Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z olejem. Co robić?



czlowiekzblizna
30-11-13, 17:29
"Nie miała baba kłopotu, kupiła sobie auto"

Witam,
mam następujący, dość złożony problem. W lipcu kupiłem d13b2, przebieg 267800. Zalany był Castrol GTX High Mileage 15W-40 w maju. Już jak go kupowałem (2 miesiące od zalania) kolor oleju był już dość ciemny. Z czasem okazało się, że auto pali olej. Końcówka wydechu okopcona, samochód lubi puścić dymka na zimnym i ciepłym silniku, ale płynu chłodniczego nie ubywa. Pali około 1 litr oleju na 1000km. Dzisiaj miarka wskazała już minimum (znów czas dolewki). Dodatkowo silnik troche zamula (porównywałem z innym d13b2 różnica bardzo duża) i jak jeżdżę z otwartymi oknami czy szyberdachem to bardzo śmierdzi i to jest chyba właśnie palony olej (nie potrafię dokładnie rozróżnić między benzyną).

I tutaj moje pytanie: tylko dolewać oliwę? (jeżeli tak to jaką?), czy może wymienić i olej i filtr na nowy? Wiem, że silnik kwalifikuje się na SWAP.

Dodam, że poprzedni właściciel w maju wymieniał: uszczelkę pod miską olejową, uszczelniacz wału korbowego, uszczelnił odmę silnika. Mam mieszanę uczucia, bo uszczelka pod pokrywą zaworów też była wymieniana, a silnik się poci.

Jak widać jest niezła maniana, ale liczę na pomoc.


Pozdrawiam serdecznie!

PixeL
30-11-13, 18:06
a wiec zuzycie 1 lita na 1000km to jest juz mega duzo,po tym co opisujesz to ten silnik nadaje sie do remontu albo do zmiany na inny,musisz tylko pamietac ze jesli zmienisz na kazdy inny niz d13 to bedzie sie to tez wiazalo ze zmiana zbiornika paliwa

jesli chodzi o dolewanie oleju to jesli mialbym osobiscie dolewac majac takie zuzycie lal bym co najtansze poniewaz zmiana na co innego to juz raczej nie pomoze

saimon863
30-11-13, 23:33
choć by kolega chciał to już bardzie gęstego oleju chyba nie znajdzie, ja bym wyremontował, będzie wiedział co ma lub kupić coś z pewnej ręki

Michał102
01-12-13, 00:04
ja bym wyremontował

D13? No litości.
Szukaj zdrowego słupka (w przypadku D13 nie będzie to trudne, bo to bardzo wytrzymałe silniki) i rób przekładkę, ewentualnie zbieraj kasę i rób swap na D16/B16/18

michalstw
01-12-13, 00:06
Siema! Skoro piszesz ze silnik sie poci, to najpierw uszczelnij go tak aby nie bylo wycieków, a pozniej kontroluj stan bagnetu. Aczkolwiek jezeli silnik bierze 1l/1000km to zastanowilbym sie czy warto robić remont czy kupować nowy slupek ( nie wiadomo co kupisz ) Dobra opcja tez by bylo d13z6, jak bys robil remont oczywiscie.

czlowiekzblizna
01-12-13, 14:33
Dzięki wielkie za odpowiedzi! Przemyślę to wszystko i dobrze przewałkuje fora odnośnie SWAPów coś mi się zdaje :)

Pozdrawiam

bialyspecjal
01-12-13, 14:44
jak cos to ja mam d13b2 jeszcze w aucie ktore na dniach idziena zlom. chodzil do konca ale korniki go zjadly i niema sensu poprawiac. jesli zainteresowany to daj znac

Gała666
02-12-13, 17:55
1 l oleju na 1000 km nie kwalifikuje sie juz do remontu tylko do wymiany !

mixturant
02-12-13, 18:04
1 l oleju na 1000 km nie kwalifikuje sie juz do remontu tylko do wymiany !
Mój silnik wciągał 1,5 L /300 km i po remoncie (bez honowania i szlifu) nie pali ani grama nawet przy częstym butowaniu. Nie ma więc reguły, że przy 1 litrze musi iść do wymiany.

ma1ster
02-12-13, 19:05
Mój silnik wciągał 1,5 L /300 km i po remoncie (bez honowania i szlifu) nie pali ani grama nawet przy częstym butowaniu. Nie ma więc reguły, że przy 1 litrze musi iść do wymiany.

Tak z ciekawości... Co to za remont bez honowania i bez szlifowania czopów?... Jaki jest koszt takiego remontu?

mixturant
02-12-13, 19:08
na oem częściach okolice 2500zł

Seba27
03-12-13, 07:53
Jeeeeezusie nazarejski xD

"Remont" bez pomiarow i szlifow za 2500zl... Gdzies w innym dziale mnie probowano przekonac ze "remont" d14 sie robi za 500/600 zl - dopiero na 3ciej stronie watku napisano ze ten "Remont" to dla niektorych wymiana pierscieni i uszczelniaczy zaworowych... ;]

Remont po chu*** - zastanawia mnie jednak sens skladania wszystkiego na OEM czesciach idac w polsrodki robiac na odpie**** sie - ale co kto lubi - niech jezdzi jak najdluzej - i oby jezdzila jak najdluzej :)

Ponizej kilka fot z remontu mojej Dserii - wszystko w sypialni, po obrobkach - fantastyczne zadanie domowe i moj Remont - Remont kosztowal niecala 3ke z honowaniem, polerkami etc. - I wiem co mam.

