Zobacz pełną wersję : śruby od dużych cukierków
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie śrub mocujących duże cukierki do budy mam już wszystkie tuleje do zawieszenia tył i wiem że w h śruby ciężko się odkręcają odkręcałem ostatnio śrube mocującą wahacz dolny do piasty z tyłu i oczywiście śruba się urwała ale na szczęście jest tam dobry dostęp a śruby od cukierków jak mi się urwa to już dużo naprawiania i pytanie brzmi jak często się zdarza że śruby od cukierków się urwą??
pneumatem potraktuj to nie urwiesz :) ja odkręcałem u siebie oryginalne cukierki jakieś dwa lata temu i żadna śruba nie poszła, autko z 98 r, także tragedii nie ma :)
właśnie pneumatem chyba jeszcze szybciej jak zwykłym kluczem tak mi się wydaje
Śruby się nie urwą (twardy materiał i gruby), co najwyżej puszczą spawy od nakrętki w podłużnicy co spowoduje jej swobodne przekręcanie i cięcie blach. Na kilkadziesiąt wymienionych cukierków, zapamiętałem tylko 2 przypadki hu*owizny całkowitej:
1. Kiedy to z powodu zgnicia podwozia, cukierek wyszedł razem z kawałkami podłużnic.
2. Kiedy właśnie raz nakrętka mi się obróciła - było za dużo korozji na gwincie który wystawał ponad nakrętkę, i co za tym idzie - zablokowało śrubę i po kolejnym szarpnięciu za śrubę - nakrętka się obróciła.
Jeśli będzie ciężko iść to odkręcaj/przykręcaj, odkręć kolejny zwój i znów wkręć aż do przeczyszczenia gwintu z nalotu. Spróbuj pneumatem - jeśli po jednym strzale nie puści to spróbuj zluzować śrubę ręcznie (pierwszy stopień) i dopiero po tym użyj pneumata - pójdzie w 3 sekundy...
Pneumatem nie zerwiesz te śruby, nakrętki też nie...
chce wiedzieć czy komuś się urwały bo w necie nic nie znalazłem
Jak nie spier*olisz to się nie nauczysz (dowiesz)... ;)
HEG8 a w których generacjach to się zdarzyło
doświadczenie z urwanymi śrubami mam odkręciłem wahacze od zbieżności tył bez cięcia blach itp. i jeśli się urwą to też to ogarne tylko chce wiedzieć czego mam się spodziewać czy zamawiac drugie śruby:P
Camellia Racing
24-11-13, 21:54
Posiedź jeszcze rok i się zastanawiaj.
Rób pneumatem, ja ręcznie zerwałem nakrętkę w budzie.
śrub ja mam 300 kilo ogólnie (tylko do tylnej kompletnej zawiechy), możesz rwać śmiało... :D
nie bój żaby, pójdzie dobrze...
właśnie pneumatem chyba jeszcze szybciej jak zwykłym kluczem tak mi się wydaje
never ever, udar jest "bezpieczniejszy" niż laga + rura
żeby był problem ze śrubami od cukierków to jeszcze nie miałem tak zgnitego auta
od cukierków to luz najgorsze ca łączące wahacz wzdłużny z poprzecznym
ta sruba jest za cienka u mnie sie urwała
ale jak się urwie to tez jakiejś tragedii nie ma
jak macie rady na odrecenie wahacza tylnego
czy jak odręce ten wachacz od zbieznosci to potem trzeba wszystko ustaiwac od nowa?
czy moze zostawic ten wachacz w budzie i okdreciic go od wachacza wzdłużnego
moje praktycznie jest bez rdzy a śruby od wahacza dolnego urwą się wszystkie na pewno jestem trochę spokojniejszy w takim razie bd kręcił pneumatem dzięki wszystkim za info
reaktor o który wahacz dokładnie Ci chodzi?
moje praktycznie jest bez rdzy a śruby od wahacza dolnego urwą się wszystkie na pewno jestem trochę spokojniejszy w takim razie bd kręcił pneumatem dzięki wszystkim za info
reaktor o który wahacz dokładnie Ci chodzi?
