PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie o vtec czy nie vtec



danieee
04-12-13, 22:35
moze i banalne pytanie ale chce sie upewnic :) gdzies wyczytałem ze vtec ma swiece z przodu głowicy ja tak mam ale na silniku nie mam vtec honda tylko samo honda na samochodzie mam oznaczenia vteca ale nie wiem czy ktos to dla jaj przykleił czy nie :) silnik d16z6 wersja amerykańska :)

michalstw
04-12-13, 22:59
Siemanko, otwórz maske, i popatrz sobie w okolice osłony kolektora wydechowego, tam na bloku bedziesz mial wybity symbol. Odczytaj i juz bedziesz wiedzial : )

Lcfr
04-12-13, 23:13
silnik z fotki to na 99% d16y8 VTEC 125HP
ale on w solkach nie wystepował seryjnie...
wiec albo d16z6 z kolektorem ssącym od y8 albo swap albo inne jeszcze modzenie...

Guscioren
04-12-13, 23:23
http://img39.imageshack.us/img39/8153/pic14p.jpg
Zobacz czy masz takie coś za aparatem z tyłu głowicy...

Michał102
04-12-13, 23:27
silnik z fotki to na 99% d16y8 VTEC 125HP
ale on w solkach nie wystepował seryjnie...

Jesteś pewien?

Ja myślałem, że ten silnik był montowany w Del Solach.

Grzybohun94
04-12-13, 23:32
A nie chodzi o solke japońską z silnikiem D16A? Taka jednostka nawet na forum jest do kupienia :D
Kolega guscioren ma rację, sprawdź czy masz zaworek za głowicą ;)

karas
04-12-13, 23:34
d16y8 seryjnie wystepowal w del solu w modelach wyprodukowanych rok przed koncem produkcji del sola np ver motegi i nie maiła na pokrywie napisu vtec tylko sam napis honda
Guscioren pokazał Ci w którym miejscu znajduje sie zawor vtec-sprawdz czy go masz a masz na 99,9 %

Lcfr
04-12-13, 23:48
Jesteś pewien?

Ja myślałem, że ten silnik był montowany w Del Solach.
na 100% jak widac nie :)
może to faktycznie wersja jakas z końca...
a generalnie solki z rynku USDM nie miały napisu VTEC na pokrywie...

Michał102
04-12-13, 23:57
Wszystkie źródła w jakich szperałem donoszą, że Y8 był w del solach.
Mój zresztą też jest z solki wyciągnięty :)

FaziRBK
05-12-13, 06:01
Bez herezji co po niektórzy Panowie. Del Sol był produkowany z d16y8 seryjnie i jest to na 99% ten silnik bo miał on napis Honda bez napis Vtec to samo tyczy się d16y8 w coupe 6g ej8, tam też jest tylko napis Honda. Ewentualnie mógł to być D16A, ale sądząc po kolektorze ssącym to na pewno D16y8 i nie 125 tylko 127hp ze względu na lepszy kolektor ssący względem tego z d16z6.
W del solu JDM występowało również D15B tak samo jak d15b występował w ek czyli 6genie.

Seba27
05-12-13, 06:39
Bez herezji co po niektórzy Panowie. Del Sol był produkowany z d16y8 seryjnie i jest to na 99% ten silnik bo miał on napis Honda bez napis Vtec to samo tyczy się d16y8 w coupe 6g ej8, tam też jest tylko napis Honda. Ewentualnie mógł to być D16A, ale sądząc po kolektorze ssącym to na pewno D16y8 i nie 125 tylko 127hp ze względu na lepszy kolektor ssący względem tego z d16z6.
W del solu JDM występowało również D15B tak samo jak d15b występował w ek czyli 6genie.

x2

danieee
05-12-13, 07:20
dzieki panowie dzis poszukam tego zaworku :)

Lcfr
05-12-13, 07:50
Bez herezji co po niektórzy Panowie. Del Sol był produkowany z d16y8 seryjnie i jest to na 99% ten silnik bo miał on napis Honda bez napis Vtec to samo tyczy się d16y8 w coupe 6g ej8, tam też jest tylko napis Honda. Ewentualnie mógł to być D16A, ale sądząc po kolektorze ssącym to na pewno D16y8 i nie 125 tylko 127hp ze względu na lepszy kolektor ssący względem tego z d16z6.
W del solu JDM występowało również D15B tak samo jak d15b występował w ek czyli 6genie.

