Zobacz pełną wersję : zamiana opon stronami
czy są jakieś sensowne argumenty przeciw zamianie opon stronami ?
chodzi o to ze mam negatyw i przy krawędzi sa ścięte zostało 2-3mm
natomiast po środku i na drugiej krawędzi 6mm
wiec po zamianie było by *****iście a tak nadają sie raczej tylko na tył
opony symetryczne of coz
ale bieżnik kierunkowy
Michalll_1991
28-11-13, 23:25
Ja też miałem zjechane z jednej strony i przełożyłam stronami i git
Wysłane z mojej Xperii T przez Tapatalk
Jak się nierówno zużywają, to trzeba przekładać i to na przyszłość jeszcze częściej.
Pytanie jeszcze dlaczego się tak zużywają?
Która to krawędź?
Jeśli wewnętrzna, to ten negatyw masz za duży.
Jak zewnętrzna, to za mały.
Może też trochę za niskie ciśnienie w oponach?
Pytanie jeszcze dlaczego się tak zużywają?
Która to krawędź?
wew oczywiście ,
zużywają sie bo auto było obniżone -60
Jeśli wewnętrzna, to ten negatyw masz za duży.
wiem że za duży ale też nie mam regulowanych górnych wahaczy
zresztą te opony są ze starego auta
tutaj juz tak hardkowego obniżenia nie ma (narazie:D)
zużywają sie bo auto było obniżone -60
i nie zrobiona zbieżność po obniżeniu
nie zrobiona zbieżność po obniżeniu
to nie ma nic wspólnego z obniżeniem
Michalll_1991
30-11-13, 12:40
ja uwazam ze ma , czym bardziej obnizasz to oczywiscie robi sie negatyw ale i koła zaczynaja sie rozjezdzac
ja uwazam ze ma , czym bardziej obnizasz to oczywiscie robi sie negatyw ale i koła zaczynaja sie rozjezdzac
x2
po coś w końcu zrobili te regulowane wahacze
Opony można zamienić ale trzeba to zrobić u wulkanizayora
Nie zamieniaj felgami bo opony są kierunkowe i moga potem zle odprowadzać wodę
Zamieszczone przez LukasN
nie zrobiona zbieżność po obniżeniu
to nie ma nic wspólnego z obniżeniem
Raczej ma.
Przy ruchach góra-dół przedniego koła zmienia się kąt położenia drążka kierowniczego.
Co powoduje również lekkie zmiany zbieżności.
Dlatego przy zmianie położenia spoczynkowego przedniego zawieszenia, trzeba też ustawić zbieżność.
w chwili obecnej mam -50 miałem robiona zbieznosc kilkukrotnie u roznych speców we wro u Floryna, Pepermoto i jeszcze na urzadzenu 3d i jak scinalo bieznik od wewnatrz opony tak scina.( za to autko jedzie idealnie prosto po puszczeniu kierownicy) Przekładam je co rok i jest ok. I jezeli twierdzicie ze przy tak duzej glebie -50/ -60 ustawienie zbieznosci powoduje nie scinanie opon od wewnatrz to nie jest to prawda ( moze przy mniejszym obnizeniu -30 ma to sens) . Kolo które ustwione jest w mocny negatyw grubo powyzej -1 stopnia / \ zawsze wiecej albo mniej bedzie scianalo bieznik od wewnatrz.- Jest na to tylko 1 lekarstwo regulowane wahacze
pytanie w takim razie po co zawsze popisuja gdzie była opona
Bo nie każdy stosuje się do zaleceń i nie przekłada opon. Stąd też opisy poszczególnych opon, by trafiły na to samo miejsce.
Bo nie każdy stosuje się do zaleceń i nie przekłada opon. Stąd też opisy poszczególnych opon, by trafiły na to samo miejsce.
masło maślane
nie kazdy przkłada opony w jakim sesnie ?
I jezeli twierdzicie ze przy tak duzej glebie -50/ -60 ustawienie zbieznosci powoduje nie scinanie opon od wewnatrz to nie jest to prawda
Żeby nie mieć problemu ze ścinaniem opon, należy mieć zawsze ustawioną poprawnie i zbieżność i kąt pochylenia koła.
I nie ma tu znaczenia czy samochód jest obniżony czy podniesiony.
Natomiast zmieniając wysokość samochodu, zmienia się i kąt pochylenia koła i zbieżność, po każdej zmianie wysokości należy więc je wyregulować.
Natomiast zmieniając wysokość samochodu, zmienia się i kąt pochylenia koła i zbieżność, po każdej zmianie wysokości należy więc je wyregulować.
Podpisuje się rękami i nogami pod tym.
