Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szarpanie przy ruszaniu



maczar
27-11-13, 22:27
Cześć wszystkim!
Ostatnio pojawił się problem (tak mi się wydaje) z moim civiciem 9gen 1.8.
Otóż przy ruszaniu na ciepłym silniku z niezbyt wysokich obrotów (1000-1500) przy końcówce sprzęgła (auto juz jedzie, końcówka wysprzeglania) pojawia się dość mocne szarpanie. Objaw nie występuje na zimnym silniku, pojawia się dopiero gdy wskazówka temperatury dojdzie do normalnego położenia. Szarpanie owe występuje czasami przy redukcji gdy chwilkę jedziemy na polsprzegle. Ruszaniu z wyższych obrotów rozwiązuje problem, no ale według mnie nie o to chodzi. Jestem młodym kierowca ale jeździło to normalnie ;)
Kilka informacji które się mogą przydać : przebieg 21500km, przegląd ostatni przy 19kkm, olej honda 0w20 o ile dobrze pamietam, opony zimowe ale to już pewnie nie ma znaczenia. Auto ma 9 miechów wiec gwarancja oczywiście jest, ale może macie jakiś pomysł na szybko zanim pojadę do ASO.

Pozdrawiam
Maciej

4gotten
28-11-13, 08:38
mi się zawsze wydawało, że trzeba ruszać co najmniej z 2000 obrotów. Te 1000-1500 to chyba trochę za nisko.
A tak w ogóle auto jest pewnie na gwarancji? Proponuję odwiedzić ASO i zgłosić swoje uwagi.

Chino
28-11-13, 17:44
No to fajnie, wygląda na to, że Honda nie usunęła tego problemu od 2001 roku, czyli przez 3 generacje modelu. O tym szarpaniu można poczytać w technicznych 7 i 8 generacji, a co gorsze, chyba problem nie jest do końca zdiagnozowany. Niektórzy piszą o docisku i tarczy, inni o kole jednomasowym. U mnie też szarpie w 7 genie, szczególnie zimą, jest to wkurzające, chociaż w 10 letnim struclu można wybaczyć, gorzej w nowym aucie.

Civicrob
29-11-13, 11:35
Ja nie zauważam tego problemu u siebie. Jeśli Twoim zdaniem tak nie było, to najlepiej podjechać do ASO i to sprawdzić.

poziomek
30-11-13, 23:05
Ja czuję również coś delikatnie, zwłaszcza na ECONIe i na cięższych kołach letnich.

zombie6
01-12-13, 09:36
Z włączoną klimą wyraźnie to czuć na pewno.

maczar
02-12-13, 10:46
W sobote zawitalem do aso. Pan stwierdzil cos ze sprzeglem - dokladne informacje dostane jak odstawie auto i ogladna sprzeglo od srodka. Tak czy tak okolo tygodnia bez auta. Odstawiam go w okolicach 9tego grudnia wiec jak bede wiedzial co mu dolega napisze tutaj.
Pozdrawiam!

Sent from my SM-P600 using Tapatalk 4

Yary
04-12-13, 12:16
No to fajnie, wygląda na to, że Honda nie usunęła tego problemu od 2001 roku, czyli przez 3 generacje modelu. O tym szarpaniu można poczytać w technicznych 7 i 8 generacji, a co gorsze, chyba problem nie jest do końca zdiagnozowany. Niektórzy piszą o docisku i tarczy, inni o kole jednomasowym. U mnie też szarpie w 7 genie, szczególnie zimą, jest to wkurzające, chociaż w 10 letnim struclu można wybaczyć, gorzej w nowym aucie.

To ciekawe, co piszesz. U mnie w IX gen też mam tak, ale niezależnie czy ciepły czy zimny silnik. Czasem na dwójce, głównie jednak na 1 przy ruszaniu. Tuz przed zupełnym puszczeniem sprzęgła. Ruszałem na wyższych obrotach i wtedy szarpie słabiej/krócej, ale i tak szarpie:( No i tak jak ktoś wyżej napisał, wyraźniejsze jest, gdy mam włączony econ.

