Zobacz pełną wersję : zmiana ustawienia rozrządu i zapłonu na znaki fabryczne
Oddałem auto do zmiany rozrządu (D15B7). Po rozebraniu okazało sie ze ktoś sobie zrobił swoje znaki na kole i pasek był ustawiony o jeden ząb inaczej niż znaki fabryczne. Ja tak jezdziłem 2500km a poprzedni właściciel pewnie nawet nie miał pojęcia ze tak mu pasek ktoś założył i silnikowi nic z tego powodu chyba złego sie nei działo. Mechanik chyba niepotrzebnie też bawił sie tez ustawieniami zapłonu. Teraz auto jak jest ustawione w 100% na znakach fabrycznych to jest mulaste... teraz mam do Was takie pytanie:
Czy mozliwe ze przestawienie paska rozrządu o jeden ząb na górnym kole powoduje przyrosty mocy?? czy moze ten spadek mocy to tylko zbyt "mało przyśpieszone" ustawienie zapłonu?? Przedtem auto na 2 biegu jechało max licznikowo ok 95km/h a teraz 80km/h. Po przektoczeniu 4 tysiecy dalej równo przyśpiesza a nie ma tego ****ięcia wciskającego w fotel.
Co robić?? bawić sie zapłonem?? a jak nie pomoże to co to spowrotem ten pasek o jeden ząb przestawić??
Obawiam się, że Twój mechanik jest nie bardzo rozgarnięty. Bardzo jestem ciekawy na jakie znaki ustawiał Ci rozrząd tym razem. W d13 i w d15b2/7 rozrząd ustawia się na te same znaki czyli znak UP do góry i boczne kreseczki mają się pokrywać z płaszczyzną głowicy. Koleś pewnie ustawił Ci tak jak się to robi w d16z6 czyli ustawił na taki wypustek (który znajduje się na osłonie rozrządu) z kreską na kole która znajduje się mniej więcej na godz 7 (Nie wiem jak to nazwać ;) ). Najprościej mówiąc to sprawdź w jakim położeniu jest aparat zapłonowy, jeśli jest mniej więcej na połowie tej regulacji, to rozrząd powinien być dobrze ustawiony (jeśli sprawdzając lampą stroboskopową, patrząc przez celownik na obudowie błysk następuje kiedy widać czerwony znak na kole pasowym). Jeśli zapłon jest ustawiony bardziej do przodu lub do tyłu to raczej rozrząd źle ustawiony, pewnie jeszcze kolesiowi brakło regulacji do ustawienia zapłonu...
dzwoniłem do mechanika i jak sie go zapytałem z jakimi znakami ustawiał to mówi ze z tymi znakami bocznymi równolegle do głowicy czyli tak jak piszesz.
Przestawiałem zapłon na różne pozycje i nie wpływa to kompletnie na osiągi... wolne obroty tez ładnie sie trzymają jak ruszam zapłonem. żadnych zmian
Chyba pojadę do niego żeby mi spowrotem ustawił ten pasek o jeden ząbek inaczej niż znaki. Ktoś tam juz wcześniej przy tym "niewłaściwym" ustawieniu paska zrobił znak pisakiem. Więc moze coś było zmienione i w tym ustawieniu jest ok.
Tylko czy przy takim przestawieniu dosłownie o jeden ząbek moze coś się niszczyć??
jogal dobrze pisze
Ale żeby teraz dojść do łądu to sprawdz, czy znaki sie pokrywaja jak swiecisz lampą stroboskopową.
Jak sie pokrywaja idealnie to powinno byc dobrze.
Przy przestawieniu rozrządu o 1 ząbek-nawet przy regulacji aparatem-raczej nie daje sie idealnie ustawic zapłonu lampa bo zawsze jest lekko przesuniete.
Tak mnie sie wydaje.
Generalnie wtedy przed zdjęciem paska starego i po tym jak zobaczylismy ze nie jest on do znaków fabrycznych ustawiony było sprawdzane lampą stroboskopową i było jak najbardziej ok. Po zmianie rozrządu i ustawieniu tym razem zgodnie ze znakami fabrycznymi tak jak powiedizeliscie normalnie ustawiliśmy zapłon tak ze z stroboskopem wszystko sie zgadzało ale teraz jednak aparat zapłonowy nie jest idealnie na środku swoich możliwości regulacyjnych tylko jest jakby bardziej przyśpieszony niż przy poprzednim ustawieniu paska.
Po długich poszukiwaniach i męczenia poprzedniego właściciela zadzwoniłem do serwisu gdzie hania miała w 2006r wymieniany rozrząd ( poprzedni właściciel znalazł faktóry) i powiedizeli mi ze nie pamiętają co prawda auta ale ze jeden ząbek nic nie zaszkodzi silnikowi a skoro ciho silnik pracuje i lepiej chodzi to nie zastanawiać sie tylko przestawić o ten jeden ząbek tak jak było pierwotnie. I zrobię to jak pojade za 2000km na poprawienie naciągu paska a potem zdam wam relacje po większych przebiegach czy wszystko jest ok na takim ustawieniu. to byłby prosty (oby nie za prosty) tuning bo różnice czuć ogromną.
Dzięki za odpowiedzi i o więcej prosze :piwo2:
ale teraz jednak ten zapłon nie jest idealnie na środku tylko jest jakby bardziej przyśpieszony niż przy poprzednim ustawieniu paska.
a powinien byc idealnie jak masz serię auto
ze jeden ząbek nic nie zaszkodzi silnikowi a skoro ciho silnik pracuje i lepiej chodzi to nie zastanawiać sie tylko przestawić o ten jeden ząbek tak jak było pierwotnie. :
Przestawic +/- jeden żąbek mozesz raczej smiało i zobaczyć jak będzie.
