PDA

Zobacz pełną wersję : dmuchawa na potencjometrze ? realne ?



bugster
18-12-13, 13:48
Witam,
Kolejny raz mie sie rezystor zjaral od nawiewu, przyszla mi zatem do glowy taka mysl, czy bylaby mozliwosc zmontowania dmuchawy z potencjometrem i plynna regulacja predkosci ? Gdybym pomiedzy napieciem na 4 bieg dmuchawy a dmuchawa wkomponował potencjometr, działało by to ?

Młody ŁDZ
18-12-13, 14:05
Gdybym pomiedzy napieciem na 4 bieg dmuchawy a dmuchawa wkomponował potencjometr, działało by to ? Zmierz pierw jaki przeplywa tam prad i zobacz jaki potencjometr musialbys tam zamontowac aby dzialal poprawnie :)

bugster
18-12-13, 14:10
bieg 1 10W 1,8 ohm
bieg 2 10W 1,2 ohm
bieg 3 1oW 0,6 ohm
bieg 4 brak danych
Tak to wyglada wedlug tego co mi sie udalo znalesc, najgorsze jest to ze ja raczej jestem malo ogarniety w takich tematach i nie wiem jak dobrac ten potencjometr. A co sądzicie o takim pomysle ? robil ktos kiedys cos podobnego ?

piroman
18-12-13, 14:18
potencjometry ktore pozwolą puścić przez siebie taki prad nie sa tanie, zwykłe za parę zlotych sie do tego nie nadają
kup porządne rezystory o większej mocy i zapomnij o problemie

Młody ŁDZ
18-12-13, 14:25
Sam potencjometr nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze jakis stabilizator napiecia, np. LM317 (dla przykladu, nie wiem jaki maksymalnie prad zuzywa dmuchawa na maksymalnych obrotac, ten co podalem dla przykladu max 1.5A a stawiam ze dmuchawa zuzywa sporo wiecej :D).

MichałCK
18-12-13, 14:34
Co panowie uważacie na temat takiego rezystora ? Dużo ludzi go kupuje, a też mam u siebie problem bo działa mi tylko 3,4 bieg dmuchawy, a nie chcę mi się bawić w lutowanie.
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-honda-civic-rover-200-45-i3798262254.html

Młody ŁDZ
18-12-13, 14:35
To jest p&p wiec co mamy myslec? Za jakis czas znow sie spali :D

MichałCK
18-12-13, 14:43
To jest p&p wiec co mamy myslec? Za jakis czas znow sie spali :D
Chodzi mi czy ktoś z was ma takie coś u siebie zamontowane, bo co slyszę to większość praktykuje wlutowanie oporników ceramicznych, jak i również słyszałem że zdają egzamin sprężynki z wnętrza suszarki :D
Dlaczego to jest tak awaryjne?
Mało co słyszę aby ktoś miał problemy w innych autach z tym nawiewem, jeżdżą golfy 20 letnie którym nawiew działa elegancko, koleszka ma Escorta XR3i z 87' i również nawiew mu praży bez zastrzeżeń...

Młody ŁDZ
18-12-13, 14:57
Dlaczego to jest tak awaryjne?

1. Stockowe w hondzie: nieplanowana wada fabryczna
2. To z aukcji? Żebyś kupił nowe. Planowanie zużycie produktu.

Endrju1
18-12-13, 15:06
czy bylaby mozliwosc zmontowania dmuchawy z potencjometrem i plynna regulacja predkosci ?
Ależ oczywiście, klucz do wyszukania np w google to "Regulator obrotów silnika DC 12V "

MikeFoto
18-12-13, 15:20
Chociażby taki: http://magma.sklep.pl/product-pol-1226-REGULATOR-OBROTOW-SILNIKA-ELEKTRYCZNEGO-12-36-V-12V-24V-36V-DC-BEZ-OBUDOWY-WENTYLATORA.html

Endrju1
18-12-13, 15:26
Dokładnie, miałem coś takiego zrobione jeszcze za czasów mojego VW mk2 i spisywało się nieźle, trochę tylko rzeźby z zamianą pokrętła na potencjometr.

Młody ŁDZ
18-12-13, 15:50
//delete