PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z biegami - ciężko wchodzą (VTi).



w1lko
27-03-08, 13:11
Witam, przeczytalem juz wszystkie posty na temat ciezkiej zmiany biegow i nadal nie wiem co sie dzieje z moja honda. Kiedy szybko jade i chce zmienic bieg powyzej 4 - 5 tys to poprostu sie nie da, juz nie wspomne o redukcji biegow podczas dojezdzania do swiatel. Wymienilem pompe sprzegla (ciekla) oraz plyn w ukladzie. Niestety nic nie pomoglo, bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial mi ze jest to wina skrzyni. Pojechalem do hondy i kupilem olej MTF3, zmienilismy olej i nic nie pomoglo. Mi sie jednak wydaje ze to nie skrzynia bo "zmienil" sie pedal sprzegla (kiedys bral na dole, a teraz bierze u gory i ma jakis glupi luz na samej gorze). Dzisiaj stojac na swiatlach mialem cos takiego ze gdy wrzucilem jedynke to samochod zaczal "skakac" (powoli jechac) do przodu a sprzeglo ciagle mialem wcisniete. Jak myslicie wymieniac sprzeglo ?? Sprzeglo juz kupilem, EXEDY - wylicytowalem je po dobrej cenie na ebay'u za 80 funtow :). Co o tym myslicie, moze to byc wina skrzyni ?? Czy robic to sprzeglo ? Niestety musze byc pewny ze to sprzeglo bo wymiana kosztuje 300 funtow. Dzieki

AdaSu
27-03-08, 15:51
Widzisz, mam podobny problem i nie wiem jak go rozwiazac. A mianowicie jak chce sobie poszalec i jechac prawie do odcinki, to mam straszny problem ze zmiana z 1 na 2 bieg. Z 2 na 3 jest juz lepiej. Tak samo jak jade wolno i chce zredukowac na 1 to po prostu nie moge, a znow nie chce szarpac na sile. Co moze byc winowajca?

RobertSz1981
27-03-08, 21:46
Obstawiam synchronizator skrzyni.
Sam mam czasem problem przy wysokich obrotach wrzucic z 2 na 3 i przy redukcji.

mAgik
27-03-08, 23:39
Tak samo jak jade wolno i chce zredukowac na 1 to po prostu nie moge, a znow nie chce szarpac na sile. Co moze byc winowajca?
Tu akurat się nie dziwię, to dobrze że nie wchodzi bo kiedyś ścigając się z kimś mógłbyś włożyć 1 zamiast 3 jak to kiedyś mój kolega zrobił :)

w1lko - a jak Ci biegi na postoju wchodzą?
Ten głupi luz pedału sprzęgła jak to napisałeś wynika raczej ze złego ustawienia pedału po wymianie pompki sprzęgła, a nie z niesprawności samego sprzęgła.
Już to kiedyś gdzieś wklejałem odnośnie testowania sprzęgła ale dam jeszcze raz:
"W celu sprawdzenia skuteczności sprzęgła możemy przeprowadzić prosty test. Uruchamiamy na postoju silnik, zaciągamy hamulec ręczny, wciskamy pedał sprzęgła włączamy 4 bieg, doprowadzamy obroty silnika do ok.3000 obr/min. a następnie puszczamy dość szybko sprzęgło. Jeżeli sprzęgło jest sprawne silnik powinien zgasnąć, jeżeli obroty jedynie się nieco zmniejszą, nasze sprzęgło się "ślizga". W takim przypadku jeżeli nie pomoże regulacja linki lub popychacza konieczna jest wymiana sprzęgła. O uszkodzeniu docisku świadczy najczęściej szarpanie przy ruszaniu, jest to spowodowane najczęściej pęknięciem sprężyny docisku. Objawem zużycia łożyska wyciskowego jest najczęściej szum lub hurgotanie pojawiające się szczególnie po wyciśnięciu pedału sprzęgła. Wymiany zużytego sprzęgła nie warto odkładać, ponieważ zwlekanie z jego wymianą może doprowadzić do konieczności wymiany koła zamachowego..."

w1lko
28-03-08, 00:04
Biegi na postoju wchodza normalnie, a ten luz pedalu zrobil sie juz na starej pompce ktora ciekla. Sprzeglo sie nie slizga, juz sprawdzalem. Ja stawiam na docisk bo wlasnie czasem szarpie przy ruszaniu. Chyba jednak zmienie sprzeglo.