Przestaw zabek-pokręć na "sucho" czy nic nie stawia oporu odpal-sprawdź.
miałem kiedyś przypadek z d15z8 (vtec-e) - rozrząd nie był ustawiony na znaki. po wymianie rozrządu i ustawieniu na znaki z silnika zrobił się muł straszny. po ustawieniu rozrządu tak "jak było wcześniej" samochód zaczął normalnie jechać, ale znaki kompletnie się nie zgadzały.
GAWRON ja robilem rozrzad w zeszlym tygodniu i tez byl przestawiony o jeden czy dwa zeby i tak jak pisales mniej wiecej przy 4500 obr/min. bylo czuc wyrazne ****iecie, a teraz po rzekomym ustawieniu wg znakow auto jakos mulaste mi sie wydaje, robil mi kumpel ktory jezdzi d16z6 wiec moze cos nie teges tam wyszlo, w sobote bedziemy patrzec, ale temat wydaje sie ciekawy, pozdro
ale temat wydaje sie ciekawy, pozdro
to nie pierwsze takie przypadki :)
proponuje domowe sposoby do ustawiania rozrządu góra czwarty na mijance i odrazu bedzie widać jak wychodzą znaki w zależności od modelu a dół wykręcić swiece na pierwszym cylindrze i wsadzić jakiś drut znaleść górne położenie założyć pasek efekt murowany ja też jezdziłem na przestawionym pasku w d15z6 o 2zęby fachman od hond tak mi nastawił i tak bym jezdził gdybym nie wziął się za rególacje zaworów po zdjęciu klawiatury okazało się że nie zgadzają się znaki teraz rurznica jest odczuwalna czyli w Polsce mechaniory nie potrafią ustawiać rozrządu :aloha:
proponuje domowe sposoby do ustawiania rozrządu góra czwarty na mijance i odrazu bedzie widać jak wychodzą znaki w zależności od modelu a dół wykręcić swiece na pierwszym cylindrze i wsadzić jakiś drut znaleść górne położenie założyć pasek efekt murowany ja też jezdziłem na przestawionym pasku w d15z6 o 2zęby fachman od hond tak mi nastawił i tak bym jezdził gdybym nie wziął się za rególacje zaworów po zdjęciu klawiatury okazało się że nie zgadzają się znaki teraz rurznica jest odczuwalna czyli w Polsce mechaniory nie potrafią ustawiać rozrządu :aloha:
Nawet jak wiem cośkolwiek (tylko, ale zawsze) w tym temacie to jak czytam tą wypowiedź... to nie wiem nic;/
Ogarnij jakoś tą wypowiedź(znaki przestankowe itp.)
Zapewne mac22 o ustawienie rozrządu wegług GMP, stosowane głównie w autach bez znaków.
No to teraz będę miał sranie bo właśnie się wybieram na zmianę rozrządu .... a cholera wie co ja mam tam ustawione .... może sobie coś Niemiec wymyślił dziwnego. Zawsze mi się wydawało że najlepiej jest ustawiać na znakach fabrycznych.
To i ja się bedę musiał przyjrzeć temu mojemu rozrządowi bo coś mi się zdaje że auto po wymianie jakby troszkę słabsze a to już kilka miesięcy temu było. I nie wiem czy to wina tego rozrządu czy może mi pada uszczelka pod głowicą czy moze przewrażliwiony jestem :(
A jeszcze się chciałem upewnic - czy żeby ściągnąc osłonę paska to trzeba demontować pokrywe zaworów ??
Ostatnio też zmieniałem rozrząd i okazało się że był przestawiony. :( Mechanik aby się upewnić, że zakłada go poprawnie zrobił tak jak napisał Mac22. Wykręcił świecę na pierwszym cylindrze, wsadził drut z podziałką i ustawił tłok w górnym położeniu. Efekt jest taki, że w końcu mam tego kopa po przejściu na 2 przepustnice. ;) Jedno co mnie zastanawia jest to, iż zapłon nie jest "w środkowym położeniu"- niby seryjnym. Jest przestawiony w lewo, prawie do samego końca. Nie ma znaków żeby było widać inne jego położenie w przeszłości. A mechanik przy zmianie rozrządu zapłonu nie dotykał.
Żeby ściągnąć osłonę paska nie trzeba demontować pokrywy zaworów
Ostatnio też zmieniałem rozrząd i okazało się że był przestawiony. :(
Żeby ściągnąć osłonę paska nie trzeba demontować pokrywy zaworów
u mnie niestety trzeba :) teraz juz jestem pewien ze przestawię ten pasek o jeden ząb. Taka jazda jak teraz wogole mnie nie cieszy. Niech sie dzieje co chce. Z resztą poprzedni właściciel jezdził tak od 2006 i ja zrobiłem z takim ustawieniem ok 2500km i było ok więc nie powinno być problemów.
Tylko pytanie czym to jest spowodowane ze auto lepiej chodzi (lub raczej tak jak powinno) na niefabrycznym ustawieniu... Przeciez japończycy są perfekcjonistami i wszystko powinno być tak jak fabrycznie co do mm...
no to mi chlopaki teraz daliscie na glowe ja rowniez wymienialem pasek i sie auto zamulilo jutro sobie sprawdze to ustawienie i zobaczymy co i jak :)
a te paski jak kupujecie to maja tyle zębów co stare?nie są dłuższe o 1 czy 2 zęby?
To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem. Nowy pasek jest identyczny jak ten co był założony. A z kolei po odwiedzeniu kilku sklepów również dowiedziałem sie ze ten pasek jest właściwy dla mojego modelu więc ma odpowiednią ilość zębów. Ta opcja odpada.
kolego Efyr, w hondach dolne znaki masz dopiero w tedy kiedy jest założone koło pasowe i dolna osłona plastikowa, dlatego najlepiej sobie wykręcić świece. Wiele osób zakłada pasek teoretycznie na znaki, skręca wszystko nie robiąc 1 obrotu silnika , apotem się okazuje że auto jest przymulone. :d
a te paski jak kupujecie to maja tyle zębów co stare?nie są dłuższe o 1 czy 2 zęby?
