PDA

Zobacz pełną wersję : B20 - VTEC Kit - czy mozna zrobic samemu



Infi
02-12-13, 09:47
jak w temacie, czy osoby ktore budowaly b20 VTEC, moga sie wypowiedziec czy uzywaly dedykowanych szczelek z USA czy jest jakas opcja samemu to wykonac, bo od 2 osob slyszalem ze sciaganie kita z usa nie jest potrzebne, niestety nie moge znalezc dokladniejszych informacji jak dokladnie ma przebiegac przerobienie uszczelek aby pelnily role vtec kita

PIMPEK_EJ2
02-12-13, 20:54
Zapytaj MugenSpoon-a on składał B20:)

Infi
02-12-13, 22:33
no wlasnie z nim pisze o tym na fb i wiem juz ze uszczelka jest zwykly oem , a trzeba dorobic podkladke pod filtr oleju i weze

AdiWNC
02-12-13, 22:48
@Infi

Masz coś w planach ? :)

raczas
02-12-13, 22:51
zapewne tak inaczej by tu nie pisał ;)

Cywa
03-12-13, 15:50
Moze rozwiniesz watek szerzej w temacie budowy b20 ? Bedzie cos dla potomnych w jednym temacie a nie rozwalone po calym internecie, sam wiem jaki to bol przekopywac sie przez tony bezuzytecznych stron..

P.S Dlaczego i po co trzeba dorabiac podkladke pod filtr oleju?

Michalll_1991
03-12-13, 15:56
odnosnie budowy b20 : "how to build a reliable b20"

chudypiter
03-12-13, 16:18
P.S Dlaczego i po co trzeba dorabiac podkladke pod filtr oleju?

Podkładka z wprowadzeniem oleju jest do uruchomienia zaworu vtec.

Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2

rosiniak99
03-12-13, 19:46
Kompedium wiedzy w USA KLIK (http://www.b20vtec.com/forums/b-series-tech/56400-how-build-reliable-lsvtec-b20vtec-guide.html)
i temat u nas KLIK (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7838-2litry-seria-b/page20&highlight=litry)

QowaX
03-12-13, 21:14
jak cos to mam gotowe kity olejowe po 180zł

Cywa
04-12-13, 15:43
Dzieki piter, teraz to wszystko ma logiczny sens ;)

Wszystko w 1 temacie krotko i na temat ;)

Podpowie mi ktos na przyszlosc ? Majac zdrowe b18 z kolektorami i wydechem bawic sie dalej w NA i pakowac dol b20 z czapka c4 czy jakis sofcik? Jak to wyjdzie w kwestii uzytecznosci / kasy?

garaż
05-12-13, 14:27
Dzieki piter, teraz to wszystko ma logiczny sens ;)

Wszystko w 1 temacie krotko i na temat ;)

Podpowie mi ktos na przyszlosc ? Majac zdrowe b18 z kolektorami i wydechem bawic sie dalej w NA i pakowac dol b20 z czapka c4 czy jakis sofcik? Jak to wyjdzie w kwestii uzytecznosci / kasy?
jesli glownym kryterium jest kasa to mysle ze tylko sofcik , lecz ja jestem zdania ze jak dmuchac to juz konretnie , co do b20VTEC ostatnio zrobilismy rewizje w jednym z naszych zespolowych CRX smigajacych z B20vtec . Dobre NA to sporo kasy , dobry boost to tez sporo kasy lecz wydaje mnie sie iz na street bedzie sie lepiej sprawdzac. Kwestia co lubisz i gdzie ma smigac . Na dole wykresik B20VTEC
http://www.garazracing.pl/wp-content/uploads/2012/11/crxb20vtec_dyno.jpg

Cywa
05-12-13, 16:59
B20vtec N/A rozumiem? Przy tej mocy to juz napewno grubo dlubaliscie dol i glowice tj. korby tloki sprezynki talerze walki ? Fakt faktem pieknie wyglada taki wykres N/A i sam jestem zwolennikiem wolnossacych koni, szkoda tylko ze sa tak drogie...

Bardziej mialem na mysli jak bedzie wygladalo budzetowe b20, czy ma to sens i ile z tego mozna wycisnac, chodzi o podmiane samego dolu z b20 i zostawienie czapki c4, oczywiscie do tego kompletny dolot i wydech.
Boost mialem na mysli jakis soft bez rozbierania dolu silnika, jest zdrowy dlatego do czasu az nie posypie sie fabryka nie chce wsadzac tam łap (juz raz zrobilem ten blad). Czytalem ze mozna mu dmuchnac bezpieczne 0,5 bara na dobrym paliwie, ponoc mozna i wiecej przy dobrym zaplonie i strojeniu ale celowal bym w bezpieczniejsze 0,5. Jak mialy by sie do siebie takie konfiguracje? Rozumiem ze o turbo trzeba juz bardziej zadbac i wypadalo by monitorowac silnik w sposob dokladniejszy niz sama temperatura oleju, dodatkowo chlodnica oleju i tak uzbiera sie juz "kilka" elementow wiecej ktore moga sie potencjalnie wysrac... Z kolei wkladajac dol od b20 i majac wszystko na wierzchu dobrze by bylo zrobic remont i wlozyc kilka aftermarketowych czesci... ciezki temat..

garaż
05-12-13, 17:14
i... ciezki temat..
Nie jest ciezki , tak czy siak za 5tys zl nic nie zrobisz co by mialo rece i nogi. Musisz pomyslec co Cie kreci i co CI starczy. Powiedzmy ze kreci Cie NA i chcesz miec dosc mocny silnik , widzac Twoje wachania nie pomyle sie chyba ze jestes dosc ograniczony budzetem , wiec:
- modyfikacje rozbijamy na jakis okres czasu
- ustalamy poszczegolna strategie rozwoju
- na poczatek stosujemy tylko te modyfikacje ktore mozna uzyc w docelowym setup , takie jak : walki , kolo zamachowe , programowalne ECU , wtryskiwacze

Mysle ze to na poczatek , Ty sam musisz wiedziec co chcesz i do tego dostosowac odpowiednio zakupy rozlozone w czasie :)

Fawor
05-12-13, 21:02
B20 na 230+ to koszt niewiele mniejszy niż zakute turbo...niestety takie realia. mocy zawsze będzie miał mniej, jednak reakcja na gaz zabije każde T. Później na trójce biorąc pod uwagę te same karoserie turbo zabije B20vteca :p Niestety taka jest odwieczna walka o konie w NA: jest po prostu droga..

