PDA

Zobacz pełną wersję : Święcąca się kontrolka CHECK, PD-44 nie pomaga



mario1982
27-03-08, 18:49
Witam
Mam problem ze świecącą się kontrolką CHECK po przełączeniu na gaz. Instalacja II gen. była zakładana w zeszłym tygodniu w zakładzie cieszącym sie dobrą renomą. Zastosowany był w niej emulator sondy lambda PD-44, lecz po przełączeniu na gaz włączała sie lampka sygnalizacyjna. Gazownik doszedł do wniosku że coś jest z emulatorem ( mierzył rezystancje itd.) i poprosił mnie o cierpliwość gdyż zamówi nowy emulator.
Zrobiłem w tym czasie ok. 400 km, autko zachowuję się bardzo dobrze nic nie szarpie , spadku mocy wielkiego nie zauważyłem, spalanie ok 9-10l.... tylko ta cholerna kontrolka :/
Dziś byłem u gazownika i założył nowy emulator i ..... żadnych zmian, kontrolka dalej zapala sie po przełączeniu na gaz. Gazownik dzwonił przy mnie do producenta, a tam gość stwierdził że "mają doniesienia o takich przypadkach i nic na to nie poradzi, bo podobno wtryski w D15B2 zmieniały sie w zależności od roku produkcji." Doradził też że jakaś włoska firma robi emulatory działające w takich przypadkach, lecz zadnych konkretów.
Moje pytanie :
1) Czy miał już ktoś podobny przypadek z PD-44 i udało się rozwiązać problem (czytałem o zmianie częstotliwości emulacji, ale nic z tego :( )?
2) Może jeździ ktoś z innym prawidłowo działającym emulatorem niż PD-44?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

NFS
28-03-08, 12:13
zrob samodiagnostyke. moze załapuje bład nie od wtryskow a od mieszanki(sonda lambda).

ao.oa
22-04-08, 23:11
ja mam to samo niedawno zakladalem gaz i nie moge nic poradzic narazie na to :(

bboyangel1
07-05-10, 12:42
mam to samo tyle że u mnie zapala się czasami check od lambdy i od wtryskiwaczy jednocześnie pd-44 jest założone instalacja ma dwa dni auto jeździ elegancko, w czym tkwi problem? złe podłączenie emulatora?

jasiek09
07-05-10, 20:54
błąd od sondy- zapewne chwilowo zły skład mieszanki na lpg, na gorącym pali bez problemu ?

bboyangel1
07-05-10, 23:49
wszystko jest ok jeździ spoko tylko dość często zapala się ta kontrolka, instalacja była zakładana drugi raz bo poprzedni gazownik tak zrąbał temat że w ogóle nie dało się jeździć ani na gazie ani na benzynie a ten twierdzi że to że zapala się check teraz to wina źle założonej poprzedniej instalacji i że to są nieodwracalne zmiany tyle że między jedną a drugą instalacją jeździłem tydzień na benzynie i wszystko było spoko i check się nie zapalał

dodam że check zapala się tylko i wyłącznie podczas jazdy na gazie

jasiek09
08-05-10, 10:51
a pózniej robisz samodiagnostyke i jest dwa błędy czy tylko od sondy?

bboyangel1
08-05-10, 12:18
były dwa błędy najpierw jeden krótki sygnał przerwa potem długi i sześć krótkich czyli 1 i 16
dziś rano zrobiłem reset kompa i ku mojemu zdziwieniu a zarazem zadowoleniu ukazał się błąd ale tylko sondy, wtryski zniknęły
tylko teraz pytanko jak usunąć ten błąd sondy? domyślam się że źle jest mieszanka ustawiona i prawdopodobnie daje za bogato co sprawdzę jutro
emulator pd-44 jest podłączony prawidłowo z tego co widzę opierając się o schemat
pozdrawiam i liczę na pomoc żeby w końcu pozbyć się tego checka raz na zawsze
aha i dodam że kazałem sobie ustawić przełączanie benzyna/gaz przy 3500rpm czyli wtedy kiedy załącza się wtryskiwacz drugi, czy to może mieć też na to jakiś tam wpływ?

