Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : CAI w D14A4 od czego zacząć?



Extreme gamer
23-11-13, 20:49
Witam,

Chciałbym zacząć wątek dot. modyfikacji doprowadzenia zimnego powietrza do silnika od zderzaka (Cold Air Intake) W Civicu 96-00 HB.

Na pewno sporo osób zdążyło już takowy w Hondzie Civic wykonać samemu, tak więc warto podzielić się informacjami (FAQ) - jak estetycznie wykonać u siebie w aucie - krok po kroku, np. w Civiku przedliftowym + czy warto inwestować w zestawy ze sklepów internetowych - Czy po montażu, nie ma problemów z zalaniem filtra powietrza w układzie CAI podczas deszczowej pogody?

Wklejajcie swoje opisy/schematy, najlepsze rozwiązania dot powyższego tematu..

Pozdrawiam

kubasfn
26-11-13, 19:57
Ja mam civa d16z6 z Cai AEMA przerobionego w SSG (zrobił to poprzedni właściciel) Ogólnie teraz mam short rama na zimę z racji pogody, ale cały czas na stożku mialem Hydroshield nie wiem na ile to chroni w rzeczywistości ale większych kałuż trzeba się wystrzegać.
Na wiosnę chcę kupić AEM Dryflow może to będzie lepsze rozwiązanie.
Na Twoim miejscu bym się mocno zastanowił czy jest sens montować CAI.

_Mucha_
26-11-13, 20:16
Na Twoim miejscu bym się mocno zastanowił czy jest sens montować CAI.
też mi to odradzano bo podobno nic to nie daje, ale będę obserwował wątek bo może coś nowego tutaj wyjdzie i okaże się że nie wszyscy mają rację :)

kubasfn
26-11-13, 21:33
Alfą i Omegą nie jestem, Ale moim zdaniem Cai wogóle ma sens jak się to dostroi itp. Takie normalne założenie Cai zapewne może pogorszyć sprawę a i komfort jazdy gorszy bo trzeba mocno uważać na kałużę.

Extreme gamer
27-11-13, 00:53
Alfą i Omegą nie jestem, Ale moim zdaniem Cai wogóle ma sens jak się to dostroi itp. Takie normalne założenie Cai zapewne może pogorszyć sprawę a i komfort jazdy gorszy bo trzeba mocno uważać na kałużę.

Z technicznej strony im zimniejsze powietrze do silnika, tym lepsze osiągi, uważam, że montaż CAI ma sens, tylko jest to trochę niepraktyczne, póki co kupiłem chromowaną osłonę na filtr stożkowy w dolocie z kwasówki, osłania od gorącego kolektora wydechowego, którego póki co nie chcę owijać termobandażami.

Podczas jesieni i zimą CAI jest rzeczywiście bardzo niepraktyczne i trzeba uważać, żeby nie zalać wodą z kałuży, możesz rozwinąć odnośnie tych hydroshield, jak to wygląda, jak się montuje, jakiś link..

Myślałem też o czymś takim:
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-honda-civic-crx-1996-98-cai-i3666752818.html

Może ma ktoś doświadczenie z montażem takiego gotowego zestawu CAI (j.w.), jak to wpłynęło na elastyczność silnika, może ktoś po takim modzie sprawdzał na hamowni, byłbym wdzięczny za fachowe opinie..

Wlodek
27-11-13, 01:21
CAI oraz dolot nic niedaje w stosunku do seryjnego dolotu, a nawet pogarsza osiągi (osobiście i tak jeżdżę na dolocie). Jedyne wrażenie jakie powstaje to wrażenie dźwiękowe :D
Tak na dowód (w zasadzie nietrzeba rozumieć tu angielskiego wystarczy obejrzeć):

http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI

kubasfn
27-11-13, 01:21
Taka osłonka zakładana na stożek
http://img62.imageshack.us/img62/3915/hydross146pv5.jpg

tutaj link do yt "testu" http://www.youtube.com/watch?v=whj3tV_hAQc
u mnie taki test nie wyszedł na pewno tak jak tu woda przechodzi. Ma już trochę mój hydroshield pojeździł ale wygląda prawie jak nówka. Na wiosnę zamówię coś takiego ale od AEMA bo robi do swoich filtrów i zobaczymy czy lepiej chroni.

