Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Do mechaników !!!



Brian
08-12-13, 23:41
witam nie wiem czy dobrze w dział trafiłem ale mam pewne pytanie, znajoma ma jajko D15 silniczek i pali dużo oleju bo około litra na 800km myślę że pali go tylko w jednym garze 3cim bo co jakiś czas przestaje na niego palić, po wyciągnięciu świecy jest na niej aż taki węgiel od przepalonego oleju pozostałe są czyste, ciśnienie na tłokach jest spoko bo na trzech ma około 14 barów a na tym jednym co przepala 12, wydaje mi się że gdyby palił aż tyle oleju to miał by mniej z 8-7 barów, moja honda ma 13 na każdym i ani grama nie bierze, olej jest już dość gęsty bo 20w50 bodajże i nic to nie daje chociaż teraz mamy zamiar wlać doktora do oleju, takie palenie to raczej już wywalone pierścienie i pytanie czy jest sens je zmieniać? bo słyszałem, że przy takim ubytku może tylko być gorzej i brać jeszcze więcej, swap odpada bo sęk w tym że to już jest silnik po swapie i koleżanka chce koniecznie robić ten tylko trochę brakuje mi pomysłów co z tym zrobić

KrzyChules
08-12-13, 23:45
przewaznie padają pierscienie, mozliwe ze olejowy sie zapiekł, co nie zmienia faktu ze jest do wymiany, jakby byly tloki wyjete i na cylindrach była nieduza odchyłka i nie byloby pionowych rys głębokich to nowe pierscionki załatwią sprawe

Seba27
08-12-13, 23:47
Czyli ktos wam ozenil "zloma"
W sumie polecam zmiane slupka - sam ogarne slupek jak rowniez jego wymiane - oczywiscie z sensowna gwarancja.
Ciezko wrozyc jednak z doswiadczenia wiem ze wkladanie samych pierscieni na niehonowana powierzchnie to jak pukanie bez gumki, moze sie udac ale jak sie nie uda to poplynales na kase i efektow nie bedzie.
Pierscionki ok 150zl
Uszczelka glowicy ok 150zl
Honowanie bloku ok 150zl
Bog wie w jakim stanie sa zawory i uszczelniacze zaworowe.
Plan glowicy to dodatkowe znow koszta nie liczac czasu i roboty na to wszystko...
Decyzja wiadomo - nalezy do wlasciciela.

EDIT:

A teraz dopiero zauwazylem jaki ma olej.... Boooooziu coz za zlom ;)
Czyzby Orlen Lubro Honda oil? ;)

reaktor
08-12-13, 23:49
przewaznie padają pierscienie, mozliwe ze olejowy sie zapiekł, co nie zmienia faktu ze jest do wymiany, jakby byly tloki wyjete i na cylindrach była nieduza odchyłka i nie byloby pionowych rys głębokich to nowe pierscionki załatwią sprawe

nie bzdurz



Czyli ktos wam ozenil "zloma"
W sumie polecam zmiane slupka - sam ogarne slupek jak rowniez jego wymiane - oczywiscie z sensowna gwarancja.
Ciezko wrozyc jednak z doswiadczenia wiem ze wkladanie samych pierscieni na niehonowana powierzchnie to jak pukanie bez gumki, moze sie udac ale jak sie nie uda to poplynales na kase i efektow nie bedzie.
Pierscionki ok 150zl
Uszczelka glowicy ok 150zl
Honowanie bloku ok 150zl
Bog wie w jakim stanie sa zawory i uszczelniacze zaworowe.
Plan glowicy to dodatkowe znow koszta nie liczac czasu i roboty na to wszystko...
Decyzja wiadomo - nalezy do wlasciciela.

x2

generalnie niczego poniżej d16z6 nie opłaca sie remontować

Brian
09-12-13, 20:59
wszystko sam jestem w stanie ogarnąć, właśnie sęk w tym żeby nie wymieniać silnika tylko uratować jakoś ten bo koleżanka jest uparta ;p splanowanie głowicy zrobię za 50zł i będzie igła bo nie raz u pewnego pana planowałem i robi to bardzo dobrze, uszczelka 90zł, jak bym się brał za to to właśnie zmienił bym tylko pierścienie, zawory są ok, uszczelniacze zmienione, czyli mam rozumieć, że jest 50 na 50 % szans że albo po zmianie pierścieni będzie git albo będzie tak samo ? bo jeśli tak no to się podejmę ale jeśli jest też opcja że będzie gorzej jak jest czyli litr na 800km to nawet tego nie ruszam i leje superola do maszyn rolnych xD