To ja też poproszę bez herezji....
1. Super, że wiesz patrząc na samo zdjęcie, że to NA PEWNO d16y8. Gratulacje takiej pewności!!!!
2. Y8 w zależności od źródła info miał 125-127hp wiec nie wiem na ci ta cierpliwość o 2hp???? Oczywiście najpopularniejsze info mówi o tych 127hp ale nie jest ono jedyne... szczególnie że honda na różne rynki robi różne akcje (nie pisze nawet o usa tylko o jakis Turcjach i innych beneluksach) - to tak gwoli ścisłości.
3. Nigdzie honda nie publikuje, że kolektor z y8 jest lepszy a już tym bardziej, że rzekome 2hp wiecejwłaśnie stąd się wzięło wiec skoncz może te swoje fantazje. (Osobiście pomierzylem kolektory od z6 i y8 i nie ma między nimi żadnej większej różnicy niż różnego w błędzie pomiaru jeżeli chodzi o moc-jest za to w reakcji na gaz). D16z6 a d16y8 to nie tylko inny ssak.

No i o tym, ze y8 bylo w tych solach to napisałem w 2007 roku... teraz z braku zainteresowania tematem zwyczajnie zapomniałem. ... www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIK%D3W-HONDA-CIVIC-1988-2000
Tyle podsumowując.


A w temacie silnika z fotki sprawdz vin, opis na grodzi i opis na silniku i będzie jasne co to za motor.

FaziRBK
05-12-13, 08:09
To ja też poproszę bez herezji....
1. Super, że wiesz patrząc na samo zdjęcie, że to NA PEWNO d16y8. Gratulacje takiej pewności!!!!
2. Y8 w zależności od źródła info miał 125-127hp wiec nie wiem na ci ta cierpliwość o 2hp????
3. Nigdzie honda nie publikuje, że kolektor z y8 jest lepszy a już tym bardziej, że rzekome 2hp właśnie stąd się wzięło wiec skoncz może te swoje fantazje. (Osobiście pomierzylem kolektory od z6 i y8 i nie ma między nimi żadnej większej różnicy niż różnego w błędzie pomiaru jeżeli chodzi o moc-jest za to w reakcji na gaz). D16z6 a d16y8 to nie tylko inny ssak.

Tyle podsumowując.


A w temacie silnika z fotki sprawdz vin, opis na grodzi i opis na silniku i będzie jasne co to za motor.

Kolego ja się z Tobą sprzeczał nie będę, ale:
1. Może jestem cudotwórcą, że widzę jaki to silnik? Napisałem na 99% i najlepiej jak kolega poda jaki jest to rzeczywiście silnik
2. Pokaż mi źródło, które podaje że silnik y8 ma 125hp bo oficjalne źródła podają tylko wartość 127hp.
3. Honda tego nie publikuje, masz rację i silniki te różnią się od siebie to fakt, a na pytanie skąd wiem to Ci odpowiem, że miałem okazję sprawdzić na 3 silnikach różnice między ssącym z6 a y8 i z reguły na hamowni różnica oscylowała między 2-3hp więcej na korzyść y8 i tylko w jednym wypadku poprawiły się nm aż o gigantyczne 1nm na korzyść y8. Oczywiście mówię o hamowaniu bez strojenia. Po za tym ja również mierzyłem oba kolektory i chyba nie zauważyłeś, że y8 ma większe Plenum a z6 ma trochę ostrzejszy kąt jeśli chodzi o kanały.

