PDA

Zobacz pełną wersję : noerwowe zachowanie civic



Karoles
02-12-13, 17:53
jako ze juz od jakeigo czasu borykam sie z problemem
auto honda civic 5g coupe
przednie zawiesznie na poli cale lacznie z gornymi wahaczami
tyl w wiekszsoci rowniez
rozp przednia gorna stab od mb6 i tyl tez ze stabem i rozp
przednie kola 205 50 r15 tyl 195 50 r15
plus sprezyny eibachy -35 na seryjnych amorach
luzow w zawieszneiu brak kocowki prawie nowe drazki ok magiel spr na stole fachowa brak luzow itd

do sedna juz wyczerpaly mi sie pomysly, dzis zrobiona na nowo zbierznosc no i auto jedzie prosto nie sciaga ale przy predkosciach od 130 w zwyz staje sie takie nerwowe nie prowadzi sie pewnie tak jakby byl luz na kierownicy mimo ze toretycznie nie ma prawa. juz wyczerpaly mi sie pomysly co moze byc nie tak
auto ma silnik b18c4 z kompresorem rozumiem ze przy gwaltownym przyspeisznaiu w lujach moze wciagac przez szpere ale zeby podczas jazdy na wprost juz zaczyna mnie to irytowac dlatego postanowilem napisac moze ktos mi podsunie jakis trop
zastanawiaja mnie rzeczy czy szer kol napedowych ma znaczenie w prowadzeniu
czy moze moja pompa wspomagania z d serii nie spelnia funcji z b seria?
jakby ktos mogl cos zasugerowac podzielic sie doswiadczeniami bylbym ogromnie wdzieczny
a auto nie jest po dzwonie, buda nie jest krzywa

mixturant
02-12-13, 17:56
Ja mam podobny przypadek, u mnie taka nerwowość układu kierowniczego powyżej 100km/h spowodowana jest chyba zmianą płynu we wspomaganiu na OEM świeży ... Wcześniej nie miałem tak, a obecnie też mnie to denerwuje. Nie wiem czy to wina pompy czy maglownicy...

Karoles
02-12-13, 18:06
no ja zalalem atf czerownym
jaka jest roznica w pompie od d serri b serii ? cisnienie itd ?

arecki18is
03-12-13, 00:24
Zamień koła z tyłu na przód szersze powinny być z tyłu i zdaj relacje

Michalll_1991
03-12-13, 01:27
Szerokość i et felg?

Wysłane z mojej Xperii T przez Tapatalk

CRX1
03-12-13, 01:38
Po pierwsze nie leje się czerwonego atf-u do wspomagania w Hondzie.Już nie raz wywalałem pompę przez to .Po drugie szerszy kapeć z przodu będzie wybierał wszystkie nierówności na jezdni ,a po za tym szersze zakłada się na tył ,żeby dupę lepiej trzymało w zakrętach ,bo na ogół lata pusta i jest lekka.Trzecia sprawa Eibach + seryjne amory ,to nie jest b.dobre połączenie.

Karoles
03-12-13, 06:22
felga 7cali et 35 lub 37

dlaczego nie atf ?
i co z tymi sprezynami, napisz cos wiecej dlaczego nie jest to dobre?

zakit
03-12-13, 09:19
Po pierwsze nie leje się czerwonego atf-u do wspomagania w Hondzie.Już nie raz wywalałem pompę przez to .Po drugie szerszy kapeć z przodu będzie wybierał wszystkie nierówności na jezdni ,a po za tym szersze zakłada się na tył ,żeby dupę lepiej trzymało w zakrętach ,bo na ogół lata pusta i jest lekka.Trzecia sprawa Eibach + seryjne amory ,to nie jest b.dobre połączenie.

nawet w manualu jest napisane o czerwonym ATF, i spokojnie mozna go lać.

kolejna sprawa, szersze opony z tylu sa dobre tylko w zakretach gdzie nie ma zbyt duzej mocy. ja u siebie jak bym zalozyl szersze z tylu to bym tylko prosto jezdzil, bo samochod by nie skrecał. plus tylko taki ze dupą by nie rzucało. a przód sam by wyjezdzal bo za duzo mocy.

nastepna sprawa ze polowa forum lata na eibach + seria amor i jakos nikt nie narzeka.

wiec jak na moje to nie tu jest problem.
moj civic latał spokojnie 200+ i nie był nerwowy.

