Zobacz pełną wersję : Problem po zalożeniu Blos'a
Witam wczoraj założylem blosa(fotki wrzuce jak wszystko bedzie ok) jak narazie bez filtru powietrza(jutro kupie), ustawilem go tak jak jest napisane w instrukcji. Reduktor (mam TOmasseto) wkrecilem troszke(czytalem na forach ze sie wkreca a nie wykreca, po wykreceniu silnik gasnie) i ustalilem obroty na gazie, ze sa ok po rozgrzaniu silnika. Lecz pojawil sie pewien problem bo jak przelaczam na benzyne silnik chodzi na super malych obrotach albo gasnie. Jest mozliwe ze zapchalo sie cos w gazniku od wolnych obrotow(pojezdzilem troche bez filtra powietrza. Silnik raz mi sie zacial na obrotach ale jak go troche na benzynie przepilowalem to obroty wrocily do normy.Gdy silnik jest cieply nie moge odpalic go na gazie, chyba ze powciskam mocno gaz i go troche pochechlam, ale tez nie zawsze odpali. Jutro gdy sklepy beda otwarte zakupie filtr i jakas rure pcv i dokoncze dolot. Uszczelnie jeszcze wszystko bo troche mi gazem zalatuje. Ale moze dlatego ze z blosa sie wydostaje bo od blosa nie ma zadnej rury dolotowej powietrza. Ma ktos jakis pomysl co moze byc przyczyna gasniecia silnika na benzynie ?(po wylaczeniu ssania)
[ Dodano: Pon 24 Mar, 2008 ]
Dodam ze zaraz po zamontowaniu blosa silnik chodzil ok na benzynie dopiero pozniej tak sie zaczelo dziac. Silnik d13b2 instalacja gazowa I gen. Wszystkie czujniki od puszki poodlanczane luzem, nie podlaczone do kolanka na gazniku
Bassmaster
24-03-08, 18:38
Gratuluję założenia BLOS-a (wreszcie ;) ).
Dlaczego nikt nie pisze już postów w temacie, który założyłem specjalnie w tym celu? http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41818
Jeśli chodzi o zbyt niskie obroty na benzynie, to zdejmij BLOS-a, załóż oryginalny filtr, podłącz wszystkie czujniki na swoje miejsca i sprawdź. Jeśli wszystko będzie w porządku, to znaczy że czujniki muszą być podłączone gdy zamontowany jest BLOS.
Odezwij się do kolegi NFS, on ma taki sam silnik, power rurę i BLOS-a, u niego wszystko śmiga.
Nie odpalaj silnika na gazie nawet jak jest nagrzany, zwłaszcza jak masz BLOS-a, pisałem o tym. Lepiej zapalać i gasić silnik na benzynie.
Jesli chodzi o odpalanie to z pewnoscia lepiej na benzynie. Ale zawsze chcialbym miec mozliwosc normalnego odpalenia na gazie jak bylo wczesniej. Napisalem na priv do NFS'a zobaczymy co napisze :)
mozliwe ze zabrudziłes krokowca jak jezdziłes bez filtra. on jest na to wyczulony. daj foty jak to wszystko podłaczyłes bo narazie to wrozba z fusów. ja odpalam na blosie i nawet po nocy kreci odrazu. nie wiem jak w tym parowniku tomaseto ale w brc jest sruba od napiecia membrany i druga od jałowych(dawka gazu niezalezna od membrany) i to nia nalezy lekko wykrecic zeby odpalac na gazie.
co do beny to moze masz niskie obroty od krokowce(zabrudził sie). odłacz go i zobacz czy nadal sa niskie. potem zrób reset kompa zeby nie trzymał błedu po odłaczeniu.
http://images31.fotosik.pl/193/2d50cb08e9749db2m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d50cb08e9749db2)
http://images28.fotosik.pl/184/6770c6bb2567166bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6770c6bb2567166b)
http://images24.fotosik.pl/184/71c616f8faf62cd5m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71c616f8faf62cd5)
http://images34.fotosik.pl/193/f6fb979fb75212d9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f6fb979fb75212d9)
http://images32.fotosik.pl/193/7dee0a566c70f186m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7dee0a566c70f186)
Zdążyłem zrobić pare fotek. Dzisiaj jak odpalilem silnik na benzynie obroty odrazu na 3 tys weszly i nie chcialy zleciec az do dobrego rozgrzania silnika. Dolotu ze wzgledu na brak czasu nie zrobilem jeszcze ale jutro zaczynam. Kolego NFS :) moglbys powiedziec cos na temat podłączenia czujników od puszki u Ciebie w CIvicu ?
[ Dodano: Sro 26 Mar, 2008 ]
Przed chwilka poszedlem odpalic autko zobaczyc jak z obrotami. odpalilem na gazie i obroty powyzej 2 tys dopiero, przelaczykem na benzyne tak samo po chwili spadly. Zobacze jutro z rana przelacze z benzyny na lpg zaraz po odpaleniu autka i zobacze czy obroty beda wciaz tak duze bo moze cos z przepustnicami. Tylko ze zastanawia mnie tez gasnacy silnik na benie na jalowych po rozgrzaniu.
chris077,
wow! eacv niepodpiety ssie brud, TA wisi w powietrzu, wezyk nr. 17 wala sie w bezładzie.
nie jestem w stanie co w tym chaosie moze byc nie tak... przykro mi.
