Zobacz pełną wersję : Miękki pedał -> przewody hamulcowe/paliwowe
Cześć
Wczoraj chciałem wyczyściś przewody hamulcowe/paliwowe.
Próbowałem zdjąć tą plastikową osłonę. Z przodu i z tyłu bez problemu.
Na środku plastik nie chciał mi wyjść -> trochę poszarpałem, nic nie
zdziałałem i złożyłem do kupy.
Podczas jazdy powrotnej miałem miękki pedał hamulca,
jak wjechałem w mocne dziury to zapaliła się dodatkowo kontrolka ręcznego.
Dzisiaj płynu hamulcowego w zbiorniczku nie ma,
pedał hamulca nic nie łapie,
kontrolka ręcznego zapalona.
Jutro jadę do warsztatu, ale mam pytanie:
czy jak uszkodziłem przewody paliwowe to należy
wymienić cały komplet ? widzę, że ciężko dostępne :(
Czy może po prostu coś mogło się odłączyć ?
tomalacivic
15-12-13, 11:03
witam!! NO NIESTETY KOLEGO MUSZE CIE ZMARTWIĆ CZEKA CIE WYMIANA WSZYSTKICH PRZEWODÓW CO IDA POD PODŁOGA, A ZE NIEMA PŁYNU TO ŚWIADCZY ŻE PRZEWÓD URWAŁEŚ I PŁYN UCIEKŁ,WIEM BO ROBIĘ JAKO MECHANIK OSTATNIO DUŻO JEST JUŻ AUT Z TYM PROBLEMEM.PROBLEMU NIEMA Z DOSTEPNIOSCIA BO PRZEWODY MIEDZIANE SA DOSTĘPNE W SKLEPACH MOTORYZACYJNYCH NA METRY DO TEGO KOŃCÓWKI .
dzięki Tomek,
a jaka byłaby orientacyjna cena naprawy ?
tomalacivic
15-12-13, 11:22
Wiesz co musiał bym się zapytać swojego szefa ile taka przyjemność na pewno nie będzie tanio i cały dzień roboty
rozumiem,
Wyczytałem, że najlepiej kupić przewód miedziany w oplocie gumowym u gazowników,
ile mam kupić metrów i jaka średnica/wymiary ?
tomalacivic
15-12-13, 11:31
Z tymi metrami to rożnie bywa zależy jak pociągniesz przewód,ze średnicą to nawet się nie wtajemniczałem tylko jest mały problem z przewodem paliwowym głównym bo trzeba dorabiać kocówkie do pompy paliwa.
piotreek23
15-12-13, 17:31
Ja z wymianą materiałem dałem jakieś ~900zł za paliwowe i hamulcowe. Dorabiane z miedzi ale zrobione praktycznie jak fabryka :D
kaczka208D
15-12-13, 18:42
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?179978-Przewody-hamulcowe-i-paliwowe
Tu masz napisane jakie potrzeba. A co do wymiany nie ma żadnego problemy, wystarczy mieć przewody + końcówki (koszt ok 150zł jak pamiętam dobrze pamiętam) oraz kupić jakąś najtańszą zarabiarkę do http://www.ceneo.pl/2709724.
Wolny dzień i masz za jakieś 200zł zrobione, w życiu nie dałbym za to 900zł. Jak chcesz to podam ci gościa z allegro który ma takie przewody po dobrej cenie - pisz PW jak chcesz
piotreek23
15-12-13, 21:04
Wolny dzień i masz za jakieś 200zł zrobione, w życiu nie dałbym za to 900zł.
Jak sam robisz to robociznę masz za darmo, trochę *****ia z tym jest a mechanik charytatywnie nie pracuje. Ja mam wszystko od baku aż po przewody w grodzi silnika wymienione. :)
(koszt ok 150zł jak pamiętam dobrze pamiętam)
Ostatnio robiłem klientowi kpl. hampli to tyle wyszło z zarobieniem w motoryzacyjnym za kpl, przewodów hamulcowych ( z metra + zarobienie) więc + dwa paliwowe i kurcze no 200za wszystko to max,
Jednak co do 900set.. szalony :D ale ważne że działa!
piotreek23
15-12-13, 23:29
Paliwowe są 3. Nie będe sie spierał bo sam konserwacje podwozia zrobiłem za 200zł a inni wołają po 1400zł kwestia efektu..
motomaniak1988
16-12-13, 08:03
Cześć
Wczoraj chciałem wyczyściś przewody hamulcowe/paliwowe.
Próbowałem zdjąć tą plastikową osłonę. Z przodu i z tyłu bez problemu.
Na środku plastik nie chciał mi wyjść -> trochę poszarpałem, nic nie
zdziałałem i złożyłem do kupy.
Podczas jazdy powrotnej miałem miękki pedał hamulca,
jak wjechałem w mocne dziury to zapaliła się dodatkowo kontrolka ręcznego.
Dzisiaj płynu hamulcowego w zbiorniczku nie ma,
pedał hamulca nic nie łapie,
kontrolka ręcznego zapalona.