A jakie to ma znaczenie przy ustawieniu rozrządu?
Mi się wydaje, że dłuższy pasek sprawi tylko, że trzeba będzie bardziej napinacz przesunąć aby go naciągnąć, ewentualni nie da sie, bo będzie za długi. Odległość, czyli ilość zębów między wałkiem rozrządu a wałem korbowym będzie taka sama na napiętym, a to się chyba tylko liczy. Dla mnie ilość zębów paska świadczy tylko o tym czy pasek starczy między kółka, czy będzie za długi i nie da się dociągnąć w zakresie naciagacza. Więcej wpływu długość chyba nie ma. Zgadza sie?
mac22 wiem o co chodzi, po prostu Twoja poprzednia wypowiedź była mało czytelna, więc w skrócie napisałem to co z niej zrozumiałem.
Tylko wcieło mi słowo "chodziło" z tamtego postu i dlatego dziwnie wyszło
Pozdrawiam
Ostatnio też zmieniałem rozrząd i okazało się że był przestawiony. :( Mechanik aby się upewnić, że zakłada go poprawnie zrobił tak jak napisał Mac22. Wykręcił świecę na pierwszym cylindrze, wsadził drut z podziałką i ustawił tłok w górnym położeniu. Efekt jest taki, że w końcu mam tego kopa po przejściu na 2 przepustnice. ;) Jedno co mnie zastanawia jest to, iż zapłon nie jest "w środkowym położeniu"- niby seryjnym. Jest przestawiony w lewo, prawie do samego końca. Nie ma znaków żeby było widać inne jego położenie w przeszłości. A mechanik przy zmianie rozrządu zapłonu nie dotykał.
Żeby ściągnąć osłonę paska nie trzeba demontować pokrywy zaworów
jak można nie ustawiać zapłonu po zmianie paska rozrzadu?? To mi się poprostu w głowie nie mieści. Jedz sobie kolego ustaw jeszcze zapłon lampa stroboskopową a zobaczysz czy nie będziesz miał zapłonu w środkowej pozycji... Prawdopodobnie masz teraz zapłon mocno wyprzedzony. Jak wysoko krecisz silnik?? Dasz radę zakręcić do 8000 rpm bez dzwonienia w silniku?? No bo jak zmieniasz biegi przy ok 6000 rpm to pewnie jest dobrze no i autko na niskich obrotach tez jest mocniejsze... Ale kręcąc do końca może już się pojawiać spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silniczka... Radzę lepiej sprawdzić ten zapłon i ustawić tak jak manual nakazuje.
Jogal'u zrobię tak jak mówisz bo to ma sens! :d
Dla mnie ilość zębów paska świadczy tylko o tym czy pasek starczy między kółka, czy będzie za długi i nie da się dociągnąć w zakresie naciagacza. Więcej wpływu długość chyba nie ma. Zgadza sie?
po zastanowieniu chyba się zgadza.kiedyś ktoś mówił że dłuższy pasek to się rozrząd może zmieniać ale nie sprawdzałem tego :)
w sumie to raczej dziwne jest że trzeba ten pasek przestawiać o ząbek bo jest silnik mułowaty.zmieniałem rozrząd w golfach które kiedyś były w domu,w daichatsu,nissanie,u siebie i u siostry(d15b2).przed zdjęciem paska ustawiałem silnik na znaki,zdejmowałem jeden,zakładałem drugi i tyle.nigdy nie było problemu i zapłonu nie ruszałem po zmianie rozrządu :agent:
SPUTNIK1957
29-03-08, 10:56
Ja to jeszcze zapytam Maca22 chodzi o to że góre (zawory)ustawiamy zgodnie z znakami a dół (korbowód) ustalamy za pomocą drutu ten GMP na pierwszym cylindrze od koła pasowego i wówczas zakładamy pasek - tak to biega?
Ale kręcąc do końca może już się pojawiać spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silniczka...
Może i ja się myle ale się mi wydaje żę spalanie stukowe pojawi się raczej w dolnym zakresie obrotów niż w górnym.
górne na znaki SPUTNIK1957 zwracając uwagę czy aby jest mijanka na czwartym. :aloha:
zwracając uwagę czy aby jest mijanka na czwartym. :aloha:
mijanka?? wydawało mi sie ze pierwszy i 4 tłok idą razem a wtedy 2i 3 tez razem tylko przeciwnie :) chyba coś zle rozumiem. W tym tygodniu pojade ten zabek przełozyc to zdam relacje.
tłoki tak ale ja mówię o zaworach.
SPUTNIK1957
29-03-08, 20:45
Acha czyli na 4 cylindrze ma być przejscie z suwu wydechu na suw ssania, ok dzięki Mac22 za poprzeżenie wiedzy :) a i panowie niezapominajcie o pompie wodnej bo o ile pamiętam to wymagane jest jej wymiana przy każdej 2 wymianie rozrządu :)
Oddałem auto do "BOSCH auto serwis" i panowie z uśmiechem na twarzach zaczeli opowiadać ze to przez komputer i ze Ci co mi rozrząd zakładali w ogóle sie nie znali bo żeby zapłon ustawić do rozrządu trzeba "zblokować komputer"... Sceptycznie do tego podszedlem.
Dziś odebrałem auto od nich i jest tak jak być powinno :d Hania znów napier...a jak trzeba :aloha: Dali rozrząd na fabryczne znaki i ustawili zapłon nie tylko mechanicznie tylko również przez komputer przy okazji usuwając kilka jakiś błędów powstałych między czasie i jest SUPER! zapłaciłem 120zł ehh... gdybym od razu do nich oddal auto zaoszczędził bym kasy i nerwów...
Więc jak komuś cif muli po zmianie rozrządu to trzeba jechać do porządnego serwisu na ustawienie zapłonu i tyle.
