PDA

Zobacz pełną wersję : check nie świeci - żarówka ok



kaktus250
12-12-13, 21:08
W mojej Hondzie (D14Z1 EJ9 z 2000r. ) kontrolka check nie działa od czasu jak kupiłem auto. Chciałbym to zmienić.
Rozebrałem zegary i widzę 4 złącza kabelków: 2 podłużne i 2 mniejsze, prostokątne. Te mniejsze są w kolorach pomarańczowym i żółtym i są włożone do gniazdek o takich samych kolorach.
Żarówka jest dobra. bo zamieniłem z tą kontrolującą zamknięcie bagażnika.
Wśród przewodów jest jeszcze jedna kostka w kolorze zielonym - ta nie jest podłączona, jest przywiązana do wiązki kabelków.
Jest w kształcie takim jak kostki pomarańczowa i żółta.
Gdzie szukać przyczyny ?

https://imageshack.com/i/g1bmyjj

ma1ster
12-12-13, 21:30
wtyczka zielona jest od sterowania kontrolką ECONO lub od CRIUS CONTROL SYSTEM, Po prostu nie opłacało się robić kilka wiązek, tylko robili jedną do tych rodzajów samochodów...

Chyba, że miałeś przekładane liczniki...

Co do kontrolki check.. to sobie odszukaj w sieci który Pin w sterowniku odpowiada za jej sterowanie, jeśli znajdziesz, to przy sterowniku zbadaj czy działa po przekręceniu stacyjki...

Zapewne ktoś przeciął ten kabelek...

Dodam, że ten Pin to masa, a plus ma stały żarówka w podzespole liczników...

kaktus250
13-12-13, 08:44
Może faktycznie licznik był przekładany, jak sprawdzić jaki powinien być oryginalnie ?
Który to jest ten sterownik ? czy ma sprawdzić, który kabelek (jeden z tych w tych 4 kostkach) odpowiada za kontrolkę check ?

ma1ster
13-12-13, 09:18
czy ma sprawdzić, który kabelek (jeden z tych w tych 4 kostkach) odpowiada za kontrolkę check ?

Dwie wtyczki są większych rozmiarów, musisz dojść po filii drukowanej, od żarówki check, który kabelek biegnie do wtyczki i jakiego koloru jest poza tą duża wtyczką...

Dajmy na to że jest to np. fioletowo zielony...

Taki sam kolor będziesz miał zaraz przy złączu do sterownika silnika, bierzesz jakąś igłę, przekłuwasz go, i podłączasz tą igłę do plusa z akumulatora poprzez żarówkę taką jak masz w podzespole liczników, chyba 1,2W, jak nie dasz żarówki, to może coś się przypalić w sterowniku i będzie kiszka...

Przekręcasz kluczyk i powinna się na chwilę zaświecić, jeśli zaświeci to masz przerwę w obwodzie tego kabla i trzeba do licznika pociągnąć nowy, jeśli nie zaświeci to uszkodzony lub modyfikowany sterownik....

Dodatkowo przeprowadził bym to badanie z igłą przy wtyczce do liczników, bo może sama wtyczka lub ścieżka drukowana nie łączy...

kaktus250
13-12-13, 13:21
Tu
https://imageshack.com/i/1fozm3j
widać gdzie biegną przewody.
A tu "Taki sam kolor będziesz miał zaraz przy złączu do sterownika silnika, bierzesz jakąś igłę, przekłuwasz go.."
Tzn przy kostce która wchodzi do tego gniazda ? Co mam przekłóć ?...chodzi o to by dostać się do tego przewodu od "check" i sprawdzić czy działa obwód ? Ale w którym miejscu przekłóć ? w kostce ?

ma1ster
13-12-13, 13:47
ehhhh... chodził do gimnazjum? nie uczyli na fizyce?...

Tak jak piszesz, masz sprawdzić czy działa obwód lampki, ale co Ci po obwodzie, jak nie wiesz czy ze sterownika wychodzi sygnał...

jak już odszukasz PIN w twoim sterowniku silnika, który odpowiada za zapalenie check, to przekłuj kabel przy wtyczce sterownika silnika, np 5 cm od wtyczki sterownika silnika, i tam podłącz się kablem na którym jest żarówka 1,2W i na drugim końcu do plusa z akumulatora...

