Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana kolektora na 4-2-1 d14



Ocin
22-03-08, 08:56
Witam, chce po świetach wymieniać kolektor i nie moge znalesc ( a szukałem duzo) nic o śrubach. nie znam sie na mechanice az tak bardzo wiec moje pytanie jakie śruby potrzebne są by przykręcić kolektor, chce po prostu założyć nowe zeby nie było pozniej problemu. z thx za wypowiedzi.

Ocin
22-03-08, 08:56
Witam, chce po świetach wymieniać kolektor i nie moge znalesc ( a szukałem duzo) nic o śrubach. nie znam sie na mechanice az tak bardzo wiec moje pytanie jakie śruby potrzebne są by przykręcić kolektor, chce po prostu założyć nowe zeby nie było pozniej problemu. z thx za wypowiedzi.

sylipp
22-03-08, 09:09
M8 z kołnierzem gwint 1,5

Ocin
22-03-08, 09:22
dzieki za szybkie odp :piwo2: wiec zaraz po swietach zaczne modzic :aloha:

Lcfr
22-03-08, 09:36
odkręcasz stary i tymi samymi przykręcasz nowy...

poza tym to o co pytasz to nakrętki jak rozumiem bo szpilki zostaja w głowicy

Ocin
22-03-08, 09:44
bardzo możliwe LCFR bo nie znam sie na tym ale wole zapytac zanim sie za to zabiore by mieć pewność... Kto pyta nie błądzi... czytałem tylko ze sama wymiana nie jest jakas szczegolnie trudna, tylko własnie pisali ze lepiej załozyć nowe śruby i juz :)

Ale też dzieki za odp :piwo2:

rafalb33
22-03-08, 10:18
tylko własnie pisali ze lepiej załozyć nowe śruby i juz
Wg mnie nie ma sensu.Wszyscy przykrecaja na starych

wunat
22-03-08, 10:24
o nowych srubach to pisali przy sciaganiu glowicy, moze pomylilo sie?

Ocin
22-03-08, 14:36
Moze tak :( ale lepiej zawsze zapytac :d

skolopendra
23-03-08, 18:40
chce po prostu założyć nowe

koszt 1 nakretki w aso to ok 7zł :)

Ocin
23-03-08, 22:36
ASO ASO... chciałem pojsc po prostu do sklepu, mamy taki w lodzi i tam sa prawie kazde srubki, nakretki :) ale jak napisaliście ze nie trzeba wymieniać to zaufam, mam nadzieje ze tylko kazda odreci sie mniej wiecej "Łatwo" i ze sie zadna nie urwie, robiąc tłumik urwałem jedna ze spręzynką (30pln) i trzeba było dorabiać samemu bo cena tej w ASO jest kosmiczna :/

Romi
24-03-08, 08:20
nakretki lepiej dac nowe, stare tez dadza rade....wazniejszy jest moment dokrecania coby sie nierozszczelnilo---szpilka nie pękła

Ocin
24-03-08, 08:44
we wtorej jade i kupie nowe i nakretki i sruby by skrecic pozniej kataliztaor z kolektorem :)

?? ?? Pytanie mam jeszcze o uszczelke, jezeli nie uda mi sie w Łodzi nigdzie jej dorobic to czy taka pasta która ponoć moze zastąpić uszczelke bedzie dobra ?? ??

sylipp
24-03-08, 20:11
Pytanie mam jeszcze o uszczelke, jezeli nie uda mi sie w Łodzi nigdzie jej dorobic to czy taka pasta która ponoć moze zastąpić uszczelke bedzie dobra ?? ??
Jeżeli dorobić to jest taki specjalny materiał na bazie perforowanej blaczy z którego wycina się taką uszczelkę. A co do pasty to lepiej jej nie dawać zamiast uszczelki. Nawet stara lepiej spełni swoje zadanie niż pasta. A co do nakrętek, to w VI gen są lipne seryjne i rdzewieją i praktycznie zawsze trzeba zmienić na nowe. Koszt wszystkich to ok 1,5 zł - przymajmniej ja takie z kołnieżem wzmacniane za tyle kupiłem. Czasem też się wykręcają ze szpilką. Trzeba to rozkręcić i szpilkę przykręciś z powrotem, a potem kolektor dokręcająć na 3 etapy (15, 25 i 33 Nm) zaczynać od środka do zewnątrz.

skolopendra
24-03-08, 20:40
z kołnieżem wzmacniane

szukałem takich w krakowie i nie znalazłem nigdzie poza aso :/

Ocin
24-03-08, 22:22
dziki za rade ;) z dokrecaniem, widze ze nie mam klucza dynamometrycznego ;/ chyba bedzie trza sie udac do warsztatu ;/ nic sie nie wydaje takie proste na jakie wygląda :) bede jutro kombionował tak by było dobrze :d dzieki za porady...


szukałem takich w krakowie i nie znalazłem nigdzie poza aso

jezeli bede ci potrzebne to pisz na PW moge zakupic u nas w lodzi i przeslac :aloha:

[ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 ]
wszystko poszło gładko... oczywiście po za dwoma śrubkami przy kacie :/ czas pracy 2,5 godziny ;d zapodam pozniej foki ;p

Radek82
15-11-10, 21:58
odgrzewam kotleta :P pytanko te śruby przy kacie od d14 będą pasić do jebajowgo 4-2-1