Dobrze wiedzieć. Dzięki Ziomek za przetarcie szlaku :aloha:
na prawde nie wiem co to ma oznaczać. Tak się wyrazili. Ważne że zadziałało no a 90% ingerencji jakiej dokonali w tym serwisie było w komputer. Przestawienie paska na znaki trwało 30min a reszta h.
Powiedizieli ze zawsze po zmianie rozrządu właśnie w ten sposób trzeba ustawić zapłon. bez tego auto złapie muła a nie wystarczy reset kompa.
Zapewne panowm chodziło o takie zablokowanie komputera:
http://img182.imageshack.us/img182/9351/zaplonrv7.th.jpg (http://img182.imageshack.us/my.php?image=zaplonrv7.jpg)
i jeżeli znalezienie tej zworki zajęło im 2h no to gratuluje. Zapewne bajerowali Cię troszkę bo dziwnie by to wyglądało jakby za 5 min robotki wzięli ponad 100 zł. Dlatego jadąc do jakiegoś mechanika lepiej jest wiedzieć co koleś ma zrobić i mu to powiedzieć co i jak ma zrobić bo inaczej takie szopki wychodzą, a oni wogóle nie posiadają wiedzy w tym temacie... Dla nie wtajemniczonych dodam, że w d13 się tego nie robi (chodzi mi o "zblokowanie komputera" ;) ). Taka naprawa nie powinna kosztować więcej niż 50 zł. Ważne jest, że Twoje autko jest już zdrowe :agent: .
Zapewne panowm chodziło o takie zablokowanie komputera:
Taka naprawa nie powinna kosztować więcej niż 50 zł. Ważne jest, że Twoje autko jest już zdrowe :agent: .
Masz racje ale oni za to wzieli 20zł :) a 100zł wzieli za przestawienie paska na znaki tyle ze gościowi *****iście sprawnie szło. A odkręcał wszystko łącznie z pompą wspomagania, alternatorem, i kołem pasowym na wale no i wszystkie osłony.
Może i mnie trochę zbajerowali tym komputerem ale i tak ich uwielbiam!!
ok ....więc teraz moje pytanie ....skoro miałem ustawiany zpałon jakieś trzy miechy temu .... a teraz muszę zmienić pasek ....to mam ustawiać ten zapłon jeszcze raz??? po ki grzyb ???
będziesz zmieniał sam pasek?? ogolnie do nowego rozrządu powinno sie podobno zawsze zapłon ustawić. Nowy pasek jest pewnie minimalnie mniej rozciągnięty i tym podobne drobiazgi. Myśle ze przy kosztach wymiany rozrządu regulacja zapłonu to groszowa sprawa :)
Pasek z rolką napinacza oczywiście ..... żeby nie było ;) .... więc muszę się pofatygować i nadmienić mechaniorowi, że ma ustawić zapłon .... dzięki. :aloha:
Panowie, podpowiedzcie mi, bo nie kumam czegoś. W sobote daje swoją Hanke na wymiane rozrządu, bo pompa wody mi padła. Rozumiem, że po wymianie paska, pompy i napinacza musi zostać ustawiony zapłon tylko co to za zworka, którą to niby trzeba "zblokować" ? Jogal wrzucił screena ale nie bardzo to ogarniam z angielskiego na swoje. Do czego służy ta zworka i co jej zwarcie powoduje ? Popdowiedzcie, bo boje sie, zeby mi auta nie zamulili.
Podejrzewam ze komputer nie zapamietuje nowego ustawienia zapłonu jeśli nie zrobimy zworki i robią sie jaja ze aparat daje inne impulsy niż to co komputer ma zapisane. Innego wytłumaczenia nie widzę :speszony:
wytłumaczenie jest takie, że komputer sam sobie przyspiesza i opóźnia zapłon(nieznacznie o kilka stopni). Zwierając tą zworkę włączamy tryb serwisowy, możemy sobie wtedy sprawdzić błędy i wogóle, komputer nie steruje sobie zapłonem, wtedy też powinno się ustawić zapłon na znaki na kole pasowym. Poprostu nie ma co w to wnikać tylko trzeba robić tak jak jest w manualu pokazane a napewno unikniecie niepotrzebnych błedów.
Poprostu nie ma co w to wnikać tylko trzeba robić tak jak jest w manualu pokazane a napewno unikniecie niepotrzebnych błedów.
To jest chyba jedyna prawidłowa opcja przy zabawach z autem.
Jogal napisz tylko jeszcze czy ta zworka to poprostu ta sama, którą się zwiera do robienia samodiagnostyki, czy jakaś inna specjalna do zapłonu ??
Zwierając tą zworkę włączamy tryb serwisowy, możemy sobie wtedy sprawdzić błędy i wogóle,
Te Twoje słowa by na to wskazywały ale wole mieć pewność, bo jak już sie bede popisywał przed mechanikami i bede ich uczył zapłon ustawiać to lepiej abyśmy to dobrze zrobili.
EDIT: No chyba już sam znalazłem w Sam Naprawiam jest na rysunku i w miare wyraźnie napisane, ze to ta sama wtyczka, którą sie zwiera podczas samodiagnostyki.
bo jak już sie bede popisywał przed mechanikami i bede ich uczył zapłon ustawiać to lepiej abyśmy to dobrze zrobili.
Przykre to ale prawdziwe...
Jak będziesz po wizycie u mechaników napisz w temacie czy wiedzieli od początku o tej zworce czy musiałeś ich na to naprowadzać :)
karpik85 napisał/a:
bo jak już sie bede popisywał przed mechanikami i bede ich uczył zapłon ustawiać to lepiej abyśmy to dobrze zrobili.
Przykre to ale prawdziwe...