rem36
28-03-08, 00:38
w1lko, na jakies 90 pare % bedzie to wina samego sprzegla, nie wysprzegla do kjonca wiec biegi nei chca wchodzic i z tego samego powodu jedzie na 1 do przodu na wcisnietym sprzegle, ale pewnosci bez rozebrania to czego bys nie robil miec nei bedziesz ;) luz na samej gurze sprzegla jest normlany mozesz go sobei lekko skorygowac regulacja ale to nie jest nci zlego, musi byc troche luzu zeby byla pewnosc ze sprzeglo jest spiete.
Swoja droga piekne zaleznosci cenowe robocizna 300 sprzeglo i to exedy 80 :) kiedy u na stak bedzie.... ;)

AdaSu, tu wina bedzie skrzynai pewnie piekniete widelki wybieraka lub zuryte sprzeglo 1-2 biegu, trzeba zdjac rozebrac wymienic co trzeba i smigac dalej.

w1lko
28-03-08, 01:56
zebym nie byl goloswlony :)

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280210204380

:D

AdaSu
28-03-08, 18:15
Tu akurat się nie dziwię, to dobrze że nie wchodzi bo kiedyś ścigając się z kimś mógłbyś włożyć 1 zamiast 3 jak to kiedyś mój kolega zrobił

Dzisiaj specjalnie sprawdzilem - zebym mogl normalnie bez oporow zredukowac z 2 na 1 musze jechac nie wiecej niz 5km/h wiec cos tu jest nie tak.

bolas
28-03-08, 22:49
Dzisiaj specjalnie sprawdzilem - zebym mogl normalnie bez oporow zredukowac z 2 na 1 musze jechac nie wiecej niz 5km/h wiec cos tu jest nie tak.

kolego nie przesadzaj 1 bieg służy tylko i wyłącznie do ruszania zresztą weź jedź tak około 20 km/h i wbij 1 na chama to gwarantuje ci że skrzynia ci się posypie i pewnie przy okazji twoja głowa wyląduje na kierownicy !!

także nie za bardzo cie kumam :czerwona kartka:

mirasek
28-03-08, 23:41
Nic sie nie posypie, na pierwszym biegu można jechać ponad 50km/h więc nie widze przeciwwskazań aby wrzucać tego biegu do tej prędkości (po uprzednim kopnięciu w gaz). Diesel ma inne przełożenia i tam jedynka faktycznie służy tylko do ruszania i można odrazu wbijać dwójke która jest na tyle wolna że nie ma też potrzeby z niej redukować. Spróbuj tak pojeździć d15z3 ;)

Malik
29-03-08, 00:58
Przyspieszanie D15Z3 od prędkosci 20 km/h (i niższych) to masakra. Trzeba zredukować do 1.

Umnie własnie 1 przy redukcji jakos tak tępo wchodzi, nie ma takiego "lekkiego wskoczenia na bieg" , które się wyczuwa ręką na lewarku. U ciebie mirasek też tak jest ?

mirasek
29-03-08, 10:19
U mnie jest podobnie, szczególnie przy zimnym oleju w skrzyni, pomaga dodanie gazu (wogóle przy redukcji powinno zwiększać sie obroty aby jazda była płynna i aby nie męczyć synchronizatorów). Masz w skrzyni MTF czy silnikowy półsyntetyk?

W d15z3 biegi II i III mogły by być nieco krótsze...

Malik
31-03-08, 20:10
Nie wiem jaki olej mam w skrzyni, kupiłem ponad rok temu i nie mam kasy na wymiane.
Ale widac że byala zadbana przez poprzedniego własciciela wiec olej powinien byc ok. Może na wiosne Honda zrobi jakąś akcje serwisową to może dam rade wymienić. Jesli na te akcje kwalifikuja sie sprowadzane z zagranicy

No szczególnie dwojka mogłaby byc krotsza, no i trójka mogłaby ciagnąc od nizych prędkosci

Homik
31-03-08, 23:32
w1lko, daznac ile cie wyniosła wymiana sprzegła bo mnie twrz to pomału chyba czeka. Co prawda biegi wchodza lekko ale pedał sprzegła chodzi za twardo jak dla mnie.

