PDA

Zobacz pełną wersję : Czarne swiece pomoc



Jookoozzz
16-12-13, 19:06
Co moze być przyczyna bardzo czarnych swiec ? (okopcone) Olej to nie jest bo ani deka nie wezmie silnik :) Swiece wymieniłem lecz poprawa była na chwile, troszke go dlawi po depnieciu w gaz i nie wkreca sie na obroty? Jakies sugestie pomysły ?

ma1ster
16-12-13, 19:08
oczywiście masz mieszankę bogatą, czyli coś jest nie tak jak powinno w układzie zasilania silnik... check nie świeci?

Jookoozzz
16-12-13, 19:10
Check nie swieci i swiecic nie bedzie :) Czy kable WN oraz zle ustawiony zapłon moze powodowac ze swiece sa czarne?

rooter666
16-12-13, 19:22
zapłon przestawiony lub brudny filtr powietrza

Jookoozzz
16-12-13, 19:26
Filtr jest ok bo stozek i niedawno był czyszczony. Zapłon nie sprawdzany, jedna rzecza co wiem to ze na dwoch kablach iskra na swiecy była mniejsza i słabsza niz na dwoch pozastałych, po wymianie swiec problem nie ustapił wiec moze kable WN tez do wymiany ? Palec i kopułka moze za to odpowiadac? sorry ze sie tak pytam lecz nie jestem wszystko wiedzacy i staram sie jak najwiecej dowiedziec :) Kto pyta nie błądzi.

rooter666
16-12-13, 19:42
a czemu check nie świeci? może masz sonde lambda padniętą ale bez działajacego checka to można gdybać długo.

Jookoozzz
16-12-13, 20:42
Nie zaswieci bo i tak sonda mało tu zadziala jak dual carb zalozony z d14a1. Silnik na wolnych pracuje rowniutko, nie strzela w rure jak chamuje silnikiem. Jak depne w pedał gazu to zamula i pozniej przyspiesza ale tak jakos slabo i nie wkreca sie zbytnio na obroty. Przy dualu sonda i inne ustrojstwa odpadaja. Zostaje zapłon,kable i mieszanka tylko nie chce krecic srubkami od mieszanki bo moze winna bedzie gdzies indziej, wiec dlatego pytam sie czy przewody lub zle ustawiony zapłon moze miec cos od zlego spalania mieszanki...

ma1ster
16-12-13, 21:20
dual carb tu jest cała przyczyna problemu ciemnych świec :D:D:D

Seba27
16-12-13, 21:24
Na pale nie masz co krecic srubkami, jedz do kogos kto to porzadnie zsynchronizuje i powinno byc po problemie

Jookoozzz
16-12-13, 21:37
Jutro wymienie kopułke i palec oraz kable WN bo sie tego domagaja, nie sa w ładnym stanie a kable jak przedchwila patrzalem popekane przy łączeniach z fajkami. Ciekawe czy taki normalny mechanik sobie z tym poradzi czy lepiej jechac tam gdzie motocykle naprawiaja? (moze maja wiecej pojecia o synchronizacji) :P Przedtem mi gaznik lal paliwo bo iglice był zasyfione i jedna nie zamykala sie wogole. Teraz kultura pracy silnika na zimnym i cieplym elegancka lecz irytuje mnie to przyspieszanie i wkrecanie sie na obroty. Szału nie ma. SCKAPE tez miał problem z zapłonem i zalewaniem, napisał mi ze ujał mieszanki i jak reka odjoł :P Tylko jak narazie nawet nie wiem czy wkrecajac czy wykrecajac srubeczki ...

Seba27
16-12-13, 22:00
Wiesz to nie maluch gdzie na farta sobie pokrecisz srubkami co nie zrobisz to roznicy prawie nie poczujesz.
Do takiego zabiegu synchronizacji uzywa sie zegarow a nie sluchu to raz a dwa ze jest takie cudo - taka specjalna "swieca" ktora kosztuje pi razy oko 150zl i nie jest swieca :) - ale jest przezroczysta i dzieki niej wlasnie dostosowuje sie sklad mieszanki po kolorze jaki daje - takie i inne cuda z servisie CafeGarage ;)
Jak jestes gdzies z okol KRK - da sie zrobic - jak nie jestes - to tez sie da :)

Jookoozzz
16-12-13, 22:42
Jestem z wadowic :) A do tego ta benzyna co wczoraj zalewala mi dwa tłoki znalazla sie w misce :( ok 6-7mm ponad miare a rzadki jak nie wiem co :/ Ty masz taki sprzet i zdolności?

Seba27
16-12-13, 23:53
Jestem z wadowic :) A do tego ta benzyna co wczoraj zalewala mi dwa tłoki znalazla sie w misce :( ok 6-7mm ponad miare a rzadki jak nie wiem co :/ Ty masz taki sprzet i zdolności?

OjapieRrrr
Jak juz tego nie zatarles to jestes bliski chlopie...
Widac za mocno srubke odkreciles, olej smiec, filtr to samo - nie jezdzij tym chyba ze masz ekstra blok - albo w sumie, jezdzij - jakis blok ci sprzedam - d14tek jest w uja ;)

Jookoozzz
17-12-13, 00:07
Nie jezdze jak narazie nigdzie :) Mam nadzieje ze sie tam nic nie poprzecierało ... jutro wymiana oleju...

Jookoozzz
18-12-13, 14:21
Ok miałem za bogata mieszanke i to o 5cio krotnie wiekasza :P teraz wszystko smiga i jest ok...zostało ustawić rozrzad bo po zapłonie wychodzi ze jest zle ustawiony i brakuje regulacji by przyspieszyc zapłon na 22 stopnie. Czy ktos z was orientuje sie jak sprawdzic i ustawic Idle bost throtle control ? Tak dla pewnosci chce sprawdzic czy działa jak nalezy.

Seba27
18-12-13, 14:25
a jestes pewny ze dysze sa wlasciwe?

Jookoozzz
18-12-13, 20:40
a jestes pewny ze dysze sa wlasciwe? Jasniej bym prosił :P

Nie widziałem zeby ktos wkładajac dual carb do d13b2 zmieniał dysze czy cos w tym stylu. Teraz sie zastanawiam czy dobrze mam ta mieszanke ustawiona, jutro sprawdze swiece jak sie zachowuja. Za uboga tez nie dobrze, szkoda silnika. Chyba nie obejdzie sie bez sondy w tłumik :P Chociaz inni regulowali na tak zwane ok i na czuja :) Lecz zeby to grało chyba trza sie udac na pomiar. Jaka powinna byc emisja spalin ? CO?