PDA

Zobacz pełną wersję : Silniczek krokowy



Luki07
05-12-13, 20:28
Witam.
Mam problem ze swoim autem: Honda Civic 5D 98r. Dokładnie chodzi o silniczek krokowy, jest zepsuty. Byłem ostatnio u mechanika, spisał numer silniczka: 136800-0520 2AA 600 DENSO.
I tu moje pytanie, czy można założyć jakiś inny silniczek, ponieważ ten co mam jest ciężko dostępny. Z góry dziękuje za odpowiedź.

probestic
05-12-13, 20:32
Jaki masz silnik ? Konkretne oznaczenie. D14A8 ?

Luki07
05-12-13, 20:36
No, dokładnie.

Wlodek
05-12-13, 23:53
Nielepiej kupić całą przepustnicę? Zazwyczaj to taniej wychodzi :)

Szczur[R]
06-12-13, 20:29
Witam.
Mam problem ze swoim autem: Honda Civic 5D 98r. Dokładnie chodzi o silniczek krokowy, jest zepsuty. Byłem ostatnio u mechanika, spisał numer silniczka: 136800-0520 2AA 600 DENSO.
I tu moje pytanie, czy można założyć jakiś inny silniczek, ponieważ ten co mam jest ciężko dostępny. Z góry dziękuje za odpowiedź.

To się rzadko psuje, najczęściej wystarczy wyczyścić i wymienić uszczelkę na nową - na forum jest dokładna fotoinstrukcja jak to zrobić.
Ostatecznie jeśli mechanik Ci go zepsuł, na allegro dostaniesz bez problemu, lub w dziale giełda daj ogłoszenie.

Luki07
10-12-13, 21:54
Wymieniłem silniczek krokowy, ale problemem teraz są falujące obroty na benzynie, a na gazie są stałe, lecz bardzo wysokie około 2500. W Hondach jest takie coś jak adaptacja silniczka, czy trzeba zrobić coś innego?

dezeRRter
10-12-13, 22:55
Zrób reset kompa. Wyjmij bezpiecznik back up lub odepnij klemy aku. A potem włącz i czekaj. Komputer sam sobie wszystko ustawi aż włączy się wiatrak. Następnie spokojna jazda 20-30km i powinno wrócić do normy.

mirasek
10-12-13, 23:05
falujące obroty na benzynie, a na gazie są stałe, lecz bardzo wysokie około 2500
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, odpal i zatkaj szczelnie przepustnicę ręką, silnik powinien zgasnąć.

Sheiva
10-12-13, 23:51
Odepnij aku na chwilę, podłącz z powrotem i odpal. Jeśli będzie dalej to samo, niestety kupiłeś niesprawny silniczek krokowy - skąd go masz ?

kowal162
11-12-13, 10:44
Boże widzisz i nie grzmisz , w IAC nie ma co sie popsuć , tylko trzeba z głową to wyczyścić i poskładać do kupy . A po tym zrobic reset i nauke biegu jałowego:)

ats6
11-12-13, 11:13
Siema, mam pytanie, a w momencie nagrzania silnika, gdy jest duże ciśnienie w głównym wężu od chłodnicy, to czy takie samo jest ciśnienie w wężykach od krokowca? Chodzi o to, że chce podmienić krokowca by go sprawdzić, ale nie wiem czy nie muszę poczekać aż silnik ostygnie i wtedy przełożyć wężyki.

meltoner
11-12-13, 11:30
cinienia nie ma, ale ciecz napewno jest gorąca i można sié poparzyc

ats6
11-12-13, 11:46
A jeszcze pytanie, bo nie wiem czy dobrze rozumiem - krokowiec po nagrzaniu zmniejsza przepływ powietrza w obejściu przepustnicy tak? I jeśli z samego rana po mroźnej nocy nie jestem w stanie odpalić auta bez trzymania pedału gazu, tzn, że krokowiec jest zamknięty i silnik nie ma powietrza?

Szczur[R]
11-12-13, 12:04
A jeszcze pytanie, bo nie wiem czy dobrze rozumiem - krokowiec po nagrzaniu zmniejsza przepływ powietrza w obejściu przepustnicy tak? I jeśli z samego rana po mroźnej nocy nie jestem w stanie odpalić auta bez trzymania pedału gazu, tzn, że krokowiec jest zamknięty i silnik nie ma powietrza?
W rozgrzanym układzie jest ciśnienie takie jak masz napisane na korku chłodnicy - najczęściej 1,1 bara
Rozłączając przewody raczej się poparzysz.
Wspomniane objawy mogą być związane z krokowcem, jest on obejściem powietrza dla wolnych obrotów - tak jak piszesz

ats6
11-12-13, 12:32
Wymieniłem krokowiec dalej gówno. Po rozgrzaniu trzyma 1300 obr i faluje.

Szczur[R]
11-12-13, 12:46
Wymieniłem krokowiec dalej gówno. Po rozgrzaniu trzyma 1300 obr i faluje.

może to banalne ale: odłączałeś akumulator ? jeśli zresetujesz ecu to przejedź z 10km i dopiero zobacz

ats6
11-12-13, 12:49
Wcześniej 3 razy resetowałem. Bo znowu nie wiem czy dobrze ogarniam, ale komp mógłby się nauczyć falowania? W sensie jeśli na jednym niesprawnym krokowcu faluje, to jeśli wsadzę drugi(bez resetu) to też będzie falować?

kamil39
11-12-13, 14:05
Wydaje mi sie ze masz problem z lewym powietrzem, sprawdz tak jak radzil Mirasek czy nie masz przedmuchow na uszczelce przepustnicy i ssaku.

Luki07
11-12-13, 19:58
Lewego powietrza nie ciągnie, reset też był już robiony, a silniczek, który założyłem to 136800-0521, czyli różni się od tego co miałem. Może to jest przyczyną?

ats6
11-12-13, 20:10
Ziom, została u mnie wymieniona przepustnica i wszystko gra jak ta lala:)