Zobacz pełną wersję : Check engine i katalizator
Szukałem już na forum ale nie znalazłem.
Od niedawna jestem posiadaczem civica 1.4iS VI gen z 99 roku.
Cały czas wywala mi checka a na kompie pokazuje że katalizator.
Koleżka na warsztacie po podpince powiedział że kat albo sonda padła, po czym stwierdził że mam dziure w tłumiku i to też może być przez to bo sonda nie dostaje pełnych danych ze spalin (czy jakoś tak)
Co zrobić w takim wypadku?
Jak sprawdzić sonde?
Czy jeśli sie okaże, że kat to czy wystarczy go wywalić czy lepiej wstawić coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-vi-1-4-1-6-katalizator-zamiennik-i3799380976.html.
Pomóżcie bo im więcej szukam i czytam porad mechaników z różnych www tym mniej wiem:)
Jeśli był przerabiany temat to proszę o przekierowanie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=263734&highlight=
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=263734&highlight=
Wklejony link nie wnosi nic do tematu, a żadna z opisanych "typowych usterek" nie występuje
Domyślam się że o błąd drugiej sondy chodzi, skoro piszesz o katalizatorze. Kata wystarczy zdjąć i obejrzeć pod światło - jeśli struktura nie jest oberwana lub zniekształcona ani zapchana (oblepiona) to jest sprawny. Sondę da się kupić na szrotach / allegro / forumowej giełdzie. Trafia się w dobrej cenie. Zwróć uwagę żeby była to druga sonda, oraz miała taką samą ilość przewodów jak u Ciebie (występują 2 lub 4, zależnie czy ma grzałkę).
Alternatywnie możesz kupić / zrobić emulator i podpiąć go zamiast sondy, oraz wywalić kat (jeśli jest w środku uszkodzony). To opcja tańsza, choć nie jestem jej zwolennikiem.
Jaki masz dokładnie silnik ? D14Z4?
Jaki masz dokładnie silnik ? D14Z4?
tak
;2149476] Zamieszczone przez pablo__89
http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...734&highlight=
Wnosi jak sprawdzić sonde
bartek_levis
17-12-13, 21:39
;2149476']Wklejony link nie wnosi nic do tematu, a żadna z opisanych "typowych usterek" nie występuje
Domyślam się że o błąd drugiej sondy chodzi, skoro piszesz o katalizatorze. Kata wystarczy zdjąć i obejrzeć pod światło - jeśli struktura nie jest oberwana lub zniekształcona ani zapchana (oblepiona) to jest sprawny. Sondę da się kupić na szrotach / allegro / forumowej giełdzie. Trafia się w dobrej cenie. Zwróć uwagę żeby była to druga sonda, oraz miała taką samą ilość przewodów jak u Ciebie (występują 2 lub 4, zależnie czy ma grzałkę).
Alternatywnie możesz kupić / zrobić emulator i podpiąć go zamiast sondy, oraz wywalić kat (jeśli jest w środku uszkodzony). To opcja tańsza, choć nie jestem jej zwolennikiem.
wszystko fajnie ale jak wywalisz kata to błąd zostanie chyba że zastosujesz takie odsadzenie sondy ostatnio ktoś na forum pisał że po zastosowaniu sonda dostaje mniej powietrza i "myśli" że jest oczyszczone i działa poprawnie czyli musisz mieć sprawną sondę i potem kombinować co do kata jak go sprzedasz to będzie kaska na puszkę zamiast niego pustą w środku osobiście tego nie stosowałem bo na szczęście w d14a8 jest jedna sonda i nie sprawia problemów kat oczywiście już umarł więc jest puszka
Wnosi jak sprawdzić sonde
nie widzę słowa na temat sprawdzenia sondy, chyba że masz na myśli to
"Po zauważeniu któregoś z tych objawów należy niezwłocznie poddać silnik diagnostyce w autoryzowanej stacji obsługi. "
W dodatku jest to żywcem wklejone z wiki i dotyczy pierwszej sondy a nie drugiej
Czytałem coś na temat tych emulatorów ale jakoś nie do końca jestem przekonany czy to zadziała i jaki mam ewentualnie wybrać. Prosty, kątowy czy może ten elektroniczny?
Odrazu zaznaczę, że katalizator mi do niczego potrzebny nie jest. Nie należę do żadnych EKO, poprostu wk****a mnie ten check i spalanie na poziomie 10-11l w jeździe mieszanej.
spalanie na poziomie 10-11l w jeździe mieszanej.
a co ma spalanie do drugiej sondy? ja jeżdżę z checkiem już drugi rok i spalanie nigdy nie wyszło większe niż 8,5l w mieście. Ja wywaliłem kata w zeszłym roku, mam 2 cale + strumienica zamiast kata, kątową przedłużkę do drugiej sondy ale cały czas się świeci bo nie chce mi się jej wymienić (błąd grzałki). Kumpel ma taki sam zestaw tylko ze sprawną sondą i wszystko jest cacy a spalanie tak jak u mnie.
bartek_levis
19-12-13, 13:21
to chyba padła Ci sonda kup nową np na giełdzie forumowej tylko zaznacz że chcesz drugą chyba 4 żyłową masz przy okazji wywal kata (jedna robota) i czy przez zdystansowanie sondy czy przez emulator pozbędziesz się checka
a co ma spalanie do drugiej sondy?
