Zobacz pełną wersję : Kontrola trakcji, ABS, wspomaganie, check silnika
Witam. Kupiłem Hondę ufo z 2007 roku,silnik 2,2 cdti 140km i podczas jazdy zaczęły się dziać dziwne rzeczy... na początku auto znosiło w prawo(zdarzyło się raz i do teraz nic) następnie podczas jazdy w mieście, prędkościomierz zaczął wariować i po kilku sekundach wskazywać 0 km/h a do tego zapaliła się kontrolka wspomagania(kierownica z wykrzyknikiem), zgasiłem silnik poczekałem chwile i działało normalnie... ale dzisiaj podczas jazdy nagle zapaliły się kontrolki ABS, kontrola trakcji, check silnika i wspomaganie a prędkościomierz pokazywał zero, gdy silnik ostygnie wszystko wraca do normy prócz check silnika który świeci cały czas, nie wiem co robić proszę o pomoc ;/
Pytanko - czy temperatura silnika po jeździe autostradą 120km/h powinna być poniżej połowy skali ?
Kody błędów :
PA96
DTC B1905
po resetowaniu kontrolki świecą dalej ;/
http://i43.tinypic.com/9i61xs.jpg
Błąd B1905 odpowiada za: Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z MICU (komunikat DRLOCKSW)
Najlepie rozepnij i wepnij ponownie wzystkie kostki w skrzynce bezpieczników pod kierownicą
już sprawdzam... zaraz dam odp.
Edit.
pobawiłem się wtyczkami... jedna nie miała styku i światło w kabinie mrugało...
czuje że auto nurkowało
Wszystko wygląda jak by nawet wody nie widziało ;/ ale jest z Francji sprowadzone.
podczas uruchamiania check silnika gaśnie wtedy słychać coś jak "przeskok przekaźnika" i check pojawia się znów...
już nie wiem co zrobić ;/
Błędów DTC nie ma, a kontrolki świecą mimo tego... samochód przeszedł raz w tryb awaryjny do 2 tyś obrotów.
To jeszcze spróbuj zdemontować licznik i tam popoprawiaj styki.
Gdzieś czytałem, że "na złotko" nie wyświetlają się wszystkie błędy, dobrze by było jakiś kompek podpiąć i zobaczyć czy czegoś więcej nie pokaże...
byłem u elektronika po komputerek diagnostyczny, wyjaśniłem mu problem i stwierdził, że wygląda to na grzebanie w liczniku... 2007 rok a 70 tyś przebiegu
przed zakupem nie robiłeś żadnej jazdy próbnej? Sprawdzałeś dokładnie samochód? Dla mnie te błędy wyglądają poważnie. Radzę podjechać do warszatatu, który zna się na UFO i zrobić dokładne oględziny całego samochodu.
pkobierecki
01-12-13, 14:24
2007 rok i 70 tys. Przebiegu? Bez jaj-to za mało. Wcale bym się nie zdziwił, że licznik kręcony i ktoś źle poskładał go do kupy.
komputer pokazał błąd w prędkościomierzu... wszystkie inne problemy wzięły się właśnie z tego - ABS, kontrola trakcji i wspomaganie potrzebowały informacji o prędkości której nie było i wywalały błąd, komputer wykrył problem i wywalił check silnika.
tak to sobie wytłumaczyłem.
http://i43.tinypic.com/2n1i5bn.jpg
http://i39.tinypic.com/103h4ja.jpg
przed zakupem nie robiłeś żadnej jazdy próbnej? Sprawdzałeś dokładnie samochód? Dla mnie te błędy wyglądają poważnie. Radzę podjechać do warszatatu, który zna się na UFO i zrobić dokładne oględziny całego samochodu.
podczas jazdy próbnej nic się nie działo ;/ był na przeglądzie i bez problemów,
2007 rok i 70 tys. Przebiegu? Bez jaj-to za mało. Wcale bym się nie zdziwił, że licznik kręcony i ktoś źle poskładał go do kupy.
chyba trafiłeś... coś musiało być grzebane i to przez "typowy Wiesiek mechanik" który nawet porządnie nie poskładał plastików na kierownicy.
Paluch_tcw
01-12-13, 16:59
Jak dla mnie uwalony licznik. ale jest to do ogarnięcia myślę.
robiłem testy... wszystko jest ok jeżeli nie jadę ponad 100 km/h - przekroczenie tej prędkości powoduje wyzerowanie licznika i po chwili zaświecenie kontrolek.
jak wyłączę silnik i poczekam do ostygnięcia to licznik znów pokazuje dobrze a kontrolki (prócz check silnika) gasną
Edit. nie wie ktoś jak to z tą temperaturą ? może być poniżej czy nie ?
temperatura u kazdego stoi troche ponizej polowy, zt tym masz wszystko ok
temperatura u kazdego stoi troche ponizej polowy, zt tym masz wszystko ok
dzięki za informację ;)
pozostaje jechać na serwis i niech naprawią usterkę.
powinienes chyba zaczac od podmiany licznika i zaobserowac czy problem zazegnany
powinienes chyba zaczac od podmiany licznika i zaobserowac czy problem zazegnany
ta wada została ukryta przez sprzedający to auto komis i mam zamiar je zwrócić do naprawy lub zwrotu pieniędzy.
Skoro jest problem z wskazaniem prędkości to warto też wziąść pod uwagę czujnik prekości w skrzyni biegów
a czy któreś koło Ci nie huczy? w poprzednim samochodzie jak mi łożysko siadło w tylnym kole, to wywalał check engine i prędkościomierz nie działał (wynikało to z tego, że właśnie komputer dostawał różne informacje o prędkości kół).
z czego civic czyta prędkość ?
Prędkosc jest podawana z czujnika prędkości któy jest wmontowany w skrzynie biegów. Aby sie do niego dostac trzeba wymontować akumulator i obudowe filtra powietrza
Spróbuj jeszcze rozebrać licznik, powpinać dokładnie wszystkie złączki i zobacz co ci wtedy wyjdzie. Opis demontu robiłem kiedyś TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/demont_licznika.htm).
Prędkosc jest podawana z czujnika prędkości któy jest wmontowany w skrzynie biegów. Aby sie do niego dostac trzeba wymontować akumulator i obudowe filtra powietrza
sprawdzę to. Dzięki
Spróbuj jeszcze rozebrać licznik, powpinać dokładnie wszystkie złączki i zobacz co ci wtedy wyjdzie. Opis demontu robiłem kiedyś TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/demont_licznika.htm).
nie chcę ruszać takich elementów ;D posprawdzam łatwiejsze alternatywy, prędkość spada do zera zawsze powyżej danej prędkośći i wątpię czy winne są wtyczki ;/
EDIT.
Autko trafiło na warsztat... diagnoza - opiłki metalu na czujniku prędkości,
zobaczę czy po naprawie problem zniknie.
Edit. Po wyciągnięciu czujnika okazało się, że jest ubrudzony jakimś silikonem (czymś co uszczelnia skrzynię biegów) wyczyściłem to i na dniach będę testował.
Dzięki wszystkim za pomoc ;D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.