PDA

Zobacz pełną wersję : 3 Pytanka Laika :)



lexy
28-03-08, 00:23
Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam V-Tec`a 1.6 125 KM.
Mam w związku z tym 3 pytanka.

1. Czy silnik jest bezkolizyjny (zawory nie spotykają się z tłokami podczas pęknięcia paska rozrządu?)

2. Czy komputer w normalnych warunkach odcina dopływ paliwa przy obrotach 9000 tys/min. Bo u mnie nie odcina :) i dowiedziałem się że niby mogę mieć jakiś chip zainstalowany który to uniemożliwia.

3. Wreszcie trzecie i najważniejsze. Mam taki problem ale występuje on tylko gdy temperatura na dworze spada poniżej ok. 7 stopni celsjusza. Poprostu mam problem ze zmianą 1 biegu na 2. Bieg się zmienia ale z trudnością wskakuje 2. Co śmieśniejsze gdy pojeżdzę po mieście około 0,5 godziny problem ustępuje. Natomias gdy jest ciepło na dworze tzn. pow. tych 7 stopni wcale nie ma tego problemu - wszystko chodzi płynnie. Co może to powodować??

Byłbym wdzieczny za odpowiedzi. Pozdro

havok
28-03-08, 00:26
1. nie
2. Odcina ale sporo niżej (jakieś 7300-7500 w zależności od sztuki).
3. Olej w skrzyni zmieniany?

skolopendra
28-03-08, 00:37
Co może to powodować??


3. Olej w skrzyni zmieniany?

wymień koniecznie na mtf-a i będzie ok

evil_kid
28-03-08, 06:53
A czemu koniecznie MTF?W sumie wiadomo,że typowo do skrzyń,ale u mnie chłopaki latają na mobilu(ja z resztą też)i nic się nie dzieje...(w niektórych ASO w Wawie też leją mobila)
Ale sumując - wymień chłopaku ten olej ;)
pozdro

havok
28-03-08, 07:11
A czemu koniecznie MTF?
Bo moja skrzynia tak mówi - na innym oleju chrobotała przy skręcaniu (szpera mówiła "nie") i nie są to przypadki odosobnione. Wystarczy przejrzeć archiwum, co użytkownicy forum mówią o zachowywaniu się skrzyni przed MTF (gdy mieli inny olej, nawet o polecanej gęstości) a po zalaniu jej takowym.

u mnie chłopaki latają na mobilu(ja z resztą też)i nic się nie dzieje...
A u mnie w mieście chłopaki latają autami bez zrobienia prawka i też się nic nie dzieje...

evil_kid
28-03-08, 07:24
A czemu koniecznie MTF?
Bo moja skrzynia tak mówi - na innym oleju chrobotała przy skręcaniu (szpera mówiła "nie") i nie są to przypadki odosobnione. Wystarczy przejrzeć archiwum, co użytkownicy forum mówią o zachowywaniu się skrzyni przed MTF (gdy mieli inny olej, nawet o polecanej gęstości) a po zalaniu jej takowym.

u mnie chłopaki latają na mobilu(ja z resztą też)i nic się nie dzieje...
A u mnie w mieście chłopaki latają autami bez zrobienia prawka i też się nic nie dzieje...

To mogę Ci podać kilka a nawet kilkadziesiąt przypadków w których od lania mobila do skrzyni nie dzieje się nic od kilku lat i to w samochodach ze szperą jak i bez w civicach, preludach, crx-ach i accordach itd w seryjnych jak i podwyższonej mocy.(Akurat mój kolega z bloku zresztą maniak Hond jest mechanikiem więc wiem co nie co jak jeżdżą te samochody na mobilu)- jeśli chcesz to zapytaj się Huntera o jego umiejętności i wiedzę-zna go bardzo dobrze),a że Twojej skrzyni akurat coś zaszkodziło i pomógł MTF to wydaje mi się,że jest to jeden z niewielu przypadków ...Więc nie wydaje mi się żeby MTF był jedynym olejem,który można lać do skrzyń.To tak samo jakby trzeba było silnik zalewać Motul'em bo elf lub coś innego jest be...Zresztą jestem więcej niż pewien,że większość użytkowników forum nigdy w swojej skrzyni nie miało MTF'a...I nic się im jakoś nie dzieje...

barnie
28-03-08, 07:54
3. Wreszcie trzecie i najważniejsze. Mam taki problem ale występuje on tylko gdy temperatura na dworze spada poniżej ok. 7 stopni celsjusza. Poprostu mam problem ze zmianą 1 biegu na 2. Bieg się zmienia ale z trudnością wskakuje 2. Co śmieśniejsze gdy pojeżdzę po mieście około 0,5 godziny problem ustępuje. Natomias gdy jest ciepło na dworze tzn. pow. tych 7 stopni wcale nie ma tego problemu - wszystko chodzi płynnie. Co może to powodować??

