Zobacz pełną wersję : Wypadanie zapłonów.
Witam jak w temacie dręczy mnie wypadanie zapłonów ale tylko podczas jazdy poniżej 2tys. rpm z lekko wciśniętym gazem (gdy wcisnę mocniej to ustaje, na wolnych obrotach też tego niema a auto odpala prawidłowo) kable podmieniane, świece też, dodam że mam zaolejony w środku aparat i nasuwa się pytanie czy te objawy mogą być z nim związane niestety niemam skąd podmienić (sąsiad ma też D14A8 ale aparat zupełnie inny). Jest jakiś rozsądny sposób aby to sprawdzić?? (boję się że coś się stanie w trasie) Dodam że błędów niema.
Co to jest wypadanie zapłonów ?
"przerywanie" fakt wypadanie zapłonów to pojęcie używane bardziej przez mechaników :)
"przerywanie" fakt wypadanie zapłonów to pojęcie używane bardziej przez mechaników :)
chyba "mechaników" w Twojej okolicy :)
Przerywanie może być spowodowane brudem (w tym olejem) na kontaktach, ewentualnie kończącym się palcem rozdzielacza, bo kable piszesz że okej.
Swoją drogą - wszyscy ci "mechanicy" mówią żeby jeździć z olejem w aparacie ? Moim zdaniem warto wyczyścić i wymienić o-ring :)
Nie, nie mechanicy bo nigdy u takowego niebyłem bo sam potrafię wszystko przy aucie zrobić :) poprostu jeszcze niewymieniałem tego oringu (kopułke i palec czyściłem a kable i świece podmieniałem z innej hondy która chodzi dobrze) poprawy niebyło żadnej. A co do pojęć to niechce mi się o nie kłucić bo nie o tym temat ale "wypadanie zapłonów" to zdecydowanie bardziej profi pojęcie od "przerywania" nawet w książkach to się tak nazywa.
Nie, nie mechanicy bo nigdy u takowego niebyłem bo sam potrafię wszystko przy aucie zrobić poprostu jeszcze niewymieniałem tego oringu (kopułke i palec czyściłem a kable i świece podmieniałem z innej hondy która chodzi dobrze) poprawy niebyło żadnej.
Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy - czujnik położenia krzywki w przepustnicy - jeśli ktoś próbował regulować bieg jałowy śrubą czyli metodą "na dużego fiata", albo po prostu pada. Można to zdiagnozować szybkim miernikiem (nie takim za 30zł), będzie widać jak przy powolnym otwieraniu rezystancja skacze, lub chwilami się urywa przejście.
Tak czy inaczej, w pierwszej kolejności stawiał bym na aparat.
A co do pojęć to niechce mi się o nie kłucić bo nie o tym temat ale "wypadanie zapłonów" to zdecydowanie bardziej profi pojęcie od "przerywania" nawet w książkach to się tak nazywa.
Być może po polskim tłumaczu lub google translator, się to tak nazywa. W oryginalnych serwisówkach nie spotkałem.
Mniejsza o pojęcia czyli mam rozumieć że to może być również TPS (ten czujnik krzywki przepustnicy)? Ale regulacji raczej nikt nierobił bo obroty na jałowym są książkowe i równe.
http://images63.fotosik.pl/449/3b45571b237dc71emed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jeśli ktoś wogóle dojrzy po tym zdjęciu to czy ten aparat jest zamienny z jakimiś innymi?
Na aparacie zapłonowym masz wybity numer .Nie które wyglądają podobnie , ale jednak się różnią .Do danego silnika idzie o odpowiednim numerze aparat zapłonowy.
Olej w aparacie powoduje przebicia i silnik może przerywać .A jak zasyfiony jest czujnik obr. to będą podobne objawy.
Mniejsza o pojęcia czyli mam rozumieć że to może być również TPS (ten czujnik krzywki przepustnicy)? Ale regulacji raczej nikt nierobił bo obroty na jałowym są książkowe i równe.
http://images63.fotosik.pl/449/3b45571b237dc71emed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jeśli ktoś wogóle dojrzy po tym zdjęciu to czy ten aparat jest zamienny z jakimiś innymi?
tak, chodzi mi o TPS - sprawdź czy na śrubie krańcowej jest żółta farba nie zerwana - tam powinien być fabryczny lak taką farbą zrobiony.
Sam czujnik sprawdzisz dobrym miernikiem pod względem płynności działania. Kiepskie mierniki nie pokażą usterki.
Byłem sprawdzić, farba jest a na aparacie to co się dało odczytać to "P1J E01" niewiem czy to oznaczenie czy coś innego ale u mnie jest taka charakterystyczna wtyka która wystaje bezpośrednio z aparatu, chciałem podmienić od sąsiada ale jest inny mimo tego samego silnika. A TPS z przepustnicy bez krokowca będzie pasował? Bo posiadam takową od D15B7 chyba.
A co do tego co pisał CRX1 to mam rozumieć że jednak warto przeczyścić cały aparat zanim padnie całkiem? :)
Szukaj aparatu z d14a7/d14a8/d16b2
30100 P1J E01 oznaczenie aparatu.
Czyli nic innego niepodejdzie, dzięki za info! Ogólnie jak patrzyłem na allegro teraz to są tylko cztery sztuki ;/ :)
Czyli nic innego niepodejdzie, dzięki za info! Ogólnie jak patrzyłem na allegro teraz to są tylko cztery sztuki ;/
To daj ogłoszenie w dziale giełda/kupię. Na allegro to dość drogo stoją te aparaty i tak było k...a od zawsze niestety :|
Jeszcze nieumiera i niemam pewności czy to on :P może jutro spróbuję rozebrać i wyczyścić cały a jak to niepomoże to trzeba będzie zakupić :) w sumie nieodczuwam tej usterki w czasie jazdy ale w np. w korku jest to dość denerwujące.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.