Zobacz pełną wersję : Pompa paliwa D15z8?
Witam,
Mam do was pytanie o radę z zarazem pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Nie mogłem w tym dziale znaleźć takiego tematu. Chodzi o mojego CIVIC D15Z8 MB9 chodzi o to że na zimnym bardzo długo kręce rozrusznikiem nawet do 10 sekund by go odpalić. Gdy podpompuje go zapłonem z około 10 razy odpala prawie odrazu, na ciepłym odpala normalnie.
Drugi objaw to przy aktualnej temperaturze 0 stopni na zimnym on ledwie jedzie dusi się dławi szarpie gdy wcisnę więcej gazu na ciepłym problem prawie całkowicie znika. Mój mechanik powiedział że to pompa paliwa, czy faktycznie to może być ona?
Wymieniałem już filtr, świecie, czyściłem kopułkę i palec.
Ta pompa jest w baku czy ona wygląda dokładnie tak jak na aukcji?
http://allegro.pl/pompa-paliwa-honda-accord-civic-crx-prelude-91-i3724414354.html
Dziękuje wam za pomoc.
Wątpię że to pompa, może masz syfiaste paliwo wlane - był by taki sam objaw. Kup chemię co się zwie "do usuwania wody z układów paliwowych" i dolej trochę do benzyny według zaleceń na opakowaniu. Tylko nie kup takiej do diesla :) Jak wyjeździsz, zalej na innej stacji i zobacz czy to nie paliwo jest przyczyną.
Kontrolka check Ci się pali ?
Hmmm.
Może problem z ciśnieniem paliwa ? Twój mechanik nie sprawdzał jak ono wygląda u Ciebie ?
Najłatwiej podejrzewać pompę, ale to wcale nie musi być to.
U kumpla w Astrze dużo pomogło wlanie czegoś takiego o czym wspomina Szczu[R].
Ostatecznie okazało się, że ktoś i tak założył za słabą pompę paliwa i tam ostro rzeźbił. Podmieniliśmy na prawidłową wg. katalogów, nowe wężyki o odpowiedniej średnicy i problem ostatecznie zniknął.
Tyle, że u Ciebie pompa jest pewnie jeszcze ori ... ?
A co dokladnie wlac, jak ten specyfik sie nazywa? Zaznaczam ze jak auto sie nagrzeje to jest ok a na zimnym ciezko odpala, dlugo i strasznue muli przy dodawaniu gazu. Pompa zapewene jeszcze nie ruszana od nowosci.
Co najpierw zrobic? Mechanik stwierdzil ze pompa iz po podpompowaniu zaplonenem auta kilkakrotnie odpala prawie odrazu ale nadal muli.
Check sie nie pali, jest ok.
http://www.motochemia.pl/stp-srodek-do-usuwania-wody-ukladu-paliwowego-water-remover-200ml-p-290.html
O to chodzi?
A co dokladnie wlac
Coś takiego właśnie, w ilości zależnej od tego ile masz w baku paliwa - doczytaj na opakowaniu jak stosować.
Nie kosztuje dużo, a warto sprawdzić.
Jeśli już będziesz pompę wymieniał, to sprawdź drożność i stan przewodów paliwowych, szczególnie odcinek biegnący pod autem w czarnej plastikowej osłonie. Warto też zajrzeć do baku i sprawdzić czy jakieś syfy nie pływają na dnie, bo pompa sama z siebie rzadko się raczej psuje
Mechanik zmierzył ciśnienie paliwa na biegu jałowym z podłączonym i odłączonym z podciśnienia regulatorem na listwie? Jakie masz wartości? Zaślepienie podciśnienia na regulatorze zmienia cokolwiek?
Nie nic mechanik takiego nie sprawdzał. Czyli w pierwszej kolejności sprawdzę tą chemią jak auto będzie reagowało.
Mówicie tutaj o drożności przewodów itp ale jeśli na ciepłym jest już ok to coś jest nie tak, skoro na zimnym mam ogromne problemy z przyśpieszaniem i odpalaniem. Auto powinno cały czas źle chodzić. Obroty auta są ok nic nie falują.