Sama sonda może i nic jak umarła. Ale jesli sonda jest OK, a wywala checka bo kat umarł i jest zasyfiały to już ma.
Pierwsze co robimy w przypadku świecenia checka to samodiagnostyka - jeśli odczytamy błąd 67 w silniku d14z4 to jest to zużyty katalizator.
Aby pozbyć się tego błędu to należy zastosować którąś z metod opisanych w poniższych linkach (wariant tańszy):
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?168585-Druga-sonda-emulator&p=1895119&viewfull=1#post1895119
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?191358-b%B3%B1d-67-aerodeck-1-4-90KM
lub kupić nowego kata:) (wariant droższy)
Pozdr
kat umarł i jest zasyfiały to już ma.
a czy Ty wiesz po co jest katalizator? Od kiedy zużyty katalizator ma wpływ na zwiększenie spalania?
Ja na Twoim miejscu wymienił być świece, wyregulował zawory, zapłon, wyczyścił silniczek krokowy...na początek. A przede wszystkim zaczął bym tak jak pisze marc!n od samodiagnostyki.
a co ma spalanie do drugiej sondy? ja jeżdżę z checkiem już drugi rok i spalanie nigdy nie wyszło większe niż 8,5l w mieście. Ja wywaliłem kata w zeszłym roku, mam 2 cale + strumienica zamiast kata, kątową przedłużkę do drugiej sondy ale cały czas się świeci bo nie chce mi się jej wymienić (błąd grzałki). Kumpel ma taki sam zestaw tylko ze sprawną sondą i wszystko jest cacy a spalanie tak jak u mnie.
u mnie jest identycznie, więc nie ma sie co napinać, bo druga sonda jest diagnostyczna a nie regulacyjna, a błąd jej działania nie powoduje wzrostu spalania czy zmulenia samochodu. (mam błąd grzałki)
Sama sonda może i nic jak umarła. Ale jesli sonda jest OK, a wywala checka bo kat umarł i jest zasyfiały to już ma.
wykręciłeś go i jest uszkodzony lub niedrożny, czy tylko dywagujesz powtarzając zabobony ?
u mnie jest identycznie, więc nie ma sie co napinać, bo druga sonda jest diagnostyczna a nie regulacyjna, a błąd jej działania nie powoduje wzrostu spalania czy zmulenia samochodu. (mam błąd grzałki)
to właśnie staram się mu powiedzieć ale może mało czytelnie piszę ;)
WRCSTI może zamiast pokazywać swoją mądrość i wieloletnie jak sądzę po postach doświadczenie doradzil byś coś??
Piszesz już kolejny post w którym nie mam pojęcia czemu usiłujesz udowodnić swoją wyższość, nie pomagając ani troche. Na forum prosi się o RADY, a nie jakieś durne docinki.
Szczu[R]ze wyjmowalem kata i byl zaje***y ale udało mi sie to wyczyścić palnikiem i teraz ma prześwit ale dalej to samo.
WRCSTI może zamiast pokazywać swoją mądrość i wieloletnie jak sądzę po postach doświadczenie doradzil byś coś??
Piszesz już kolejny post w którym nie mam pojęcia czemu usiłujesz udowodnić swoją wyższość, nie pomagając ani troche. Na forum prosi się o RADY, a nie jakieś durne docinki.
Szczu[R]ze wyjmowalem kata i byl zaje***y ale udało mi sie to wyczyścić palnikiem i teraz ma prześwit ale dalej to samo.
no ni uja - jak był niedrożny, to już nic mu nie pomoże.
W takim razie daj emulator sondy, albo olej temat i jeździj z czekiem :) nie ma to żadnych negatywnych konsekwencji.
Z tym że nie rozumiem dlaczego/czym ten kat miałeś zapchany. Bardzo zanieczyszczone paliwo, lub wada fabryczna kata jedynie przychodzi mi do głowy
;2152492']no ni uja - jak był niedrożny, to już nic mu nie pomoże.
W takim razie daj emulator sondy, albo olej temat i jeździj z czekiem :) nie ma to żadnych negatywnych konsekwencji.