Super8
05-12-13, 19:22
Dlaczego ruszacie z 2000 RPM? Wiecie jak dostaje po dupie tarcza sprzęgła? ;) Ja ruszam z 1500 RPM i nie mam żadnych efektów ubocznych. Wydaje mi się, że to szarpanie to kwestia techniki jazdy a nie problemów z autem.

dzejan
05-12-13, 20:56
Dlaczego ruszacie z 2000 RPM? Wiecie jak dostaje po dupie tarcza sprzęgła? ;) Ja ruszam z 1500 RPM i nie mam żadnych efektów ubocznych. Wydaje mi się, że to szarpanie to kwestia techniki jazdy a nie problemów z autem.

Mnie też to dziwi, bo zdarzyło mi się ruszać z dwójki, a nawet przez zagapienie z trójki i żadnych szarpnięć nie wyczułem. Tym bardziej z jedynki. Nie patrzę z ilu obrotów ruszam, ale na pewno nie przytrzymuję auta na sprzęgle z gazem, no chyba że przy ostrym ruszaniu.

ktyl
05-12-13, 21:47
To i ja się dołączę do grupy "nieszarpiących". Przez kilka ostatnich dni specjalnie zwracałem na to uwagę i nie zauważyłem u siebie opisanych objawów.

wl3071c
29-01-14, 18:00
Witam Ciekawi mnie jaka była przyczyna w/w usterki i co zdiagnozował serwis i jak jest po naprawie. Pozdrawiam


W sobote zawitalem do aso. Pan stwierdzil cos ze sprzeglem - dokladne informacje dostane jak odstawie auto i ogladna sprzeglo od srodka. Tak czy tak okolo tygodnia bez auta. Odstawiam go w okolicach 9tego grudnia wiec jak bede wiedzial co mu dolega napisze tutaj.
Pozdrawiam!

Sent from my SM-P600 using Tapatalk 4

maczar
04-02-14, 08:04
Przepraszam za zwloke, zapomnialem o tym watku...
Coz. Serwis zdjagnozowal mocne spalenie sprzegla.
Jestem mlodym kierwca, no ale bez ze tak powiem jaj, nie pale sprzegla. Nie jezdze na polsprzegle, nie trzymam go jakos dlugo na obrotach przy wysprzeglaniu, w wyscigach tez nie biore udzialu :D Bardzo mnie to zdziwilo. Pan w serwisie pokazal mi zdjecia, fakt faktem kolorki mialo dosc ciekawe.
Tarcza sprzegla zostala wymieniona na gwarancji (jedna ze sprezyn byla mocno luzna, serwis rozpisal tarcze jako powodujaca mocne stuki przy ruszaniu), docisk zostal ten sam. Naprawa przyniosla oczekiwane rezultaty tj. Auto nie szarpie, rusza plynnie i w koncu moge zredukowac bieg bez kilku szarpniec. Mam nadzieje ze obecna tarcza wytrzyma wiecej niz 20k km...
Pozdrawiam,
Maciej

poziomek
07-02-14, 20:17
Tarcza sprzegla zostala wymieniona na gwarancji
A orientujecie się ile taka przyjemność kosztuje po gwarancji?

wl3071c
09-02-14, 20:25
Sprzęgło w oryginale do IX cena ok 3 tysiące. Mam pytanie czy ktoś ma wrażenie że biegi przy zmianie z 2 na 3 i na odwrót i ogólnie wszystkie nie parzyste biegi w skrzyni ciężko i nie precyzyjnie pracują. Byłem z tym tematem 2 razy w Hondzie i oni twierdzą iż jest ok a gdy chciałem im zostawić samochód na kilka dni aby sprawdzili to nie chcą - dziwne.