Jak będziesz po wizycie u mechaników napisz w temacie czy wiedzieli od początku o tej zworce czy musiałeś ich na to naprowadzać
Napiszę na pewno ;) Ja bym sobie sam zapłon ustawił bo wiem o co kaman, ale nie mam narzędzi, nie bede na jeden raz lampy kupował, bo to raczej bez sensu.
Jako ciekawostke dodam, ze dziś po drodze zatrzymałem się u jednego mechaniora i zapytałem o cene wymiany rozrządu i potem ustawiania zapłonu - najpierw pytał po co zapłon ustawiać, a potem sie ze mną klucił, ze w tym silniku zapłonu sie nie reguluje, bo to nic nie da, bo coś tam w kompie jest zaprogramowane :d dopiero jak mu powiedziałem, ze mam instrukcje serwisowe i moge mu wydrukować zeby poczytał, to odpuścił. Ale ja już zamknąłem klape i odjechałem.
A jak byłem przedwczoraj na przeglądzie w ASO to sie dowiedziałem, ze mam cukierki odwrotnie zamontowane, dołem do góry, czyli nawet taką czynność jak montaż cukierów można spieprzyć, dlatego teraz sie nad tym zapłonem zastanawiam, bo do tego samego zakładu jade, który mi zawieche robił. Lepszego i tak w okolicy nie ma.
Mam dokładnie ten sam problem niestety.... dlatego tak długo bujam się z tą wymianą (pasek i rolka leżą już ze trzy miechy). No ale niestety czasami jest się skazanym na takich fachowców ;)
PSYCHO BUTCHER
11-04-08, 20:56
Witam Panów serdecznie,
Przeczytałem wszystkie wypowiedzi w sprawie przestawionego rozrządu GAWRONa i jakoś wierzyć mi się nie chce, że jedynym rozwiązaniem jest przestawienie rozrządu o ząb.
Wydaje mi się, że Japończycy nie bez powodu wymyślili , że rozrząd ma być tak a nie inaczej ustawiany... A może się mylę.
Pytanie do GAWRONA:
Czy po przestawieniu rozrządu na prawidłowe ustawienie-kazałeś ustawić zapłon?
Czy ustawiałeś zawory?
jakoś wierzyć mi się nie chce, że jedynym rozwiązaniem jest przestawienie rozrządu o ząb.
1 ząbek to sporo...
Jak będziesz po wizycie u mechaników napisz w temacie czy wiedzieli od początku o tej zworce czy musiałeś ich na to naprowadzać
No i już po wymianie rozrządu. Oczywiście mechanicy o zworce nie wiedzieli, ale wydrukowałem im dwie strony z Sam Naprawiam :aloha: Troche sie facet krzywił ale mówi, ze zrobił tak jak powiedziałem czyli tak jak instrukcja każe. U mnie po wymianie paska, rolki i pompy podobno zapłon nie wymagał regulacji, bo przy jego kontroli okazało się, ze jest idealnie tak jak ma być. Wierze Mechanikowi, bo to poważny facet i raczej zależy mu na klientach. Ogólnie powymianie, według mnie auto jeździ tak jak powinno, a nawet nie wiem czy nie troszke lepiej.
Witam Panów serdecznie,
Pytanie do GAWRONA:
Czy po przestawieniu rozrządu na prawidłowe ustawienie-kazałeś ustawić zapłon?
Czy ustawiałeś zawory?
1. Tak kazałem ustawić zapłon ale Ci pierwsi "mechanicy" robili to bez zworki w złączu czyli regulacja nie dała pożądanych efektów i dlatego auto na początku nie chodziło dobrze na fabrycznych znakach.
2. Teraz jak auto jest na fabrycznych znakach i dobrze ustawionym zapłonem silniczek chodzi cichuteńko i kulturalnie więc nie widze potrzeby regulacji zaworów.
Generalnie to przestawienie rozrządu o jeden ząbek wcale jednak nie powodowało ze auto dobrze sie zbierało. Ktoś przedtem zapewne omylnie ustawił go o jeden ząbek inaczej ale za to umiał do tego dostroić zapłon. Moi "mechanicy" tego nie umieli... wtedy auto zbierało sie bardzo dobrze ale silnik pracował głośniej.
Sumując: Auto ma być na oryginalnych fabrycznych znakach bo tak jest najlepiej tylko pod warunkiem ze ustawi sie do tego zapłon tak jak trzeba. Przestawienie o jeden ząbek tylko pogarsza osiągi i praca silnika jest głośniejsza.
No i już po wymianie rozrządu. Oczywiście mechanicy o zworce nie wiedzieli, ale wydrukowałem im dwie strony z Sam Naprawiam :aloha: Troche sie facet krzywił ale mówi, ze zrobił tak jak powiedziałem czyli tak jak instrukcja każe.