Karpiczek
03-12-13, 11:12
Rowniez mam pompe wspomagania z d serii przy b18. Rowniez czasami mam odczucia jakby auto nie prowadzilo sie tak jak trzeba. Byl podobny temat,ktos rzucil pomysl ze to wina szpery w skrzyni. Masz szpere?

Wenega
03-12-13, 14:15
Karoles ja miałem to samo i ustało dopiero po wymianie pompy wspomagania.. tez regenerowałem magiel, zawias na poli, eibachy + KYb SR Ultra. Wymień albo zregeneruj wiec pompę..

do tego powiedz czy zbieżność to tylko przednich kół, czy kompletną geometrię robiłeś? jeśli to pierwsze to warto tez podjechać ka kompletną.

Proszę.

Karpiczek
03-12-13, 16:33
A rozbierałeś tę pompę? Co z nią było nie tak?

Karoles
03-12-13, 19:34
niby kiedys podmienialem pompe ale w sumie ale to bylo dawno temu i nie pamietam jak sie wtedy jezdzilo
ale w sumie pompe mam chyba druga wiec oddam do spr

wnegus byla zbierznosc i tyl spr ale nic nie trzeba bylo korygowac

Wenega
03-12-13, 21:02
no to zostaje pompa, podmień i sprawdź.. u mnie wymiana pompy i rzetelna geometria załatwiła sprawę.

CRX1
04-12-13, 02:13
zakit ,zanim coś napiszesz , to poczytaj . Wyjaśnię Ci na czym polega różnica ATF - Automatic Transmision Fluid,PSF-Power Steering Fluid.Czy potrzebujesz jeszcze prościej?

mskojon
04-12-13, 10:09
zakit ,zanim coś napiszesz , to poczytaj . Wyjaśnię Ci na czym polega różnica ATF - Automatic Transmision Fluid,PSF-Power Steering Fluid.Czy potrzebujesz jeszcze prościej?

W większości samochodów leje się ATF do wspomy, a jest to po prostu olej do układów hydraulicznych spełniający jakieś tam konkretne normy i to nimi trzeba się kierować przy zalewaniu układu, tak żeby olej je spełniał. A sama nazwa zależy od producenta, jeden nazwie PSF drugi ATF trzeci jeszcze inaczej.

zakit
04-12-13, 11:28
a potrzeba ci prościej ze można stosować jedno i drugie?

na dodatek podpowiem ci ze w wielu przypadkach po zalaniu pompy oryginałem PSF z salonu hondy, pompy mówią do widzenia?
95% hond na rynku ma zalany czerwony ATF. wiec nie kłóć się i przyjmij do wiadomości ze nie tylko ty masz racje.
bardzo dobrze rozumiem co znaczy ATF i PSF, i jakoś nie kłóci się to nijak z moją teorią. wiec daruj sobie, i przyswój w końcu to.

CRX1
04-12-13, 19:47
Nic nie muszę przyjmować do wiadomości , z racji tego że codziennie naprawiam różne marki i modele aut i zanim cokolwiek zaleję, to sprawdzam co zaleca producent . Do swojego możesz lać co Ci się podoba ,bo to Twoje auto . Przy naprawie auta klienta to ja ponosze odpowiedzialność za wykonaną usługę i nie potrzebne mi są reklamacje.Honda zaleca PSF ,więc wymienia się PSF .Za drogi ? To wystarczy zmienić auto. U mnie nikt nie robi z tego problemu , wręcz ludzie sami zwracają uwagę żeby części były z dobrej półki .Twoja teoria z ATF-em w układzie wspomagania do Hondy ,to tak jak teoria ,że do BMW do tylnego mostu można nalać Hipol.