Rufi3M
09-02-14, 20:30
skrzyna w Civicu jest bajeczna...ja nie zauważylem żadnych wad

zeusdg
10-02-14, 15:25
Skrzynia w moim civicu pracuje bardzo dobrze, a perspektywy kilku poprzednich samochodów mogę ją ocenić jako najbardziej precyzyjną. Opisywanego szarpania też nie zauważyłem (nawet w trybie ECO).
Jeżeli występują u Was tego typu problemy, warto wybrać się do serwisu. W końcu od tego jest gwarancja.
U mnie występują inne problemy, z którymi "męczę" serwis. Niestety honda nie ma już dawnej japońskiej jakości.

Marynarz1985
10-02-14, 15:55
Skrzynia w moim civicu pracuje bardzo dobrze, a perspektywy kilku poprzednich samochodów mogę ją ocenić jako najbardziej precyzyjną. Opisywanego szarpania też nie zauważyłem (nawet w trybie ECO).
Jeżeli występują u Was tego typu problemy, warto wybrać się do serwisu. W końcu od tego jest gwarancja.
U mnie występują inne problemy, z którymi "męczę" serwis. Niestety honda nie ma już dawnej japońskiej jakości.
Jakie to problemy dotknęły Twoja hondę?

zombie6
10-02-14, 18:22
U mnie występują inne problemy, z którymi "męczę" serwis. Niestety honda nie ma już dawnej japońskiej jakości.

Cały czas to powtarzam, ze obecnie marka nie ma żadnego znaczenia....

dzejan
10-02-14, 19:50
Cały czas to powtarzam, ze obecnie marka nie ma żadnego znaczenia....

Cały czas marka ma duże znaczenie dla klientów, co przekłada się na wartość marki i jej produktów. Honda stoi bardzo wysoko jeśli chodzi o wartość marki. Natomiast to, że jakość jest coraz niższa, to odrębny temat. Dziś produkt nie może być za dobry, gdyż byłby zastój na rynku. Z premedytacją wybierane są gorsze materiały.

Nawet Mazda ma już problemy z jakością. Obejrzyjcie sobie np. test nowej "trójki" na autocentrum.pl .... Nie ma aut bez wad. Zawsze są wady i zalety.

swoje2
10-02-14, 23:15
Niestety honda nie ma już dawnej japońskiej jakości.

Niestety dziś auta produkują księgowi. Na jakąkolwiek markę nie spojrzysz, raczej spotkasz się z sytuacją cięcia kosztów. Z punktu widzenia prowadzenia dochodowej firmy jest to sytuacja jak najbardziej normalna i, wg mnie, zrozumiała. W Hondzie wydaje się to być na tyle powiedzmy, subtelny zabieg, że jest jak najbardziej do zaakceptowania. Porównując np. z Focusem, ceedem, i30 czy nawet aurisem jakość wykonania wnętrza, zastosowane tam materiały, do tego sprawdzone i niezawodne silniki stoją na naprawdę przyzwoitym poziomie. Ostatnio widziałem w TVN Turbo porównanie zwieszenia Civica, Focusa i Gulietty. Civic wygrał bezapelacyjnie :P.


Cały czas to powtarzam, ze obecnie marka nie ma żadnego znaczenia....

Sprawa indywidualna, na pewno ma znaczenie jeżeli oczekujesz od auta czegoś więcej niż tylko wożenia tyłka z punktu A do B...

zombie6
11-02-14, 08:26
Cały czas marka ma duże znaczenie dla klientów, co przekłada się na wartość marki i jej produktów.
Ale to tylko i wyłącznie wynik opinii z dawnych lat - nie znam nikogo kto nie zauważyłby znacznie gorszej jakości aut z Anglii, co miało miejsce głównie od VII gen. Civica, a VIII gen. Cifa szczególnie do liftingu była wykonana wręcz tragicznie rodem z FSO.... dlatego coraz więcej klientów Honda traci, do tego wszystkiego dochodzi uboga i emerycko nastawiona oferta silnikowa i okazuje się, że Cifa wybierają co najwyżej oglądacze "Automaniaka" lub ortodoksyjni wielbiciele marki ;)
Ja wiem jedno - kolejne auto wybiorę tylko i wyłącznie na podstawie odczuć podczas jazdy jak obecne - totalnie nie interesują mnie testy w gazetkach czy programach TV, ani marka w czasach globalizacji i cięcia kosztów - liczy się tylko i wyłącznie przyjemność z jazdy - life is too short for boring cars, a ja nie jeżdżę w końcu jednym autem całe życie ;)

zeusdg
11-02-14, 12:27
Jakie to problemy dotknęły Twoja hondę?

