PDA

Zobacz pełną wersję : Smierdzi gazem



bunkerites
08-12-13, 17:14
Wiec po kolei.Jakis czas temu zaczolem czuc lpg w kabinie podczas postojow gdy chodzila dmuchawa.Wiec podjechalem do gazownika.Ten stwierdzil ze parownik jest do wymiany.Nalatane mial 83tkm.Wymienilem parownik i znow po paru dniach zaczelo walic gazem na postoju.Pierw myslalem ze to moze nie z mojego auta smierdzi.Ale jednak nie..Pojechalem do gazownika i mowie ze smierdzi czasem gazem.Ten wypsikal wszystkie polaczenia i sa ok.Test spalin jest ok.Gazem czuc co jakis czas.Szczegolnie kiedy na wstecznym jade lub zatrzymuje sie na swiatlach.Macie jakies pomysly?

probestic
08-12-13, 19:37
zaczolem

jest musk.


Z kumplem jakiś czas temu przerabialiśmy podobny problem. Aż łeb bolał w aucie od smrodu gazu. Gaziarz sprawdzał niby wszystko i nie widział usterki ...wziął 30zł.
Sprawdzaliśmy psikając z butelki wodą z pianą aktywną i wyszło jak nic, nieszczelność na przewodzie LPG doprowadzającym go do reduktora.

Tak czy siak, raczej masz jakąś nieszczelność.

zenekqa89
08-12-13, 19:55
tak jak pisze probestic napewno jakaś nieszczelność powstała. Może zmień gazownika... U mnie też ostatnio zaczeło walić gazem. Podjechałem do serwisu lpg w mojej okolicy bo zauważyłem, że jeden z przewodów sie załamał i pękł... myślałem że wyjdzie tylko to a okazało się jeszcze, że reduktor cały czas puszczał gaz nawet na skreconym na maxa i elektrozawór jest uszkodzony bo puszcza gaz pod uszczelką... naprawa reduktora + przewód+ baryłki i elektrozawór z filtrem z robocizną wyszło ponad 400zł, ale co tam jest bezpiecznie przynajmniej. podskocz do innego gazownika moze on cos znajdzie...

fcek
08-12-13, 23:53
Jeżeli dzieje się to u Ciebie odkąd panują minusowe lub bliskie zeru temperatury na dworze, to wystarczy po dokręcać wszystkie opaski zaciskowe na wężach "gazowych". W ujemnych i bliskich zeru temperaturach tworzywa z których wykonane jest wiele elementów w inst. gazowej lubią się kurczyć i stąd ten zapach. ACZKOLWIEK zalecam wcześniej sprawdzić instalację pod kątem szczelności.

zbigniewnekla
10-12-13, 18:02
masz nieszczelność układu jak nic, identycznie miałem w w Renówce, czułem gaz, gdy stałem na światłach lub na postoju. A gazownik sprawdzał doprowadzenie przewodu do butli, może ucieka gdzieś spodem?

bunkerites
10-12-13, 18:04
Dzis znow sprawdzana byla cala instalacja.Wszystkie polaczenia od butli do wtryskow.Zero nieszczelnosci.Profilaktycznie wszystkie opaski na wezach zostaly docisniete.Zmienilem filtr fazy lotnej oraz swiece bo byly powypalane.....Jutro rano okaze sie czy cos to pomoglo

cor7ez
15-12-13, 09:27
A moze dziura na wydechu?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Genax
15-12-13, 12:40
Ja mam właśnie ten sam problem tylko u mnie czuć najczęściej jedynie jak odpalam bo mam popękany kolektor :P

bunkerites
15-12-13, 18:04
Po ostatnim zabiegu zapachu gazu nie czuc.Moze pomoglo docisniecie wszystkich opasek na wezach

bunkerites
22-12-13, 17:04
i gowno dzis zaczelo znow smierdziec...patola jakas

Visiu
22-12-13, 19:18
u mnie jak smierdzialo to winna byla jedna opaska na wezu... zawsze po odpaleniu i na postoju smierdzialo

ma1ster
23-12-13, 09:32
i gowno dzis zaczelo znow smierdziec...patola jakas

A co, ma pachnieć fiołkami... ?

Kup sobie piankę do sprawdzania szczelności gazu w instalacjach, w hydraulicznym, za kilkanaście zł. lejesz tym po złączach wszystkich i obserwujesz...

Dodam, że najczęstszą przyczyną, gdzie przeciskają się atomy gazu, są złącza na zaciskany koralik z metali miękkich, oraz opaski zaciskowe łączenia MAP czujnika od strony ciśnienia dodatniego...

Warto również pamiętać, że dokręcamy opaski na mocno rozgrzanej instalacji.

snafu
23-12-13, 11:43
Dodam, że najczęstszą przyczyną, gdzie przeciskają się atomy gazu, są złącza na zaciskany koralik z metali miękkich, oraz opaski zaciskowe łączenia MAP czujnika od strony ciśnienia dodatniego...

Warto również pamiętać, że dokręcamy opaski na mocno rozgrzanej instalacji.

wszystkie te problemy znikają gdy zamiast Semperit użyjesz węży Parkera