:brawo2:
Spoooko wczoraj skladalem swoj silnik i zalozylem rozrzad wedlug ksiazki sam naprawiam, powiem tak: tragedia, auto nie jechalo... po ustawieniu wedlug "tlok nr1 na maxa w gore, kolo rozrzadu na znakach UP w gore kreski rownolegle" auto jest z wykopem, zbiera sie, czuc moc itd... takie ustawinie "na znaki" na kole pasowum to mozna sobie wsadzic... jak sie poluzuje srube kola pasowego to jest na nim taki luz ze znaki przesawiaja sie o 0,5cm w kazda strone... zycze powodzenia tym co ustawiaja rozrzad "na znakach" :P
jak sie poluzuje srube kola pasowego to jest na nim taki luz ze znaki przesawiaja sie o 0,5cm w kazda strone
jak ma się wybity klin i nacięcia na klin to nie ma co się dziwić że są luzy ;)
Jaz zawsze ustawiałem rozrządy na fabryczne znaki, bez regulacji zapłonu i nie miałem żadnego problemu
W jednej Hondzie trafiło mi się że poprzedni mechanik źle ustawił rozrząd o 1 albo może nawet 2 zęby i był straszny muł, a po ustawieniu na fabryczne znaki auto zaczeło zapier... :afro:
Chłopaki a czy blokowanie kompa tyczy się też 6 generacji z silnikiem D14A4 ? bo przymierzam się do założenia rozrządu u wujka który zna się trochę na tym więc kasy by się przyoszczędziło trochę jednak dzisiaj patrzyłem i u mnie przy komputerze nigdzie nie ma takiej zworki w EJ9. Jest tylko duża kostka zielona na środku i w tyle prawie za kompem taka mała kostka do której praktycznie nie ma dostępu i ida do niej kable (brązowy, biało czerowny i niebieski) o ile dobrze zapamiętałem I teraz nie wiem co robić rozbierać rozrząd bez blokowania tego kompa i potem się bujać z tym i tak płacić za ustawienie ? Proszę o odpowiedzi kogoś kto zakładał w 6 gen lub wie jak to zrobić :)
Chłopaki a czy blokowanie kompa tyczy się też 6 generacji z silnikiem D14A4 ? bo przymierzam się do założenia rozrządu u wujka który zna się trochę na tym więc kasy by się przyoszczędziło trochę jednak dzisiaj patrzyłem i u mnie przy komputerze nigdzie nie ma takiej zworki w EJ9. Jest tylko duża kostka zielona na środku i w tyle prawie za kompem taka mała kostka do której praktycznie nie ma dostępu i ida do niej kable (brązowy, biało czerowny i niebieski) o ile dobrze zapamiętałem I teraz nie wiem co robić rozbierać rozrząd bez blokowania tego kompa i potem się bujać z tym i tak płacić za ustawienie ? Proszę o odpowiedzi kogoś kto zakładał w 6 gen lub wie jak to zrobić :)
Manual Twoim przyjacielem kolego, tymbardziej że masz go po Polsku :djablek:
http://img443.imageshack.us/img443/1940/zaponvivq4.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=zaponvivq4.jpg)
A ja już jestem po zabawie. Pasek i rolka wymienione, zawory wyregulowane, zapłon ustawiony :aloha:
A swoją drogą to jak mi ustawili zapłon w normalnym (nieserwisowym) trybie pracy komputera to miałem wyprzedzenie o 8 stopni .... teraz pomyka jak trzeba. Dzięki panowie.
szybkie pytanie:
Ile powinien wynosić kąt wyprzedzenia zapłonu w D15Z6? 16" +- 2" , gdzie (") oznacza stopnie
skolopendra
28-03-09, 11:02
kąt wyprzedzenia zapłonu
jaki kąt .........
wstawiasz lampą i już
a wyprzedzać sobie mógł
będziesz po modach i na hamowni
jaki kąt .........
wstawiasz lampą i już
Lampe wstawiałem, chodzi mi na ile stopni mam ją ustawić? na 16"?
z manuala dla B16A2:
http://img18.imageshack.us/img18/3248/beztytuuvga.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=beztytuuvga.jpg)
ile ma być dla D15Z6?
Oddałem auto do zmiany rozrządu (D15B7). Po rozebraniu okazało sie ze ktoś sobie zrobił swoje znaki na kole i pasek był ustawiony o jeden ząb inaczej niż znaki fabryczne. Ja tak jezdziłem 2500km a poprzedni właściciel pewnie nawet nie miał pojęcia ze tak mu pasek ktoś założył i silnikowi nic z tego powodu chyba złego sie nei działo. Mechanik chyba niepotrzebnie też bawił sie tez ustawieniami zapłonu. Teraz auto jak jest ustawione w 100% na znakach fabrycznych to jest mulaste... teraz mam do Was takie pytanie:
Czy mozliwe ze przestawienie paska rozrządu o jeden ząb na górnym kole powoduje przyrosty mocy?? czy moze ten spadek mocy to tylko zbyt "mało przyśpieszone" ustawienie zapłonu?? Przedtem auto na 2 biegu jechało max licznikowo ok 95km/h a teraz 80km/h. Po przektoczeniu 4 tysiecy dalej równo przyśpiesza a nie ma tego ****ięcia wciskającego w fotel.
Co robić?? bawić sie zapłonem?? a jak nie pomoże to co to spowrotem ten pasek o jeden ząb przestawić??
przestaw z powrotem ,to jest tak jak by nie bylo wogole v teca a na niskich obrotach jest mocniejszy.
Nie potrzebujesz kątów, polecam lekturę PDF'a "Sam naprawiam Honde Civic" ...
ja dziś ustawiałem zapłon w moim d13b2 wg książki "sam naprawiam Honda Civic" i jest lepiej. chcieliśmy z kumplem ustawić także w jego d16y7 zapłon i tam już trzeba zewrzeć złącze diagnostyczne - ma komputer ECU + komp od ABS-u i nie bardzo wiemy które to jest złącze diagnostyczne. wie ktoś może która wtyczka to złącze diagnostyczne?
Pod schowkiem po prawej stronie, wyciągasz jeden zatrzask i już widzisz komputer i złącze _dwupinowe_ używane do włączania samodiagnostyki i regulacji zapłonu.
witam podpinam się do tematu byłem na regulacji zaworów i po około 400 km auto zaczęło trochę nie równo pracować na wolnych obrotach oraz odczułem spadek mocy czy może przestawił się zapłon jest to możliwe ???
jesli wszystko bylo ok i to sie stalo nagle to raczej malo prawdopodobne zeby zaplon sie tak sam od siebie nagle przestwil, predzej mogl ci pasek rozrzadu przeskoczyc
czyli jak ustawiali zawory to mogli coś z paskiem zmajstrować tak ?? objaw jest taki ze silnik pracuje strasznie nerwowo tzn szarpie na wolnych obrotach i tak sobie faluje ,zapłon odpada ??
skolopendra
24-04-09, 19:48
czyli jak ustawiali zawory to mogli coś z paskiem zmajstrować tak ?
