to "Regulator obrotów silnika DC 12V "
Chociażby taki: http://magma.sklep.pl/product-pol-1226-REGULATOR-OBROTOW-SILNIKA-ELEKTRYCZNEGO-12-36-V-12V-24V-36V-DC-BEZ-OBUDOWY-WENTYLATORA.html
Dokładnie, miałem coś takiego zrobione jeszcze za czasów mojego VW mk2 i spisywało się nieźle, trochę tylko rzeźby z zamianą pokrętła na potencjometr.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.