AltairV
05-12-13, 21:44
a ja mam pytanie. Dół B20 + czapka C4 z wałkami ITR, wydech 2,5cala, ssacy ITR, wydehcowy 4-2-1 2,5cala, CAI ile to po strojeniu moze wydac? Nie ruszajac dołu

Cywa
06-12-13, 01:15
Garaz i Fawor, oczywiscie piszecie madrze i na temat, ale mnie interesuje wytrzymalosc seryjnego dolu b20+c4 i softa c4 na seryjnym bloku i glowicy, ile bezpiecznie mozna z tego wycisnac i nie mowie tu juz o balansowaniu na granicy, chodzi mi o bezawaryjnosc.. Co sie pierwsze poddaje w obu przypadkach ? Turbo odstrasza mnie kwestia laga (ale da sie dobrac odpowiednia sprezarke) oraz bezawaryjnosci... owszem przy odpowiednich nakladach forsy bedzie to jezdzilo, ale dalej mam wiecej potencjalnie psujacych sie rzeczy niz w przypadku N/A, zastanawiam sie czy z perspektywy czasu i serwisowania auta przypadkiem nie wypadnie lepiej N/A..... no to moze kompresor ? :D

Alt, walki itr wcale nie sa najostrzejsze bylo juz tez tutaj na forum o tym, jak chcesz ostrzejsze oem walki to wkladaj z b16b ale te wymagaja wysokiego krecenia takze przydalo by sie dlubnac cos wiecej w glowicy..

Fawor
06-12-13, 09:04
Nie siej niepotrzebnego fermentu :) Walki z B16B są 3 stopnie dłuższe od B18C6 przy tym samym wzniosie, więc jest to nieodczuwalna różnica i nie ma nic wspólnego z kręceniem.

Dół B20 na bezpiecznie wytrzyma pewnie z 270KM na sofcie. Czy soft bedzie bezawaryjny czy nie zależy od wykonania (kolektor, opaski itp). Kompresor od Turbo różni się przecież tylko kolektorem wydechowym.

garaż
06-12-13, 11:38
Nie siej niepotrzebnego fermentu Walki z B16B są 3 stopnie dłuższe
a te z 2001 roku sa takie same , jedynie te wczesniejsze mialy ciut mniejszy czas otwarcia. Kolega widze ze zabiera sie do tego jak pies do jeza hehe , jesli nie wiesz , nie potrafisz to jedz do wyspecjalizowanej firmy ktora doradzi oraz ulozy ze tak powiem plan dzialania. Najpierw sie zdecyduj ile docelowo masz przeznaczyc na ten cel gotowki , pozniej do czega ma sluzyc samochod , jakie osiagi Cie zadowola ( firmy z doswiadczeniem doskonale beda wiedzialy jaki samochod z jakimi parametrami bedzie robil okreslone czasy na 1/4) :) . Teraz dla Ciebie jest czas na gleboka refleksje by tuz po nowym roku ruszyc z praca by na sezon juz bylo cos widac :)

Saiti
06-12-13, 11:57
a te z 2001 roku sa takie same , jedynie te wczesniejsze mialy ciut mniejszy czas otwarcia. Kolega widze ze zabiera sie do tego jak pies do jeza hehe , jesli nie wiesz , nie potrafisz to jedz do wyspecjalizowanej firmy ktora doradzi oraz ulozy ze tak powiem plan dzialania. Najpierw sie zdecyduj ile docelowo masz przeznaczyc na ten cel gotowki , pozniej do czega ma sluzyc samochod , jakie osiagi Cie zadowola ( firmy z doswiadczeniem doskonale beda wiedzialy jaki samochod z jakimi parametrami bedzie robil okreslone czasy na 1/4) . Teraz dla Ciebie jest czas na gleboka refleksje by tuz po nowym roku ruszyc z praca by na sezon juz bylo cos widac

Słyszałeś Fawor? Od dzisiaj tuning samochodów to tylko i wyłącznie dokładnie określony schemat działania :) I jedź do firmy z doświadczeniem, przecież się nie znasz :)


( firmy z doswiadczeniem doskonale beda wiedzialy jaki samochod z jakimi parametrami bedzie robil okreslone czasy na 1/4)

Gdyby to było takie proste to cały sport samochodowy byłby nudny i do niczego.


Najpierw sie zdecyduj ile docelowo masz przeznaczyc na ten cel gotowki

Zakładałem wydanie 5 tysięcy na turbo do Del Sola, wydałem 1200 zł plus olej i zegary.


jakie osiagi Cie zadowola

Zadowolą mnie lepsze niż te, które aktualnie ma mój samochód - tak jest zawsze.


nie potrafisz to jedz do wyspecjalizowanej firmy ktora doradzi oraz ulozy ze tak powiem plan dzialania.

To tak samo jak z planem dietetycznym. Od tego są trenerzy personalni ;)

Cywa
06-12-13, 12:52
Nie siej niepotrzebnego fermentu Walki z B16B są 3 stopnie dłuższe od B18C6 przy tym samym wzniosie, więc jest to nieodczuwalna różnica i nie ma nic wspólnego z kręceniem.
Nic tutaj nie sieje, powtarzam opinie wielu osob, skoro sa dluzsze to czasy otwarcia zaworow tez sa dluzsze = sa w jakims stopniu lepsze od tych z itr. Nawiazujac do tematu krecenia silnikiem mialem na mysli iz seryjna glowica z c4 nie jest (w takim stopniu) przystosowana do krecenia silnikiem tak wysoko jak czapka z b16b czy c6 dlatego wsadzajac taki wałek wypadalo by pomyslec cos w tym kierunku, tak?


