Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szarpanie przy ruszaniu

maczar
27-11-13, 22:27
Cześć wszystkim!
Ostatnio pojawił się problem (tak mi się wydaje) z moim civiciem 9gen 1.8.
Otóż przy ruszaniu na ciepłym silniku z niezbyt wysokich obrotów (1000-1500) przy końcówce sprzęgła (auto juz jedzie, końcówka wysprzeglania) pojawia się dość mocne szarpanie. Objaw nie występuje na zimnym silniku, pojawia się dopiero gdy wskazówka temperatury dojdzie do normalnego położenia. Szarpanie owe występuje czasami przy redukcji gdy chwilkę jedziemy na polsprzegle. Ruszaniu z wyższych obrotów rozwiązuje problem, no ale według mnie nie o to chodzi. Jestem młodym kierowca ale jeździło to normalnie ;)
Kilka informacji które się mogą przydać : przebieg 21500km, przegląd ostatni przy 19kkm, olej honda 0w20 o ile dobrze pamietam, opony zimowe ale to już pewnie nie ma znaczenia. Auto ma 9 miechów wiec gwarancja oczywiście jest, ale może macie jakiś pomysł na szybko zanim pojadę do ASO.

Pozdrawiam
Maciej

4gotten
28-11-13, 08:38
mi się zawsze wydawało, że trzeba ruszać co najmniej z 2000 obrotów. Te 1000-1500 to chyba trochę za nisko.
A tak w ogóle auto jest pewnie na gwarancji? Proponuję odwiedzić ASO i zgłosić swoje uwagi.

Chino
28-11-13, 17:44
No to fajnie, wygląda na to, że Honda nie usunęła tego problemu od 2001 roku, czyli przez 3 generacje modelu. O tym szarpaniu można poczytać w technicznych 7 i 8 generacji, a co gorsze, chyba problem nie jest do końca zdiagnozowany. Niektórzy piszą o docisku i tarczy, inni o kole jednomasowym. U mnie też szarpie w 7 genie, szczególnie zimą, jest to wkurzające, chociaż w 10 letnim struclu można wybaczyć, gorzej w nowym aucie.

Civicrob
29-11-13, 11:35
Ja nie zauważam tego problemu u siebie. Jeśli Twoim zdaniem tak nie było, to najlepiej podjechać do ASO i to sprawdzić.

poziomek
30-11-13, 23:05
Ja czuję również coś delikatnie, zwłaszcza na ECONIe i na cięższych kołach letnich.

zombie6
01-12-13, 09:36
Z włączoną klimą wyraźnie to czuć na pewno.