PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania budy przy hamowaniu.



Poll
03-12-13, 19:05
Panowie jak hamuje na letnich laczkach to przy przyhamowywaniu z dużych prędkości drży buda aż strach się bać. Natomiast po wsadzeniu zimówek już jest dużo lepiej, można powiedzieć, że w ogóle. Czyli coś z oponami letnimi, ale teraz co? Krzywe felgi z tyłu mogą powodować takie jajca, niewyważenie?

mayday-82
03-12-13, 19:13
Najprawdopodobniej to wina nie wyważonych felg i zużytych nierówno opon...

MikeFoto
03-12-13, 19:34
. ..Zlego ciśnienia i wyząbkowanych opon.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Poll
03-12-13, 19:44
Opony świeże po przebiegu 10k. Jezdzone na zrobionej geometrii, równo zjechane, ale jeszcze sprawdze je. Ciśnienie było zawsze po 2.2 bo codziennie latane 90-120 km/h. Właśnie na te felig stawiałem, bo sfatygowane są już dosyć po 13 latach - pogięte, poobdzierane, tyle, że do czasu zmiany amorów i klocków było git ; ) Na pewno tył był na tyle a przód na przodzie, bo widzę to bo zesranych felgach ; D Sprawdzę jeszcze to wyząbkowanie mike.

kruczekvu
03-12-13, 20:01
Poll nic innego nie będzie jak felgi
Lata i kilometry robią swoje o czym doskonale się przekonałem sam na sobie

Poll
03-12-13, 20:36
Też tak myśle, tym bardziej jedna jest cholernie krzywa, a stalówki też 13 lat, ale dunlop nie china ; ) Chyba będzie trzeba nowych felg szukać. Oj przyjęły troche ciosów na siebie. Jak kupiłem to się śmieli, że ktoś lubił po dziurach jeździć ; ) Ale kto w PL nie lubi ; )) A cięzko o fajne używane 14 niestety.

kruczekvu
03-12-13, 22:29
A cięzko o fajne używane 14 niestety.
No dokładnie
Ten sam dylemat ma mój brachol,opony nówki praktycznie a felgi już kiepskie mimo że OZ-y

Poll
04-12-13, 17:11
Ciężko mi stwierdzić czy opona wyząbkowana, bo bieżnik szeroki i skóra wpada w szczeliny i ma się wrażenie, że 2 strony nie są gładkie. Pojade przed zmianą ogarnać letnie parchy i się zobaczy co dalej ; )

esel
04-12-13, 21:27
U mnie było podobnie. Przy przyśpieszaniu telepało kierownicą (ale to akurat przegub wewnętrzny, a może i zewnętrzny - do roboty), przy ostrzejszym hamowaniu całą budą. Problem zniknął nagle - po zmianie opon na nowe, zimowe. Felgi mam 14'', mocno sfatygowane, ale dały się jakoś wyważyć. Letnie laczki wyglądały ok, ale raczej nie były dobrze wyważone.

Poll
04-12-13, 21:44
Ale udało się rozwiązać problem czy też będziesz dopiero walczył z oponami?

esel
04-12-13, 22:06
Mam tylko jeden komplet felg, styrane oryginalne alusy, jedna nawet wyszczerbiona na rancie. Dlatego założyłem na nie opony zimowe. Problem z drganiami przy hamowaniu zniknął.
Swojego civica kupiłem w czerwcu tego roku w komisie, więc stał na oponach ze śmietnika. Przód zimówki no-name, niby sporo bieżnika, ale data produkcji chyba 2005. Tył za to letnie Michelin, ale prawie łyse i też stare. Idą zatem na śmietnik.