Jeśli na dworze jest zimno, to wiadomo, że olej w skrzyni potrzebuję trochę czasu, żeby się rozgrzać, a do tego czasu lewarek pracuję trochę opornie... tak jak piszesz po 0,5 godziny jest ok, bo olej uzyskał właściwą temp. i skrzynia pracuje lżej.

...a wymiana oleju w skrzyni na pewno się przyda :)

havok
28-03-08, 08:31
a że Twojej skrzyni akurat coś zaszkodziło i pomógł MTF to wydaje mi się,że jest to jeden z niewielu przypadków
... emg, Tencio i pewnie jeszcze parę innych osób, których akurat nie pamiętam, ale wypowiadały się w tej sprawie na forum (czasem nie tylko na tym). Nie chcesz - nie zalewaj, ale daj młodemu szansę wyboru i świadomość ryzyka.


[Dalej był OT o mechanikach jako zawodzie, ale odpuściłem, możemy pogadać o tym na pw, jeśli ktoś chce]

piotrek-mi
28-03-08, 08:50
Ja zalałem jakiś inny olej do skrzyni (nie pamiętama firmy ani gęstości) i wszystko jest ok zarówno na zimnym i ciepłym. Z tego co czytałem na forum to mdf'a warto lać gdy ze skrzynią jest coś nie tak lub gdy ktoś ma więcej kaski na olej przeznaczone i chce mieć wszystko zapięte na ostatni guzik. Ja za swój olej zapłaciłem ok.50zł za dwa litry i jest idealnie.

mizer
28-03-08, 10:34
Wez uderz do Szymona Septica, on ma MTF za 60 PLN za litr.
MTF ( nie MDF ) leje sie ZAWSZE do Hond a nie wtedy kiedy sie skrzynia sypie, bo wtedy to ci nawet olej nie pomoze ( chyba ze "grasz na czas" :) )
Chcesz miec na ostatnio guzik - stosuj sie do zalecen ( jesli chodzi o MTF to jest wrecz wymaganie ) producenta swojego auta.
Mozesz skrzynie zalac czym chcesz, ale pamietaj ze masz Honde, a Honda ma wysokoobrotowe silniki.
A te silniki sa calkowicie ( prawie :) ) bezawaryjne, ALE skrzynia dostaje po dupie najbardziej.
W Hondzie predzej kleknie ci skrzynia niz silnik ( nie mowimy o przypadkach ekstremalnych ) wiec reasumujac - kup tego MTF`a za 60 PLN za litr ( taniej to juz naprawde nie ma ) i bedziesz mial spokoj, skrzynia bedzie ladnie chodzic i plynnie i nawet zima nie bedzie ciezko.
A oleju w skrzyni tak czesto sie tez nie zmienia wiec tym bardziej ze auto ma swoje lata - dbaj o nie i zalej normalnym olejem.

rafalb33
28-03-08, 10:59
Odnosnie Mtf powiem tak.
Niedawno mialem problem ze sprzeglem, ale najpierw szukalem problemu gdzie indziej i wymienilem w skrzyni olej na mobila. Potem i tak sprzeglo zostalo wymienione.
Za jakis czas zalalem docelowy olej czyli MTF i roznica wg mnie jest spora. Skrzynia zarowno na tym i na tym chodzila ok, nie mam problemow ze zgrzytami itp. Jednak na MTF zdecydowanie lepiej wchodzily biegi, i cala skrzynia pracowala jak maselko.
Takze dla mnie wniosek jest prosty. Wiele osob, ktore rowniez mialy porownanie zwyklego silnikowego i MTF ma podobne zdanie.

SPUTNIK1957
28-03-08, 11:15
Jeżeli i ja mogę wyrazić swoją opinie to lanie syfiastego mobila do skrzyni naprawdę mija się z celem, - ja się tak zraziłem do mobila że w życiu tego syfu niezaleje do żadnego silnika ani do żadnej skrzyni, to gówno jest tak przereklamowane że aż mnie mierzi jak ktoś się nim zachwyca i zachęca innych do jego używania.

