Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja, raczej pilne.
Witam, jestem w przed dzień zakupu klimatyzacji do mojej Hondy, 95 Copupe i mam pytanie, ale proszę tylko o rzetelne informacje, co wchodzi w skład klimatyzacji ??. Prosił bym o wymianę wszystkich elementów, ilości rurek ety bądź schemat całego układu jeżeli to możliwe, cos wyczytałem że dodatkowo musi być jakiś układ zwiększający obroty silnika przy włączonej klimatyzacji. :aloha:
1.chłodnica klimatyzacji z wentylatorem
2.sprężarka klimy z mocowaniem do silnika i rolka napinająca
3.parownik
3.osuszacz
4.rurek jakieś 8szt
5.instalacja elektryczna
jeśli chodzi o schemat to szukaj w manualu
żadnego układu raczej nie ma bo komp automatycznie podnosi obroty silnika po włączeniu klimy
Dzięki za info ;-), a ten parownik to ta cześć którą montuje się zamiast nagrzewnicy ??, i oczywiście pytanie do tych którzy cos takiego robili, jakieś problemy uwagi etc, odnośnie instalacji ;-)
nagrzewnica zostaje tylko że zamiast tunelu pomiędzy nagrzewnicą a wentylatorem montuje się parownik. jak już będziesz miał chłodnicę i parownik to dobrze sobie to wszystko wyczyść, ja czyściłem płynem do silników K2 AKRA i wszystko lśni jak nowe :afro:
a ja mam w tym miejscu pytanie takie:
Czy do kazdej hondy civic Vgen mozna zamointowac klimatyzacje mimo ze nie byla zamontowana od poczatku? Czy auta te sa przystosowane do montażu klimy??
Pytam sie bo planuje kupic honde w coupe ale nie koniecznie uda mi sie z klima a widze ze uzywana klima jets do kupienia za 500-600zl.
a ja mam w tym miejscu pytanie takie:
Czy do kazdej hondy civic Vgen mozna zamointowac klimatyzacje mimo ze nie byla zamontowana od poczatku? Czy auta te sa przystosowane do montażu klimy??
Pytam sie bo planuje kupic honde w coupe ale nie koniecznie uda mi sie z klima a widze ze uzywana klima jets do kupienia za 500-600zl.
do każdej.
1.chłodnica klimatyzacji z wentylatorem
2.sprężarka klimy z mocowaniem do silnika i rolka napinająca
3.parownik
3.osuszacz
4.rurek jakieś 8szt
5.instalacja elektryczna
jeśli chodzi o schemat to szukaj w manualu
żadnego układu raczej nie ma bo komp automatycznie podnosi obroty silnika po włączeniu klimy
Gówno prawda, komp nic nie zrobi i nie załączy się klima jak nie będziesz miał jeszcze ...
1. Przekaźnika sprzęgła sprężarki
2. Przekaźnika sprzęgła wiatraka chłodnicy klimy
3. Diody
Wszystkie 3 rzeczy trzeba wpiąć w skrzynkę bezpieczników pod maską przy akumulatorze w miejsca do tego przeznaczone. Klima bez tych 3 rzeczy jest czymś bezużytecznym. A nowe w ASO nie będę mówił ile kosztują mimo, że wiem :) Jedyne co można powiedzieć aby przestrzec przed kupnem klimy bez tych pierdół, oraz że kosztują niemal 1/2 ceny "kompletnej" klimy sprzedawanej na allegro.
Obowiązkiem też jest przycisk włącznika klimy.
Dobrze by było mieć również "łapę" która trzyma rurkę pod chłodnicą wody do pasa przedniego, "łapę" która trzyma rurki do prawej podłużnicy, "łapę" trzymającą osuszacz do lewej podłużnicy i 3 spinki trzymające rurkę do pasa przedniego. Chłodnica klimy wraz z dwiema "łapami" które trzymają ją do pasa przedniego. No i oczywiście wszystkie śrubki, którymi przykręca się rurki do chłodnicy, osuszacza, parownika, kompresora, śruby którymi przykręca się łapę do silnika i śruby które trzymają kompresor do łapy. Uszczelkę ściany grodziowej przez którą podłącza się parownik (jesli jej nie ma wokół miejsca podłączenia parownika jest dziura przez którą syf dostaje się do środka auta oraz uszczelkę ściany grodziowej na rurkę odprowadzającą wodę z parownika.
Jak masz wszystko to co wymieniłem wyżej masz wtedy KOMPLETNĄ klimę, a nie "kompletną" bo sprzedającemu się tak wydaje. Mając te wszystkie pierdoły unikniesz problemów z montażem, dodatkowych kosztów i jeżdżenia do ASO w celu zakupu brakujących części.
Tu masz wszystkie części układanki dla 5gen.
http://img381.imageshack.us/img381/2619/klima5gen.jpg (http://img381.imageshack.us/my.php?image=klima5gen.jpg)
Jak masz już te wszystkie rzeczy, poskładasz do kupy i nabijesz pozostaje się tylko modlić, że kompresor jest sprawny a wszystkie rurki szczelne, jeśli nie rurki w najlepszej opcji można pospawać (zakłady spawające aluminium), jeśli jest przeżarta jak sito to w najlepszym wypadku wytną Ci ten kawałek i wspawają nowy o ile uda się dobrać taką samą średnicę, jeśli nie pozostaje tylko zakup nowej rurki w ASO, średnia cena za sztukę to ok 350zł bez oringów.
może mi ktoś coś więcej o tym napisać - czy jest to naprawdę potrzebne - ja chyba u siebie tych rzeczy nie mam
Gówno prawda, komp nic nie zrobi i nie załączy się klima jak nie będziesz miał jeszcze ...
