Zobacz pełną wersję : Teleskopy maski
Siema - czy występowały teleskopy do maski lub czy idzie dobrać jakieś "uniwersalne" ? Chętnie nabędę taki gadżet gdyż drut do maski jakoś dziwnie wygląda w aucie pokroju UFO...
Jakieś chińczyki są na ebayu, ale czy pasują i działają to nie wiem, sam chcę coś takiego założyć
http://www.ebay.pl/itm/Honda-Civic-FN-FA-FD-06-Gas-Bonnet-Hood-Damper-Support-Lifter-Strut-Shock-/300943727378?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4611a4db12&_uhb=1
Patrząc po montazu widac, że jest to zestaw typu "uniwersalnego" i mocowanie jest równie uniwersalne, jak na moje absolutnie nie warte tej ceny bo u nas można ogarnąć teleskopy, a mocowania na płaskowikach samemu ogarnąc i stąd pytanie czy ktoś coś takiego ogarniał tudzież dobrał z czegoś co pasuje jak fabrycznie...
Podpinam się pod temat bo tez bym chciał coś takiego pod maskę. O ile pamiętam Gosia (gosieklbn) chyba montowała teleskopy pod maskę ale ona ma sedana...
civicstart
26-11-13, 10:41
A czy maski nie powinno się puszczać z jakiś 15 - 20 cm aby ją zatrzasnąć ? Po zamontowaniu siłowników trzeba będzie ją dociskać
do zamka. Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie, że jakiś mechanik zamiast upuścić maskę, docisnął ją do zamka i spowodował
małe wgniecenie.
pzdr
Paluch_tcw
26-11-13, 13:26
Siłownik przestaje trzymać przy zamykaniu maski więc bez problemu będzie można ją upuścić. Maski które mają oryginalnie siłowniki przy zamykaniu nie wrócą na nich do góry właśnie po to żeby można było zatrzaskiwać.
To tak jak z klapą - gdyby trzymały do końca to by odbijały :)
civicstart
26-11-13, 16:35
Wiem, nie chodziło mi, że maska wróci z najniższego położenia, tylko, że siła z jaką będzie opadała z siłownikami
będzie zbyt mała aby zatrzasnąć się samodzielnie. To tak samo jak obecnie, bez siłowników, jak ją puszczam z
~10 centymetrów to się nie zatrzaskuje, ale jak z większej wysokości (~20 cm) to jest O.K. Ale może faktycznie
to niefabryczne rozwiązanie domykania będzie działało...
pzdr
Co do kwestii domykania maski. Masz tam regulowane gumowe podpórki pod maską które usztywniają ją po załapaniu zatrzasku. Jeśli Ci się nie domyka z 10cm to wkręć je głębie i już będzie. Podobnie z siłownikami. Wkręcisz je głębiej więc nie będą tak odpychać i wystarczy mniejsza siła żeby domknąć maskę nawet gdyby siłownik powodował jakieś dodatkowe opory.
Zrobię mały odkop :)
Moze by ktoś wykombinował taki zestaw?
Wiem, ze są gotowe, ale sama cena nie jest jakoś specjalnie atrakcyjna - ok 200 zł (siłowniki pewnie moznaby dobrać za 50-60 zł), a jak się doliczy 80 zł wysyłki to już tymbardziej słabo.
http://www.ebay.com/itm/Bonnet-Hood-Lift-Gas-Strut-Shock-Damper-Kit-Fit-Honda-Civic-FN-FA-FD-06-/310445673250
http://www.ebay.com/itm/SUSTEC-Front-Hood-Bonnet-Gas-Strut-Damper-Kit-HONDA-Civic-FD-FK-FN-Sedan-06-11-/151679783880
Może ktoś mógłby rozkminić takie blaszki do zrobienia w Polsce? Zbyt pewnie by był :) wg tych ebayowych aukcji pasują i do sedana i do 3/5D, możliwe, ze i do Coupe.
Ja również na coś takiego bym się pisał. Może jest ktoś na forum kto ogarnął by jakiś zakup grupowy :)
Ja również na coś takiego bym się pisał. Może jest ktoś na forum kto ogarnął by jakiś zakup grupowy :)
Wpierw ktoś musi się podjąć wykonania mocowań i dobrania siłowników.
Oglądałem na ebay'u sprzedawane komplety i te mocowania teleskopów nie są jakieś skomplikowane. Na rynku nie znalazłem nic co by je choć trochę przypominało i dało się przerobić. Ale może ktoś ma większą wiedzę na ten temat.