FaziRBK
27-11-13, 01:22
Tak jak miałem taki zestaw w swoim d14 niegdyś przez 3 lata. Mogę powiedzieć tylko jedno, były to zmarnowane pieniądze, oprócz dźwięku nie poprawiło się totalnie nic a jedynie była większa szansa uszkodzenia silnik podczas wjazdu w kałużę, choć mnie się to nigdy nie przytrafiło. Z perspektywy lat i swapów, które miałem okazję zrobić czy też serwisować, zdecydowanie nie Polecam dokładania jakichkolwiek pieniędzy do d14 oprócz serwisu. Nawet po złożeniu kolektora ssącego z6 + CAI/ później Parówa + kompletny wydech 4-2-1 chinol reszta układ 2' na tłumikach i końcowym oem look'u oprócz dźwięku nie poprawiło się prawie nic może miało to łącznie 100koni. Wszystkie te pieniążki można było odłożyć i mieć swap d16vtec, który w serii jedzie dużo lepiej i za pewne mniej pali niż to co dołożysz do d14, efektu i tak widać nie będzie(można to sobie ewentualnie wmawiać). No ale wtedy tego nie wiedziałem, teraz mam taką wiedzę i przekazuję ją dalej.

Extreme gamer
27-11-13, 22:02
Ok, dzięki za opinie. Po zmianie dolotu widoczna poprawa dołu, i samej góry, po 4 2 1 pro racing (ebay) + kompletny wydech przelot 2,25" (kwasówka) + sportowy kat - znacznie poprawił się cały zakres, szczególnie dół. Wiem doskonale, że H22 z tego nie stworzę, jednak troche pomodzę, nic nie poradzę taki plan.

Kolego Kubasfn to by załatwiało sprawę, czy taki hydroshield nie zmniejsza ilości powietrza do silnika, co to za materiał?
Co ile W CAI myje się fiitr stożkowy, mocno się brudzi, najbardziej mnie martwi to zdejmowanie zderzaka przy montażu CAI, później ciężko będzie idealnie spasować ten element.

Pozdrawiam

Brylant1
27-11-13, 22:08
Wydech 2.25 w d14 poprawil dol, cos nie chce mi sie wierzyc.

Extreme gamer
27-11-13, 22:13
Wydech 2.25 w d14 poprawil dol, cos nie chce mi sie wierzyc.

Stuprocentowo, odmulił auto, sprawdzone własnym doświadczeniem.

kubasfn
27-11-13, 23:50
To jest taki dziwny materiał taki jakby pseudo ortalion ale dobrze przepuszcza powietrze , kwestia jak naprawdę chroni w Polskich warunkach ja tam temu nie ufam za bardzo zwłaszcza że zrobiłem test z kranem i średnio się sprawdził dlatego będę próbował z Aemem.
Nie wiem jak u Ciebie ale w moim 6g bardzo łatwo się to zdejmuję nie trzeba ściągać zderzaka wystarczy odkręcić trochę nadkola 10 min roboty :)
Z brudzeniem to też mi ciężko stwierdzić bo mój był naprawdę czysty i teraz nie wiem czy to przez ten hydroshield czy poprzedni właściciel czyścił go jakoś w miarę nie dawno. Ale właśnie go wyjąłem dzisiaj i umyłem specjalnym płynem k&n bo auto chwilowo odpoczywa od jazdy :)

Poll
28-11-13, 21:41
Może sam CAI nie pomoże zbyt wiele, ale na pewno pomoże odgrodzenie dolotu od komory, bo jak się dobrze silnik nagrzeje to odczuwalnie czuć muła przez to.

