Zobacz pełną wersję : pompa wody
carspaotwock
07-12-13, 01:03
Cześć , jestem nowy na forum.. dziś robiłem rozrząd rolka INA, pasek Gates ale pompę dali mi Sakura... Znajomy zapewniał, że to dobre pompy i nie ma potrzeby przepłacać.. ale.. niestety samochód łapie temperaturę sprawdzałem przed włożeniem nie miała luzów obracała się cicho nic nie wskazywało na to, że może być to jakiś gażet jak ze sklepu "wszystko po 5zł"..
Macie jakieś doświadczenie z tymi pompami bo po fakcie już trochę usłyszałem o nich różne opinie.. poza tym z okolic rozrządu wydobywa sie bardzo dziwny dźwięk na niskich obrotach kiedy auto stoi i nie dodaję gazu.. jestem załamany troche bo bardzo dbam o auto. Z japońską marka nie mam wiele wspólnego bo do tej pory jeździłem samochcodami z innej stajnie więc podpowiedzcie coś bo roboty było full a ja lubie jak wszytsko jest tip top
dzięki pozdrawiam.
P.S Civic Coupe 1998 1.6 105 KM
To chyba nie ten dział ale dziwny dźwięk jest pewnie dlatego że zamocno napiełeś pasek a co do grzania się to może nieodpowietrzył się układ dokońca.
carspaotwock
07-12-13, 01:26
Przez chwilę było zimne powietrze, potem już ciepłe i tak sie utrzymywało pojechałem na karszery i nie wyłączając auta opłukałem je, wsiadam a tam wskazówka na samej górze, kiedy jade jest ok w miarę, staje wyłączam ogrzewanie i powoli znowu wskazówka idzie do góry , jutro jeszcze sprawdze stan płynu bo troche go uciekło może za mało dolałem ale nie sądze...
P.S. czemu nie ten dział? jeżeli coś nie napisałem we właściwym to proszę obsługę o przesunięcie wątku.. bo jeszcze trochę sie tu gubię :p
bartek1706
07-12-13, 03:17
Odpowietrzony układ? Spuszczałeś cały płyn? Ja jak kiedyś spuściłem cały, to pompa jakby nie była w stanie zassać. Podałem do górnego krućca bloku ze 3 duże strzykawki i dopiero zassała i było dobrze.
Cześć , jestem nowy na forum.. dziś robiłem rozrząd rolka INA, pasek Gates ale pompę dali mi Sakura... Znajomy zapewniał, że to dobre pompy i nie ma potrzeby przepłacać.. ale.. niestety samochód łapie temperaturę sprawdzałem przed włożeniem nie miała luzów obracała się cicho nic nie wskazywało na to, że może być to jakiś gażet jak ze sklepu "wszystko po 5zł"..
Macie jakieś doświadczenie z tymi pompami bo po fakcie już trochę usłyszałem o nich różne opinie.. poza tym z okolic rozrządu wydobywa sie bardzo dziwny dźwięk na niskich obrotach kiedy auto stoi i nie dodaję gazu.. jestem załamany troche bo bardzo dbam o auto. Z japońską marka nie mam wiele wspólnego bo do tej pory jeździłem samochcodami z innej stajnie więc podpowiedzcie coś bo roboty było full a ja lubie jak wszytsko jest tip top
dzięki pozdrawiam.
P.S Civic Coupe 1998 1.6 105 KM
Przed wymianą pompy było ok ? To nowe auto, czy już masz je od jakiegoś czasu ?
Szczerze powiedziawszy pompa to tylko łożysko i łopatki - jak się obraca to musi działać, ciężko tam coś spitolić.
Na całkiem ZIMNYM silniku, stojąc na równiej powierzchni, ewentualnie tak żeby PRZÓD auta był minimalnie wyżej niż tył (nie odwrotnie), dolej do chłodnicy płynu na równo z korkiem. Uzupełnij też w zbiorniczku.
Odpal i obserwuj temperaturę, trzymaj około 2tyś obrotów. Jeśli wskazówka temp. zbliża się do połowy skali, a obydwa węże chłodnicy górny i dolny nie są gorące, to znaczy że termostat się nie otwiera i jest do wymiany. Jeśli temp. mija połowę skali, węże są gorące, a wentylator chłodnicy nie kręci, to do wymiany jest wentylator lub czujnik ETC od niego.
Kolejna opcja to wysrana uszczelka pod głowicą - jeśli podczas tego przegrzewania o którym piszesz, wywala Ci płyn ze zbiorniczka, to jedź na stację obsługi i niech Ci sprawdzą czy masz spaliny w płynie - jak masz CO to właśnie będzie UPG
carspaotwock
07-12-13, 11:36
Przed wymiana nic sie nie działo a juz po wymianie układ jakby sie odpowietrzył bo leciało ciepłe i ciepłe powietre w sumie leci cały czas dzięki za odpowiedzi sprawdze kilka opcji jeszcze łacznie z dolaniem płynu bo choc wyleciało mi niewiele to od tego trzeba zaczac a właśnie pompa to niby tylko łopatki i łożysko była sztywna poza tym jest nowa więc może będę przyczyn szukał gdzie inidziej.. Uszczelkę raczej wykluczam, za duży zbieg okoliczności.. :)
Jak zapalisz auto odkrec korek od chlodnicy i zobacz czy sie robi maly "wir", jesli nie to moze lopatki sie oberwaly w pompie wody? Inaczej nie moze przeciez nie pompowac..
Jak zapalisz auto odkrec korek od chlodnicy i zobacz czy sie robi maly "wir", jesli nie to moze lopatki sie oberwaly w pompie wody? Inaczej nie moze przeciez nie pompowac..
wir się nie zrobi bo na zimnym silniku obieg przez chłodnice jest zamknięty, a jak się zagrzeje to tylko płyn mu się porozlewa :P
;2141726]wir się nie zrobi bo na zimnym silniku obieg przez chłodnice jest zamknięty, a jak się zagrzeje to tylko płyn mu się porozlewa :PNie wiem, ale zawsze jak spuszczam plyn to nalewam go przez chlodnice- odpalam auto, nalewam full do korka dajesz linka gazu -robi sie wir(pompa wciaga) i znow nalewam ...i nic mi nie wywalalo plynu nawet jak temperatura juz byla odpowiednia..
carspaotwock
07-12-13, 23:23
Po jabłkach, na szczescie było za mało płynu jednak wyleciało wiecej niż przypuszczałem i czujnik nawet nie miał z czego zczytac wiatrak sie nie włączał i o ;)
Dzięki za odpowiedzi
Pzdr.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.