Zobacz pełną wersję : Civic VI gen - jednego dnia odpala, drugiego nie
Witam,
wczoraj pierwszy raz od kiedy posiadam moją Ejotkę, zostałem przez nią uziemiony. Wyglądało to tak, że po przejechaniu ok. 70 km w sobotę samochód stał do poniedziałku. W trakcie jazdy nic nie budziło moich zastrzeżeń. Wczoraj rano, wsiadłem i po przekręceniu kluczyka silnik normalnie kręcił, ale nie było siły żeby odpalił. Podłączyliśmy ją pod akumulator z drugiego samochodu i to także nie odniosło skutku. Dzisiaj miałem zaprowadzić Civa do mechanika na diagnozę (oczywiście tylko hol). Okazało się, że przez noc Honda sama się naprawiła i normalnie odpaliła jakby nigdy nic. Także w tym momencie mechanik będzie miał mocno utrudnioną diagnozę. W związku z tym liczę na waszą pomoc, może wam zdarzyła się podobna sytuacja. Celuję w zapłon albo dopływ paliwa, ale może ktoś z was będzie umiał to sprecyzować.
Hmm... Może duża wilgoć na dworze popsuła iskrę, przez noc w warsztacie elektryka się osuszyła i iskra powróciła? ;p Bywały takie przypadki :)
Bywały takie przypadki :)
Potwierdzam! wilgoć utrudnia życie i tylko polonezy odpalają :D
piotreek23
18-12-13, 10:36
Kable zapłonowe zobacz wieczorem w ciemnym miejscu czy nie świecą. Ewentualnie jak nie będzie chciał zapalić to spryskaj jest WD-40 jak odpali masz winowajce.
Okazało się, że przez noc Honda sama się naprawiła i normalnie odpaliła jakby nigdy nic
zacznij od kabli zaplonowych, to ich wina ... gdzies musza miec przebicie i nie chcą wystartować auta
jak nie będzie chciał zapalić to spryskaj jest WD-40 jak odpali masz winowajce.
ale że ma kable zapłonowe popsikac wd40 ? w0w nie slyszałem o czymś takim jeszcze ...
Kable są pierwsze na liście do sprawdzenia.
jak nie będzie chciał zapalić to spryskaj jest WD-40 jak odpali masz winowajce.
Swoją drogą, rzeczywiście ciekawy sposób, może jego również uda się sprawdzić ;)
Niestety Hondą będę mógł zająć się dopiero w sobotę także mam czas na szukanie innych możliwych dolegliwości. Słyszałem od znajomego, który swego czasu posiadał jajko, że miał podobny problem i pomogła wymiana modułu zapłonu. Co o tym myślicie?
Kopulke koniecznie sprawdz czy nie ma wilgoci w srodku jak nie odpala.
piotreek23
18-12-13, 18:05
ale że ma kable zapłonowe popsikac wd40 ? w0w nie slyszałem o czymś takim jeszcze ...
WD-40 wypiera wodę :-) więc jak kable zawilgotniały to wyprze wodę i odpali :)
@Matyzz na razie zacznij od kabli jak nie pomoże to dalej będziemy szukać :) nie ma co sobie robić kosztów na zapas.
Kable sprawdziłem kilka razy i nie święcą się nigdzie (podczas tych testów akurat zawsze odpalała). Okazuje się, że Honda strzela fochy, kiedy się jej to podoba - jednego dnia zapala, a następnego nie. Tego dnia, gdy akurat wszystko było dobrze została wstawiona do garażu i od tego czasu pali bez problemu. Także zawilgocenie instalacji myślę, że jest pewne. Jutro powróci pod chmurkę (jeśli nie będzie miała focha) i zobaczymy co będzie wtedy. Może uda doprowadzić się do sytuacji w której ponownie nie odpali i wtedy będę mógł poszukać wilgotnych miejsc lub podziałać WD-40.
piotreek23
22-12-13, 15:23
Co za paliwo lejesz?? Zalej do bak do pełna na jakiejś markowej stacji. Można hardkora zrobić :) wziąć spryskiwacz od kwiatów i spryskać delikatnie wodą kable..wyjdzie szydło z worka..tylko na wyłączonym silniku!!
Kable sprawdziłem kilka razy i nie święcą się nigdzie (podczas tych testów akurat zawsze odpalała). Okazuje się, że Honda strzela fochy, kiedy się jej to podoba - jednego dnia zapala, a następnego nie. Tego dnia, gdy akurat wszystko było dobrze została wstawiona do garażu i od tego czasu pali bez problemu. Także zawilgocenie instalacji myślę, że jest pewne. Jutro powróci pod chmurkę (jeśli nie będzie miała focha) i zobaczymy co będzie wtedy. Może uda doprowadzić się do sytuacji w której ponownie nie odpali i wtedy będę mógł poszukać wilgotnych miejsc lub podziałać WD-40.
bierzesz taśme izolacyjna isolidnie obklejasz łączenie paratu zapłonu(tej plastikowej czesci z metalowa) i bediesz wiedział napewno czy towilgoć czy nie
Nie znam się dobrze na tych sprawach, ale objaw idealnie pasuje pod czujnik położenia wału korbowego. Miałem identyczny problem w innym aucie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.