Podstawowym problemem jest buczenie spod deski rozdzielczej. Założyłem już temat na forum. Upierdliwa usterka, ponieważ występuje tylko przez kilka sekund, po przejechaniu kilku kilometrów po dłuższym postoju. Dodatkowo jest mocno uzależniona od temperatury otoczenia (sprzyjające temp. to mniej więcej od 0 do 9 stopni). Serwis rozkłada ręce. Błędów na komputerze brak.

Ostatnio pojawiły się drobne problemy z radiem. W czasie jazdy co pewien czas słychać zakłócenia w tle. W skrajnym przypadku potrafi "przeskoczyć" na inną stację. Serwis zrobił reset radia ale już widzę, że poprawy nie ma. Konieczna będzie kolejna wizyta w ASO.

Lekko odstający zderzak przedni w okolicach lamp. Serwis zna temat. Przed regulacją zderzak odstawał z jednej strony, po regulacji odstaje z obu ale troszkę mniej. W tym momencie brak rozwiązania tej usterki. Wątpię, że Honda zrobi jakąś "akcję", ponieważ usterka nie zagraża bezpieczeństwu.

Po przeczytaniu jednego z wątków na forum, zwróciłem uwagę na maty pod samochodem i zauważyłem, że z tyłu pod zderzakiem zaczynają odstawać (prawdopodobnie przyczyną jest wilgoć). Podobnie jak, ktoś opisał w wątku, który czytałem planuję tą przypadłość zgłosić jako reklamację.

Zderzak z tyłu nie był idealnie spasowany. Po regulacji jest ok, ale zderzak zyskał gratis uszkodzenie. Ktoś zaślepkę śruby, mało umiejętnie podważał śrubokrętem... Sama zaślepka jest na tyle łatwa do wyciągnięcia, że można to zrobić bez narzędzi.

Źle zamontowaną śrubę w nadkolu z tyłu zauważyłem i dokręciłem sam (nie była wkręcona w gwint tylko obok). Wysunęła się prawie cała i trzymała się dosłownie na końcówce gwintu. W czasie jazdy wpadła by pod koło i zapewne by się wbiła. Wątpię, że Honda w ramach reklamacji dała by mi nową oponę.

Ogólnie samochód dobry ale jakość mogłaby być lepsza. Patrząc z perspektywy innych samochodów ma najwięcej upierdliwych usterek co może świadczyć o marnej kontroli jakości.

Marka marką ale obecnie chyba faktycznie najlepiej wybrać się na jazdę testową kilku różnych marek, poczytać opinie innych użytkowników (jeżeli jest na tyle dużo opinii, że można je traktować jako miarodajne) i wtedy dopiero podejmować decyzję o ewentualnym zakupie.

dzejan
11-02-14, 21:08
Ogólnie samochód dobry ale jakość mogłaby być lepsza. Patrząc z perspektywy innych samochodów ma najwięcej upierdliwych usterek co może świadczyć o marnej kontroli jakości.
Marka marką ale obecnie chyba faktycznie najlepiej wybrać się na jazdę testową kilku różnych marek, poczytać opinie innych użytkowników (jeżeli jest na tyle dużo opinii, że można je traktować jako miarodajne) i wtedy dopiero podejmować decyzję o ewentualnym zakupie.