BARTAS998
30-03-08, 10:58
Jeżeli i ja mogę wyrazić swoją opinie to lanie syfiastego mobila do skrzyni naprawdę mija się z celem, - ja się tak zraziłem do mobila że w życiu tego syfu niezaleje do żadnego silnika ani do żadnej skrzyni, to gówno jest tak przereklamowane że aż mnie mierzi jak ktoś się nim zachwyca i zachęca innych do jego używania.

A co sie stalo ze sie tak przeraziles?

nitro20
30-03-08, 11:18
Miałem zalane Mobilem, skrzynia chodziła normalnie, ale biegi jeśli probowało sie je szybciej przeżucić w porównaniu do teraz (MTF) wchodziły opornie. MTF od któregoś roku produkcji HOND jest zalecany do zalewania skrzyń, nie po to HONDA zrobiła specjalny olej do swoich skrzyń, żeby Polscy mechanicy wymyślali zalewanie ich np. Mobilem. Ja wole wierzyć Japcom, a nie Panu Heńkowi co mieszka w bloku obok. Pozatym właśnie ze względu na to że do któregoś roku produkcji nie było MTF-a to akurat do np. crx II gen. nie jest zalecany MTF, bo go jeszcze wtedy nie było, to że teraz jest to niekoniecznie musi znaczyć że starsze skrzynie bardziej go lubią od np. Mobila. MTF ma dodatkowe skłądniki smarująco konserwujące, specjalnie dla części w skrzyni. Rover podczas współpracy z Hondą też postanowił zrobić swój MTF, bodajże Valvoline go dla niego produkuje, o czymś to świadczy.

rafalb33
30-03-08, 12:11
Ale nawet starsze skrzynie lepiej pracuja na MTF, ktory wyszedl dopiero w 95 roku o ile sie nie myle. I w sumie wszystkie skrzynie 5gen seryjnie wychodzily na silnikowym. A jednak zalalnie mtf powoduje to ze lepiej pracuja

abarth81
30-03-08, 12:12
Z MTF jest tak jak z cukierkami do hondy, możesz wymienic na zamiennik ze sklepu moto który i tak nigdy nie bedzie lepszy od oryginalnych z ASO...instrukcja wyraznie opdaje ze olej silnikowy jest tylko alternatywą i zaleca lanie właśnie MTF który jest zrobiony tylko do skrzyni i np. poprawia prace synchronizatorów czego olej silnikowy np nie robi bo jest zrobiony do smarowania elementów silnika ktore pracują w innym zakresie temperatur i pod innymi obciążeniami.

cbool67
30-03-08, 13:44
ja powiem tak. Pytalem sie swojego mechanika jak to jest z tymi mtfami. I mi mowi, ze w hondach sa specjalne igielkowe lozyska, ktore wymagaja dobrego smarowania. Zaden olej nie zastapi mtfa. Wiec jak zalejesz silnikowym to skracasz zywotnosc swojej skrzyni bo szybciej sie te lozyska zatra. Olej silnikowy mozna lac zastepczo, ale nie do codziennej ekspolatacji.

Max Marcin
30-03-08, 18:00
Z Mtf to jest tak. Dla Hondy robia go dwie firmy i dostarczaja go przez sieci handlowe do serwisow. Jeden z Krakowskich serwisow( uznany za najlepszy w krakowie miedzy innymi przez uzytkownikow tego forum) zaopatruje sie w jednej z ogolno krajowej sieci handlowej w ten wlasnie olej w duzych beczkach i jest pod nazwa MTF a tasama siec sprzedaje go pod inna nazwa w 5l i 1l opakowaniach pod inna nazwa gdyz nazwa MTF jest zastrzezona dla Hondy a MTF-94 dla Rowera. Texaco sprzedaje MTF-94 w bankach 20l i mozna go kupic juz za okolo30-40zl a to jest to samo co MTF Honda. Siec która sprzedaje w 5l i 1l opakowaniach pod inna nazwa sprzedaje go po 36zl l. Cala filozofia Hondy!!! Zarobic.

moreno
30-03-08, 18:39
A pod jaka nazwa sa te 5l i 1l ??

abarth81
30-03-08, 19:12
To podaj kolego jak sie ten produkt w 5l bańkach nazywa skoro jest ogólnie dostępny to chyba nazwę mozesz podac.