MichałCK
29-11-13, 12:36
Ja osobiście do D14 nie bawił bym się w żadne CAI bo to jest średni pomysł i wiąże ze sobą koszta które później ciężko gdzieś odczuć, co z tego że dźwięk silnika staje się przyjemniejszy i trochę lepiej się zbiera od dołu; do tego hydroshield, wymiany filtra czy też jego nasączanie=bezsensowne koszta. Chyba że ktoś chce wsadzić w D14 kupe kasy na mody silnika i całej reszty to już inna sprawa. Miałem D14A8 i wiem o czym mówię.
Osobiście sądze że lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest dolot ze zderzaka do seryjnej puchy z filtrem co jest dużo tańszym rozwiązaniem a również skutecznym.
A koszta całej operacji nie przekroczyły 50zł (domowej roboty airduct z żywicy i maty+spiro rura) W tym nie martwie się i nie siwieje od myśli czy silnik je ciepłe powietrze z komory czy też nie, czy też nie wypije wody.
Śmigam już tak ponad 3 miesiące i nie mam najmniejszych problemów, nawet w tą pluchę z wody i błota, chyba że bym miał pakować się w ogromną kałużę lub ktoś by mi wlał wiadro wody w Airduct to wtedy bym się zaczął martwić

kuster
29-11-13, 15:16
Juz lepiej zrobić dolot zimnego powietrza ze zderzaka do OEM puszki (w puszce odpowiedni filtr) i zamiast tej rury gumowej dać aluminiowa i będzie dobrze;)

Krychu
29-11-13, 15:34
D14 z wydechem 2,25" :D Masz fantazję, taki układ się robi pod soft turbo, a co do poprawy dołu to widocznie efekt placebo działa, głośniej = lepiej jedzie ;)

Extreme gamer
30-11-13, 01:07
D14 z wydechem 2,25" :D Masz fantazję, taki układ się robi pod soft turbo, a co do poprawy dołu to widocznie efekt placebo działa, głośniej = lepiej jedzie ;)

A skąd Kolego wiesz, że nie myślę o turbo;p , na początek chyba skończy się na czymś takim: http://allegro.pl/parowa-jdm-civic-del-sol-itr-uklad-dolotowy-carbon-i3679904829.html

Zwiększenie średnicy dolotu, większa ilość powietrza do mieszanki, a dodatkowo duża prędkość spalin w układzie wydechowym powinno zrobić swoje..ktoś ma jakiś schemat odgrodzenia filtra od komory silnika, chociaż poglądowy?

marcin_v
30-11-13, 06:36
też miałem CAI i i odradzam, chyba że masz zamiar jeździć w słoneczne dni po czyściutkich jezdniach ;). ja dolotem spieprzyłem sobie silnik, sam syf się dostał i zaczął palić na trzy gary, o braniu oleju już nic nie wspomnę. skończyło się wymianą silnika. a jeżeli chodzi o poprawienie dołu, to u mnie dało to założenie kolektora 4-2-1.

Extreme gamer
01-12-13, 00:19
też miałem CAI i i odradzam, chyba że masz zamiar jeździć w słoneczne dni po czyściutkich jezdniach ;). ja dolotem spieprzyłem sobie silnik, sam syf się dostał i zaczął palić na trzy gary, o braniu oleju już nic nie wspomnę. skończyło się wymianą silnika. a jeżeli chodzi o poprawienie dołu, to u mnie dało to założenie kolektora 4-2-1.

Dzięki za radę, podpowie/opisze ktoś jak oddzielić filtr od komory silnika, z czego wykonać ścianki do "komory filtra" - jak to połączyć w całość(na opaski zaciskowe?), na co zwracać uwagę podczas montażu..

marcin_v
01-12-13, 15:43
żeby nie było niejasne, ja zakładałem dolot CAI z filtrem w zderzaku, dlatego taki syf się zasysał. nie wiem jak jest, gdy masz pod maską. a co do sposobu odseparowania filtra, to różne patenty zapewne są, ja niestety ich nie stosowałem, ale poszukaj na forum bo zapewne nie jedno zdjęcie znajdziesz albo googlarka się kłania i wyszukiwanie grafiki ;).

Krychu
01-12-13, 15:48
Jak ktoś robi CAI z filtrem umiejscowionym za zderzakiem bez hydroshield to niech później nie narzeka iż mu wody i syfu zaciągnęło do silnika :)

MichałCK
01-12-13, 15:57
A skąd Kolego wiesz, że nie myślę o turbo;p , na początek chyba skończy się na czymś takim: http://allegro.pl/parowa-jdm-civic-del-sol-itr-uklad-dolotowy-carbon-i3679904829.html

Zwiększenie średnicy dolotu, większa ilość powietrza do mieszanki, a dodatkowo duża prędkość spalin w układzie wydechowym powinno zrobić swoje..ktoś ma jakiś schemat odgrodzenia filtra od komory silnika, chociaż poglądowy?

Nie szkoda Ci prawie 900zł na dolot? Skoro to i tak wiele nie da, a portfel sporo chudszy. Posłuchaj kolego opinii kilku osób i zrób dolot do OEM puszki z filtrem i będzie git. Jak chcesz by Ci faktycznie więcej powietrza zasysał to musisz wstawić większą przepustnicę.
CAI jest dobrym rozwiązaniem na tor, lecz do jazdy na co dzień Pewnie zarzyga Ci silnik i będzie smutna buzia.

marcin_v
01-12-13, 16:46
Jak ktoś robi CAI z filtrem umiejscowionym za zderzakiem bez hydroshield to niech później nie narzeka iż mu wody i syfu zaciągnęło do silnika :)

...ale nikt nie narzeka, to była tylko lekcja na przyszłość, która trochę kosztowała ;). teraz bym to zrobił inaczej :D

Extreme gamer
02-12-13, 23:40
Ktoś może przypadkowo mierzył na hamowni autko po modzie typu CAI, czy rzeczywiście dolot może spowodować wzrost o ok. 6,5km, tak jak w opisie tego karbonowego dolotu z powyższej aukcji?

Wlodek
06-12-13, 16:14
Nie napewno niezwiększy mocy :D

ats6
06-12-13, 17:00
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI

Z początku to chciałem ale po tym filmiku zdecydowałem się nie tykać OEMowego dolotu. Fak dat szit. Ale jeśli komuś nie szkoda pieniążków to z pewnością ładnie to wygląda hehe

IWAN
06-12-13, 17:21
zamiast cai zainwestuj w dobrego ssaka lepiej na tym wyjdziesz ;)
jesli nie bedziesz montowal turbo to 2,25 za szeroko

Extreme gamer
06-12-13, 21:21
zamiast cai zainwestuj w dobrego ssaka lepiej na tym wyjdziesz ;)
jesli nie bedziesz montowal turbo to 2,25 za szeroko

Kolego z tym wydechem to był strzał w 10, ostatnio sam byłem zdzwiony jak męczył się ze mną accord VII gen. 2,0 benz żeby mnie wyprzedzić, zdrowy silnik i wydech to podstawa;P

Gdzie szukać takiego kolektora ssącego (od vteca 1,5 E?) i na co zwracać uwagę, tak żeby wszystko grało z resztą silnika?

wiesko1261
22-12-13, 10:48
Jak ktoś robi CAI z filtrem umiejscowionym za zderzakiem bez hydroshield to niech później nie narzeka iż mu wody i syfu zaciągnęło do silnika :)

ja mam prawie 3 rok (2razy do roku wymyję wkładkę) i nie narzekam a zdarzało się przejechać
przez kałuże (mijanie się na wąskiej drodze)
i koszta niewielkie
wałek Y7 na seryjnej głowicy d14a4 dolot ze zderzaka owinięte bandarżem ,
(stare czasy) :)

http://images43.fotosik.pl/1819/db129129d33a2882gen.jpg



Gdzie szukać takiego kolektora ssącego (od vteca 1,5 E?) i na co zwracać uwagę, tak żeby wszystko grało z resztą silnika?

na allegro są około 70-80 zł. tylko egr zaślepiasz szukaj do D15Z6-Z8

Extreme gamer
26-12-13, 03:57
ja mam prawie 3 rok (2razy do roku wymyję wkładkę) i nie narzekam a zdarzało się przejechać
przez kałuże (mijanie się na wąskiej drodze)
i koszta niewielkie
wałek Y7 na seryjnej głowicy d14a4 dolot ze zderzaka owinięte bandarżem ,
(stare czasy) :)



na allegro są około 70-80 zł. tylko egr zaślepiasz szukaj do D15Z6-Z8

Kolego dzięki za poradę, mógłbyś wkleić jakiegoś linka dot. kolektora dolotowego, który byś polecał do D14A4..(4 km to nie mało po zmianie samego kolektora).

wiesko1261
26-12-13, 08:48
http://allegro.pl/honda-civic-vi-1-5-16v-kolektor-ssacy-i3747121463.html