Zobacz pełną wersję : Płyn Chłodniczy
grypsownik
26-11-13, 11:53
Witam
Chce dokonać wymiany płynu chłodniczego w Honda Civic 2.2 ile tego płynu będe potrzebowac ????
marcin001984
10-12-13, 00:14
a jaki dokładnie płyn powinien cyrkulować w 1.8?
a jaki dokładnie płyn powinien cyrkulować w 1.8?
Powinien być oryginalny płyn chłodniczy Hondy dostępny w ASO, według mnie świetnie się sprawdza i długo wytrzymuje. Wchodzi go 5,4l, ostatnio kupowałem w ASO po 20zł za litr.
co? 20 pln za litr plynu chlodniczego?
moim zdaniem kazdy plyn chlodniczy do chlodnic aluminiowych bedzie ok. ja bym zalal np. prestone, ktory kosztuje polowe tego..
Też polecam Prestone. W poprzednim aucie sprawdzał się świetnie nawet przy mrozach po -25 stopni, a auto stało pod chmurką.
Chodziło mi o to, że standardowo Hondy mają taki właśnie płyn. Ja mam akurat taki zalany i gdyby nie serwis w ASO pewnie też bym wybrał Prestone. Miałem go poprzednio w FR-V i zdawał egzamin przy największych mrozach. Ale to zależy gdzie kto będzie wymieniał.
Ja od razu po kupnie swojego FK3 wymieniłem wszystkie płyny i oleje na Valvoline. Jeździłem wcześniej na produktach tej marki i uważam, że stosunek jakości do ceny jest na plus stąd taki wybór :D
Jak na razie nie narzekam, płyn chłodniczy jak ostatnio sprawdzałem ma temperaturę zamarzania ok. - 35 stopni :D
marcin001984
10-12-13, 20:04
Powinien być oryginalny płyn chłodniczy Hondy dostępny w ASO, według mnie świetnie się sprawdza i długo wytrzymuje. Wchodzi go 5,4l, ostatnio kupowałem w ASO po 20zł za litr.
A jakie parametry ma ten płyn? Jaki kolor? Pytam bo są różne, a po co mam przepłacać u tych złodzieji w ASO jak sam mogę sobie kupić
A jakie parametry ma ten płyn? Jaki kolor? Pytam bo są różne, a po co mam przepłacać u tych złodzieji w ASO jak sam mogę sobie kupić
To co jest napisane na butelce:
"PRO Honda
Coolant Ready To Use
All season anti-freeze Genuine Coolant type 2
Do wszystkich typów metali stosowanych w nowoczesnych układach chłodzenia. Temperatura -36oC. Kolor niebieski."
https://imagizer.imageshack.us/v2/239x314q90/854/bvd8.jpg
marcin001984
11-12-13, 19:33
dzięki wielkie!
Z tego co pamiętam, to plusem Prestone'a był fakt, że można go było mieszać z dowolnymi innymi płynami.
Z tego co pamiętam, to plusem Prestone'a był fakt, że można go było mieszać z dowolnymi innymi płynami.
Dobrze pamiętasz.
marcin001984
25-05-14, 16:16
a gdzieś można go kupić poza ASO?
Tutaj,mają cenę promocyjną :p ;) :D :) :cool:
http://allegro.pl/oryginalny-plyn-do-chlodnic-honda-5l-i4264431173.html
mareckiabc
25-05-14, 20:09
Występuje tylko jako gotowy do użytku czy jako koncentrat też można kupić?
Nie widziałem nigdy koncentratu, więc wydaje mi się na 90% że nie.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Z tego co pamiętam, to plusem Prestone'a był fakt, że można go było mieszać z dowolnymi innymi płynami.
to jak to w koncu jest? Mozna prestone dolac do hondy? Przeciez ma byc bezkrzemiankowy (czy jakos tak) a nie widze na prestone takiej informacji
Jak potrzebujesz tylko dolewkę i masz wątpliwości, to sugeruję zakup oryginalnego płynu Hondy. Można go nabyć w każdym serwisie dealerskim, jest konfekcjonowany w litrowych opakowaniach. Nie wyjdzie to strasznie drogo, a ilość wystarczająca na dolewkę.
fireman1014
26-05-14, 13:44
Panowi, nie róbmy z naszych Hond statków kosmicznych. Każdy płyn przeznaczony do aluminiowych chłodnic (czyli bezkrzemianowy) można dolać lub napełnić nim od nowa układ chłodzenia.
