Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 3 pytanka - wkręt chlapacza, obroty, skrzypienie.



Poll
09-12-13, 20:08
Witam. Mam 2 pytanka.

1) Jak kręcę energicznie kierownicą to skrzypi coś w okolicy lewego koła jakby ktoś szafkę otwierał skrzypiącą, albo skakał po starym tapczanie. Swożen? Tylko który? Dolny czy górny. Może jakieś gumy?

2) Jak rano odpalam Hankę, po nocy to obroty lecą na gębę - 300-400 i dopiero te 1500. Wcześniej tak nie miałe. Potem stoi około 4 h i już pali jak trzeba na zimnym. Co może być przyczyną. PRzewody WN nowe NGK - zrobiły 10000, świece 10000, zawory 9000 temu regulowane. Odpala normalnie szybko, ale te obroty. Potem nic nie faluje.

3) Czy jest jakaś masa, klej do naprawy zerwanych gwintów w plastiku? Zerwałem dzisiaj jednego wkręta chalapcza z przodu na tych zasranych zamrożonych zaspach i koleinach przy cofaniu i nie wiem co zrobic. Większą śrubę, czy jakiś klei. Może coś typu ośmironiczka co daje gęstą masę stworzy gwint? Co polecacie? Widzę jeszcze poxilina, poxipole itp Czy to nie zablokuje śruby. Chciałbym coś co będzie trzymać srubę, ale da się wykręcić.

zenekqa89
09-12-13, 20:25
ad1. najpewniej to bedzie sworzeń dolny. Najlepiej jak ktos Ci kierą bedzie krecił a Ty nadstawiaj ucho i słuchaj. druga opcja to wez strzykawke i strzel troche oleju do sworznia i wtedy ruszaj kiera. jak ustanie to bedzie to wiec od razu wymiana na 555 bo jak sie urwie to bedzie kiepsko.

WojTEC
09-12-13, 23:00
1) Jak kręcę energicznie kierownicą to skrzypi coś w okolicy lewego koła jakby ktoś szafkę otwierał skrzypiącą, albo skakał po starym tapczanie. Swożen? Tylko który? Dolny czy górny. Może jakieś gumy? ja myślałem że to maglownica u mnie, tym bardziej że ma mały luz, ale okazało się że wystarczyło tylko nasmarować tą część kolumny kierownicy co jest pod osłoną w samochodzie. Zacząłbym od tego. Najmniej pracochłonne i kosztowne.

Poll
09-12-13, 23:08
Może być ta kolumna zasrana, bo tak mi coś nie pasiło z tych dzwięków. A pod osłoną którą? Tą pierwszą plastikową? Czy tą już na środku z naklejkami żółtymi? I jak smarowałeś? Gdzieś do otworów smaru czy coś? Jakbyś mógł bardziej wytłumaczyć albo foto jakie ; D

WojTEC
09-12-13, 23:28
http://imageshack.us/a/img96/4083/kfrs.jpg
bodajże jak nasmarowałem tam pod tym białym plastikiem to o dziwo przestało. Ale możesz spróbować wszędzie. Smarowałem specjalnym smarem między innymi do układów kierowniczych. Wygląda mniej więcej jak wd 40 i ma tą fajke więc łatwo możesz sobie wszędzie popsikać.

Poll
09-12-13, 23:42
Bo to sie nasila przy mrozach. Przyznam sie, ze rok temu skrzypialo, ale potem wiosna i latem nie slyszalem, a swozen to by non stop. Ale tez sprawdze go.

bartek_levis
10-12-13, 00:03
1 zobacz czy blaszkę osłaniająca tarczę hamulcową może dotykać sworznia i dlatego piszczy
2 mam ten sam problem ale tylko czasami i zaczyna podejrzewać że to chyba tak musi być z tym żę mam lpg i jak zgaszę na Pb jest ok jak zgaszę na LPG to zawacha się ale po kilku sek wchodzi na obroty przy ssaniu ok 1400-1500 z tym że wymieniłem niedawno świece przewody i kpl filtrów wraz z olejem i regulacja luzu zaworowego dalej tak samo więc olałem
3 czy one nie przykręcane są do blaszanych spinek i Ci nie wypadła ? z kleju do szyb zrobisz masę sztywną ale i elastyczną i powinna się w miarę trzymać taki hmmm numer blacharze jak mu spinek zbraknie :)

Szczur[R]
10-12-13, 09:55
ad.1 nie ma co zgadywać, weź kogoś niech kręci i posłuchaj, raczej dolny sworzeń
ad.2 myślę że to iacv który się przycina bo wilgoć przymarza. Jak silnik ciepły to wiadomo - nie przymarza :D

Poll
10-12-13, 14:28
Autko stoi w garazu, pod chmurka nie bylo takich jajcow : D Za dobrze chyba ma. Co do metalowych spinek to faktycznie sa, ale wyrwalo pewnie gwint z tej plastikowej kostki z gwintem. Da sie kupic to oddzielnie? Skrzypienie namierze, bo to cos nie tak.