Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : blokowanie prawegokoła



reaktor
29-11-13, 17:35
ktoś ma pomysł co może byc przyczyną tego ze prawe koło blokuje sie duzo szybciej od lewego
opony w podobnym stanie

byłem na przeglądzie siła hamowania jest prawie taka sama, amortyzatory 75%
wymieniłem tuleje wew i zew i dalej to samo
i nie mam już pomysłów

CeeJay
29-11-13, 17:56
Prawe koło może trochę wcześniej się blokować ze względu na to że w civicu prawa strona jest lżejsza. Z prawej masz tylko akumulator i skrzynie biegów, z lewej większą część silnika + swoja masa jako kierowcy. Dlatego też duża część civiców z prawej stoi wyżej niż z prawej.
Inną możliwością może być zła zbieżność na tym kole i też będzie je pierwsze blokować.

reaktor
29-11-13, 18:13
z tym ze to moj drugi civic i prawie identyczny nawet kołaz oponami przełożone ze stargeo

jedyna różnica to ze sa większe tarcze z przodu 260mm

w tamtym były 240 i na pewno nie było czegoś takiego ze zawsze blokuje sie prawe wiec to raczej nie wina balansu +

w tamtym miałem spory negatyw wiec i mniejsza przyczepność koła wiec teoria z balansem odpada

to co zbieżności to nie jestem pewny ale chyba by nie przeszło przeglądu jak by była znaczna ?

lozek
29-11-13, 19:01
to co zbieżności to nie jestem pewny ale chyba by nie przeszło przeglądu jak by była znaczna ?

a od kiedy masz zbieżność sprawdzaną na przeglądzie? :)

reaktor
29-11-13, 19:28
yy no nie wiem
sądziłem ze sprawdzają
prawie wszystko sprawdzał wychylenie koła od osi itd,to zbieżności nie sprawdzają ?

lozek
29-11-13, 20:00
yy no nie wiem
sądziłem ze sprawdzają
prawie wszystko sprawdzał wychylenie koła od osi itd,to zbieżności nie sprawdzają ?


na żadnej stacji diagnostycznej takich cudów nie dostrzegłem więc może ta ma jakiś rozszerzony sprzęt i po prostu badają? W zakres "obowiązkowych" pomiarów to nie wchodzi. Aby sprawdzić zbieżność musiałby zakładać na felgi takie "pajączki" z laserowym wskaźnikiem itd. Jak nic Ci na koła nie zakładał to nie było zbieżności ;)

a tak w ogóle to Ty byłeś ostatnią osobą, która zmieniała klocki itd? może tu leży problem - np 2 różne klocki.
Ale z drugiej strony to i siła hamowania byłaby inna.... ja to nie wiem, dziwna akcja

reaktor
29-11-13, 20:06
"pajączki" z laserowym wskaźnikiem itd. Jak nic Ci na koła nie zakładał to nie było zbieżności ;)

a
no tego nie było ale teraz wpisałem w internet i podobno sa takie ze wystarczy przejechać

pajączk niezbedy przy ustawnianiu


koles od którego kupowałem coś wspominał o jakiejś uszkodzonej gumie w zawieszeniu i ze dlatego niby opony scina

ale po
1
jest lekko obniżona strzelam -30

po drugie gumy była faktycznie masakrycznie wy*****e tak ze kiera się przestawiała:D

wymieniłem wysztskie 4 gumy

nie zmieniłem tych tylnich jeszcze ale

nie wiem czy to moze byc przyczyną

+jeszcze taka opcja że silnik trochę lata i ew podczas gwałtownego hamowania mógł by przesuwać koło poprzez pół oś ale nie wiem czy to możliwe

kamil1988
01-12-13, 08:22
a ta ruchoma plyta na podlodze na ktora sie najezdza i pokazuje zbieznosc poczatkowa? chyba w wiekszosci stacji to jest i przy przegladach chyba Ci powiedza zebys zbieznosc zrobil, jesli nie mam racji prosze mnie poprawic

lozek
01-12-13, 14:35
a ta ruchoma plyta na podlodze na ktora sie najezdza i pokazuje zbieznosc poczatkowa? chyba w wiekszosci stacji to jest i przy przegladach chyba Ci powiedza zebys zbieznosc zrobil, jesli nie mam racji prosze mnie poprawic

te rucheme płytki sprawdzają luzy w zawieszeniu a nie zbieżność :) chyba, ze o czyms innym mowimy

Cywa
06-12-13, 15:19
Poupalaj troche heble bez blokowania kol, wysiadz i sprawdz czy obie felgi sa podobnie cieple, jezeli jedna jest cieplejsza mozesz miec przypieczony/zardzewialy tloczek albo cos z prowadnicami zacisku.