Mozesz mi powiedziec na podstawie zdjecia nr 4 ktory to ten wezyk EACV i co zrobic z wezykiem nr 17 (oraz ktory to)
[ Dodano: Czw 27 Mar, 2008 ]
Eacv to krokowiec :) a co z tym wezykiem nr17 ?
tez sie zastanawiałem co z wezykiem nr. 17. testowałem rózne opcje i nie ma roznicy czy zamontowac go przed czy za blosem. byle by był w dolocie.
:) Dzieki za pomoc tylko nie powiedziales mi jeszcze ktory to wezyk :) bede wdzieczny za odpowiedz
Bassmaster
27-03-08, 21:22
Rany, załóż chociaż jakąś gazę z gumką na BLOS-a, żeby nie zaciągał syfu z komory, szkoda silnika.
Kolego NFS, cyknij może kilka fotek jak masz wszystkie kabelki podłączone (przyda się na przyszłość dla wszystkich z D13B2 pod maską chcących modyfikować dolot)
Chris077, jak ci się uda dojść ze wszystkim do ładu, to opisz to proszę w temacie o BLOS-ie.
hmm, przykro mi, nie cykne bo juz nie mam gaznika(i siła rzeczy tych wszystkich wezykow). jest kilka fotek mojego dolotu gdzies w temacie o mojej hance.
http://images25.fotosik.pl/183/3c41a584c5444240m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3c41a584c5444240)
http://images33.fotosik.pl/195/65c1b7bbb4d7f51fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=65c1b7bbb4d7f51f)
http://images25.fotosik.pl/183/14748b6c316c501am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14748b6c316c501a)
Zdjalem dzis silniczek krokowy. Zrobilem fotki. Moze ktos napisac jak go wyczyscic bo nie ma jak go rozkrecic.
Kolego Nfs czy ten wezyk nr 17 to jest ten ktory leci od krokowca (biorac powietrze) bo po dokladnym przyjrzeniu sie fotce twojego dolotu wynika z tego ze miales go podlaczonego zielona rurka jak dobrze skojarzylem :)
nie. to jest co innego. wezyk od krokowca podłaczasz do dolotu miedzy filtrem a blosem. lub dajesz na krokowca oddzielny, mały filtr powietrza.
wezyk nr.17 to ten który wychodzi za gaznikiem i oryginalnie wchodzi do puszki powietrza gdzies obok czujnika TA.
Ok dzieki :) teraz go ladnie podlacze . A ty kiedys czysciles krokowca u siebie ? Jak tak to jak
[ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 ]
Poszedlem do autka. Wzialem puszke od filtru powietrza wymontowalem z niej czujnik cyz jakis dozownik powietrza (podlaczony jest do tego wezyk nr 17) wsadzilem do tego wezyka i silnik chodzi tak jak przed montazem blosa(rozgrzany) na gazie elegancko i na paliwe tak samo. Tzn wszystkie wczesniejsze problemy znikly. Teraz zostaje mi odpalic silnik jak bedzie zimny(wieczorem) i zobaczyc czy wskocza wysokie obroty.Pozniej musze to jakos zainstalowac w dolocie;]
[ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 ]
czytnik afr w drodze wiec za ten czas mam nadzieje ze zdaze ogarnac dolot :) czasu troche brak
[ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 ]
afr wlasnie dostalem:)
Bassmaster
28-03-08, 14:44
Przypominam się tylko
Chris077, jak ci się uda dojść ze wszystkim do ładu, to opisz to proszę w temacie o BLOS-ie.
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41818
będzie info dla wszystkich z takimi silnikami.
ja tez sie dolaczam do tej prosby bo na dniach biore sie za blosa! :) i mam jeszcze pytanie do znawcow, mam parownik podcisnieniowy, czy bedzie sie nadawal do blosa czy lepiej kupic ten elektronik czy jak on tam sie nazywa. moj jest lovato
Bassmaster
30-03-08, 16:49
mam parownik podcisnieniowy, czy bedzie sie nadawal do blosa czy lepiej kupic ten elektronik czy jak on tam sie nazywa.
Parownik podciśnieniowy z tego co się orientuję jest sterowany rurką z kolektora i zakłada się go do silników z gaźnikiem.
Moim zdaniem powinien poprawnie działać z BLOS-em.
Parownik podciśnieniowy z tego co się orientuję jest sterowany rurką z kolektora i zakłada się go do silników z gaźnikiem.
Moim zdaniem powinien poprawnie działać z BLOS-em.
dokladnie jak mowisz jest rurka z podcisnieniem z kolektora ktora steruje napieciem membrany (czy czyms tam).
Rozpoczynam kupowanie blosa i innych gratow potrzebnych. moze mam na cos specjalnie zwrocic uwage?
i czzy warto myslec o zestawie podtrzymujacym przepustnice??? przy 1.3
Bassmaster
31-03-08, 14:25
Kupuj "gołego" mechanicznego BLOS-a, bez żadnych bajerów w postaci podtrzymania przepustnicy. BLOS ma skośną śrubkę z boku, która właśnie do tego celu służy. Tylko po założeniu sprtawdź, czy potrzeba jest ją regulować, dużo osób mających silniki na gaźniku z niej nie korzysta, bo nie musi.
Może u ciebie także nie będzie takiej potrzeby.
ja z tej srubki nie skorzystalem:D a hanka smiga ladnie:) zobaczymy jak spalanie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.