Zobacz pełną wersję : Garrett T3 - Soft Turbo D16A6
Mam zamiar wrzucić Garrett'a T3 do D16A6 z głowicą D16Y8, wszystko ładnie pięknie tylko mam problem bo turbo ma stały wastegate i pompuje 0.8bara, a ja chciałbym pompować tylko 0.4 bar. I w jaki sposób to rozwiązać, MBC działa tylko w drugą stronę, myślałem o np. grubszym przewodzie. Wiem że było troszkę Civiców latających z tym rogalem, więc mam nadzieje że ktoś powie jak to rozwiązać i nie będę musiał drugi raz ameryki odkrywać :)
jak na stałe? a cos takiego jak mbc sie nie nada do zmniejszenia cisnienia? przeciez wg musi byc sterowany wezykiem cisnieniowym
na cięgle od aktuatora (gruszki) które idzie do klapki od westgate powinna być regulacja długości cięgła (choć nie miałem w rękach takiej turbiny ale w każdej to jest) i gdy wydłużysz cięgło czyli klapka od westgate jest bardziej uchylona tym niższe ciśnienie gdy skracasz cięgło zwiększasz ciśnienie doładowania.
jak na stałe? a cos takiego jak mbc sie nie nada do zmniejszenia cisnienia?
ziom..mbc jest tylko do przytrzymania przed sobą ciśnienia otwierającego WG więc do podwyższania doładowania. Nie zrobisz ciśnienia niższego niż pozwalająca na to sprężyna w WG. Rozwiązania są dwa: prawidłowe podał Lukas, mniej prawidłowe jest uchylenie na stałe klapki od WG (wydłuzenie cięgna), ale to powoduje też oczywiście gorsze wstawanie turbiny.
Turbo wygląda tak jak tu
http://img706.imageshack.us/img706/3981/20090828051.jpg http://img138.imageshack.us/img138/6694/20090828052.jpg >
Aktuator jak widać nie ma ciegna i śrubki. Moze że po jego rozłożeniu/wyciągnieciu coś się znajdzie.
Przecież to jest T z jakiegoś diesla..
Czytałem że do lekkiego softa powinno dać radę. I że nie ma problemu z tym ze to od diesel'a, z tym ze trzeba zmniejszyć cisnienie bo oryginalnie wali 0.7-0.8 bara.
Bo ogólnie ten T3 był montowany w 1.6GTD, a golfiarze montują to do wszystkich śmiesznych 1.9 tdi, ale najważniejsze że ta turbina budzi się od 3-3,5tys obrotów i kręci się do odcinki (a nawet dalej) w tych śmiesznych dizlach. Więc po rozmowie z kilkoma osobami które coś tam działały przy turbo, dowiedziałem się że taki projekt ma prawo wypalić, tylko jedyny minus jest chłodzenie samym olejem i ze względu na to nie będzie można ostro pałować tego auta. I trzeba zainstalować chłodnice oleju, by swobodnie jeździć tym autem.
Wie ktos przy ilu otwiera kkk 03 aktuator 85n(180) i 65n(150 KM) sa np w audi a3
Sprawa rozwiązana, zawór jest regulowany od strony WG a nie gruchy :)
http://img137.imageshack.us/img137/5193/boostvalverz2.jpg
A dlaczego chcesz właśnie tego garretta? ja bym na twoim miejscu kupił coś z volvo tak jak większość ludzi (nawet ja mam z volvo) kupił byś jakąś TD04HL-13T jest tania i sprawdzona w soft turbo D16 :D
zawór jest regulowany od strony WG a nie gruchy
grucha to jest własnie wastegate...
@Fawor Myślałem że WASTEGATE to ten zawór który się wysuwa i upuszcza cisnienie, a Actuator to ta grucha z membraną :) W każdym razie nie ważne :P Temat rozwiązany.
@hold W sumie podążanie za większością i kupno TD04HL-13T miało by sens, ale nie pasowało by do tego co chcę zrobić, jak się okaże że turbo się nie nada (razem z kolektorami kosztowało mnie całe 100zł) choć wg. kilku osób związanych z uturbianiem wolnossaków, ta turbina jest najlepsza pośród turbin z TDIków do współgrania z benzyną i powinna się nadać. Zresztą gdyby pare lat temu ktoś nie zaryzykował i nie wstawił turbo z volvo czy holsetów ze scani dalej byśmy uważali że to głupi pomysł :) Z tego co mi się o uszy obiło to taka sama turbina z tymi samymi parametrami szła do Escorta 1.6 RS Turbo (z tym że była chłodzona cieczą), w najgorszym wypadku jak to nie wypali to z turbiny zawsze można zrobić szatkownice do owoców czy coś :P
Albo żonie suszarke :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.