o ten poprzeczny najbliżej kierowcy przykręcany do budy gdzie nakrętka jest schowana
naprawde nei chce tego urwać i zastanawiam sie czy by tego nie zostawić i odrecic ten wachacz poprzeczny od dużego wachacza wzdłużnego ( bo tam juz srube urwałem przy łaczeniu z wachaczem od amrotyzatora wiec nie chcde wiecej komplikacji )
czy jak odręce ten wachacz od zbieznosci to potem trzeba wszystko ustaiwac od nowa?
czy moze zostawic ten wachacz w budzie i okdreciic go od wachacza wzdłużnego
nie odkrecisz wahacza od zbieżności od wahacza wzdłużnego na budzie, można to zrobić dopiero na ściągniętym wahaczu wzdłużnym
Wiec jakim cudem mi sie to udaje?
nie odkrecisz wahacza od zbieżności od wahacza wzdłużnego na budzie, można to zrobić dopiero na ściągniętym wahaczu wzdłużnym
cos tam widziałem ze jest małomiejsce ale nie sprawdzałem czy tojest do zrobienia
Wiec jakim cudem mi sie to udaje?
to jak to robisz? jakim kluczem ?
Z tego co pamietam to oczkowa 14-stka:)
ja żeby odkręcić tą śrube odkręcałęm mocowanie wahacza dolnego do piasty bo śruba jest za długa żeby ją wyciągnąć sposobem na odkręcenie wahaczy od zbieżności jest wycięcie wahacza wycięcie tuleji po kawałku tuleja guma tuleja jest trochę roboty ale wtedy jest 100% że się odkręci bo na pewno zapieczona jest w tej właśnie tuleji
I tak trzeba odkręcić wahaczyk od zbieżności przy budzie... jak potem zbieżność ustawicie ?
pojedziemy na zbieżność taka kolej rzeczy przy rozkręcaniu takich elementów jak wahacz zbierzności
motomaniak1988
25-11-13, 08:45
Robiąc takie roboty bez pneumata ukręcil bym 70% śrub ;) bez odpowiednich narzędzi nawet nie ma co się brać za robotę ;p
dlaczego uważasz ze pneomatem lepiej ?
ja np. miałem przypadek ze w bloku silnika ukreciuł sie gwint od śruby skrzyni biegów, śruba jest stalowa blok alu
wykręcaj powoli recznie ie byłem w stanie ja wyciągnać jak bys to samo zrobił penumatem od razu bys wszystko zmielił i po zabawie
aqlbo kiedyś zwiozłem do warsztatu auto w którym recznie 20 min wczesniej odkręcałem idokrecałem koło na jednej szpilce był zrypany gwint
koles chciał to odkrecił pneomatem i oczywiście resztki gwintu sie zrypały i zostało ciecie
Piszesz o sytuacjach gdzie był uszkodzony gwint, a to co innego jak odkręcanie starych zapieczonych ale sprawnych śrub, gdzie wykręcanie lekkim udarem jest bezpieczniejsze niż lagą, szczególnie jeśli jest ryzyko oderwania wspawanej nakrętki od środka profilu, a w civicu jest sporo takich miejsc. Jasne że jak ktoś bezmyślnie strzela pełną mocą to może wszystko pourywać :)
motomaniak1988
25-11-13, 14:33
Odkręcajac śruby w aluminium trzeba szczególnie uważać bo gwint może się ,, zakleszczyc,, i prędzej śrubę ukręcisz niż w metalu a udar naprawdę robi robotę poluzowuje wiele śrub
no chyba ze nie robi się tego z głowa to inna kwestia ;p
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 22:42
dlaczego uważasz ze pneomatem lepiej ?
ja np. miałem przypadek ze w bloku silnika ukreciuł sie gwint od śruby skrzyni biegów, śruba jest stalowa blok alu
wykręcaj powoli recznie ie byłem w stanie ja wyciągnać jak bys to samo zrobił penumatem od razu bys wszystko zmielił i po zabawie
aqlbo kiedyś zwiozłem do warsztatu auto w którym recznie 20 min wczesniej odkręcałem idokrecałem koło na jednej szpilce był zrypany gwint
koles chciał to odkrecił pneomatem i oczywiście resztki gwintu sie zrypały i zostało ciecie
Reaktor czytasz to co piszesz?
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:39
To niestety widać...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.