Jutro jadę do warsztatu, ale mam pytanie:
czy jak uszkodziłem przewody paliwowe to należy
wymienić cały komplet ? widzę, że ciężko dostępne :(
Czy może po prostu coś mogło się odłączyć ?
co mają wspólnego przewody paliwowe z układem hamulcowym ?? Jeśli masz miękki pedal to tylko musiałeś uszkodzić przewody hamulcowe.kontrolka ci się pali bo nie masz płynu hamulcowego w zbiorniczku.
nie widzę tu potrzeby wymiany przewodów paliwowych i robienia sobie dodatkowych kosztów no chyba ze ruda Grażyna się za nie wzięła a jeśli są w dobrym stanie to je zostaw.
miedziane nie są jak fabryka ale cena 900PLN za materiał + robociznę jest niestety jak najbardziej realna.
Ja jednak kupiłem igiełki (mi z kolei sączyło się paliwko tam gdzie przewód idzie do góry do baku) za 150PLN.
Przewody hamulcowe są tańsze w miedzi niż paliwowe bo mają mniejszą średnicę. tu mużna za nówki zmieścić się w 300PLN z materiałem. Ale jak znajdziesz igły używki (ważne żeby były w wersji ogumowanej a nie tylko obudowanej takim plastikowym smeisznym koszyczkiem ).
Wybaczcie, kiepsko dziś pisze.
kaczka208D
16-12-13, 15:42
Gruszkin masz rację miedzianych przewodów nigdy nie da się dogiąć tak jak wyglądają fabryczne przewody. Ale da się to ogarnąć tak aby pasowało w uchwyty i nie wyglądało jakoś mega szpetnie. Po drugie Vgen też już ma swoje lata i raczej nic już w nim nie będzie wyglądać jak w fabryce heh:)
Kupowanie stalowych używek oryginalnych to też chyba nie jest najmądrzejszy pomysł i wątpię, że uda się kupić takie bez parchów rdzy która będzie się rozwijać w szybkim tempie. Ta gumowa osłona o której wspomniałeś jest tylko na równi długości podłogi, zaraz przy baku jak przewody się zaginają z tego co pamiętam nie ma już tej osłony i tam ładnie sobie koroduje. Druga sprawa w tym przypadku trzeba by zdemontować cały przedni zawias wraz z sankami, bo te przewody idą miedzy sankami, a podłogą.
W przypadku miedzianych nie ma potrzeby nawet opuszczać sanek, da radę je przeciągnąć pomiędzy.
Miedziane przewody polecam kupować z allegro będzie dużo taniej niż w motoryzacyjnym:
To wszystko co potrzeba:
http://allegro.pl/rurka-rura-miedziana-na-przewody-hamulcowe-15m-i3743620150.html
http://allegro.pl/rurka-rura-miedziana-fi-8-elastyczna-niemiecka-kme-i3804610471.html
http://allegro.pl/rurka-rura-miedziana-fi-6-elastyczna-niemiecka-kme-i3804610696.html
+ odpowiednie końcówki na ten przewód hamulcowy poszło mi chyba 20szt ale musicie jeszcze to sobie sami policzyć na aucie
Ten gość co sprzedaje przewody ma je również wystarczy zapytać.
Tak samo przewód hamulcowy miedziany można kupić u niego w wersji ogumowanej troszkę drożej, ale chyba nie ma sensu bo miedź nie koroduje tylko pokrywa się śniedzią - ale im to nie zaszkodzi. Tak zrobione przewody macie na lata.
+ z allegro jakiś najtańszy zestaw do zarabiania http://allegro.pl/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-sn4019-i3805041635.html Yato wychodzi niewiele drożej bo 60-70zł http://allegro.pl/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-yt-2180-i3772513882.html lub http://allegro.pl/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-10cz-i3802480619.html Jak ktoś chce może zainwestować w lepszy sprzęt, może jeszcze się kiedyś przyda :)
piotreek23
16-12-13, 17:26
Gruszkin masz rację miedzianych przewodów nigdy nie da się dogiąć tak jak wyglądają fabryczne przewody. Ale da się to ogarnąć tak aby pasowało w uchwyty i nie wyglądało jakoś mega szpetnie.
Dokładnie u mnie po konserwacji nie ma różnicy mleko się naprawdę postarał :) owszem chyba ostatni odcinek do baku idzie wąż gumowy do paliwa bo coś tam mleko mówił że nie szło inaczej w każdym razie rok jeżdżę i działają :D. A powód wymiany ruda i to stan agonalny..
kaczka, ja miałem tego farta że kupiłęm oryginały w stanie mint także tego ;] jak narazie odpukać wyszło korzystniej niż miedziane nówki, choć oczywiście ta druga opcja to zerowe ryzyko , podczas gdy droga którą ja poszedłem to loteria. ale jak mówią-no risk-no fun.
Natomiast górę mam zrobioną w miedzi (ścianę grodziową-pompa ham. itd.) i właśnie Mleko mi robił i naprawdę ładnie pozaginane
piotreek23
17-12-13, 21:34
Myśmy z mlekiem szukali używek ale nie było..a cena nówki z ASO to lepiej zapomnieć :D. Spód Mleko też ładnie poprowadził :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.