Jakiegos Spota Vti mozna by w szkocji zrobic

chubik
01-04-08, 21:15
Witajcie i słuchajcie,

mam tez problem ze sprzęgłem.Tak mi się przynajmniej wydaje.Gdy przetrzymam troszczke pedał sprzegła przy ruszaniu to na pierwszym i drugim biegu wydobywa się z mojego potwora dziwny dzwięk.Normalnie czuje sie jak w chlewie wtedy ;) Sorry za moje dziwne spostrzeżenia ale auto wydaje dzwięk podobny do świni.Taki jakby kwik.Czy to może byc sprzegło.Biegi wchodza mi elegancko.Sprzegło tez chodzi dobrze.Łapie od dołu.Nie miał ktoś takiego czegoś u siebie.??

qba1983
01-04-08, 23:55
miał ktoś takiego czegoś u siebie.??
moze ci lapa wysprzeglika piszczy... wystarczy odkrecic wysprzeglik od obudowy skrzyni biegow i posmarowac miejsce styku z lapa...

chubik
03-04-08, 15:50
To raczej nie to.Bo kwiczy a nie piszczy jak ruszam i przy obciążeniu przy przytrzymaniu sprzegła.Łapa by i na zgaszonym silniku na postoju dawała o sobie znać...

qba1983
03-04-08, 21:42
Łapa by i na zgaszonym silniku na postoju dawała o sobie znać...
faktycznie... tu masz racje.. to nie lapa. wiec moze to sprezynki na sprzegle...
to musial bym zobaczyc/uslyszec.
jedz do jakiegos mechanika, moze cos ci powie

chubik
03-04-08, 22:37
Okeyowo.Dzieki za tyle.Jade do ASO glebic autko to ich poprosze o diagnoze.

dudki26
09-08-10, 15:18
A u mnie w Aero VTI Panowie jak jadę spokojnie to wmiare dobrze biegi wchodzą ale nie zawsze a jak cisnę do 6tyś lub 8tyś to z 2na3 z 3na 4 jest problem,poprostu ciężko wchodzą.Co to może być??aaa olej dziś zmieniłem i dalej to samo

szastal
09-08-10, 17:25
A olej to mtf ? Inna sprawa czy olej się już dobrze rozgrzał bo na zimnym zdarzają się takie problemy, ja miałem podobnie z 1 na 2 ale wtedy nie tyle co ciężko ale czasem nawet lekki zgrzyt był powyżej 7tys obrotów, podobno winny synchronizator, ale kolega w y21 (b16a2) miał podobny problem z 2 na 3 i pojechał na warsztat gdzie mu wymienili łożyska i problem zniknął, ale nie zawsze to musi być przyczyną.

dudki26
10-08-10, 10:28
Przed zmianą oleju tak robiło a był MTF (i niewiem dlaczego wszyscy uważają go za boga skoro manual dopuszcza silnikowy) po zmianie i wlaniu MObila 10w40 to samo,wogóle to sprzęgło mi nisko bierze i wydaje mi sie że to jego wina.

szastal
10-08-10, 13:52
Przed zmianą oleju tak robiło a był MTF (i niewiem dlaczego wszyscy uważają go za boga skoro manual dopuszcza silnikowy) po zmianie i wlaniu MObila 10w40 to samo,wogóle to sprzęgło mi nisko bierze i wydaje mi sie że to jego wina.

Nie za boga tylko po to jest właśnie do tych skrzyń, manual jak pewnie zauważyłeś był pisany przed pojawieniem się na rynku tego mtf i dlatego jest wzmianka o silnikowym (można ale to nie to samo co mtf). Jak ci sprzęgło nisko bierze jeszcze spróbuj wymienić płyn w sprzęgle, jest to tani i szybki zabieg i w 2 osoby pod chmurką dasz radę, nie mówię że na bank ci to pomoże ale czasem daje efekty.

dudki26
10-08-10, 18:57
Ok!Wiem Wiem zmienię płyn zmienię bo ku....a jak zobaczyłem do zbiorniczka to okazało sie ze z płynu jest błoto

szastal
10-08-10, 20:40
Ok!Wiem Wiem zmienię płyn zmienię bo ku....a jak zobaczyłem do zbiorniczka to okazało sie ze z płynu jest błoto

Nie wiem czemu ludzie jakoś o tym zapominają a to tani i szybki zabieg przy aucie.