Sprzeczał się z Tobą nie będę bo korzystam ze zdobytej wiedzy a nie z suchych internetowych faktów czego oczywiście nie zarzucam Tobie.
Jedynie prosiłbym autora o sprostowania czy silnik to d16y8 czy nie. Wtedy się okażę czy akurat w tym punkcie miałem rację :)

Lcfr
05-12-13, 09:19
Pisze z telefonu komórkowego to źródła nie będę szukał na nim teraz-sam znajdź.Nawet jak znajdę to napiszesz że większość podaje 127 i będzie to racja ale nie cala prawda. A co kolektora i pomiarów to rozumiem, że te 3 silniki były mierzone na z6 potem z6 zdemontowany i założony y8 i pomiar? Ja po takim zabiegu nic nie uzyskałem-nic co nie byłoby w granicy błędu. 1 nm czy 1hp to takze granica bledu, ktora pojawia sie na tym samym aucie w kolejnych pomiarach...
A co do mojej wiedzy na te mat d serii to ja pisze na podstawie tego co wiem z posiadania kilku d serii z których conajmniej 4 szt do chwili obecnej maja swoje tematy na tym forum.


Ogólnie dyskusja nie w temacie i nie ma większego sensu więc nie ma co jej kontynuować jedynie warto zapoznać się z definicją herezji....

danieee
05-12-13, 11:05
byłem sprawdziłem :) jednak vtec :) tylko czemu na silniku mam samo honda eh ale grunt co w srodku serduszka :)

Lcfr
05-12-13, 11:12
Bo nie zawsze na pokrywie było VTEC. Zmien pokrywę skoro to takie ważne. :)

danieee
05-12-13, 11:37
nie no nie wazne :) ale w dalekiej dalekiej przyszłosci gdy hanie bede chciał sprzedac to ktos moze sie przyczepic o to ze ja vtec jak nie vtec he he :) bo w polsce niestety jest ze musi zobaczyc zeby uwierzył eh

bObOrObOl
05-12-13, 11:59
nie no nie wazne :) ale w dalekiej dalekiej przyszłosci gdy hanie bede chciał sprzedac to ktos moze sie przyczepic o to ze ja vtec jak nie vtec he he :) bo w polsce niestety jest ze musi zobaczyc zeby uwierzył eh

Się przejedzie to usłyszy :-)

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

kruczekvu
05-12-13, 13:14
Się przejedzie to usłyszy :-)
Pod warunkiem ze będzie wiedział co ma słuchać.Znam wielu którzy mimo pokazania nadal nie słyszą ;)

Piterksg
05-12-13, 13:32
usłyszy dopiero wyraźnie w b16:) tego sie nie da nie słyszeć

gruszkin
05-12-13, 13:46
każda d-seria w latach 96 wzwyż ma seryjnie pokrywę z klasycznym napisem HONDA (poza archaicznymi z d16y3 które były do 99roku wsadzane jesli dobrze kojarzę). Także cóż, jak ktoś miałby nie wierzyć że to vtec to pokazujesz zawór VTECa bo to to determinuje co siedzi tam. Pokrywa zaworów z napisem VTEC jest typowa dla starszej generacji silników d16z6 i d16y2 joł madafaka

danieee
05-12-13, 18:03
każda d-seria w latach 96 wzwyż ma seryjnie pokrywę z klasycznym napisem HONDA (poza archaicznymi z d16y3 które były do 99roku wsadzane jesli dobrze kojarzę). Także cóż, jak ktoś miałby nie wierzyć że to vtec to pokazujesz zawór VTECa bo to to determinuje co siedzi tam. Pokrywa zaworów z napisem VTEC jest typowa dla starszej generacji silników d16z6 i d16y2 joł madafaka
hehe moja solka z 93 rocznika :) ale wersia amerykanska moze dlatego :)

gruszkin
06-12-13, 09:59
w 93 roku nie było takiego silnika jak d16y8, który najwidoczniej (po pokrywie i kolektorze ssącym widząc) masz u siebie. Coś więc namieszane masz, prawdopodobnie był swap a raczej wymiana

luchuma
06-12-13, 10:02
na tabliczce znaminowej powinien byc wybity silnik

na slupku silnika tez jest jego wersja, w czym problem ??