Oczywiście, i zgoda że w teorii płyny są mieszalne. Tym niemniej jak jest możliwość to zawsze warto dolać identyczny z aktualnie używanym.
Z płynami i ich mieszalnością jest tak :
Płyny są mieszalne bo muszą :) wynika to z przepisów i z tego ze robione są na tej samej bazie głównej. (poza przypadkami kiedy są na bazie glikolu propylowego)
Problemem są różne inhibitory korozji stosowane przez różnych producentów - bo tu nie ma przepisu regulującego.
I może się zdażyć że pomieszanie dwóch różnych płynów spowoduje osłabienie działania tych dodatków i szybszą korozję.
To jest informacja od Inżyniera co 5 lat zajmował się projektowaniem chłodnic.
Jego rada była taka - wywal stary płyn, zalej destylowanej przepłucz , wylej popłuczyny i wlej nowego płynu :) , lej markowy i tylko nie mieszaj marek.
Już ktoś zwrócił uwagę , że Honda to nie statek kosmiczny . Na prestone lata u mnie II , III , VII i VIII gen i układy są w idealnym stanie , nic z nimi się nie dzieje . Mało z tego , brak osadów i płyn jest klarowny .
elminsterr
28-10-14, 07:39
Czy ktoś sam wymieniał płyn chłodniczy w VIII genie? Czy jest to prosta operacja? O czym należy pamiętać robiąc to samemu?
Czy ktoś sam wymieniał płyn chłodniczy w VIII genie? Czy jest to prosta operacja? O czym należy pamiętać robiąc to samemu?
Kupić uszczelkę pod nakrętkę na bloku silnika :)
Wymiana w Hondzie przebiega w 2 etapach.
1. Spuszczasz kranem z chłodnicy (kran dostępny od spodu samochodu)
2. odkręcasz nakrętkę na bloku (znajduje się pod EGR-em), dokładną lokalizację masz w serwisówce.
W serwisówce wszystko ładnie opisane.
... Jego rada była taka - wywal stary płyn, zalej destylowanej przepłucz , wylej popłuczyny i wlej nowego płynu :) , lej markowy i tylko nie mieszaj marek.
W Hondzie nie wymieniałem ale wymianę robiłem tylko raz w życiu i to było w Matizie. Metoda dokładnie jak wyżej ale pojawiły się problemy. Po zalaniu wodą nie było siły żeby ją potem całą spuścić do zera.
Płyn po wlaniu się rozcieńczył i nie trzymał parametrów; sprawdzałem aerometrem.
Musiałem kilka razy spuszczać i zalewać, żeby wreszcie było OK. Kosztowało mnie to kupę czasu i masę zmarnowanego płynu.
Nie wiem, może źle to robiłem. Może lepiej zaryzykować i płukankę zrobić częścią płynu którym będzie zalany układ?
Pewnie zwiększy to trochę koszty, ale nie będzie ryzyka że zamiast płynu będzie wodzianka.
Najlepiej to kupić sobie koncentrat i nie ma problemu z płukaniem wodą. Tylko trzeba pamiętać, że nie wolno do układu lać innej wody, niż destylowana, a najlepiej jest płukać odpowiednią płukanką.
Co do mieszalności płynów, to ja pierwszy raz słyszę, że inhibitory korozji ze sobą nie współgrają. Coś stary ten inżynier musiał być. Płyn nigdy nie schodzi do 0, zostaje go około 1/4 objętości lub nawet więcej. Gdyby tak więc było, to by się problemy non stop pojawiały, a tak nie jest. Najlepiej stosować środek chłodniczy, zgodny z zaleceniami producenta, wtedy się uniknie problemów. I polecam koncentraty, a nie gotowce. Bardziej ekologicznie i w trasie sobie można destylowanej dolać, wtedy się uniknie kłopotów, z "mieszaniem", jeżeli to kogoś przeraża.