Kompresor od Turbo różni się przecież tylko kolektorem wydechowym.
Rozni sie tez "kilkoma" szczegolami typu koniecznosc doprowadzenia smarowania do sprezarki, lagiem i paroma innymi szczegolami np. takimi ze kompresor mozna wylaczyc.. Pomijam juz tutaj prace w ciezszych warunkach i temperaturach..



a te z 2001 roku sa takie same , jedynie te wczesniejsze mialy ciut mniejszy czas otwarcia. Kolega widze ze zabiera sie do tego jak pies do jeza hehe , jesli nie wiesz , nie potrafisz to jedz do wyspecjalizowanej firmy ktora doradzi oraz ulozy ze tak powiem plan dzialania. Najpierw sie zdecyduj ile docelowo masz przeznaczyc na ten cel gotowki , pozniej do czega ma sluzyc samochod , jakie osiagi Cie zadowola ( firmy z doswiadczeniem doskonale beda wiedzialy jaki samochod z jakimi parametrami bedzie robil okreslone czasy na 1/4) . Teraz dla Ciebie jest czas na gleboka refleksje by tuz po nowym roku ruszyc z praca by na sezon juz bylo cos widac
Słyszałeś Fawor? Od dzisiaj tuning samochodów to tylko i wyłącznie dokładnie określony schemat działania I jedź do firmy z doświadczeniem, przecież się nie znasz
Kolega garaz chyba pił w moja strone.. Wiec kolego wiedz ze jezeli czegos nie wiem to pytam - od tego jest to forum, zawsze kieruje sie przetartym szlakiem i lubie sporo poczytac zanim cos zaczne robic, a juz jak sie za to zabiore to robie to sam. Wyspecjalizowane firmy wcale nie beda wiedzialy jakie czasy zrobi dany setup bo kazda konfiguracja finalnie jest inna, mozna tylko spekulowac nt wyniku, osobiscie nie obchodza mnie cyferki a to jak auto jest budowane i co potrafi na ulicy a to bardzo czesto nie idzie w parze z tym co jest na wykresach...
Jezeli chodzi o forse, zakladac to sobie mozna, ale majtki. Tak jak wyzej Saiti napisal, jeden zbuduje cos z glowa za 1200zl, drugi wyda na ten cel 5000 i bedzie to totalnie dupny projekt..


Odbieglismy od tematu, proponuje na tym zakonczyc bo juz widze ze do niczego to nie prowadzi.

garaż
06-12-13, 17:04
Słyszałeś Fawor? Od dzisiaj tuning samochodów to tylko i wyłącznie dokładnie określony schemat działania :) I jedź do firmy z doświadczeniem, przecież się nie znasz :)



Gdyby to było takie proste to cały sport samochodowy byłby nudny i do niczego.



Zakładałem wydanie 5 tysięcy na turbo do Del Sola, wydałem 1200 zł plus olej i zegary.



Zadowolą mnie lepsze niż te, które aktualnie ma mój samochód - tak jest zawsze.



To tak samo jak z planem dietetycznym. Od tego są trenerzy personalni ;)
zapraszam na zawody w nowym sezonie i sprawdzimy Twoj turbo setup( z zegarami :) ) z naszymi wolnossacymi jednostkami powstalymi z dietetycznego planu oraz dzieki personalnemu trenerowi :) . Bedziesz mogl sobie wybrac sposrod 3 startujacych samochodow :) , do zobaczenia na zawodach :)


Kolega garaz chyba pił w moja strone..
nie chodzi o picie , chodzi o to by sie zastanowic i racjonalnie podjac decyzje ktora blednie podjeta moze Cie w przyszlosci wiecej kosztowac , taka po prostu rada , nic personalnego .

Saiti
06-12-13, 17:15
zapraszam na zawody w nowym sezonie i sprawdzimy Twoj turbo setup( z zegarami ) z naszymi wolnossacymi jednostkami powstalymi z dietetycznego planu oraz dzieki personalnemu trenerowi . Bedziesz mogl sobie wybrac sposrod 3 startujacych samochodow , do zobaczenia na zawodach

Okej, zapewne przyjadę i postawię w zastaw wygranej moje auto.

Pod jednym warunkiem - jeżeli mi pokażesz gdzie napisałem, że auto to street-rajdowa zabawka.

To ja zaproszę Cię do Warszawy. Sprawdzisz sobie Wasze wolnossące jednostki z dwoma CRXami 1.6, które były składane w domu oraz na podwórku:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/903299_526889847350521_1602607943_o.jpg

I tamten samochód jest dziełem przypadków, a raczej części, które go budują. Składany na gratach używanych wyciąga 120 KM z litra pojemności, na zawieszeniu przerabianym na podwórku wiertarką na 40m przedłużaczu nie zrywa trakcji przy ruszaniu z jedynki, na skrzyni biegów składanej przy manualnu oraz lampce biurkowej, gdzie nierzadko młotkiem zdarzał się tłuczek do mięsa.

Wtedy przekonasz się, że wiele błędów popełniamy, najadając się pychą.

Bo nie sztuką jest oddać do warsztatu i odebrać gotowca. Sztuką jest właśnie zbudować coś samemu. Po Twoim poście wydaje mi się, że potępiasz taki rozwój sprawy. I tutaj robisz OGROMNY błąd.

garaż
06-12-13, 17:27
Bo nie sztuką jest oddać do warsztatu i odebrać gotowca. Sztuką jest właśnie zbudować coś samemu. Po Twoim poście wydaje mi się, że potępiasz taki rozwój sprawy. I tutaj robisz OGROMNY błąd.
wszystkie silniki sami skladamy i ecu sami programujemy. Druga sprawa ze nie wszyscy moga , chca i maja umiejetnosci lub pracuja tyle czasu ze go nie maja by samemu grzebac , po Twoim poscie wydaje mi sie ze wlasnie Ty potepiasz takiego osoby i tutaj robisz OGROMNY blad mowiac ze sztuka jest wlasnie zbudowac cos samemu - a moze sztuka jest tez zarobic na to by miec , pomysl o tym ?

To ja zaproszę Cię do Warszawy. Sprawdzisz sobie Wasze wolnossące jednostki z dwoma CRXami 1.6, które były składane w domu oraz na podwórku:
SSS pierwsze zawody , zapewne bedziemy :)



I tamten samochód jest dziełem przypadków, a raczej części, które go budują. Składany na gratach używanych wyciąga 120 KM z litra pojemności, na zawieszeniu przerabianym na podwórku wiertarką na 40m przedłużaczu nie zrywa trakcji przy ruszaniu z jedynki, na skrzyni biegów składanej przy manualnu oraz lampce biurkowej, gdzie nierzadko młotkiem zdarzał się tłuczek do mięsa.
gratulacje :)



Pod jednym warunkiem - jeżeli mi pokażesz gdzie napisałem, że auto to street-rajdowa zabawka.
jest u nas jeden CRX typowo streetowy wolnossacy , mozesz sie z nim sprawdzic :)

Saiti
06-12-13, 17:31
Nadal nie rozumiesz przesłania, którym odwołuję się do treści pierwszego posta....

chudypiter
06-12-13, 18:35
Panowie, miało być kompedium wiedzy o b20;)

Kunis
06-12-13, 19:45
Nadal nie rozumiesz przesłania, którym odwołuję się do treści pierwszego posta....

Nie błaźnij się zioom. Chyba nie wiesz do kogo pijesz... Przez takie gadanie takie osoby jak garaz nie będą się udzielały na forum. A szkoda, bo wiedze i co ważniejsze DOŚWIADCZENIE mają wielokrotnie większe od ciebie! I forum może na tym tylko zyskać.
Nie każdy ma takie samo podejście do Tuningu jak Ty. Uszanuj to, a nie za każdym razem próbujesz udowodnić że da się taniej...

kristico86
06-12-13, 19:58
garaż to zarabia na tym więc nie icz na kompendium wiedzy....

garaż
06-12-13, 20:57
garaż to zarabia na tym więc nie icz na kompendium wiedzy....
z calym szacunkiem , lecz w Polsce na tuningu sie nie zarabia ;) . Racja jest taka ze nie zrobimy kompedium wiedzy gdyz kto z uzytkownikow w B20VTEC zmienial:
-5 czy 6 roznych kolektorow wydechowych
- 3 rozne srednice wydechu
- 4 rozne kolektory ssace plus 1 ITB
- 3 rozne typy tlokow (ich CR )
- 4 rozne typy walkow rozrzadu
- 4 rozne wielkosci przepustnic
- modyfikowania ukladu dolotowego
- nie licze ilosci godzin spedzonych na hamowni , strojeniu , ustawianiu , montazu i demontazu czesci i spalonego paliwa

Jesli to wszystko sobie policzysz to ciekawe czy zdobywajac taka wiedze na przestrzeni czasu i poniesionych kosztach pokazesz wszystko jak na dloni? Do pracy tez chodzisz charytatywnie i przy wyuczonej specjalizacji robisz za free czy szanujesz swoj czas i wiedze? Mozemy doradzic , wskazac droge ale wybacz mi nie podamy wszystkiego na talerzu.

Generalnie nie paramy sie tunigiem , to robimy tylko z racji hobby i w waskim gronie. Dlaczego w waskim ? Otoz kazda modyfikacja wiaze sie z pewnym ryzykiem , to nie sa fabryczne czesci , uzytkownicy tez nie przestrzegaja zasad eksploatacji modyfikowanych pojazdow i wyobraz sobie robisz jakis silnik , cos sie po jakims czasie zwali , nie daj boze mechanike robila jedna firma a elektronike druga. Nastepuje wzajemne spychanie odpowiedzialnosci bo zarowno z przyczyn mechanicznych jak i strojenia korba moze wyjsc bokiem( spalanie stukowe uszkadza panewki , te sie obracja i korba wylazi bokiem lub ustawia sie krzywo i tlok szlifuje tuleje). No i na koniec zaczyna sie wielki hype na wszystkich forach jak to firma xxx zrobila fackup bo klient zamiast przyjsc i sie dogadac gdyz jestesmy tylko ludzmi i kazdy moze popelnic blad. Jesli wezmiesz to wszystko pod uwage nie dziw sie ze ceny za tuning sa wysokie a jesli sa wysokie to kazdy zaczyna dlubac sam , a jak zaczyna dlubac sam to dalej rodza sie rozne teorie na forach oraz wszelkiego rodzaju flame. Tak wiec czesc dowiadczonych uzytkownikow nie za bardzo sie odzywa bo zaraz go wysmieja bo oni zrobili to taniej( co nie oznacza koniecznie w dluzszej perspektywie lepiej bo skad uzytkownik moze wiedziec ze bedzie dzialalo x czasu skoro dopiero zaczyna przygode) , od razu podejzenia ze ktos chce zebrac klienta i caly dalszy flame. Wierz mi ze otrzymuje wiele telefonow z pytaniami i ludzie robia sobie infolinie gdyz sami cos zaczynaja i pozniej zaczyna brakowac czegos: doswiadczenia , wiedzy i zostaja w dalekim polu. Wszystko to co wczesniej napisalem jest oparte na 14 letnim doswiadczeniu z Hondami i radze naprawde dobrze sie najpierw zastanowic nad cala inwestycja ( czy robisz to sam czy zlecasz). Nie mam zamiaru tu nikogo strofowac tylko wskazac jakis tam tok myslenia :). Mam nadzieje ze nikgo nie urazilem , jesli tak sie ktos poczul to przepraszam :) .


Nie błaźnij się zioom. Chyba nie wiesz do kogo pijesz... Przez takie gadanie takie osoby jak garaz nie będą się udzielały na forum. A szkoda, bo wiedze i co ważniejsze DOŚWIADCZENIE mają wielokrotnie większe od ciebie! I forum może na tym tylko zyskać.
Nie każdy ma takie samo podejście do Tuningu jak Ty. Uszanuj to, a nie za każdym razem próbujesz udowodnić że da się taniej...
Bardzo dziekuje za uznanie i ze ktos docenia tyle lat na hondowskiej scenie :)

poziom
06-12-13, 21:22
Cywa, na ile masz shamowane to swoje b18? Stroiles?

garaż
06-12-13, 21:39
Cywa, na ile masz shamowane to swoje b18? Stroiles?
moc na hamowni nie jest jakims tam wyznacznikiem , znam duzo przypadkow ( jakos tak szczegolnie warszawskich , bez urazy) ze wychodza zadziwiajaco wysokie wartosc a samochody jakos nie chca krecic takich czasow jak powinny , ba znam przypadki iz moc jeden hamowni porownana z inna roznila sie 20KM - to juz nie jest blad pomiarowy. Wyznacznikiem postepu prac jednak bedzie zawsze pomiar na tej samej hamowni (jesli wlasciciel jakos kombinuje z wynikiem to tak czy siak roznica przed i po bedzie widoczna ). Moja rada dla Cywy , obojetnie czy chcesz turbo czy NA , mozesz juz zrobic zakupy na: wtryskiwacze(moga byc nawet i 750cc - tak tak , wlasciwe ich wystrojenie spowoduje ze nawet w seryjnym kasztanie zyskacie jakies 5-7KM w wiekszosci pasma) , kolektor ssacy , przepsutnica , walki do NA ( tu pewnie bedzie zaskoczenie lecz z moich zdobytych wiadomosci od zespolow startujacych w us na 1/4 mili takie walki sie sprawdzaja ) , kolo zamachowe no i pompa paliwowa( wiekszosc seryjnych pomp juz nie ma takiej wydajnosci jak mialy po wyjsciu z fabryki - skad wiem , no wiem bo mierzylem spadek cisnienia podczas hamowania w kilku starszych hondkach - w jedym mniej w drugim wiecej spada cisnienie). Wszystkie te wymienione czesci z powodzeniem zastosujesz w silniku 1.8 NA , doladowanym jak i b20vtec - te wydatki sie nie zmarnuje. To wlasnie nazywa sie jak to kolega nazwal prywatny trener oraz strategia diety ;) , gdzie ustawia sie odpowiednio zakupy by kazdy z nich rozlozony w czasie powodowal odczuwalny wzrost osiagow a nie byl kasa wywalona w bloto - doswiadczenie .

poziom
06-12-13, 22:23
Chcialem tylko wiedziec jaki setup ma a jaki chce miec. O co mialem spytac...Podejrzewam, ze 200+ nie peklo.

garaż
06-12-13, 22:26
Chcialem tylko wiedziec jaki setup ma a jaki chce miec. O co mialem spytac...Podejrzewam, ze 200+ nie peklo.
tez mysle ze nie , bynajmniej nie powinno choc kto wie , moc w hamowniach jest silna ;)

Cywa
07-12-13, 01:21
Setup mam taki ze jeszcze nie jezdzi, wszystko jest w trakcie, nigdzie mi sie nie spieszy i zrobie to po swojemu, powoli i na spokojnie. Nie wiem skad nagle temat o moim setupie ktory niczym szczegolnym sie nie bedzie wyroznial i jest tego multum na tym forum, osobiscie na nic nie licze mam zdrowe serducho i im wiecej mi wypluje tym bede bardziej szczesliwy, napisze jak juz bede mial wszystko na czysto. Jednak tak jak wspominalem auto ma dawac przede wszystkim soczysty fun z jazdy, wszystkie modyfikacje mniej wiecej przemyslalem nad "boostem" w uzytecznym zakresie obrotow oraz pod wzgledem bezawaryjnosci. Jezeli chcesz wiedziec skad moje pytania dotyczace b20 juz Ci tlumacze, zawsze rajcowala mnie "wysoko pojemnosciowa" (jak na b serie) jednostka N/A, dla mnie sa to jeszcze odlegle plany ale widzac taki temat postanowilem zapytac jak to sie ma do doładowanego c4, wiele osob chwali sobie doladowanie a ja nie mialem z tym duzej stycznosci w B serii... Jezeli ktos chcialby pogadac nt. mojego projektu zapraszam do mojego tematu bo robimy tutaj spory oftop.


nie chodzi o picie , chodzi o to by sie zastanowic i racjonalnie podjac decyzje ktora blednie podjeta moze Cie w przyszlosci wiecej kosztowac , taka po prostu rada , nic personalnego .
Ale ja wlasnie po to tutaj napisalem zeby "w przyszlosci wiecej NIE kosztowac", bo wiem co to znaczy (i ile kosztuje) rada od bardziej doświadczonych osob..


Moja rada dla Cywy , obojetnie czy chcesz turbo czy NA , mozesz juz zrobic zakupy na: wtryskiwacze(moga byc nawet i 750cc - tak tak , wlasciwe ich wystrojenie spowoduje ze nawet w seryjnym kasztanie zyskacie jakies 5-7KM w wiekszosci pasma) , kolektor ssacy , przepsutnica , walki do NA ( tu pewnie bedzie zaskoczenie lecz z moich zdobytych wiadomosci od zespolow startujacych w us na 1/4 mili takie walki sie sprawdzaja ) , kolo zamachowe no i pompa paliwowa( wiekszosc seryjnych pomp juz nie ma takiej wydajnosci jak mialy po wyjsciu z fabryki - skad wiem , no wiem bo mierzylem spadek cisnienia podczas hamowania w kilku starszych hondkach - w jedym mniej w drugim wiecej spada cisnienie). Wszystkie te wymienione czesci z powodzeniem zastosujesz w silniku 1.8 NA , doladowanym jak i b20vtec - te wydatki sie nie zmarnuje. To wlasnie nazywa sie jak to kolega nazwal prywatny trener oraz strategia diety , gdzie ustawia sie odpowiednio zakupy by kazdy z nich rozlozony w czasie powodowal odczuwalny wzrost osiagow a nie byl kasa wywalona w bloto - doswiadczenie .
Zmieniajac wtryski wraz ze strojeniem jest az tak widoczny przyrost? Ssak z a2 nada sie do b20 czy ma juz za mala komore? Pod turbo raczej to nie robi roznicy.. Dzieki za rady! <piwko>

Fawor
07-12-13, 01:39
Ale ja wlasnie po to tutaj napisalem zeby "w przyszlosci wiecej NIE kosztowac", bo wiem co to znaczy (i ile kosztuje) rada od bardziej doświadczonych osob..
no właśnie nie wiesz ile kosztuje, bo zadając nadal takie pytania po dokładnym przeczytaniu poprzednich wypowiedzi chcesz to doświadczenie wyciągnąć od innych. Z jednej strony ok- po to są fora. Z drugiej strony...zawsze jest też trzecia :) Jest coraz więcej ludzi dłubiących samemu, fakt. Jednak oni również, niezależnie czy im się uda za pierwszym razem czy nie, za chwilę swojej wiedzy nie będą sprzedawać na prawo i lewo. Jeśli sie nie uda, dojdą do wniosków dlaczego, wnioski okażą się prawidłowe bo następny setup będzie jeździł - nie podzielą się tym bardziej. Dlaczego? Bo wydali na to ciężko zarobione swoje własne pieniądze. "A skoro jednak już coś wydałem, to może by mi się to zwróciło?" Niektórzy będą próbowali nazywać to "polska". A tak na prawdę nie ma to nic wspólnego z krajem - to po prostu rozsądne myślenie dorosłego człowieka... Chcesz coś złożyć? Setupów na necie są miliony. Czytaj o nich, zbierz esencję, sprawdź na swoim przykładzie...a później sie podziel szczegółami :D Nie podzielisz się? Oj, ciekawe dlaczego..

ja tam Braciaków jak najbardziej rozumiem. Ale to może dlatego, że połączyła nas więź B20... :p

poziom
07-12-13, 12:35
"Podpowie mi ktos na przyszlosc ? Majac zdrowe b18 z kolektorami i wydechem bawic sie dalej w NA i pakowac dol b20 z czapka c4 czy jakis sofcik? Jak to wyjdzie w kwestii uzytecznosci / kasy?"

Cywa, sam zaczales temat. Moim zdaniem pownienes jeszcze troche pojezdzic...odpowiedzi nasuna Ci sie same bo wydaje mi sie, ze sam nie wiesz czego chcesz. :D To wcale nie jest takie skomplikowane, generalnie liczy sie budzet i nie sugeruje tutaj nic. Najlepsze jest NA a jak chcesz duze moce musisz dmuchac. Z gowna bata nie ukrecisz, sam czy u kogos kto sie na tym zna.

Infi
07-12-13, 14:16
ja ci powiem tak, w cenie softa bedziesz miec moc ok 230km, a za ta sama kase b20 bedzie miec ok 205. gdze dobicie w na do 230 bedzie kosztowac kolejna spora kase. (wiec w kwesti konie cena soft jest sporo tanszy)
Ja wybralem b20 bo :
1 chce miec caly czas klime, a z turbo bylaby rzezba zeby wszystko upchnac.
2 nie podoba mi sie syf pod maska od turbo, nie tylko moc ale i wyglad w moim przypadku pod maska sie liczy a w NA wszystko mozna zrobic, poukrywac przewody itp itd i wyglada czysto i minimalistycznie.
3 robie ten silnik do jazdy codziennej gdzie, NA bedzie o wiele bardziej elastyczne w miescie i na pewno trwalsze

Cywa
07-12-13, 16:38
Fawor, spoko, ja rozumiem to w 100% bo dlaczego ktos kto zarabia tym na chleb mialby sypac doswiadczeniem zyciowym na prawo i lewo.. ? Ja to rozumiem, poszukam odpowiedzi na moje pytania gdzie indziej lub u kogos innego, no i oczywiscie we wlasnej praktyce.. Jezeli chodzi o mnie to postaram sie wszystkim podzielic w moim temacie i tym ktory zalozylem w tym dziale nt. b18..

Poziom, wiem czego chce teraz, moje pytanie dotyczace powyzszej opcji to odlegly setup juz to mowilem, zaczynam zbierac wiedze za wczasu bo wiem jezeli bede to sam skladal to musze jeszcze duzo poczytac i pojezdzic, a tego nie zrobie w miesiac czy dwa..

Infi, myslisz ze dol b20 z czapka c4 po wydechu i dolocie (kompletnym) wypluje lekko ponad 200? Ile to ma momentu w stosunku do b18? Widziales gdzies wykres takiego setupu? Rozumiem ze aby celowac w 230+ musze przynajmniej zmienic tloki, walek, wtryski no i oczywiscie kompletny dolot z wydechem (nie mowie o uszczelkach bo to oczywiste)? Do ilu taki setup moze sie krecic? Musze grzebac cos jeszcze przy glowicy? 750cc da sie dobrac z innego auta, szukalem w internetach to widzialem same aftermarkety?

lozek
07-12-13, 16:44
Fawor, spoko, ja rozumiem to w 100% bo dlaczego ktos kto zarabia tym na chleb mialby sypac doswiadczeniem zyciowym na prawo i lewo.. ? Ja to rozumiem, poszukam odpowiedzi na moje pytania gdzie indziej lub u kogos innego, no i oczywiscie we wlasnej praktyce.. Jezeli chodzi o mnie to postaram sie wszystkim podzielic w moim temacie i tym ktory zalozylem w tym dziale nt. b18..

Poziom, wiem czego chce teraz, moje pytanie dotyczace powyzszej opcji to odlegly setup juz to mowilem, zaczynam zbierac wiedze za wczasu bo wiem jezeli bede to sam skladal to musze jeszcze duzo poczytac i pojezdzic, a tego nie zrobie w miesiac czy dwa..

Infi, myslisz ze dol b20 z czapka c4 po wydechu i dolocie (kompletnym) wypluje lekko ponad 200? Ile to ma momentu w stosunku do b18? Widziales gdzies wykres takiego setupu? Rozumiem ze aby celowac w 230+ musze przynajmniej zmienic tloki, walek, wtryski no i oczywiscie kompletny dolot z wydechem (nie mowie o uszczelkach bo to oczywiste)? Do ilu taki setup moze sie krecic? Musze grzebac cos jeszcze przy glowicy? 750cc da sie dobrac z innego auta, szukalem w internetach to widzialem same aftermarkety?

B20 plus czapka z C4 to 200, 210 MAX więc tak - infi dobrze pisze :)

Do 230 musisz praktycznie wymienić wszystko - spinka wału, tłoki, sprężynki, talerzyki, wałki plus oczywiście dolot/wydech. To już są spore koszta. Jak zależy Ci na jak najlepszym stosunku osiągi/cena to rób to C4, doładuj i będziesz zadsowolony

karamba
07-12-13, 18:56
Poziom, wiem czego chce teraz, moje pytanie dotyczace powyzszej opcji to odlegly setup juz to mowilem, zaczynam zbierac wiedze za wczasu bo wiem jezeli bede to sam skladal to musze jeszcze duzo poczytac i pojezdzic, a tego nie zrobie w miesiac czy dwa..

Nie czaje tu czegos... To robisz turbo czy softa czy b20 czy zbierasz info o b20 ktore bedziesz robic jak skonczysz turbo czy jak ? Zdecyduj sie a nie robisz smietnik wiedzy pomieszanej...


Zrobienie zacnego B20 do szybkiej jazdy to spory wydatek , jak sobie policzylem to wszystko to zrezygnowalem z B20 , z b18 zrobilem 217km ( na pierwszej lepszej hamowni bez optymistycznych wynikow jak czesto to robia ludzie z duzych miast :D ) gdzie mam zapas w strojeniu i dolocie i innych dodatkach , B20 zdecydowanie bedzie wiecej kosztowac.
Dostepnasc czesci uzywanych i aftermarket znikoma czesto bo nie wszystko jest plug&play , do b18 ciagle walaja sie graty w dziale sprzedam wiec jest szybciej cos budowac jak ciagle sciagac zza wody jakies tloki.
A zrobienie B20 zeby bylo B20 ale placac wiecej jak za zrobienie tej samej mocy co w B18 to juz kwestia indywidualna.

nyndz
07-12-13, 19:48
Karamba ale jest różnica czy masz większość momentu od 5k czy 2k rpm. Na ulicy przy codziennej jeździe jak i na torze to ma spore znaczenie - ale generalnie dobrze piszesz, trzeba najpierw wiedzieć czego konkretnie się oczekuje od auta bo nie zawsze jest warto dopłacać za pewne rzeczy...:)

Fawor
07-12-13, 20:22
Nyndzu ma rację - to, że nawet oba setupu B18 i B20 będą miały tyle samo KM wcale nie znaczy, że na ulicy zachowają się tak samo. A zrobienie B20 jest logicznie droższe, bo nie ma opcji zapakowania tam żadnych OEMowych tłoków z innego modelu. Do tego spinka, może korby itp itd. Robienie głowicy i dalej dotlenienia i wydechu wygląda już dokładnie tak samo. Ja robienia B20 żałuje tylko pod jednym względem - trzeba było pakować K :D Ale zamykając się w rodzinie Bserii nigdy więcej nie dłubałbym już nic "mniejpojemnościowego".

Saiti - wyciągałeś na argument zrobienie z B16 190KM(120KM/l)? Bądźmy poważni, bo to

To ja zaproszę Cię do Warszawy. Sprawdzisz sobie Wasze wolnossące jednostki z dwoma CRXami 1.6, które były składane w domu oraz na podwórku:
ciut już zakrawa o kpinę ;) Przecież takie auta nie łamią 14tu sekund...trochę nie ten poziom :)

nyndz
07-12-13, 20:56
Heh, to niestety powód dla którego zrezygnowałem z marzenia jakim było B16B - koszty Kserii w stosunku do osiągów kładą B niemiłosiernie


A Saiti mam wrażenie że miał na myśli to auto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=509454465790014&set=a.194674313934699.43183.192880997447364&type=1&theater

Fawor
07-12-13, 21:28
No faktycznie nie wiem czemu przyszło mi do głowy B16...a auto rogala? Gdzie składane - nie robi to róznicy. Składane na używanych? Fakt dokonany - ani do chwalenia, ani do ganienia. Dobrze, że jeździ. Setup nie jest wielką innowacją, wynik nie jest powyżej 190 (na tej samej hamowni silnik złożony u nas bez obróbki głowicy i wałku comp 2jce pokazał 180+) więc nadal nie przesadzajmy..Nie ma to nic wspólnego z Bseriami NA na powyżej 250KM. Choć zakres przeróbek w ogólnym znaczniu podobny, to wiedza potrzebna do złożenia takiego setupu (szczegółowa) jest jednak trochę inna.

W ogóle nie rozumiem już do czego zmierza ten temat..B20 fajniejsze w odczuciu niż B18, soft wyjdzie mocniejszy niż NA, aczkolwiek zalezy od kosztów czy coś z tych dwóch będzie w finalnym efekcie szybsze. Coś jeszcze?

nyndz
07-12-13, 21:37
Słyszałem od kumpla który też ma B20 od dłuższego czasu, że jest rozwiązany ponoć już kłopot z kręceniem B20 powyżej 8k - jakaś spinka wału z US za ~300zł na nasze. I nie trzeba zmieniać wału na tego z seryjną spinką albo przerabiać żeby pasowała. Prawda to?

A silnik rogala ciekawy jestem ile pojeździ;)

poziom
07-12-13, 22:18
Czy ten dolek od 3k do 5 to moze byc wina kolektora wydechowego z ypud na ktorym bylo robione strojenie? http://i41.tinypic.com/5oidr8.jpg

Fawor
07-12-13, 22:25
Słyszałem od kumpla który też ma B20 od dłuższego czasu, że jest rozwiązany ponoć już kłopot z kręceniem B20 powyżej 8k - jakaś spinka wału z US za ~300zł na nasze. I nie trzeba zmieniać wału na tego z seryjną spinką albo przerabiać żeby pasowała. Prawda to?
a ktoś ma problem z kręceniem powyżej 8k? ;)



Czy ten dolek od 3k do 5 to moze byc wina kolektora wydechowego z ypud na ktorym bylo robione strojenie?
co to za silnik i jakie mody?

poziom
07-12-13, 22:31
B18C4. Tloki nadwymiar doprezajace, zrobiona glowica, dolot kompletny, wydech kompletny.

nyndz
07-12-13, 22:54
a ktoś ma problem z kręceniem powyżej 8k? ;)

Yyyy... właśnie się złapałem na tym że chyba przy temacie B20 jeśli chodzi o dogłębne drążenie tematu to stanąłem na projekcie nitro20 a to było dość dawno. LOL

Fawor
07-12-13, 23:17
B18C4. Tloki nadwymiar doprezajace, zrobiona glowica, dolot kompletny, wydech kompletny.
w Dserii jest to bardziej zauważalne i silnik Gumki nie ma już aż takiego dołka z moim dolotem. Wiem, że brzmi to jako stricte reklama, no ale taki fakt - moim zdaniem jest to sprawa napełniania wywołana konstrukcją głowicy, z którą delikatnie można walczyć modelowaniem dolotu. Sprawdziłem właśnie wykres jednego C4 robionego u nas (silnik seria, dolot skunk2 plus przepustnica plus mój dolot, wydech 2,25" supersprint razem z kolektorem) i w miejscu Twojego dołka ma kilka Nm mniej - Należy pamiętać, że nie jest doprężony, nie ma obróbki głowicy i strojenia. Moim zdaniem dolot ma u ciebie tendencję do dużego zjawiska falowego w niskich partiach, gdzie chwile później 'umiera'. Dołek jest, ale sama wartośc nie jest zła. Może mogłaby być trochę lepsza.. Co to za wyrób?

Yyyy... właśnie się złapałem na tym że chyba przy temacie B20 jeśli chodzi o dogłębne drążenie tematu to stanąłem na projekcie nitro20 a to było dość dawno. LOL
to były dawne czasy. Dużo wytycznych wtedy narzucanych była niby zaczerpnięta z for amerykańskich, gdzie mówiono, że takim RS Ratio wysokie krecenie jest niebezpieczne. Dlaczego? Nie wiem, bo wydaje mi się, że w ogóle to nie jest prawdę. W US and A w ogóle nie boją się obrotów tylko kręcą w niebogłosy, bo słupki kosztują tyle, co Big Mac. Ale oczywiście trzeba mieć trochę sprawdzonej wiedzy, żeby to kręcenie nie było jednorazowe.

poziom
07-12-13, 23:47
w Dserii jest to bardziej zauważalne i silnik Gumki nie ma już aż takiego dołka z moim dolotem. Wiem, że brzmi to jako stricte reklama, no ale taki fakt - moim zdaniem jest to sprawa napełniania wywołana konstrukcją głowicy, z którą delikatnie można walczyć modelowaniem dolotu. Sprawdziłem właśnie wykres jednego C4 robionego u nas (silnik seria, dolot skunk2 plus przepustnica plus mój dolot, wydech 2,25" supersprint razem z kolektorem) i w miejscu Twojego dołka ma kilka Nm mniej - Należy pamiętać, że nie jest doprężony, nie ma obróbki głowicy i strojenia. Moim zdaniem dolot ma u ciebie tendencję do dużego zjawiska falowego w niskich partiach, gdzie chwile później 'umiera'. Dołek jest, ale sama wartośc nie jest zła. Może mogłaby być trochę lepsza.. Co to za wyrób?

Zaden szal, jesli pytasz o dolot to parowa z najwiekszym filtrem jaki udalo sie wsadzic.

garaż
08-12-13, 07:41
że jest rozwiązany ponoć już kłopot z kręceniem B20 powyżej 8k
ten b20vtec z wykresu odcinke ma na 8800(to już decyzja wlasciciela , on tak chciał , początkowo odcinka była nizej) reszta naszych bb20vtec odcinke ma 9200 - sa inaczej zbudowane.

karamba
08-12-13, 11:35
Karamba ale jest różnica czy masz większość momentu od 5k czy 2k rpm. Na ulicy przy codziennej jeździe jak i na torze to ma spore znaczenie - ale generalnie dobrze piszesz, trzeba najpierw wiedzieć czego konkretnie się oczekuje od auta bo nie zawsze jest warto dopłacać za pewne rzeczy...

Bardziej chodzilo mi o to ze pomodzone B18 i B20 pokaże różnice gdzies na zamknietej drodze a nie w codziennym uzytkowaniu na drogach publicznych.
Jesli chcial bym wiecej nm to poszedl bym w H22A7 ktore latwiej pomodzic na wiecej KM niz rzezbic w B20 :) Ale to tylko moje zdanie ;)
Ja moim b18 w miescie jak i na trasie mam dosc momemtu , moge jezdzic bez redukcji wiec B20 to juz jesli ktos silnie chce miec i tyle , wiem ze to bardzo fajny setup ale bardziej kosztowny :)

Fawor
08-12-13, 12:55
Bardziej chodzilo mi o to ze pomodzone B18 i B20 pokaże różnice gdzies na zamknietej drodze a nie w codziennym uzytkowaniu na drogach publicznych.
no wlasnie nie. Jeździłem ostatnio B18 na Dartonach 84mm ale z seryjnym wałem - pomimo posiadania wg Promotorowego wykresu prawie 230Nm i 25XKM auto przeciągnięte przez cały zakres (2jka od 3k i dwa biegi dalej) nie zrobiło na mnie takiego wrażenia, jak moje B20. Po prostu większe wykorbienie jest odczuwalne od razu, a nie tylko sam Nm i KM na górze. B20 własnie w codziennym użytkowaniu jest totalnie inne od B18. No ale to moja opinia, nie musi się z nią nikt zgadzać :)

QowaX
08-12-13, 13:51
ja sie zgadzam :)

nie musi się z nią nikt zgadzać

b20 to b20 :)

karamba
08-12-13, 15:33
No tak ja sie tez zgadzam ze B20 to B20 , ale kto tutaj chce zrobic 230+ jak np Ty fawor ? Ile na forum jest dobrze zrobionych B20 a nie seryjny dol i jakas czapka z walkami ITR, dla mnie to nie pomodzony silnik :D

A jak juz piszemy o nm to i tak lepsze bedzie h22aX niz B20 , taniej i wiecej :)

rosiniak99
10-12-13, 18:41
To ja się podepnę pod temat - co można pomodzić w seryjnym B20Z1 "na poczet przyszłego B20Vtec" żeby nie zepsuć dołu. Wiem, że większość podstawowych zabiegów poprawia moc w peaku ale dłubać lubię i parę niutków by się przydało jeszcze bo fura ciężka ;)
Z tego co wyczytałem to kolektor 4-1 pokazuje moc niestety na górze więc odpada ale co ze zwykłym 4-2-1 kontra Tri-y, i kolejne pytanie odnośnie wydechu bo tutaj ilu ludzi tyle zdań. Seryjnie u mnie siedzi 2" a plan miałem powiększyć go do 2.25" do środkowego od kolektora łącznie z kolektorem. Jaki w końcu ten wydech ma być w kształcie lejka czy klepsydry ??
A może w ogóle nic nie ruszać bo B20Z1 to lipa jakaś i kasy szkoda co? :D