mało prawdopodobne i prawie niemożliwe
kolego Efyr, w hondach dolne znaki masz dopiero w tedy kiedy jest założone koło pasowe i dolna osłona plastikowa, dlatego najlepiej sobie wykręcić świece. Wiele osób zakłada pasek teoretycznie na znaki, skręca wszystko nie robiąc 1 obrotu silnika , apotem się okazuje że auto jest przymulone. :d
Znaki są na obu kołach pasowych, czyli kole wieloklinowym, jak i na kole zębatym napędzającym pasek rozrządu.:)
witam podpinam się do tematu byłem na regulacji zaworów i po około 400 km auto zaczęło trochę nie równo pracować na wolnych obrotach oraz odczułem spadek mocy czy może przestawił się zapłon jest to możliwe ???
a kto Ci te zawory regulował?
może zawory są tak super wyregulowane ze tak obroty Ci szaleją:)
na 100% tak jak skolopendra pisał nie moze to być pasek.
zacznij od zaworów :)
JOGAL
Koleś pewnie ustawił Ci tak jak się to robi w d16z6 czyli ustawił na taki wypustek (który znajduje się na osłonie rozrządu)
W d14A4 też taki wypustek mam. To wszystko są znaki ustawcze i powinny się pokrywać z odniesieniami na kole pasowym wałka rozrządu - przynajmniej wg książki. Idealnie i tak się raczej nie zgrają - przynajmniej ja nie mogłem tego dokonać, warsztat, który wymieniał pasek przede mną też widocznie nie, bo było ustawione tak samo...
Ja mam problem tego typu że przy ok 3000-4000 obrotów auto łapie muła,szarpie tak jak na zle wyregulowanym gazniku.Pasek ustawiony na znaki. Na kole pasowym mam zaznaczony na biało ręcznie( za GMP) pasek nie wiem do czego i komu to było potrzebne.Mogło być coś ustawine na te znaki?Pokombinuje jeszcze z przesunięciem paska o 1 ząbek raz do przodu raz do tyłu moze sie cos poprawi bo teraz to nie idzie jeżdzić.Prosze o pomoc!
Witam ponownie byłem 2 razy na regulacji zaworów i po około 500km znowu zawory się odezwały a po regulacji było Oki moje pytanie czy muszę coś wymienić żeby było Oki
skolopendra
13-06-09, 10:51
Witam ponownie byłem 2 razy na regulacji zaworów i po około 500km znowu zawory się odezwały
zmień mechanika
JOGAL
Koleś pewnie ustawił Ci tak jak się to robi w d16z6 czyli ustawił na taki wypustek (który znajduje się na osłonie rozrządu)
W d14A4 też taki wypustek mam. To wszystko są znaki ustawcze i powinny się pokrywać z odniesieniami na kole pasowym wałka rozrządu - przynajmniej wg książki. Idealnie i tak się raczej nie zgrają - przynajmniej ja nie mogłem tego dokonać, warsztat, który wymieniał pasek przede mną też widocznie nie, bo było ustawione tak samo...
kolego a manual widziałeś kiedyś?? Jeśli nie To Ci pokażę:
http://img197.imageshack.us/img197/3884/rozrzadd14.jpg
Na te znaki ustawia rozrząd w civicu 6gen d14/d15.
w d16z6 ustawia się na ten wypustek, a w d13/d15 Vg boczne znaki koła pasowego mają pokrywać się z płaszczyzną głowicy. Nigdy Nie uda Ci się ustawić na wszystkie znaki jednocześnie, bo każdy silnik ustawia się na inne znaki praktycznie (patrz zdanie wcześniej). Nie wymyślajcie własnych teorii, używajcie manuala a wszystko będzie jak należy :).
NO to umnie coś nie hula, rozrząd ustawiony na znaki.Zawory musze regulować na bardzo ciasno bo inaczej klepią.
NO to umnie coś nie hula... Zawory musze regulować na bardzo ciasno bo inaczej klepią.
Bo luzy w hondzie są względnie małe
Dobra ale jak pisze że od 0,2 do 0,25 na wydechu to tak powinno być.Poskładałem do kupy luzy zaworów standardowe, zapłon na znaki, chodzi troche lepiej do 100km/h w ok 9s chyba nic więcej nie uzyskam.Zapłon na oko ustawiony na połowe zakresu.
Bo luzy w hondzie są względnie małe
NA oko to wiesz co mozesz sobie zrobić... Podjedź ustaw porządnie lampą, a napewno będzie lepiej. Pamietaj o zworce w kostce samodiagnostyki...
Sorki że odkopuje temat ale nie chce zakładać nowego.Mam pytanie jak jest z tymi znakami koła rozrządu w D16Y7, ustawia się je równo z krawędzią głowicy czy równo z tym i znakami(trójkącikami) na obudowie?
w d16y7 ustawia się na te trójkąciki poniżej płaszczyzny głowicy...
panowie po minime B7/Z6 ustawiłem rozrząd na znaki tak jak ma być w Z6 czyli:
dół - znak na kółku rozrządu ze znakiem,strzałką na bloku (godzina 2)( martwy punkt)
góra - up do góry ale nie idealnie, a na godzinie 7 znak na kole wałka, na "muszkę" na obudowie
teraz nie wiem dokładnie jak ustawić zapłon, mam lampę stroboskopową i co?
po zrobieniu zworki ustawić na lampie 16 kresek i oświetlać koło pasowe na którym mają się ukazać trzy kreski (czerwony punkt), które się mają pokryć z "muszką i szczerbinką" na obudowie rozrządu?? czy wtedy będzie poprawnie??
