Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie



Szczooby
25-11-13, 02:36
Po kupnie Civic'a EG5 okazało się, że sprężyny nie są w takim stanie w jakim powinny być i stąd konieczność kupna nowego zawiasu. Przejrzałem 20 stron, ale nie znalazłem niczego co by mi odpowiadało. Gwintu raczej nie chcę, bo i tak nie zamierzam sobie tego regulować. Super sprężyny z seryjnym amortyzatorem też mnie nie urządzają. Chcę wymienić obie te rzeczy. Patrzyłem na B12 Pro Kit czyli kooperację Eibach'a i Bilstein'a, ale wydaje mi się, że 35mm to dla mnie nieco zbyt mało. Chciałbym coś w granicach 40-60mm. Auto używane tylko na ulicy, ale czasem nieco szybciej niż się powinno, więc wolałbym być pewny co do jakości. Na komforcie mi niespecjalnie zależy, więc może być twardo ;)
Będę wdzięczny za każdą poradę

seremaq
25-11-13, 10:05
Jak chcesz obniżenie więcej niż 30 mm to tylko gwint. Będzie możliwość regulacji sezonowej zawieszenie, o ile używasz auta w zimę. Rozsądnym zestawem zawieszenia jest gwint AP. Dobry stosunek jakości do ceny. Wydasz tyle samo na to zawieszenie co na jakieś sprężyny i amortyzatory o skróconym skoku. Stosowanie seryjnych amortyzatorów i sprężyn o większym obniżeniu niż 30mm jest nieporozumieniem.

http://www.racingfactory.pl/dane/full/47439bb9ffa24a24ba50979228ddec33.jpg

lukwycz
25-11-13, 11:26
Inna opcja: koni sport (żółte). Jakbym jeszcze raz miał kupować to innych bym nie chciał :) Możesz jeździć na dowolnych sprężynach i obniżyć tyle, ile chcesz.

reaktor
25-11-13, 15:23
Stosowanie seryjnych amortyzatorów i sprężyn o większym obniżeniu niż 30mm jest nieporozumieniem.
]

bzdury powtarzane na tym forum w kółko
ja jeździłem 7 lat na obniżeniu -60 i seryjnym amortyzatorze po najgorszych chyba drogach w polsce we Wrocławiu
przelatałem prawie 100 000 km auto prowadziło sie bardzo dobrze

seremaq
26-11-13, 07:51
bzdury powtarzane na tym forum w kółko
ja jeździłem 7 lat na obniżeniu -60 i seryjnym amortyzatorze po najgorszych chyba drogach w polsce we Wrocławiu
przelatałem prawie 100 000 km auto prowadziło sie bardzo dobrze

http://pl.memgenerator.pl/mem-image/urzekla-mnie-twoja-historia-pl-ffffff-18

lukashh
26-11-13, 11:40
Jak chcesz obniżenie więcej niż 30 mm to tylko gwint
KONI 1130 i do tego sprężyna wedle uznania.. jak ma być w miarę komfort to KONI, Eibach... jak na pojeżdżawki to HR i jest lux beton.

seremaq
26-11-13, 13:38
KONI 1130 i do tego sprężyna wedle uznania.. jak ma być w miarę komfort to KONI, Eibach... jak na pojeżdżawki to HR i jest lux beton.

Oczywiście, że może być Koni. Tyle, że koszt w przypadku Koni i sprężyn np. Eibach będzie porównywalny z gwintem AP. Posiadając jednak gwint możesz regulować sezonowo wysokość samochodu jeżeli używasz go przez cały rok. Wiem, że w Koni też możesz regulować wysokość, ale będzie wymagało to więcej pracy niż w przypadku gwintu.
Gwint AP jest rozsądnym połączeniem jakości i ceny. Nie jest też strasznie twardy jak np. KW V1, który miałem w swoim byłym EK4.
AP nadaje się na ulicę i okazjonalnie na track day.
Z drugiej strony jak ktoś chce tylko obniżyć auto i jeździć wyłącznie po ulicy to może iść w low budżet i kupić sobie MTS'a.

lukashh
26-11-13, 16:45
Z drugiej strony jak ktoś chce tylko obniżyć auto i jeździć wyłącznie po ulicy to może iść w low budżet i kupić sobie MTS'a.
Zgadza się. Wszystko kwestia $$$

Szczooby
26-11-13, 18:15
Jakość przede wszystkim. MTS z tego co czytałem nie sprosta moim wymaganiom.

And84
26-11-13, 20:37
Też jestem za Koni sport miałem takie w EG ze sprężynami pro kit kupiłem używane przesmigałem 4 lata nic im sie nie działo , obniżony był ok. -50
Jeśli ktoś nie potrzebuje kręcić gwintem to koni sport + sprężyny wedle uznania ;) to według mnie dobry wybór no i mamy reg. twardości

hellfire
29-11-13, 01:19
W tzw. ludzkich pieniądzach zdecydowanie najlepsza opcja to strojone Bilstein B6.

Sprężyna może zostać albo seryjna, albo coś trochę twardszego - np. Eibach.

Talerzyk na którym na dole opiera się sprężyna leży na pierścieniu segera w rowku.
Można zrobić cały zestaw rowków niżej i wtedy przekładając pierścień, dowolnie ustalić punkt zerowy zawieszenia (czyli jego wysokość).
Jak Ci się odwidzi wysokość, to zawsze można ją zmienić - wystarczy wymontować kolumnę i przełożyć pierścień do innego rowka.

Do tego w B6 można ustawić dowolną charakterystykę tłumienia i zrobić naprawdę fajne, sportowe zawieszenie.

Co do obniżenia -70mm to rozumiem że to już tylko kwestie estetyczne?
Bo obniżanie dalej niż około 30mm już jedynie pogarsza właściwości jezdne.
No chyba że podniesiesz też punkty mocowania wahaczy, najlepiej z podniesieniem górnych mocowań amortyzatorów.