Najgorzej jest właśnie w okresie zimowym bo w lecie nie mam tych problemów.
Najgorsze że nie wiem jak to zdiagnozować, nie chcę pieniędzy wydawać w błoto szukając po omacku.
W moim poprzednim aucie jak pompka zaczęła dawać słabe ciśnienie to odpalał normalnie, nieważne czy zimny czy ciepły, tylko mocy nie miał i się dusił.
W moim poprzednim aucie jak pompka zaczęła dawać słabe ciśnienie to odpalał normalnie, nieważne czy zimny czy ciepły, tylko mocy nie miał i się dusił.
Co zrobiłeś że się nie dusił i dławił ? Objaw miałeś tylko na zimnym?
Cholera nie wiem gdzie szukać, jedni mówią że użyć chemii do oczyszczenia wody w układzie paliwowym, drudzy że pompa a inni że cholera wie co :)
o czegoś zacząć musisz :)
;2141724]Co zrobiłeś że się nie dusił i dławił ? Objaw miałeś tylko na zimnym?
Napisałem, że nie było znaczenia czy zimny czy ciepły. Spróbuj najpierw z tym preparatem jak koledzy wyżej napisali. Niewielki koszt a może coś pomoże.
;2141724']o czegoś zacząć musisz :)
Zacznę od tej chemii i dam znać a następnie wymienię pompę paliwa.
Czy różnica po tej chemii powinna szybko wystąpić, czy trzeba odczekać jakiś okres czasu?
Zacznij może od poprawnej diagnostyki, skoro piszesz że nie chcesz wymieniać w ciemno połowy samochodu. Z jakiego powodu chcesz zmienić pompę paliwa?
Gdyż auto na zimnym silniku przy chłodnych porankach kręci nawet 10 sekund by odpalić. Jeśli będę zapłonem pompował paliwo z 10 razy auto odpala od razu. Na zimnym bardzo słabo przyśpiesza dławi się, na ciepłym jest już OK (nie potrzebuje takiej dawki paliwa jak na zimnym silniku).
A i jeśli zamiast kręcić 10 sekund zrobię od 2-4 obrotów rozrusznikiem puszczam uruchamianie silnika i próbuję ponownie i odpala także od razu.
Dla mnie to objaw albo nie trzymania paliwa przez pompę ale słabe dawkowanie ciśnienia przez nią. Nie jestem mechanikiem ale tak mi dużo osób tłumaczy, że to prawdopodobnie pompa paliwa.
A sama diagnostyka pod komputerem to już 50 złoty, robiąc samemu samodiagnostykę żadnego błędu nie pokazało.
Równie dobrze może być to np. regulator ciśnienia paliwa, filtr, itp. i co wtedy? Chodzi mi o poprawną diagnostykę problemu, a nie że coś "prawdopodobnie" jest zepsute, skoro nikt tego nie sprawdził tylko snuje domysły. Po domysłach wymienia się po kolei w ciemno i albo trafia albo nie. Napisałeś że tak nie chcesz, to sugeruje co sprawdzić, zanim wydłubiesz bak i pompkę z niego.
Równie dobrze może być to np. regulator ciśnienia paliwa, filtr, itp. i co wtedy? Chodzi mi o poprawną diagnostykę problemu, a nie że coś "prawdopodobnie" jest zepsute, skoro nikt tego nie sprawdził tylko snuje domysły. Po domysłach wymienia się po kolei w ciemno i albo trafia albo nie. Napisałeś że tak nie chcesz, to sugeruje co sprawdzić, zanim wydłubiesz bak i pompkę z niego.
Zaczne od chemi, ona jest bezpieczna dla silnka? Po jakim czasie powinno zauwazyc sie roznice?
ona jest bezpieczna dla silnka? Po jakim czasie powinno zauwazyc sie roznice?
Wlewałem z 3 razy przez ponad 5 lat do Civic'a. Jeździ jak trzeba, więc chyba bezpieczna.
Uparłeś się na tą różnicę ...
Hmmm, ale nikt nie mówił, że na pewno wystąpi "różnica".
To jak z lekami, jednemu pomoże, drugiemu nie.