I jezeli twierdzicie ze przy tak duzej glebie -50/ -60 ustawienie zbieznosci powoduje nie scinanie opon od wewnatrz to nie jest to prawda ( moze przy mniejszym obnizeniu -30 ma to sens)
Kup sobie gwint, ustaw zbieżność zmierz odległość między kołami, obniż na maksa i znowu zmierz, proste łopatologiczne i daje do myślenia. Na 100% dowiesz się że nie masz racji. A że u Ciebie ściąga to nie znaczy, że przyczyną może być zbieżność, jeżeli jest poprawna.
pytanie w takim razie po co zawsze popisuja gdzie była opona
Właśnie to jakaś głupota jest jeżeli opona ma trafić w to samo miejsce z którego została zdemontowana. Przekładanie po sezonie jazdy (ewentualnie jakimś konkretnym przebiegu) zwiększa możliwy przebieg opony, do tego opona pracuje zawsze stroną (jej większą częścią) gdzie jest więcej mięsa to też na plus.
Michalll_1991
30-11-13, 23:14
Jest na to tylko 1 lekarstwo regulowane wahacze
tez nie do konca.
Nalezy pomyslec jak ulozone sa drążki kierownicze na seryjnym zawiasie w (bardzo zblizone do poziomu), a jak na mocnej glebie (koncówki "strzelają w niebo"). Porównajcie sobie teraz o ile "skraca" sie drązek podczas pracyi koła góra-dół. Na serii powiedzmy troche sie skraca-wraca do poziomo-skraca, a na glebie jest krótki i jeszcze sie skraca jak koło chodzi góra dół. Powoduje to ze koła rozjezdzaja i zjezdzaja sie bardziej niz na seryjnej wysokosci. Inną kwestią jest kto ma jak twardy zawias co zmniejsza ruch góra dół a zatem rozjezdzanie wtedy.
Jestem po piwkach wiec nei wiem czy do końca zrozumiale napisałem, a rysowac mi sie nie chce :P
No i jakie to by miallo mieć negatywny wpływ? Najwyżej drazek sie szybciej zużyje . Co do zbieznosci kto mi powie jak to sie reguluje z tylu bo z tego co widzę to ten Wachacz nie ma żadnej regulacji
Michalll_1991
01-12-13, 01:32
przednie śruby przy bananie sa na fasolkach
masło maślane
nie kazdy przkłada opony w jakim sesnie ?
Przeglądałeś kiedykolwiek książkę obsługową pojazdu? W niej są zawarte zalecenia producenta dotyczące używania opon.
Przykład: http://img7.imageshack.us/img7/6436/20111121171843.jpg
Przeglądałeś kiedykolwiek książkę obsługową pojazdu? W niej są zawarte zalecenia producenta dotyczące używania opon.
Przykład: http://img7.imageshack.us/img7/6436/20111121171843.jpg
siekawe większość ludzi zaleca przekładanie na skos albo stronami tylko nie tył na przód
wiec nie sadze zeby w kazdej ksiazce była ta sama porada i był to jakis generalny standard
wiec dalej kwestia nie rozwiazana
Camellia Racing
01-12-13, 14:41
Reaktor ale ten link mówi o kołach czyli komplet. Opony są kierunkowe więc jak chcesz to pozamieniać stronami albo na skos? Tylko przód-tył idzie.
Reaktor ale ten link mówi o kołach czyli komplet..
faktycznie:D, no to pisze że masło maślane , co to mado podpisywania opon...?
kolega nie wie na co sie powołuje
Opony są kierunkowe więc jak chcesz to pozamieniać stronami albo na skos? Tylko przód-tył idzie
chyba ci porąbŁO Z ASYMERTYCZNE (mówie o oponach samych a nie kołach)
jak są kierunkowe i asymetryczne to wtedy jest problem bo musi być po tej stronie a nie innej
jak sa tylko kierunkowe i symetryczne to co za problem zamienic stronami czy na skos
ale raczej sa albo kierunkowe albo asymetryczne
Camellia Racing
01-12-13, 15:01
Nie porąbało... biorę wersję bez zdejmowania z obręczy (przekładka kompletu) :)
nie wiem co to ma do podpisywania... oznacza się jak się je ściąga z felg...
(mówie o oponach samych a nie kołach)
jak są kierunkowe i asymetryczne to wtedy jest problem bo musi być po tej stronie a nie innej
jak sa tylko kierunkowe i symetryczne to co za problem zamienic stronami czy na skos
ale raczej sa albo kierunkowe albo asymetryczne
Yap ;)
Przeczytaj dokładnie co napisałem. "PRZYKŁAD" :)
W samochodach, które fabrycznie wyposażone są w opony kierunkowe, w instrukcji jest zalecenie żeby przekładać przód-tył.
W wersjach które miały opony asymetryczne, lub symetryczne w instrukcji mają przekładanie na skos.
Chodzi o taki schemat przekładania przy którym nie trzeba zdejmować opon z felg.
Z kolei producenci opon twardo twierdzą że oponę zawsze należy zakładać w to samo miejsce i nigdy nie przekładać ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.