A zdj jest nieostre... weź pisak czarny i jedź po ścieżce od żarówki, jeden powinien gdzieś się połączyć z innymi żarówkami, a drugi powinien wyjść tam gdzie wpinasz wtyczkę, i jak wepniesz wtyczkę to będziesz widział jaki to kolor kabla...

kaktus250
15-12-13, 00:15
Poprawiłem fotki i linki.
Wg fotki:
https://imageshack.com/i/1fozm3j
wychodzi że za kontrolkę check w moim aucie d14z1 odpowiada 5 od lewej ścieżka na płytce. To oznacza że do niej podłączony jest 5 od prawej pin wtyczki biegnącej do sterownika - fotografia poniżej.
https://imageshack.com/i/nhz78bj

ma1ster
15-12-13, 15:02
Zgadza się... szukaj takiego koloru przy sterowniku, masz resztę wyżej opisaną.

kaktus250
28-12-13, 17:43
Przy sterowniku jest zielona kostka, ta większa na dole
http://imageshack.com/a/img802/4962/0q9n.jpg
w niej szukać ?
Coś tu było kombinowane, bo niżej kostki widać czarny kabel, który kończy się w lewym górnym rogu ekranu. On jest obcięty i to jest kabel, taki jak zasilający od urządzeń audio np. radia. Pewnie prąd gdzieś ciągnięto....

ma1ster
28-12-13, 19:45
Słuchaj... ogólnie widzę, że nie rozumiesz tego co zostało wcześniej napisane... ale nieważne.

Ta zielona wtyczka to nie to... To coś wielkiego czarnego firmy mitsuba, czy jakoś tak, to też nie to...
Tobie potrzeba się dobrać do sterownika silnika, czyli do tego czegoś pod tym sterownikiem w czarnej obudowie... czyli do srebrnej obudowy...
Tam wchodzą 3 wtyczki... do jednej z tych kostek wchodzi kabelek od Twojej lampki z liczników, którą znalazłeś już wcześniej...

Zaraz Ci sprawdzę w auto dacie...

Niestety w mojej auto dacie nie ma schematu silnika dla D14Z1, ale dla silnika D14A8, całkiem możliwe, że jest taki sam...

Kolor tego szukanego przez Ciebie kabla to zielono pomarańczowy... nie odwrotnie...

A znajduje się w sterowniku we wtyczce A a pin jest 19...

Dodam, że wtyczka A to jest tak najdłuższa... pin 1 i ostatni powinien być podpisany gdzieś na obudowie wtyczki, stąd łatwo policzyć który jest 19...

Zobacz może uda Ci się jakoś to ocenić, czy występuje tam taki kolor...

kaktus250
30-12-13, 21:21
Dzięki bardzo za cierpliwość.
Komputer, to jest ta metalowa prostokątna skrzynka pod spodem, ja to wiem. Problem w tym, że jest ona zakryta. Myślałem, że może ta zielona kostka od niego wychodzi. Nie wiem czy mogę w ramach odsłaniania komputera bezkarnie rozpinać kable, które są w pobliżu np
- tą zieloną kostkę?
- te pomarańczowe wtyczki wchodzące do "wielkiego czarnego" firmy Mitsubishi ?
- 4 białe wtyczki wchodzące do tej czarnej kostki wyżej ?
Krótko mówiąc ...jak się dostać do komputera nie robiąc przy tym szkody?

Z innej beczki.....czy multimetr do sprawdzenia prądu (jak już znajdę odpowiedni kabelek przy komputerze) z tego pinu się przyda ?
Mogę sobie pożyczyć, ale nie znam się na obsłudze :-)

ma1ster
01-01-14, 18:29
... Po to są wtyczki, aby się je odpinało, i nic przy tym nie popsujesz, wyciągaj po kolei, w zielonej wtyczce tego co szukasz raczej nie znajdziesz...

Bez tego sterownika czarnego to można normalnie jeździć, bo on jest tylko od ABS.