danieee
06-12-13, 12:27
w 93 roku nie było takiego silnika jak d16y8, który najwidoczniej (po pokrywie i kolektorze ssącym widząc) masz u siebie. Coś więc namieszane masz, prawdopodobnie był swap a raczej wymiana

kolego ale to nie moj silnik jedynie wrzuciłem zdjecie jak to wyglada ja mam d16z6 :)

mi chodziło ze taki sam w wygladzie :) przepraszam jesli kogos w zdezorjenotwałem :)

Saiti
06-12-13, 12:31
Lcfr, póki Cię lubię, to Ci powiem :D

W Del Solach od 1996 roku było obd2a i silniki D16Y8. Zastąpiły jednostkę D16Z6 na OBD1. Główne różnice między tymi silnikami to:
1. Inny kolektor ssący
2. Inna budowa głowicy i inne tłoki (Y8 ma większy stopień sprężania niż Z6 - delikatnie, ale zawsze). O tutaj foto: http://www.d-series.org/forums/attachments/engine-building/7856d1129239885-d16z6-head-vs-d16y8-head-d16headcomparison.jpg

Także Lucek, nie wszystko jednak wiesz :P Silniki z rynków USA nie miały napisu VTEC na pokrywie (Y7,Y8) i pokrywy są identyczne. Y7 oczywiście w ogóle nie miał VTEC.


Także cóż, jak ktoś miałby nie wierzyć że to vtec to pokazujesz zawór VTECa bo to to determinuje co siedzi tam.

Haha nie zapędzaj się, miałem kiedyś na sprzedaż zawór VTEC, gość się pytał czy da się go zamontować do D15 dla samego wyglądu :D


usłyszy dopiero wyraźnie w b16 tego sie nie da nie słyszeć

Racja, gdy faza jest na wydechowym to słychać bdb, ale w SOHC też słychać na stożku ;)

W dodatku na zdjęciu z pierwszego posta - nie jest to D16Z6 z wymienionymi kolektorami, bo bagnet oleju ma w pompie :)

Lcfr
06-12-13, 12:55
Lcfr, póki Cię lubię, to Ci powiem :D

W Del Solach od 1996 roku było obd2a i silniki D16Y8. Zastąpiły jednostkę D16Z6 na OBD1. Główne różnice między tymi silnikami to:
1. Inny kolektor ssący
2. Inna budowa głowicy i inne tłoki (Y8 ma większy stopień sprężania niż Z6 - delikatnie, ale zawsze). O tutaj foto: http://www.d-series.org/forums/attachments/engine-building/7856d1129239885-d16z6-head-vs-d16y8-head-d16headcomparison.jpg

Także Lucek, nie wszystko jednak wiesz :P Silniki z rynków USA nie miały napisu VTEC na pokrywie (Y7,Y8) i pokrywy są

Przeczytaj Saiti dokladnie ten temat zanim sie "przyczepisz". Napisałem chyba powyżej:


No i o tym, ze y8 bylo w tych solach to napisałem w 2007 roku... teraz z braku zainteresowania tematem zwyczajnie zapomniałem. ... www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIK%D3W-HONDA-CIVIC-1988-2000
Tyle podsumowując.

Poprawiłem się, że z braku kontaktu z Dserią przez dłuższy czas zapomniałem o tym normalnie. Ale już pisząc cytowaną tabele w 2007 roku - gdy byłem na bieżąco w temacie zainteresowany i chętny - umiesiłem ten silnik w solu (bo wszytskie tabele z tego tematu osobiscie sam zrobiłem kiedystam...)... A na temat pokrywy pisałem wielokrotnie w niejednym temacie, że pokrywy ze stanów sa inne i przeważnie nie ma na nich napisu VTEC (chociażby teamt o malowaniach pokrywy i wiele innych kiedy jeszcze cokolwiek pisałem na tym forum). Jeszcze cos ktos koniecznie chce udowodnic mi? ;) Prosze bo ja już w nosie mam ten temat - chciałem chłopakowi pomóc a i tak sie okazało, że sam nie wie o co pyta wklejajac inny silnik a pytajac o inny....
kolego ale to nie moj silnik jedynie wrzuciłem zdjecie jak to wyglada ja mam d16z6 :)
mi chodziło ze taki sam w wygladzie :) przepraszam jesli kogos w zdezorjenotwałem :)
trzeba sie było nie odzywać bo tutaj naparwdę nie ma o czym pisac...