1. Przekaźnika sprzęgła sprężarki
2. Przekaźnika sprzęgła wiatraka chłodnicy klimy
3. Diody
Wszystkie 3 rzeczy trzeba wpiąć w skrzynkę bezpieczników pod maską przy akumulatorze w miejsca do tego przeznaczone. Klima bez tych 3 rzeczy jest czymś bezużytecznym. A nowe w ASO nie będę mówił ile kosztują mimo, że wiem Jedyne co można powiedzieć aby przestrzec przed kupnem klimy bez tych pierdół, oraz że kosztują niemal 1/2 ceny "kompletnej" klimy sprzedawanej na allegro.
przekażniki są niezbędne
powinieneś tez kupić nowy filt osuszacza i nową chłodnicę jeśli tamta jest już zatkana ma to spory wpływ na wydajność klimy
przekażniki są niezbędne
może to nie na miejscu pytanie ale czy te przekaźniki znajdują się na wiązce elektrycznej klimy czy tak jak kolega spychu pisze są to oddzielne rzeczy które dodatkowo trzeba wpiąć w skrzynkę - ma ktoś może fotki jak to wygląda i gdzie powinno być wpięte ??
Moj opis tyczyl sie 6gena.
W 5genie przekazniki i dioda sa na wiazce klimatyzacji, mogly po nich zostac tylko kostki :)
Dodatkowo przekazniki te sa przykrecone do metalowego wspornika je trzymajacego.
Najlepiej zrob foto tego co masz z elektryki do klimy i bedzie wszystko jasne.
może to nie na miejscu pytanie ale czy te przekaźniki znajdują się na wiązce elektrycznej klimy czy tak jak kolega spychu pisze są to oddzielne rzeczy które dodatkowo trzeba wpiąć w skrzynkę - ma ktoś może fotki jak to wygląda i gdzie powinno być wpięte ??
Wszystko jest polaczone ,kable z przekaznikow/kostek ida do kompresora ,wiatraka itd
sprawdziłem i mam tam jakieś przekaźniki i pustych miejsc brak ;) czyli chyba wszystko gra. A jak to jest z obrotami ?? jak włączam klimę obraty mi spadają niekiedy do 100/200 obr/min - czytałem że jest to normalne ale też było coś pisane na temat tego że komp powinien dać jakiś sygnał do silnika coby wyżej kręcił - jak to powinno wyglądać
po załączeniu obroty powinny się podnieś do 1100-1200 Co do przekaźników to są niezbędne ale jak np chcemy montować klime w d13b2 trzeba kupe innych pierdół :)
po załączeniu obroty powinny się podnieś do 1100-1200 Co do przekaźników to są niezbędne ale jak np chcemy montować klime w d13b2 trzeba kupe innych pierdół :)
A u Ciebie w d13 sie podnoszą tak jak piszesz?
po załączeniu obroty powinny się podnieś do 1100-1200
a u mnie jest inaczej - spadają do 100 - 300 :mad: co może być przyczyną ??
a u mnie jest inaczej - spadają do 100 - 300 :mad: co może być przyczyną ??
U mnie też jak się załączy klimę to obr spadają zamiast się podnieść, a podczas jazdy jak wrzucę luz to czasem gaśnie, wkurza mnie to niesamowicie. Mam nawet chipa z podniesionymi obrotami na 900, ale też zdarzyło się że zgasł. Nie wiem czy sprężarka jest uszkodzona, że taki opór stawia, czy jak. Chociaż chodzi i działa normalnie więc to chyba nie wina sprężarki.
A czy się obroty podnoszą pytałem Skotiego, bo ja też mam d13 tylko że na wtrysku.
Mam właśnie to samo i borykam się z tym problemem od 2lat. kiedyś klimatyzacja działała poprawnie.
załączam obroty wskakuja na 1100-1200 i malina. Obecnie na luzie sprężarka się włącza i wyłącza a obroty trzymają się ~200-500
żaden zakład nie jest w stanie pomóc a tutaj na forum już było mln propozycji niestety ani jedna nie była trafiona.
Czasami jak mam czas nadal szukam przyczyny tego problemu jednak jak narazie stoje w miejscu.
porównywałem d13 bez klimy i dużo rzeczy jest dołozonych. musiałbym mieć jeszcze zdjęcie silnika na wtrysku dla porównania.
Ostatnio prawie mi się udało regulowałem gaźnik i nagle obroty sie podniosły ale tylko o 200 i to nic nie dało.
musiałbym mieć jeszcze zdjęcie silnika na wtrysku dla porównania.
Jak chcesz to mogę Ci zrobić zdjęcia, tylko powiedz co mają one dokładnie przedstawiać.
czyli co - opcji wiele ale żadna nie działa ?? kurcze to aż niemożliwe - mi jeszcze nie zgasł ale nikiedy mu niewiele brakuje :mad:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.