Z tym że nie rozumiem dlaczego/czym ten kat miałeś zapchany. Bardzo zanieczyszczone paliwo, lub wada fabryczna kata jedynie przychodzi mi do głowy
może sporo oleju łyka i ten olej niedopalony w cylindrach osadzał się w kacie i tam dopalał, zapychając go.
Robił ktoś emulator samodzielnie? (co jakiś czas o to pytam i nie mogę uzyskać odpowiedzi, tzn z dostępnych schematów w necie i nawet na naszym forum, dokładnie chodzi o ten emulator http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda) ?
Jeśli komuś się udało, albo ktoś robił, niech proszę odezwie się (i da mi znać na priv), bo mam zamiar taki układzik zlutować, tylko nie wiem ilu watowe rezystory zastosować, bo podany jest tylko opór.
Robił ktoś emulator samodzielnie? (co jakiś czas o to pytam i nie mogę uzyskać odpowiedzi, tzn z dostępnych schematów w necie i nawet na naszym forum, dokładnie chodzi o ten emulator http://www.civicklub.pl/forum/showth...r-sondy-lambda) ?
Jeśli komuś się udało, albo ktoś robił, niech proszę odezwie się (i da mi znać na priv), bo mam zamiar taki układzik zlutować, tylko nie wiem ilu watowe rezystory zastosować, bo podany jest tylko opór.
Mam emulator sondy założony w moim civicu, nie ten o którym piszesz, ale znacznie łatwiejszy i tańszy do wykonania (szczegóły tutaj http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?168585-Druga-sonda-emulator&p=1895119&viewfull=1#post1895119)
Jeżdżę z nim od roku i błąd już mi nie wyskakuje:). Działa w 100%.
Mam emulator sondy założony w moim civicu, nie ten o którym piszesz, ale znacznie łatwiejszy i tańszy do wykonania (szczegóły tutaj http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?168585-Druga-sonda-emulator&p=1895119&viewfull=1#post1895119)
Jeżdżę z nim od roku i błąd już mi nie wyskakuje:). Działa w 100%.
Tylko u Ciebie był błąd - zużyty katalizator (odnoszę to na podstawie podesłanego przez Ciebie linka). U mnie jest błąd grzałki, więc Twoje rozwiązanie mi nie pomoże, bo u mnie Kat jest sprawny. Muszę więc zastosować pełny emulator, który postaram się wykonać.
po tylu latach nie sądzę by katalizator był jeszcze w dobrej kondycji - wiec jak masz robić emulator , to na twoim miejscu pozbył bym się go, sprzedaż za jakieś 180-220zł kupisz strumienice czy tłumik i jeszcze ci trochę grosza zostanie , a auto będzie lepiej oddychać.
po tylu latach nie sądzę by katalizator był jeszcze w dobrej kondycji - wiec jak masz robić emulator , to na twoim miejscu pozbył bym się go, sprzedaż za jakieś 180-220zł kupisz strumienice czy tłumik i jeszcze ci trochę grosza zostanie , a auto będzie lepiej oddychać.
I check dalej bedzie mnie wk****wial.
ten emulator eliminuje całkiem sondę - więc nie wiem w czym problem.
W sumie masz racje. Myślałem że sugerujesz założyć puche i olać sonde.
Mój błąd - sorry.
WRCSTI może zamiast pokazywać swoją mądrość i wieloletnie jak sądzę po postach doświadczenie doradzil byś coś??
Piszesz już kolejny post w którym nie mam pojęcia czemu usiłujesz udowodnić swoją wyższość, nie pomagając ani troche. Na forum prosi się o RADY, a nie jakieś durne docinki.
Szczu[R]ze wyjmowalem kata i byl zaje***y ale udało mi sie to wyczyścić palnikiem i teraz ma prześwit ale dalej to samo.
a czytałeś wszystko co napisałem?
1. duże spalanie nie bierze się z niesprawnej drugiej sondy. Napisałem co bym na Twoim miejscu sprawdził aby temu zaradzić
2. ja mam wycięty kat i w jego miejscu strumienicę, kątową tulejkę ale check dalej się świeci bo mam niesprawna sondę. Czyli musisz sprawdzić dokładnie czy druga sonda w Twoim przypadku działa.
W którym miejscu wyczytałeś durne docinki? Czekasz aż ktoś za Ciebie podejmie decyzję? Każdy pisze swoje doświadczenie z podobnym problemem i ja też tak napisałem.
dokładnie chodzi o ten emulator http://www.civicklub.pl/forum/showth...r-sondy-lambda) ?
Też miałem zakładać ten emulator ale sam Rem powiedział mi, że on nie do końca spełnia swoją funkcję.
Decyzje podejme sam ale oczekuje rad co mam zrobić żeby wyeliminować problem.
Durne docinki- Twoj poprzedni post:)
A za rady dotyczące tematu spalania dziękuję, napewno sprawdze temety o których wspominałeś.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.