Seba27
09-12-13, 21:13
Wiec przez pierwszy tysiac powinno byc wrecz super ale co bedzie potem to albo przyhamuja apetyt na olej albo tak rozpier*** cylindry ze bedzie sie przelewalo jak przez moja ex minime (2litry w 60km) ;]
No ryzyk fizyk - ja bym to jednak zostawil w pip. Zalal 2 motodoktory i to lepiszcze 20W50 i jezdzil bo nie chcialoby mi sie tego szitu latac po kosztach. Albo dobrze albo wogole. Chyba ze jak reaktor nasz hobby zmieniac slupki - sorry reaktor /musialem :D
Pamietaj jednak ze przy 2 doktorach i takiej smole bedzie ciezko odpalic w zimie ale jakis aku 70ah powinien wystarczyc

Brian
09-12-13, 21:41
o kurcze 2 litry to już po grubasie, no nic w takim razie, najpierw zaleje superola do maszyn rolnych 10w60 ponoć jest w stanie pomóc na takie wycieki a jak nic nie da to bonusowo motodoktor i czyszczenie co 2 tyg świecy z węgla żeby na 4 gary paliła ;p

Michał102
09-12-13, 21:51
sęk w tym żeby nie wymieniać silnika tylko uratować jakoś ten bo koleżanka jest uparta

Koleżanka niech idzie myć garnki, a decyzję co robić z silnikiem niech pozostawi komuś, kto się na tym zna:)

PS. jazdy na takiej smole + motodoktor nawet nie skomentuję...

Seba27
09-12-13, 22:25
Koleżanka niech idzie myć garnki, a decyzję co robić z silnikiem niech pozostawi komuś, kto się na tym zna:)

PS. jazdy na takiej smole + motodoktor nawet nie skomentuję...

x2

Michas ale kolezanka sie uparla - jak sie uparla to mozna jej zrobic tak jak chce - wszystko sie da ;)
Sprawdzalem temat doktorow kiedys. Dopiero na 3ch sie z oleju robi kisiel - na 2ch jest naprawde ok.
Jednak w mojej testowej "ofierze" musialem zrobic spinke na bagnet bo od przedmuchow go az wypychalo ;]
Nie dosc ze jezdzil to jeszcze sie sprzedal ;]

/ (nikogo nie naciagnalem - to byl zwykly trup w gazie za 1200 z oplatami :) )

Brian
09-12-13, 22:41
wierze :D ja zalałem doktora do cieknącej skrzyni w renówce, lało się z simeringu od cięgna i po mieszance doktora z 75w90 przestało się lać skrzynia ciszej pracowała i śmiga do dziś :D

PIMPEK_EJ2
09-12-13, 23:30
Ja do swojego b7 pod koniec lałem 20w50...A jak wlałem 2 motodoktory takie w chu. gęste to nie kopciło do 3 tysi:) ale jechało jakby ręczny był zaciągniety...Pytanie jak wyglądają tuleje? czy nie ma owalu, czy nie ma rys góra dół?

Seba27
09-12-13, 23:47
Jak odda blok do pomiarow to dolozy 5dych i go odrazu wyhonuja - co kto lubi - kolezanka chce szybko i tanio ;)
Powiem ci Szymku ze w poprzedniego Sola wlalem po 5W40 - 10W40 - nie zmienilo sie nic - dopiero jak wlalem 15W40 i taki zageszczacz do silnikow Diesla na okretach + 85W90 w skrzynie to tez myslalem ze mam zaciagnieta klame :D ale spalanie oliwy spadlo z Litra na 100-120km do litra na ok 800-900km takze sukces byl wielki.

Brian
10-12-13, 19:31
Dobra to co wstępnie wlać na testy? żeby zagęścić a nie zrobić od razu kotwicy na głęboką wodę bo to dopiero w ostateczności ;p

Wlodek
10-12-13, 20:32
Zamiast robić remont takiego trupa to już lepiej kupić za 5 stów w miare dobry słupek, niepolecam motodoktora ja kiedyś zalałem jednego (do D14A2) przez tysiąc km. było lepiej ale potem zaczeła się masakra tj. litr na stoo mimo że wcześniej palił litra na tysiąc.:D