Zaraz Admin zwróci uwagę, że odbiegamy od tematu, ale jeszcze wtrącę swoje "3 grosze". Wymienione przez Ciebie usterki to drobne usterki, które większość wnikliwych obserwatorów swoich NOWYCH aut znajdzie po pewnym czasie. Jak już pisałem wcześniej jakość wszystkich produktów spada, proporcjonalnie do tempa rozwoju nowych technologii. Zwrócicie dla przykładu na ten test Mazdy 3 http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/wideotesty/mazda-3-20-122-km-5d-2013-wideotest-autocentrumpl/
Ja przed zakupem Hondy jeździłem testowo wieloma autami różnych marek i jakoś wybrałem Hondę.

wl3071c
12-02-14, 12:36
Witam ja mam fajne doświadczenia na temat zakupu samochodu. Przed kupieniem IX generacji zwiedziłem kilka salonów różnych marek. pod uwagę brałem nastepujące modele samochodów oczywiście nowe modele ewentualnie auta z przebiegiem do 10 tyś km i nie starsze jak rok - czyli w sumie Demo Cary. Jako kryterium przy zakupie samochodu brałem taki rzeczy tj silnik benzynowy bez turbiny, 4 szyby elektryczne, moc minimum 110 koni, 5 drzwi - w tym kombi, klimatyzacja, centralny zamek z pilota, elektryczne i podgrzewane lusterka, lakier metalik nie czarny kolor - ciężko o utrzymanie czystości cena max 60-63 tyś zł i to mniej więcej tyle. testowałem taki auta Toyota auris i nowa Corolla, Ford Focus i C-max, Seat Altea i altea XL i Leon, Citroen C4 Picasso, Skoda Yeti i Civic IX sedan/5D. Wrażenia z jazdy. Najlepsze wrażenia - Nowa Corolla silnik 1.6 136 KM. super wykonana, wuzo miejsca dla pasażerów przód i tył zwłaszcza z tyłu - myślę że więcej niż w nowym Akordzie tylko cena w wersji tej co mnie interesowała ok 71 tyś zł. Potem Focus i C-max duże auta ale ciasno w środku zwłaszcza przy moim wzroście. Przesiadając się z Civica VII generacji maiłem wrażenie że z tyłu to nawet dzieci szię będą gniotły a i silniki 1.6 prawie zero mocy, zero emocji. CItroen ok ale cena z kosmosu ponad 70 tyś i potem duża utrata wartości. Seaty fajne zwłaszcza Altea i Altea XL w wersji 4KIDS, tylko silniki 1.2 TSI i 1.4 TSI bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, najwięcej jeździłem 1.2 TSI 105 KM i powiem że że mój poprzedni civic VII 110 KM podobnie jeździł ale seat dawał radę juz od 1700 obrotów i nie dawał wrażenia jakby miał zadyszkę TYLKO ze TSI i 4 szyby elektryczne w wypasionych wersjach gdzie cena oscylowała od 70 tyś zł. Potem gdzieś przez przypadek w salonie AUTOWEST Wawa podsłuchałem że kierowniczka HONDY POLAND chce sprzedać Civica z 2012 roku z przebiegiem ok 8 tyś km wersja 5D - zielony metalic - SPORT. cena 62500. Wyprosiłem tel i po 5 dniach kupiłem ten samochód za 60000tyś w cenie auta pełen bak paliwa i ful mycie i sprzątanie auta OC cały rok itd - jak nowe. Dodam iż było to w 2013 roku więc wydaje mi się że cena dobra i stan civica OK.
Ciekawostka civica VII wystawiłem na allegro ok godz 16 w poniedziałek i o godz 18.15 samochód już sprzedałem ludzie co kupili auto po tym jak wskoczyło ogłoszenie siedli w samochód 2 godz jechali do mnie i bez prawie żadnego targowania je kupili a telefonów miałem z 10 - dla mnie szok ale warto było i jak się z nim rozstawałem to sentyment był spory.

zeusdg
12-02-14, 14:22
Wymienione przez Ciebie usterki to drobne usterki, które większość wnikliwych obserwatorów swoich NOWYCH aut znajdzie po pewnym czasie.