Skoro butle leje się na pełny bak, to myślę, że przynajmniej tą połowę musisz spalić, żeby cokolwiek, cokolwiek ...
Mhyyym, i jeśli dobrze pamiętam, to po wlaniu należy nie oszczędzać pedału gazu, tylko jazda ogień.
Witam.
Niestety po użyciu środka (takiego http://www.motochemia.pl/stp-srodek-do-usuwania-wody-ukladu-paliwowego-water-remover-200ml-p-290.html) zmiany jakiejś nie odczułem. Jest cieplej więc i troszkę lepiej odpala. Nie czekam już 10 sekund a np 5. Lecz jak zacznę go odpalać na zimnym i rozrusznik zrobi z dwa obroty puszczę rozruch silnika i ponownie odpalę to odpala od razu - na dotyk. Lecz na zimnym ma mało mocy jakby dostawał małą dawkę paliwa, na ciepłym jest znacznie lepiej choć czasami zdarza się że się przydusi chwilkę i po chwili jest znów normalnie.
Tak samo jakbym chciał nawet szybko ruszyć to muszę gaz mieć max w pozycji 3/4 wciśnięty gdyż jak wcisnę go do oporu to się przydławi.
Powiedźcie mi czy ktoś miał podobny objaw i od czego zacząć - czy w ASO Gdańsk, Elbląg zdiagnozują mi problem i naprawią za nie dużą kwotę? Tak naprawdę mam 500 złoty na to lecz w mojej miejscowości Kwidzyn nie wiedzą gdzie zbytnio szukać. Pompy nie wymieniałem - według mnie to jest przyczyna lecz nie chcę szukać po omacku. Komputer nie wykazał błędów.
Dziękuje wam za pomoc.
Napisałem, że nie było znaczenia czy zimny czy ciepły. Spróbuj najpierw z tym preparatem jak koledzy wyżej napisali. Niewielki koszt a może coś pomoże.
Z tym preparatem to jakaś abstrakcja , na pewno to nie pomoze.
jak potrzebujesz pompe ,to zerknij na http://www.pompypaliwa.home.pl ,chyba mozna kupic u nich niewiele drozej niz ten preparat
Z tym preparatem to jakaś abstrakcja , na pewno to nie pomoze.
jak potrzebujesz pompe ,to zerknij na http://www.pompypaliwa.home.pl ,chyba mozna kupic u nich niewiele drozej niz ten preparat
Polecał bym jednak używkę OEM - to jest element który rzadko się psuje.
Sprawdź ciśnienie paliwa - trzeba mieć czym, więc wizyta na stacji kontroli / u mechanika.
Sprawdzałeś stan przewodów paliwowych pod autem ? Sprawdź, może są już skorodowanie i niedrożne.
Na stacji kontroli sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu - ma być na zero na czerwony znak na kole pasowym.
;2214754]Sprawdź ciśnienie paliwa - trzeba mieć czym, więc wizyta na stacji kontroli / u mechanika.
Parę razy już przewijała się ta sugestia i bez wykluczenia tego, szkoda się babrać w wymianę pompy.
OK. Sprawdzę ciśnienie paliwa na stacji kontroli oraz kąt wyprzedzenia zapłonu i dam znać.
Dzięki.
Dzisiaj po diagnozie w autoryzowanym serwisie stwierdzono że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Po odłączeniu przewodu paliwowego paliwo nie miało obiegu, nic nie leciało z podłączonej rurki z butelką z układu w silniku, ciśnienie powinno być ok. 4/3.5 bar a go prawie nie było.
Problem chyba już znamy teraz czas na naprawę tej dokuczliwej usterki.
Wymiana pompy dziś nastała i co się stało??? Zupełnie inne auto, przyrost mocy o 40/50% jakby inny silnik siedział z Aero. Jestem zadowolony. Pompa 150+100 złoty robocizna.
No to git, ale od początku wszyscy Ci pisali o sprawdzeniu ciśnienia ;)
Szerokości !
Zgadza sie była mowa o pompie. Ale do wymiany brakowało finansów. Teraz jest ok i naprawde odczuwalna różnica, której się tak mocno nie spodziewałem :)
Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.