EDIT:
aaa Saiti - pewnie, że nie wszystkow wiem i wiedziałem.. a na dodatek coraz więcej zapominam - taka kolej rzeczy i trzymanaia w głowie rzeczy niezbędnych tylko... :)
Ja na tym forum praktycznie sie nie udzielam ....

Saiti
06-12-13, 13:15
aaa Saiti - pewnie, że nie wszystkow wiem i wiedziałem.. a na dodatek coraz więcej zapominam - taka kolej rzeczy i trzymanaia w głowie rzeczy niezbędnych tylko...
Ja na tym forum praktycznie sie nie udzielam ....

Haha no git, przepraszam, nie miałem intencji naskoku na Ciebie :P Teraz forum zdobywają młode wilki! ;) Pozdrawiam Cię! Na pociechę kupię Ci piwo na przyszłym zlocie, jeżeli nie będziesz znów mi dziewczyny podrywać! :)

Lcfr
06-12-13, 13:34
Haha no git, przepraszam, nie miałem intencji naskoku na Ciebie :P Teraz forum zdobywają młode wilki! ;) Pozdrawiam Cię! Na pociechę kupię Ci piwo na przyszłym zlocie, jeżeli nie będziesz znów mi dziewczyny podrywać! :)

Luz.. poprostu niektórzy za mało czytają (nie chodzi o Ciebie akurat teraz) a za dużo rozumów pozjadali i czepiają sie o każde słowo czy 1KM :)
Co do piwa na zlocie - jak najbardziej napijemy sie wspólnie ale z dziewczyną nic nie gwarantuje :)


i jak juz się rozpędziłem to dopisze dla kolegi:


2. Pokaż mi źródło, które podaje że silnik y8 ma 125hp bo oficjalne źródła podają tylko wartość 127hp.

w takich autach były odmiany 125HP D16Y8

D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic 4d 1.6iSR EK1 96-98
D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic 2d 1.6iSR EJ8 96-00
D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic 2d 1.6VTi EJ8 96-98 area KQ
D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic EX 96-00 US
D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Del Sol ESi,Si EH6 96-97 Si=US

źródło: http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=1018
Moze niekoniecznie super miarodajne (ale także powielone z innego) i także nie jedyne bo jak składałem przywołaną tabelę, przejrzałem naprawdę dużo specyfikacji i ta Y8 wystepuje w różnych wersjach. Natomiast podstawowym znanym info jest 127HP. Ale, żeby nie było, że sobie to z kosmosu przywołałem to znalazłem na szybko linke.
Tylko, że tutaj bardziej chodziło o fakt, iż nawet ta róznica 2 HP to nie sam kolektor ssący - jak sugerowała wypowiedź -

D16y8 i nie 125 tylko 127hp ze względu na lepszy kolektor ssący względem tego z d16z6.
a głównie głowica, tłoki ikomora spalania itd itd



dobra starczy tego tematu na mnie :)

gruszkin
06-12-13, 14:51
a na zdjęciu jest silnik d16y8-widzę po kolektorze , pokrywie zaworów i bagnecie oleju przy pompie- więc jeśli daniee masz d16z6 to nie masz takiego zdjęcia jak na silniku.

luchuma
06-12-13, 15:07
jeszcze najciensza UPG seryjna

danieee
06-12-13, 20:52
a na zdjęciu jest silnik d16y8-widzę po kolektorze , pokrywie zaworów i bagnecie oleju przy pompie- więc jeśli daniee masz d16z6 to nie masz takiego zdjęcia jak na silniku.

mi głownie chodziło o porywe ze mam taka ze silnik na v tecu ale nie mam tego na porywie i chciałem sie upewnic czemu

ogolnie temat uwazam za zamkniety bo koledzy juz pomogli mi :)