grypsownik
29-10-14, 20:28
A w 2.2 tez jest nakrętka od bloku silnika żeby spuścił płyn. Ma ktoś zdjęcia ja ją tego nie mogłem z znaleźć w 2.2
może ktoś pomoże
dzoler1111
03-01-16, 09:49
Chłopaki w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku mam stan poniżej minimum, natomiast w chłodnicy jest ok. Nie wiem jakim płynem mam zalany układ, Cztery miesiące temu mechanik dolał mi trochę do zbiorniczka płynu niebieskiego i wydaje mi się, że troszeczkę go ubyło i chciałbym go dolać tylko czym? Kupić 1litr oryginalnego w aso czy jakiegoś prestone. Jakbym kupił w ten oryginalny w aso to śmiało mogę go mieszać z innymi płynami. A i trochę mnie nie pokoi, że go lekko ubywa. Mam założony gaz, może coś mechaniory od gazu, żle podłączyli. Czy coś innego się może dziać?
Prestone też możesz mieszać ze wszystkimi płynami.
Cztery miesiące temu mechanik dolał mi trochę do zbiorniczka płynu niebieskiego
jeśli wie czym zalał to tam bym szukał rozwiązania:)
pzdr
Chłopaki w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku mam stan poniżej minimum, natomiast w chłodnicy jest ok. Nie wiem jakim płynem mam zalany układ, Cztery miesiące temu mechanik dolał mi trochę do zbiorniczka płynu niebieskiego i wydaje mi się, że troszeczkę go ubyło i chciałbym go dolać tylko czym? Kupić 1litr oryginalnego w aso czy jakiegoś prestone. Jakbym kupił w ten oryginalny w aso to śmiało mogę go mieszać z innymi płynami. A i trochę mnie nie pokoi, że go lekko ubywa. Mam założony gaz, może coś mechaniory od gazu, żle podłączyli. Czy coś innego się może dziać?U mnie też jest lpg i kiedys też mi trochę ubyło,przyczyną były słabo przykręcone opaski na wężach,dokładanych przez gazownika.Kup koncentrat w takim samym kolorze jak ten co masz w swoim aucie i będzie dobrze(honda ma niebiesko-zielony).
kolory płynów ponoć nie mają znaczenia ??
grypsownik
06-01-16, 23:16
Panowie gdzie jest ten drugi korek spustowy który widać na zdjęciuhttp://zapodaj.net/images/4723298d51d76.png
mareckiabc
31-01-16, 10:46
Kupić uszczelkę pod nakrętkę na bloku silnika :)
Wymiana w Hondzie przebiega w 2 etapach.
1. Spuszczasz kranem z chłodnicy (kran dostępny od spodu samochodu)
2. odkręcasz nakrętkę na bloku (znajduje się pod EGR-em), dokładną lokalizację masz w serwisówce.
W serwisówce wszystko ładnie opisane.
Czy jest ktoś w stanie podać nr katalogowy uszczelki pod nakrętkę na bloku silnika?
Czy jest ktoś w stanie podać nr katalogowy uszczelki pod nakrętkę na bloku silnika?
Według tego http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=10652,10653,10654,10655&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=2009&carea=KE&ctrsmtyp=6MT&xgrade=1.8%20TYPE%20S&nplblk=E__1400 to wychodzi nr.31 czyli
WASHER,SEALING,28MM 90401-PR4-000.
grypsownik
31-01-16, 16:18
A mi ktos powie gdzie jest ten korek spustowy płynu chłodniczego z bloku silnika
o ile mnie wzrok nie myli to parę postów wyżej masz schemat gdzie jest....
grypsownik
31-01-16, 20:42
o ile mnie wzrok nie myli to parę postów wyżej masz schemat gdzie jest....
Ale po schemacie nie mogę dojść gdzie on jest
mareckiabc
31-01-16, 23:41
Według tego http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=10652,10653,10654,10655&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=2009&carea=KE&ctrsmtyp=6MT&xgrade=1.8%20TYPE%20S&nplblk=E__1400 to wychodzi nr.31 czyli
WASHER,SEALING,28MM 90401-PR4-000.
Dziękuję.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.