Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie do Rally Crosu



vr6k3
26-11-13, 01:22
Witam,
Przede wszystkim chciałbym się przywitać ponieważ jestem tutaj nowym użytkownikiem forum wiec - witam :) Poza tym dopiero zaczynam zabawę z Hondą Civic wiec puki co nie znam się za bardzo. Posiadam Honde Civic Hatchback EG 1993 rok, 3 drzwi, D13B7

Zamierzam zmodyfikować samochód pod kątem rally corsu, więc głównie chodzi mi o mody zawieszenia. Chciałbym samochód maksymalnie podnieść i zmiękczyć ale nie mam pojęcia co z czego pasuje bo tak jak wspominałem jetem nowy. W przypadku Niemców gdzie mam to obcykane to można spokojnie przekładać zawieszenia pomiędzy kilkoma modelami.

Z tego co udało mi się znaleźć informacje to tak:
Grubość drutu: D
Średnica uzwojenia: A
Wysokość całkowita: H

http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-99225.html]http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-99225.html
Honda Civic EJ9 (wiem że to inny model :)):
Przód: D=11,75mm; A=97,00mm H=372,00mm
Tył: D=10,00mm; A=100,00mm H=364,00mm

http://civic5g.pl/printview.php?t=6267&start=0&sid=20464da6fc716e730a50ed03c150ee33]http://civic5g.pl/printview.php?t=6267&start=0&sid=20464da6fc716e730a50ed03c150ee33
Honda Civic V Coupe:
Przód: D=11,50mm; A=97,00mm H=392,00mm
Tył: D=10,00mm; A=100,00mm H=360,00mm

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?301
(...) LIO napisał
Pasowac, to pasuja, tylko jak....
ja zalozylem springi od VTI 6gen (Scorpiona), do 5gen i owszem pasowaly, ale autko nadawalo sie do rajdów allroad
Musialem przód oddac do skrócenia, no i calosc jakos wyglada, ale chyba i tak jest ciut wyzej niz na zwyklej serii w 5 gen.
Nie wiem, co mialo na to wplyw. Moze VTI ze wzgledu na to ze jest ciezszy, jego sprezyny sa bardziej rozpierajace :? Srednice po obu strojnach amortyzatora sa odpowiednie, ale jest tak jak napisalem.
(...)
O jaki tutaj dokładnie model chodzi ? Jeżeli z 6GEN sprężyny pasują do 5GEN, i pasują np. z sedana 6GEN do hatchbacka 5GEN, to pomyślałem o sprężynach z 6GEN 2.0 diesel w dodatku Aerodeck. Diesle są ciężkimi silnikami no i kombi to sprężyny powinny być mocne, i wysokie...
Z jakich modeli (sedan ? kombi ? coupe ? accord ?) będą pasowały sprężyny to tego EG ?
Kolejna kwestia to amortyzatory... analogicznie to co wyżej

Pozdrawiam
Wojtek

karas
26-11-13, 16:54
mozesz próbowac przeszczpiac zawieszenie z jakiegos vti albo prosciej kupic gwint z regulacja wysokosci i twardosci skrecic sobie go na najwyzsze ustawinie ( zazwyczaj gwinty maja ustawienia od +20 do -60) i na max miekko. bedziesz mial wtedy to czego oczekujesz czyli bujajacego sie tarpana

maciu$
26-11-13, 17:09
Bilstein B6 + seryjna sprężyna z VTi + dobra płyta pod silnik, najbardziej budżetowo. Auta jeżdżące w RC nie są wcale poduszkowo miękkie, wszelakie tajwańskie gwinty odpadają, o rajdach czy RC na zawieszeniach poniżej serii typowo sportowych można zapomnieć.

vr6k3
27-11-13, 00:52
Bilstein B6 + seryjna sprężyna z VTi + dobra płyta pod silnik, najbardziej budżetowo. Auta jeżdżące w RC nie są wcale poduszkowo miękkie, wszelakie tajwańskie gwinty odpadają, o rajdach czy RC na zawieszeniach poniżej serii typowo sportowych można zapomnieć.

Wiem że nie są poduszkowo miękkie :), sorry że mnie źle zrozumieliście, tylko się trochę boje że twarde amory + podniesienie auta + wyboje = spękana buda albo wyrwane kielichy :) (ale też się mogę mylić, bo tak jak pisałem nie mam pojęcia o Hondach)

VTi to co to jest dokładnie ? 6GEN 1.6 16V 160KM ?
z sedana 6GEN np. 2.0 diesel nie będą jeszcze wyższe i mocniejsze sprężyny ?

PS. coś w tym stylu ? http://allegro.pl/honda-civic-vi-5d-amortyzatory-sprezyny-vti-i3742187793.html