mario1982
08-05-10, 20:06
Witam. Widzę kotlet odgrzany ale rozwiązania problemu dalej nie widać.... z moich obserwacji wynika że problem występuje tylko w momencie gdy podczas jazdy na gazie z włączonym checkiem przełączymy na benzynę, to powyżej 3,5k obr/min dławi auto. Ponowne załączenie zapłonu rozwiazuje problem....
Sytuacja bardzo nietypowa, gdyż rzadko przełączamy na benzynke gdy mamy LPG ( no z wyjątkami :) ).
Konsensus : Ten chceck nie ma wpływu na sterowanie parametrami instalacji LPG podczas jazdy ( gdyż dotyczy benzyny mimo że występuje tylko podczas jazdy na LPG :) - ale namotałem). W moim przypadku kontrolka mnie drażniłą więc ją odłączyłem, autem zrobiłem ponad 70K km na gazie i żadnych problemów, spalanie poniżej 10L, osiągi zblizżone do benzyny ( przed założeniem instalacji)

jasiek09
09-05-10, 19:17
bboyangel1 nie musiałeś tak wysoko ustawiać przełączenia bo i tak ten drugi wtryskiwacz włącza się od razu po dodaniu gazu nawet z wolnych obrotów, I generacja nie powinna być montowana do aut z wtryskiem i stąd takie cyrki z błędami sondy

Nowik86
29-06-10, 22:14
Witam. Widzę kotlet odgrzany ale rozwiązania problemu dalej nie widać.... z moich obserwacji wynika że problem występuje tylko w momencie gdy podczas jazdy na gazie z włączonym checkiem przełączymy na benzynę, to powyżej 3,5k obr/min dławi auto. Ponowne załączenie zapłonu rozwiazuje problem....
Sytuacja bardzo nietypowa, gdyż rzadko przełączamy na benzynke gdy mamy LPG ( no z wyjątkami :) ).
Konsensus : Ten chceck nie ma wpływu na sterowanie parametrami instalacji LPG podczas jazdy ( gdyż dotyczy benzyny mimo że występuje tylko podczas jazdy na LPG :) - ale namotałem). W moim przypadku kontrolka mnie drażniłą więc ją odłączyłem, autem zrobiłem ponad 70K km na gazie i żadnych problemów, spalanie poniżej 10L, osiągi zblizżone do benzyny ( przed założeniem instalacji)


Mi się wydaje że masz kolego tu trochę racji:)
Jak ja zakładałem u siebie instalację (eg4 d15b2) to monter wytłumaczyli mi - chociaż nie wiem czy to prawda, ale wydaje mi się że to całkiem prawdopodone - że check engine zapala się dlatego, bo po przełączeniu na LPG sterownik gazu wysyła sygnał do kompa, a ten odłącza pompę paliwa aby bez sensu nie chodziła. I dlatego podczas jazdy na gazie i przełączeniu na benzynę, po przekroczeniu 3,5 - 4 tyś obrotów odłączona pompa nie dostarcza paliwa co skutkuje szarpaniem...

Nie wiem czy to możliwe bo aż tak się na lpg nie znam lecz takie info uzyskałem...

Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę:o

piroman
29-06-10, 22:20
Nie ma możliwości odłączenia pompy paliwa za pomocą żadnego sygnału wysyłanego przez sterownik gazu do seryjnego ecu. Można to zrobic co najwyżej za pomocą dodatkowego przekaźnika ale nie polecam takiej opcji

Nowik86
29-06-10, 23:09
No właśnie dokładnie nie wiem jak to jest zrobione...wydawało mi się że to przez sterownik od gazu lecz może być to poprzez przekaźnik. Intalacja firmy BRC i przez 3 lata sprawuje się bez zarzutu...

Czemu nie polecasz takiej opcji? Co może nie grać jak powinno?

jasiek09
30-06-10, 17:09
kolektor się nagrzewa, wtryskiwacze omywane przez paliwo chłodzą się gdy pompa pracuje,kolego Nowik86 ten monter nawciskał Ci niezłych bajek:p