PDA

Zobacz pełną wersję : zapieczone śruby



Tadis
07-12-13, 13:43
Witam.

Mam taki problem ze chciałem odkręcić tłumik. Hmm tylko ze skończyło się na tym chciałem bo w żaden sposób nie mogę odkręcić śrub chodzi o te w pierwszym łączeniu za kolektorem. Próbowałem już palnikiem nic to nie dało, różne środki chemiczne. A nie chce ukręcić szpilki ani obrobić łba śruby. Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły proszę o pomoc :)

zenekqa89
07-12-13, 15:01
sprawa z zapieczonymi srubami nie jest prosta. Jak juz palnikiem nie dało rady to marne szanse ze nie urwiesz szpilki albo sruby. Meczyłem sie zapieczonymi srubami kolektora ostatnio przy wymianie miski, ale odpusciłem sobie i odkreciłem cały kolektor wydechowy. Moze spróbuj wlasnie tak. Zrzuć cały kolektor zdemontuj cały układ wwydechowy z auta i wtedy jakos walcz z tym. bedzie lepsze podejscie.

Toth
07-12-13, 21:01
Witam.

Mam taki problem ze chciałem odkręcić tłumik. Hmm tylko ze skończyło się na tym chciałem bo w żaden sposób nie mogę odkręcić śrub chodzi o te w pierwszym łączeniu za kolektorem. Próbowałem już palnikiem nic to nie dało, różne środki chemiczne. A nie chce ukręcić szpilki ani obrobić łba śruby. Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły proszę o pomoc :)

Przy renowacji przedmiotow wykopanych czesto mozna spotkac zapieczone i skorodowane sruby i mechanizmy.chlopaki podgrzewaja je palnikiem po cxym spryskuja wd40 lub nafta tak ze az skwierczy. Potem delikatnie postukuja i tak do skutku.Moze sprobuj w ten sposob?

Tadis
07-12-13, 21:49
wypsiukałem reszte wd40 trzeba bedzie kupic nowe ale nie w tym rzecz ono nie jest palne zeby nie było ze wyjde bez włosów albo czegos innego :D

Toth
07-12-13, 23:06
Popróbuj z tym WD40. Jak pracowałem kiedyś w przemyśle to chłopaki z produkcji bardzo zachwalali ten płyn. Mówili wprost o tym, że bez niego trudno ruszyć zapieczone śruby. Przy konserwacji "wykopków" z tego co piszą to też się sprawdza. Śruby od bagnetów są tak skorodowane, że tworzą jedną metalową płaszczyzne i mimo wszystko wszystko dają się rozruszać. Jest to proces bardzo powolny ale skuteczny. Nie słyszałem do tej pory o innych metodach (oprócz palnika i WD40). Najpierw podgrzej śruby, potem spróbuj popsikać WD-40 i stukaj, stukaj... i jak nic to powtarzaj proces. Pozdrawiam

Szczur[R]
08-12-13, 10:16
Witam.

Mam taki problem ze chciałem odkręcić tłumik. Hmm tylko ze skończyło się na tym chciałem bo w żaden sposób nie mogę odkręcić śrub chodzi o te w pierwszym łączeniu za kolektorem. Próbowałem już palnikiem nic to nie dało, różne środki chemiczne. A nie chce ukręcić szpilki ani obrobić łba śruby. Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły proszę o pomoc :)

Te śruby bardzo często się nie dają odkręcić. Daruj je sobie, szkoda czasu i pracy - odkręć kolektor od głowicy i potem na łączeniu przed katalizatorem - w ten sposób zdejmiesz całą sekcję.
Co dokładnie chcesz zrobić ? Bo do wymiany tłumika nie trzeba rozłączać pierwszego odcinka wydechu

Tadis
08-12-13, 10:39
Ogólnie sprawa wygląda tak ze na wydechu środkowym jest rura w rurę wsadzona(nie wiem czy tak było czy ktoś to przerabiał) i to było zaspawane jak wiadomo pod upływem czasu ten spaw puścił, chciałem go wyjąć i na nowo pospawać ewentualnie założyć nowy. Na założonym to wiadomo jak się pospawa dlatego chciałem go wyjąć.

jawasaki
08-12-13, 11:13
Tylko kluczem pneumatycznym oczywiście na małym nastawie, chodzi o to by udar walił aż się nakrętka poluzuje - zwykłym kluczem prędzej zerwiesz, ewentualnie ściąć nakrętki tak by nie zniszczyć gwintu i nakręcić nowe.

Tadis
08-12-13, 12:47
Tylko kluczem pneumatycznym oczywiście na małym nastawie, chodzi o to by udar walił aż się nakrętka poluzuje

Tak tylko nakrętki są w slabiutkim stanie wiec istnieje duze prawdopodobieństwo ze łeb sie obrobi a wtedy to juz dupa...

anticorr
08-12-13, 14:55
Albo użyj zamrażacza /ciekły azot/, jak podziałasz na śrubę to nie ma c**** że nie puści:)

jawasaki
08-12-13, 17:08
Uwierz mi że prędzej ręcznie obrobisz te nakrętki jak pneumatem. grzanie i chłodzenie mało da, bo sam w sobie kolektor ma spore temperatury, problemem jest rdza. - Jak nie masz dostępu do takiego klucza , to tylko ręcznie poprzecinać nakrętki i dopasować nowe.