Zgadza się. Nie są to usterki powodujące unieruchomienie samochodu ale jednak są upierdliwe dla użytkownika, a serwis ma problem z ich zdiagnozowaniem i usunięciem.
Czy ich zauważenie wymaga aż tak wnikliwych obserwacji? Akurat te usterki, które wymieniłem uważam, że aż tak dużej uwagi nie wymagają ale nie ma sensu się tutaj spierać.

Nie ukrywam, że jestem wymagającym użytkownikiem i oceniając Hondę za punkt odniesienia biorę poprzednie samochody jakie miałem. Honda nie ma łatwo, ponieważ wcześniej były to samochody z klasy o oczko wyższej niż Civic więc poprzeczka postawiona jest dosyć wysoko jak na klasę kompaktową. Każdy samochód ma jakieś wady lub podatności na usterki. Nie mówię, że Honda jako jedyna je posiada.

Ja Hondę wybrałem ze względu na ciekawą stylistykę i rozwiązania techniczne, dobry komfort podróżowania (jak na tą klasę), dobre wyposażenie (wersja Sport) oraz rozmiar bagażnika. Czy wybrałbym ją jeszcze raz? Ciężko powiedzieć ale nie jest to wykluczone, ponieważ samochód nadal mi się podoba, a konkurencja w podobnym przedziale cenowym nie jest aż tak innowacyjna.

Aby nie drażnić admina wrócę do pierwotnego tematu :) W mondeo też miałem problem z "delikatnym" ruszaniem. Mechanik, u którego byłem twierdził, że częściowo da się wyregulować pracę sprzęgła ale szarpanie może też być objawem jakiegoś problemu z nim związanego. Z tego co słyszałem w niektórych Avensisach też występowały problemy ze sprzęgłem, ale akurat z jego ślizganiem. Serwis usuwał problem bez pytania.

Na prostym i z górki Hondą ruszam prawie bez dodawania gazu. Jedynie gdy ruszam pod górkę dodaję go więcej ale bez przesady. Troszkę ponad tysiąc obrotów w zupełności wystarcza do "gładkiego" ruszenia. Dwa tysiące obrotów to już sporo i może przyczynić się do szybszego zużycia sprzęgła, a z tego co pisał ktoś na forum do tanich ono nie należy, a jak na razie zamienników brak.

Stąd lepiej wybrać się do jakiegoś salonu, zrobić jazdę testową egzemplarzem demo (najlepiej z tym samym silnikiem) i porównać działanie sprzęgła. Każdy ma swój styl jazdy i tylko w ten sposób można ocenić czy w posiadanym samochodzie coś działa nie tak jak powinno.

Marynarz1985
12-02-14, 15:09
U mnie występuje inny problem z szarpaniem. Podczas jazdy na biegach 1 - 4 i gwałtownym puszczeniu pedału gazu autem szarpnie jeden raz potem jedzie już płynnie bez naciskania gazu, na wyższych biegach nie zauważyłem tego problemu. Szarpnięcie nie występuje za każdym razem, muszę się przyjrzeć w jakich granicach obrotów szarpie a w jakich nie. Może ktoś miał podobny problem, a może to nie jest problem i ten typ tak ma.

Pozdrawiam

zeusdg
18-02-14, 09:13
U mnie występuje inny problem z szarpaniem. Podczas jazdy na biegach 1 - 4 i gwałtownym puszczeniu pedału gazu autem szarpnie jeden raz potem jedzie już płynnie bez naciskania gazu, na wyższych biegach nie zauważyłem tego problemu. Szarpnięcie nie występuje za każdym razem, muszę się przyjrzeć w jakich granicach obrotów szarpie a w jakich nie. Może ktoś miał podobny problem, a może to nie jest problem i ten typ tak ma.

Pozdrawiam

Po przeczytaniu Twojego postu specjalnie zwróciłem uwagę jak zachowuje się w takiej sytuacji mój samochód i nie zauważyłem takich objawów jak opisujesz.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to rozpędziłem samochód do niewielkiej prędkości po czym gwałtownie puściłem pedał gazu. Samochód zaczął zwalniać bez szarpnięcia.
Tak jak wspomniałem w temacie szarpania przy ruszaniu, jak masz możliwość to podjedź do jakiegoś salonu Hondy w swojej okolicy i przejedź się samochodem demo.