http://postimg.org/image/m1p3mf2wt/
http://postimg.org/image/n21vdnm29/
http://postimg.org/image/aeqllrkah/

EDIT:
Raz juz zaplacilem (lata temu - za remont w NISSANIE zaplacilem 3ke - a gosc mi zmienil same pierscienie i po niecalych 10tkm znow bylo to samo czyli olej prosto w rure)

Gała666
03-12-13, 10:48
ja widze te remonty za 1 k to smiac mi sie chce :) co wam da wymiana pierscieni i zaworow ? po 10k km bedzie to samo szkoda tylko kasy i roboty

gruszkin
03-12-13, 11:30
mi kiedyś palił 1l/500km, pojechałem na warsztat, wymieniłem uszczelkę pod korkiem spustowym oleju, uszczelniacze wału i wałka i przestał palić

Seba27
03-12-13, 11:40
z tego wynika ze go nie palil a najzwyczajniej gubil gruszkin

PixeL
03-12-13, 11:59
ja widze te remonty za 1 k to smiac mi sie chce :) co wam da wymiana pierscieni i zaworow ? po 10k km bedzie to samo szkoda tylko kasy i roboty

jak widze takie posty to mi sie smiac chce

o jakim 1k mowimy za czesci,za calosc czy za co ???,a przedewszystkim za jaki silnik,bo remont d-serii i b-serii,czy jakiegokolwiek innego silnika to juz rozne koszty,i uwierz mi da sie zrobic dobrze remont za 1k

Seba27

remont bez pomiarow to sie zgodze ze nie ma sensu ale bez szlifow,jaki jest sens szlifu jesli nie ma takiej koniecznosci??

dlaczego wymiana pierscieni i uszcz zaw to wedlug Ciebie nie remont,bo nie bardzo kumam(pomijam pomierzenie wszystkiego i wyczyszczenie bo to jest oczywiste),w hondowskich silnikach to jeszcze wymiana panewek korbowodowych jest zawsze konieczna bo jeszcze sie nie spotkalem zeby byly nie przytarte,ale co wedlug Ciebie jeszcze??,ostatnio rozebralem b18c4 po grubo 300tys nie puszczajace dyma przy odcieciu,i poza tym ze pierscien olejowy juz niepracowal bo sie przypiekl oraz panewkach korb. praktycznie zero zuzycia,wszystko pomierzone i lalka ,panewki gl.w ladnym stanie,gladzie idealne,wiec po co np taki blok honowac?? albo robic mu szlify??

a i jeszcze jedno to ze Ci silnik po 10k bral znowu olej ,to jestem wiecej niz pewny ze przyczyna byl pierscien olejowy typu corsa ktory pewnie byl zle zalozony

Seba27
03-12-13, 12:40
PixeL - nie uwlaczajac nikomu ale jaja sobie robisz :D

Nie mam komentarza na twoje medrstwo - zadko sie zgadzam z Ma1ster-em ale w tym przypadku popieram 100% stanowisko... Wymiana pierscieni i uszczelniaczy to zwykla WYMIANA PIERSCIENI I USZCZELNIACZY A REMONT TO WYMIANA WSZYSTKIEGO WLACZNIE Z ROZRZADAMI, PASKAMI, USZCZELNIACZAMI, POLERKA WALU ETC a NIE ZLOZENIE WSZYSTKIEGO NA STARYCH KOMPONENTACH ZUZYWAJAC TUBE SILICONU. Zreszta - wisi mi to - rob jak uwazasz - nie moje auto i ja nim jezdzil nie bede - pewnie Rzygi tez nazwiesz Risottem ale nazywanie tego co piszesz remontem to jak nazywanie kur** kobieta wyzwolona.

PixeL
03-12-13, 14:26
nie zrozumielismy sie,dla mnie wymiana wszelakich uszczelek na nowe,rozrzadu i wszystkich jego komponentow jest tak oczywista jak to ze kiedys wszyscy pojdziemy do piachu
zreszta zajrzyj sobie do mojego tematu ej6 to zobaczysz poskladany przeze mnie silnik http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?163442-EJ6-d16y7-by-Pixel/page2
po krotce wszystkie uszczelki poza pokrywa zaw oem,panewki gl + korb acl race,pierscienie npr + olejowy corsa zastapiony pierscieniem w calosci,wszystko pomierzone,blok przehonowany,porting glowicy,zawory na 3 katy,prowadnice supertech,pasek rozrzadu oem,rolka gmb,pompa npw

mixturant
03-12-13, 15:26
Nie o tym chyba miał być temat. Mój post wprowadził zamieszanie, więc wrócę do tematu.

Najlepiej szukaj słupka D13B2, ponieważ tak jak ktoś napisał dużo jest w dobrym stanie i pojeździ długie lata bez większych ingerencji :)

Pozdro!

Seba27
03-12-13, 15:39
Nie o tym chyba miał być temat. Mój post wprowadził zamieszanie, więc wrócę do tematu.

Najlepiej szukaj słupka D13B2, ponieważ tak jak ktoś napisał dużo jest w dobrym stanie i pojeździ długie lata bez większych ingerencji :)

Pozdro!

x2 - poza tym zrobisz to za cene rozrzadu, filtrow i plynow

PixeL - klasyczne nieporozumienie :) / no hard feelings - ale to co dla nas jest oczywiste nie jest dla wielu :)

ma1ster
03-12-13, 19:20
na oem częściach okolice 2500zł

I pięknie klarowne... tylko słupek za 400zł ze szrotu...