Karoles
04-12-13, 20:29
panowie spokojnie
podmienie pompe zlalem w garazu dwie rozne jedan moze jest z b serii sprobuje ja zaadaptowac i wtedy spr

Karoles
11-12-13, 17:58
wiec tak przez 3 dni borykalem sie z zaadoptowaniem pompy z b serii no i dzis jak mialem podlaczyc okazalo sie ze waz ten przykrecany w b serii ma inne wejscie przez co nie udalo mi sie tego podlaczyc. ale zalozylem spowrotem 2 pompe inna z d serii no i powiem tak odczucia hm juz sam nie wiem auto nie jest takie plywajace na a4 prowadzilo sie pewnie letkie podplywanie ale nie bylo zle bo wczesniej to jak zaczelaplywac nie dalo sie nad tym zapanowac ale juz na zwyklej drodze lubi miotc na koleinach
wiec to ze ma szersze opony z przodu ma jakis wplywa bo to czuc no ale jest zdecydowanie lepiej niz wczesniej
jednym slowem wbijam w to bo 18 letnie auto nie bedzie jak nowe ze sklepu:)

karas
11-12-13, 20:22
jednym slowem wbijam w to bo 18 letnie auto nie bedzie jak nowe ze sklepu
wiadomo ale skoro swapowałes na b18 + kompresor to chyba nie po to aby jezdzic 50km/h. Jazda plywajacym samochodem nie jest przyjemna a napewno bezpieczna powyzej 100 km/h. Napewno cos jest nie ok skoro seryjne b18 przy max predkosciach prowadzi sie pewnie kiera nie trzeba korygowaci nie plywa. Wszystkie wartosci po zrobieniu geometri masz w normie??? Nie chodzi mi o zbieznosc ale o reszte parametrów?? Zmieniałes na inne opony moze z tymi obecnym cos jest nie ok. Czy wspome mozna na jakis czas odlaczyc- wtedy bys wiedział czy to jej wina. Wiadomo auto nie jest nowe ale gdybym wydal worek $$$ na mody chciałbym zeby auto prowadzilo sie przynajmniej ponad przecietnie :)

Karoles
11-12-13, 20:35
wiesz teraz juz tyle kombinowalem ze ciezko powiedziec ale jest ewidentna poprawa auto prowadzi sie umiarkowanie dobrze, do tego te opony co mam tera sa srednie na wiosne kupi sie nowe a i tak obecnie nie wyciagam auta bo sezon dobiegl konca

kurde to plywanie to w sumie nie plywanie auto jedzie prosto nawet jak probuje bujnac to sie prostuje i jedzie dobrze

HEG8
11-12-13, 20:41
A próbowałeś jazdy bez wspomagania?

Karoles
11-12-13, 21:04
w sumie nie

HEG8
11-12-13, 21:25
To pasek zdejm i testuj...

Karoles
11-12-13, 22:10
pogodA SLABA kupa czysta spi w garazu wiec byle do wiosny :)

Wenega
12-12-13, 09:25
widzisz mówiłem że pompa :) teraz załóż jeszcze tą z B serii, bo chyba nie dla zabawy tylko inżynierowie panowie rozróżnili pompy wspomagania między D a B :) tylko żeby ta pompa nie była zajechana :)
a potem jedź na porządną geometrię całego auta i gwarantuje Ci ze będzie git :)

Karoles
12-12-13, 10:55
tylko skad ja wezme przewod o wsomy do b serii ...

Grzybohun94
13-12-13, 19:22
ze szrotu z rozbiórek, opcji jest wiele. A co do oleju to dziwię się że nikt nie poruszył opcji jaką jest Ravenol PSF, który jest praktycznie taki sam jak oem, tylko za ułamek ceny :)

gorky
14-12-13, 10:55
Sprawdź też cukierki z tyłu, no i bardzo dokładnie wyważenie kół.

Karoles
15-12-13, 01:05
cuksy tez nie najlepsze ale zalepione klejem :)
a kola hm na wiosne musze nowe opony dac na przod wiec beda wywazone,
podsumowujac jest lepiej niz bylo :)

lukashh
18-12-13, 12:33
Sprawdź też cukierki z tyłu, no i bardzo dokładnie wyważenie kół.
dokładnie tak. U mnie przy wywalonym lekko cukierku tył myszkował przy większych prędkościach..