Zobacz pełną wersję : Skrzypienie tylnego zawieszenia
Witam wszystkich,
Czy nie wiecie co może być przyczyną skrzypienia "budy" podczas bujania autem (FK2) prawo lewo? Wkurza mnie to, ponieważ nawet wsiadając/wysiadając z auta słychać skrzypienie, takie jakby gumowe. Nie wiem co to może być, dźwięk niesie się z tylnego zawieszenia.
Pamietam, ze miałem to samo w EJ9 z 1996r. i nic nie dało się z tym zrobić:(
Jakieś pomysły?
Paluch_tcw
25-11-13, 21:40
Spróbuj wd-40 albo silikonem w srayu psiknąć na górne poduszeczki tylnych amortyzatorów (od strony nadkola oraz od strony bagażnika - pod zaślepkami) jak pomoże chociaż na chwilę to będziesz znał przyczynę.
U mnie zawias piszczy z tyłu przy zaciągniętym ręcznym...
U mnie zawias piszczy z tyłu przy zaciągniętym ręcznym...
Wątpię aby to był zawias. Ja stawiam po prostu na ocieranie okładzin o bęben, im mocniej zaciągniesz ręczny tym mniejszy "pisk" powinien występować, spróbuj :D
pkobierecki
12-01-14, 12:27
Tylko bębnów nie ma w UFO. Poza tym się zgadza- od nowości miałem tak, że na ręcznym słychać było lekkie skrzypienie przy bujaniu autem na postoju. To po prostu klocki trące z tarczami. Mi tam w sumie nie przeszkadza- ręcznego nigdy nie zaciągałem :)
Tylko bębnów nie ma w UFO.
A jak jest "realizowany" hamulec ręczny w UFO? Jakoś zawsze spotykałem się z tarczo - bębnami z tyłu, chyba, że dlatego, że to zawsze były SUV-y :D
A jak jest "realizowany" hamulec ręczny w UFO? Jakoś zawsze spotykałem się z tarczo - bębnami z tyłu, chyba, że dlatego, że to zawsze były SUV-y :D
kotwicą :D
nie no, jaja se robię :p jak niema tarczo bębna a jest tylko tarcza więc odpowiedz nasuwa się sama :)
A jak jest "realizowany" hamulec ręczny w UFO? Jakoś zawsze spotykałem się z tarczo - bębnami z tyłu, chyba, że dlatego, że to zawsze były SUV-y :D
Mechanizm popycha tloczek. Zacisk wyglada tak
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/71/06/91/3871069161
Troszkę się wbije w temat. W takim razie ten sam mechanizm odpowiada za ręczny i za hamulec nożny? Czy w takim razie w trakcie jazdy zaciągając ręczny i tracąc trakcję ABS zareaguje czy dostanie sygnał że to ręczny i nic nie zrobi?
Paluch_tcw
13-01-14, 00:06
Nie, to nie ten sam mechanizm. Nogą jak hamujesz to płyn wyciska tłoczek a zaciskając ręczny ciągniesz linkę która go wypycha/wykręca (to odstające ucho z sprężyną). Między innymi dlatego w tylnych zaciskach przy wymianie klocków tłoczek się wpycha i wkręca jednocześnie a nie tylko wpycha jak ma to miejsce w przednich.
Nie, to nie ten sam mechanizm. Nogą jak hamujesz to płyn wyciska tłoczek a zaciskając ręczny ciągniesz linkę która go wypycha/wykręca (to odstające ucho z sprężyną). Między innymi dlatego w tylnych zaciskach przy wymianie klocków tłoczek się wpycha i wkręca jednocześnie a nie tylko wpycha jak ma to miejsce w przednich.
w innym samochodzie mialem podobne rozwiazanie recznego i do wymiany klockow trzeba bylo jeszcze luzowac odpowiednia srobe na zacisku, w ufo nic wiecej nie trzeba luzowac? tylko kwestia krecenia tloczka przy odciaganiu go?
filipfm, Paluch_tcw dzięki za info. Jednak prawdą jest, że człowiek uczy się przez całe życie. Zawsze miałem styczność z bębnami z tyłu albo z tarczo - bębnami stąd moje pytanie i poniekąd zdziwienie :D
Tym samym jestem przekonany, że o piskach o których kolega wyżej pisał na pewno pochodzą z ręcznego, a nie z samego stricte zawiasu :)
Oczywiscie sama Honda tez stosuje tarczobebny. ZTCP w Legendzie są z tyłu i w niektórych wersjach Accorda (zdaje sie w 7 gen bylo tak, ze sedan mial zwykle tarcze a tourer tarczobebny). Moze to zalezy od wagi auta? Bo fakt faktem, ze reczny przy tarczach przesadnie skuteczny nie jest.
pkobierecki
13-01-14, 11:16
Sprawdzałem kidyś- ESP nie potrafi odpuścić ręcznego. Ale i tak daje sobie radę bo odcina paliwo i operuje przednimi kołami, więc do rzucania tyłem na rękawie i tak trzeba ESP wyłączyć, bo za długo to sobie nie polecisz :)
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
no nie ma jak odpuscic recznego, bo jest sterowany mechanicznie :)
filipfm, Paluch_tcw dzięki za info. Jednak prawdą jest, że człowiek uczy się przez całe życie. Zawsze miałem styczność z bębnami z tyłu albo z tarczo - bębnami stąd moje pytanie i poniekąd zdziwienie
Fiat 125P i FSO Polonez(pod koniec produkcji miał już hamulce Lucas'a z bębnami) miały tak jak UFO już 40 lat temu,więc nie pisz że się nie spotkałeś z takim hamulcem :p ;) :D :)
Mój Civic jak postoi parę dni w garażu to zawieszenie potrafi niemiło skrzypieć, co słychać nawet podczas wsiadania/wysiadania. Nic z tym nie robię, bo wystarczy przejechać parę kilometrów, aby mu ta dolegliwość minęła.
Mój Civic jak postoi parę dni w garażu to zawieszenie potrafi niemiło skrzypieć, co słychać nawet podczas wsiadania/wysiadania. Nic z tym nie robię, bo wystarczy przejechać parę kilometrów, aby mu ta dolegliwość minęła.
Właśnie mam tak samo i nie wiem od czego to jest.
Jeszcze może ktoś wie od czego to może być, skrzypienie lewej strony tyłu przy wjazdach zjazdach z nierówności jakby buda się łamała też jakiś element gumowy. Może to być tuleja belki tylnej bo na geometrii mi wyszło że jest trochę zużyta z racji tego że tył nie stał tak jak powinien ale powiedzieli że jest w granicach błędu.
Jak to będzie przyczyną wstawię poliuretany czerwone.
Ktoś miał coś podobnego ? Myślałem wcześniej że uszczelki tylnych drzwi czy coś w tym stylu przesmarowałem, popsikałem specjalnym środkiem do uszczelek i dalej to samo. Może gumy od amortyzatora hmmmm strzelam teraz...
U mnie tez skrzypi z tylu jak dłużej postoje. W sumie nie skrzypi a jakby wlasnie jakies tarcie gumy i tutaj szukac bede winowajcy. Gumy amortyzatora, to moj trop.
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.