Marynarz1985
18-02-14, 10:27
Po przeczytaniu Twojego postu specjalnie zwróciłem uwagę jak zachowuje się w takiej sytuacji mój samochód i nie zauważyłem takich objawów jak opisujesz.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to rozpędziłem samochód do niewielkiej prędkości po czym gwałtownie puściłem pedał gazu. Samochód zaczął zwalniać bez szarpnięcia.
Tak jak wspomniałem w temacie szarpania przy ruszaniu, jak masz możliwość to podjedź do jakiegoś salonu Hondy w swojej okolicy i przejedź się samochodem demo.
U mnie wygląda to tak: jadę np na 3 biegu, 2500 obr i puszczam pedał gazu, i następuje pojedyncze szarpnięcie po którym samochód już gładko zwalnia, jadę dzisiaj wyczyścić klimatyzacje do serwisu, więc zgłoszę im problem

Marynarz1985
18-02-14, 17:32
Już jestem po wizycie w ASO, serwisant stwierdził, że pewnie coś w komputerze silnika się zawiesiło i trzeba go zresetować po resecie faktycznie zmniejszyła się liczba szarpnięć. Jak wyglądał reset to nie wiem bo nie wpuścili mnie do warsztatu, przez szybę widziałem jak podłączają laptopa do auta. Teraz szarpie tylko na 1 i 2 biegu jak puszczam gaz przy ok 1500 obrotów, muszę się przyjrzeć przez najbliższy tydzień. Jak szarpanie powróci na wyższych biegach pojadę znowu do ASO. Może civic nie lubi niskich obrotów.

zeusdg
21-02-14, 11:32
Ja właśnie tak testowałem. Mniej więcej przy 1500 - 2500 obrotów noga z gazu. Nie zauważyłem szarpania.
Z tym resetowaniem to jakaś masakra. Ja miałem problem z radiem. Tak jakby traciło sygnał i trzeba było ponownie wybrać stację aby wszystko wróciło do normy (na jakiś czas). W serwisie zresetowali radio i jak na razie można przyjąć, że jest dobrze. Kwestia tylko na jak długo i co będzie po gwarancji?
Chyba za niedługo zaczną oferować (może jako opcję) panel z funkcjami resetu poszczególnych urządzeń ;) Już widzę hasło reklamowe: płacisz raz* i już sam będziesz mógł resetować co tylko chcesz.
*Zakup zwraca się już po 6 resetach.

Marynarz1985
21-02-14, 12:39
Na 1 i 2 biegu jak puścisz pedał gazu przy 1500, nie masz pojedynczego szarpnięcia, coś tak jakby gwałtownego przyhamowania po którym samochód płynnie się toczy?

zeusdg
21-02-14, 12:57
Po zdjęciu nogi z gazu samochód płynnie zaczyna zwalniać bez szarpnięcia.

Marynarz1985
21-02-14, 15:23
Czyli uważasz, że po puszczeniu gazu samochód powinien płynnie bez szarpnięcia zacząć zwalniać nieważne czy na 1 czy na 6 biegu? Na civicforum.pl uważają, że szarpnięcie na niskich biegach to rzecz normalna. Nie chce wyjść na głupka w ASO jak przyjdę z problemem którego nie ma :).

zeusdg
26-02-14, 14:37
Uważam, że przy tak niskich obrotach szarpnięcie nie powinno występować. Nie jestem specjalistą i nie będę się upierał ale u siebie nie zauważyłem takich objawów. Może na pierwszym biegu ale przy dużo większych obrotach można by takie coś osiągnąć.
A próbowałeś przejechać się jakimś samochodem demo w salonie? Myślę, że to najlepsze rozwiązanie. Z tego co opisujesz to praktycznie przy każdej zmianie biegu przy niskich obrotach masz szarpnięcie?