Max Marcin
30-03-08, 22:34
Moze jest na forum jakis gosc z serwisu i napisze jak to jest???CO??? Ja moze nie jestem zbyt wiarygodny ale sa bardziej. Nie ma sie czego bac chlopaki z serwisu. Napiszcie co lejecie na serwisie?

agent_lol
31-03-08, 00:00
mam badzo dobrego zioma na sierwisie aso hondy , poleca tylko mtf-a) ile to jest zasępić te 20 zeta na litrze , skoro olej w skrzynce wymienia się raz na jakieś kilka lat ?

Max Marcin
31-03-08, 00:41
mam badzo dobrego zioma na sierwisie aso hondy , poleca tylko mtf-a) moze sam nie wie co leje? moze jest tylko od brudnej roboty? To wszystko jest bujda z tym olejem tak samo jak w peugocie z klockami hamulcowymi i wiele jeszcze innych zdazen z serwisow nie tylko Hondy. To wszystko sie robi po to zeby zarobic. Wszystko dziala na ekonomi. Honda robi dobre auta to musi na czyms innym zarobic.

karpik85
31-03-08, 08:51
moze sam nie wie co leje? moze jest tylko od brudnej roboty? To wszystko jest bujda z tym olejem tak samo jak w peugocie z klockami hamulcowymi i wiele jeszcze innych zdazen z serwisow nie tylko Hondy. To wszystko sie robi po to zeby zarobic. Wszystko dziala na ekonomi. Honda robi dobre auta to musi na czyms innym zarobic.

a lejcie do tych swoich skrzyń co chcecie, najlepiej rzepakowy z pierwszego tłoczenia. to już kolejny temat o MTF a jest takich już kilkanaście i w każdym większość sie robi mądrzejsza niż inżynierowie Hondy. Nie pomaga też to, ze ludzie wam piszą, ze zauważyli wyraźną poprawe pracy skrzyni po zalaniu oleju z ASO.
Na auto Was stać ale na zalecane materiały eksploatacyjne już nie ? To na rower trzeba się przesiąść. Dodatkowo polecam poszukanie na forum tematów o MTF bo jest tu udowodnione, ze MTF94 rovera i ten Texaco to nie to samo co Hondy z ASO, bo MTFów (Manual Tansmision Fluid) czyli płynów do przekładni manualnych jest na świecie pewnie kilkadziesiąt. ale oczywiście lepiej szukać jakiegoś innego, tańszego z 20 złotych na litrze zalewać go i za pół roku zakładać na CKPL tematy, ze skrzynia zgrzyta, że biegi ciężko wchodzą itp. tym bardziej, ze MTF wymienia się raz na klika lat, bo o ile sie nie myle to chyba co ok. 80000 kilometrów.

PS. tak tak, ja też mam mtf z ASO zalany i też myślałem, ze mam nową skrzynie po jego zastosowaniu.

abarth81
01-04-08, 19:36
Jak kogoś stać na konia to, stać go tez na bat, a lanie jakiś wynalazków zeby zaoszczedzic 10 czy 20 zł to takie "leczenie syfa pudrem" ,ale niech kazdy robi jak chce tylko nie kwęczeć potem ze skrzypi i ciezko chodzi.

Max Marcin
02-04-08, 21:15
Wy nie rozumiecie. Ja nie neguje ze MTF jest zly wrecz przeciwnie on jest najlepszy. Ale Serwisy Nabijaja was w butelke i sprzedaja wam olej MTF w butelkach po napojach za 65zl litr a ten sam olej mozna kupic w sklepie za 35 pod inna nazwa. Po drugie czesto zdaza sie w serwisach ze jak jedziesz na wymiane, ze naleja ci zwyklego oleju silnikowego i zaplacisz za MTF. Odsylam do strony http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=47735 i prosze o dokladne przeczytanie tekstu ze zrozumieniem i zsatanowienie sie nad tematem a wyda sie wam to troche prostsze.
Zwlaszcza ten fragmet;
Parametry oleju ManualTransmissionFluid – HONDA:
MTF-94 - 75W80, GL-4 gear oil.
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval
KEY PROPERTIES
SAE Viscosity 75W-80
:bicie: