PDA

Zobacz pełną wersję : mini me ej6 - wysokie obroty



mlody1511
01-12-13, 16:16
Ostatnio wzielem sie za zalozenie glowicy od d16z6 do d16y7. wszystko niby podlaczone oprocz kabelka od vtec'a. odpala i od razu wskakuje na 2500-3000obr. i skacze delikatnie. co moze byc przyczyna? jakies podcisnienie? z gory dziekujeeee!

Seba27
01-12-13, 16:55
Popierniczyles wtyczki z tylu kolektora - sa 3 takie same i mozna je latwo pomylic (krokowiec pewnie podpiales pod MapSensor) - zrobilem to samo :)
5minut roboty z zejsciem do auta :)
PozdR

kristico86
01-12-13, 17:47
wtyczki od krokowca są inne niż te od map sensora ...więc jak je mozna pomylić ??

mlody1511
01-12-13, 18:25
wtyczki od krokowca są inne niż te od map sensora ...więc jak je mozna pomylić ??

otoz to..
na dodatek nie moge znalezc zworki diagnostycznej....

Seba27
01-12-13, 20:25
otoz to..
na dodatek nie moge znalezc zworki diagnostycznej....

Zworka czasem jest za radiem a nie pod schowkiem

Co do wtyczek to IAT, krokowy i cos jeszcze ma ta sama wtyczke - przy diagnostyce wypluje ci blad 14 jesli uda ci sie ja zrobic. A jezeli odpinasz krokowy i obroty sa ok 600-700 to mam racje :)

EDIT:

Dzieki czemu IAT raczej napewno spaliles - przed stroneniem bedziesz musial go zmienic bo bedzie ci pokazywal -30'C w dolocie

mlody1511
02-12-13, 21:58
problem z wysokimi problemami wyeliminowany były to złe piny przy kompie... teraz kolejny problem... czy to może być źle rozrząd ustawiony?


http://www.youtube.com/watch?v=Z6mcMN0_Wwg&feature=youtu.be

Seba27
02-12-13, 22:27
Bledy?
Masz P28 z mapa d16z6?

mlody1511
02-12-13, 23:38
tak wszystko niby z jednego samochodu...

Seba27
03-12-13, 06:40
Postaraj sie dokopac do zlaczki diagnostycznej - popatrz za radiem od strony pasazera.
Cos mi tu pachnie kompem - jak udalo ci sie porypac piny? Masz przejaciowke jakas?
Rzezbiles instalacje? Na rozrzadto nie wyglada - raczej prad/paliwo/powietrze

mlody1511
03-12-13, 08:58
tak uzywalem przejsciowki obd2a-obd1 i stad błąd z pinami ;)

Seba27
03-12-13, 23:53
Ojjj cos masz z elektronika/elektryka porypane ;)
Nie wiem gdzie problem moze lezec - zostala eliminacja od najtanszej czesci w gore :/

mlody1511
04-12-13, 19:40
teraz problem wyglada tak...

http://www.youtube.com/watch?v=peFK-t-CErs&feature=youtu.be

Syszka
04-12-13, 19:45
teraz problem wyglada tak...

http://www.youtube.com/watch?v=peFK-t-CErs&feature=youtu.be

Ja kiedyś odpinałem wtyczkę od krokowca i tak podobnie tylko wolniej chodził w początkowej fazie.

mlody1511
04-12-13, 20:39
sprawdzalem tez przepustnice z y7, gdzie zakleilem dziurke od krokowca z6 (y7 ma juz w przepustnicy) i nic sie nie zmienilo...

Seba27
04-12-13, 20:52
a co sie dzieje jak odpinasz wtyczke z krokowca?

mlody1511
04-12-13, 21:00
a i jeszcze zczytalem błędy...

21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód

22 - Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów

14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)

i te obroty moga byc spowodowane sondą lambda?

Seba27
04-12-13, 21:11
Nie - falowanie spowodowane bedzie 14tka.

22 mi tez czasem wywala - mozna to zmostkowac albo wymienic zawor.

Lambda do wymiany tez ale po ogarnieciu 14tki powinno sie ustabilizowac

mlody1511
04-12-13, 21:38
czyli krokowiec ?

a 21 czemu? skoro kontrolka abs sie nie swieci ?

bo 22 to pewnie nie podlaczony vtec...

Sheiva
04-12-13, 23:03
21, to też Vtec. Nie masz w ogóle Vteca w tym momencie.
14, wiadomo krokowy - do przejrzenia połączenia lub wymiana krokowca.
41 - to samo, przejrzeć połączenia sondy w przeciwnym razie ją wymienić.

mlody1511
07-12-13, 02:13
Problem rozwiazany ;) tylko obroty są ok. 1000 a srubka skrecona na maxa od regulacji.. I zastanawia mnie jedna rzecz przy sondzie z6 wywala check a przy y7 nie...

wodzio
08-12-13, 18:58
Jezeli masz obroty 1000 przy max skręconej śrubce to moze lewe powietrze ciągnie? przytkaj reka przepustnice czy zgasnie, ja tak mialem jak mialem dziurę w wężu jednym. Bardzo podobne objawy

Kriss91
08-12-13, 19:35
Sprawdź czy silnik nie dostaje powietrza za przepustnicą (może jakieś krociec jest niezaślepiony lub jakiś przewód podciśnienia jest przerwany). Warto też sprawdzić czy motylek przepustnicy nie blokuje się w obudowie lub czy nie jest w otwartej pozycji przez zbyt głęboko wkręconą śrubę do regulacji wspomnianego motylka. Obstawiałbym jednak raczej lewe powietrze.

mlody1511
12-12-13, 01:49
Uszczelka przepustnicy zmieniona przewody raczej cale.. Komputer zadnych bledow nie wykrywa! Bezradny...