Aha i dlaczego odcina już przy 7400rpm i auto jest zmulone? a dawca częsci do minime odcinał przy 8000rpm i szedł jak burza?
z góry dzięki.
panowie po minime B7/Z6 ustawiłem rozrząd na znaki tak jak ma być w Z6 czyli:
dół - znak na kółku rozrządu ze znakiem,strzałką na bloku (godzina 2)( martwy punkt)
góra - up do góry ale nie idealnie, a na godzinie 7 znak na kole wałka, na "muszkę" na obudowie
teraz nie wiem dokładnie jak ustawić zapłon, mam lampę stroboskopową i co?
po zrobieniu zworki ustawić na lampie 16 kresek i oświetlać koło pasowe na którym mają się ukazać trzy kreski (czerwony punkt), które się mają pokryć z "muszką i szczerbinką" na obudowie rozrządu?? czy wtedy będzie poprawnie??
Aha i dlaczego odcina już przy 7400rpm i auto jest zmulone? a dawca częsci do minime odcinał przy 8000rpm i szedł jak burza?
z góry dzięki.
Ustawiasz lampe na zero i w osi muszki ma być widoczny ten środkowy znak z trzech obok siebie na kole pasowym. Jakbyś ustawił lampe na 16 to wtedy ustawiasz na ten pojedynczy znak GMP.
a ja myślałem że na lampie ustawiam 16 kresek i patrzę na czerwony znak:) dlatego nie mogę ustawić:) ... Czy to możliwe że przez za szybki zapłon auto zamula i chodzi jak diesel??
skolopendra
06-06-10, 10:50
Czy to możliwe że przez za szybki zapłon auto zamula i chodzi jak diesel??
nie
a ja myślałem że na lampie ustawiam 16 kresek i patrzę na czerwony znak:) dlatego nie mogę ustawić:) ... Czy to możliwe że przez za szybki zapłon auto zamula i chodzi jak diesel??
Może masz źle rozrząd poskładany, znaczy przesunięty w którąś strone. Zawory ustawiałeś?
Spróbuj ustawić zapłon na znaku tak jak Ci opisałem wcześniej. Jak się nie uda to znaczy, że masz źle rozrząd ustawiony.
Mam problem z prawidłowym ustawieniem rozrządu w D13B2, po prawidłowym ustawieniu znaków zarówno na kole pasowym (strzałka z bloku jest nakierowana na wcięcie na zębatce wału korbowego) i wałku rozrządu (znaczki boczne są na wysokości głowicy, a ta kreseczka skierowana w dół również pokrywa się ze znaczkiem, napis up jest na górze), zakładam pasek rozrządu, następnie przekręcam 6 razy kołem pasowym w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara, potem luzuje napinacz, przekręcam kołem pasowym również w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara o 3 zęby i dokręcam napinacz. Następnie zakładam dolną obudowę rozrządu i pojawia się problem otóż znaczki na kole pasowym nie pokrywają mi się z "wcięciem", które jest na dolnej obudowie rozrządu - gdzie robię błąd?
W którą stronę powinienem kręcić zaraz po prawidłowym ustawieniu znaków i założeniu paska rozrządu, zgodną z ruchem wskazówek zegara, czy w przeciwną - pytam ponieważ w "sam naprawiam" jest napisane, żeby kręcić w stronę zgodną, a w innych źródłach że w przeciwną :confused:
Dodam jeszcze, że tak poskładany rozrząd powoduje charakterystyczne "pierdzenie" z tłumika i nie można tego wyregulować w żaden sposób za pomocą aparatu zapłonowego, nie wiem czy to ma znaczenie, ale wyregulowałem również zawory - ale tu mam pewność, że zostało to dobrze zrobione bo silnik zaczął ciszej i lepiej pracować niż przed wymianą paska rozrządu.
znaczki na kole pasowym nie pokrywają mi się z "wcięciem",
tam są 3 kreski od zapłonu a jedna pojedyncza od rozrządu, ma zgadzać się ta pojedyncza
Wiem, które kreski są od czego na kole pasowym, problem w tym, że żadne z nich mi się nie pokrywają z "wcięciem - muszką" na dolnej obudowie rozrządu. Zresztą u mnie na kole pasowym są 3 kreski z czerwoną po środku i później 2 kreski, które zdaje się symbolizują rozrząd (nie jedna jak wspomniała kolega jasiek09). Jakieś sugestie :confused:
Przeglądając forum znalazłem jeszcze taką wypowiedź kolegi piromana: "Ustaw tak żeby znaki na kole rozrządu pokrywały się z płaszczyzną głowicy. Na ten znak który jest na godzinie 7 na kole rozrządu nie patrz bo na niego ustawia się w d16z6 " - może należało by tak ustawić prawidłowo rozrząd w D13B2 tj. spasować dół jak należy tj. strzałka ma idealnie wskazywać wcięcie na zębatce wału korbowego, a kółko na górze tak jak pisał kolega wyżej :confused:
Panowie szukam koleżance dobrego mechanika na śląsku który porządnie ustawi jej zapłon i rozrząd w HC. Najlepiej SC,SH,SI. Pozdrawiam
Czy nieprawidlowo zalozony pasek rozrzadu, przesuniety o jeden zabek moze powodowac nieprawidlowa prace silnika tak jak by auto nie palilo na wszystkie cylindry? Auto jest po swapie na D15Z8 - rozrzad byl zakladany wedlug znakow ale problemem jest z prawidlowa praca silnika.
Inna marka, ale sytuacja podobna. Szwagier oddał vectrę B na wymianę rozrządu. Okazało się, że był przestawiony o jeden czy dwa ząbki. Mechanik złożył tak jak zawsze, patrząc na znaki. Od tamtej pory auto mulaste, aż odechciewa się jeździć.
Szwagier wymieniał już wszystko, kable, świece, wstawił stożek - auto muł i tyle. A przed wymianą rozrządu, czyli jeżdżąc na przestawionym, opelek 1.6 zbierał się lepiej niż ojca dwu-litrówka (obydwa ten sam rocznik, obydwa w benzynie).
Reasumując, przestawiony rozrząd to nie przypadek ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.