Temat też mi się podoba, i można by iść w kierunku obniżki kosztów montując coś takiego z Allegro (http://allegro.pl/sworzen-kulowy-do-mocowania-silownikow-gazowych-i5668138480.html):
http://images69.fotosik.pl/651/591b14ddf476b033gen.jpg
Taki sworzeń można by przykręcić do kątowników zamocowanych z jednej strony do mocowania klapy a z drugiej do jakiegoś wzmocnienia w komorze silnika, dokładnie jak na aukcjach pokazanych przez Filipa:
http://i.ebayimg.com/images/g/FXoAAOSwgkRVTs7z/s-l1600.jpg
W końcu to tylko kawałki grubej powyginanej blachy:
http://i.ebayimg.com/images/g/zWkAAOSwqu9VTs7l/s-l1600.jpg
Największym problemem było by znalezienie mocnego punktu mocowania w komorze silnika, bo boję się że przykręcenie do samej blachy było by za słabe i po jakimś czasie z dziurki zrobiło by się dziursko.
Sam dobór siłowników można by zrobić na podstawie rozstawu sworzni. Zostanie tylko kwestia odpowiedniej siły ale z tym można pokombinować, zapytać sprzedawcy :) albo próbować policzyć na postawie stronki:
http://www.autoakcesoria.com.pl/pl/poradniki/72.html
TUTAJ (http://www.ebay.co.uk/itm/Bonnet-Hood-Lift-Gas-Strut-Shock-Support-Damper-Kit-Fit-Honda-Civic-FN-FA-FD-06-/360979190428) też widać jak taki zestaw jest zamontowany w innym aucie w trochę inny sposób:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjQwWDQ4MA==/z/0lMAAOSw6BtVTtd6/$_12.JPG http://i.ebayimg.com/00/s/MzkzWDU4Nw==/z/J5cAAOSwstxVTtd9/$_12.JPG
Ja również na coś takiego bym się pisał. Może jest ktoś na forum kto ogarnął by jakiś zakup grupowy :)
Z grupowcem moglby byc ten problem, ze przy wiekszej ilosci towaru zaoszczedzimy na jednostkowym koszcie przesylki, ale mozemy wpasc w clo i VAT :)
Poza tym dochodzi koszt przesylki w kraju. Trzebaby jakis sooolidny upust dostac, zeby to mialo sens.
Udało mi się zrobić taki mechanizm z jednego siłownika.
Otwieranie działa rewelacyjnie. Nie trzeba prawie wcale siły i po lekkim podniesieniu sama powolutku idzie do góry.
Testowałem nalewanie płynu do spryskiwaczy i bez problemu jest dostęp do wlewu, tak samo jak do lamp, gdyby trzeba było wymienić żarówki.
Niestety są problemy przy zamykaniu. Klapa jest wiotka, zrobiona z cienkiej blachy bez wzmocnień i po stronie siłownika wygina się w miejscu jego połączenia z "zawiasem". Do tego po całkowitym zamknięciu, pokrywa od strony siłownika odstaje o ok 0,5cm ponad karoserię, więc musiałem to zdemontować.
Jak widać na filmie niżej, klapa po puszczeniu jej w dół sama się nie zamyka, tylko trzeba ją dopchnąć.
Chodzi mi teraz po głowie, żeby albo zrobić podnoszenie na dwóch słabszych siłownikach, albo jakoś usztywnić klapę.
Tak to mniej więcej działało:
https://www.youtube.com/watch?v=hj29YcWRvn0&feature=youtu.be
PS.
Gdyby ktoś też miał w tym temacie jakieś doświadczenia to chętnie poczytam :)
Piękna sprawa. Aczkolwiek pokusiłbym się o słabszy siłownik. Siłownik ma służyć do tego aby po podniesieniu pokrywy silnika, utrzymywać maskę w górze. Więc nie trzeba jej popychać do góry (wzoruję się na masce na hydraulice z peugota 406). Samo zamknięcie maski to jej puszczenie tak by sama opadała. Nie powinno się jje dopychać.
Ogólnie- miazga pomysł. Ale kolego Trafo. Sugeruję słabszy siłownik o ok 30-40N i będzie idealnie :)
Z siłownikami problem jest taki, że w tym rozmiarze ne znalazłem słabszych. Mógłbym próbować założyć słabsze tyle że krótsze, ale trzeba by było wiercić w karoserii. W tej chwili nie mam żadnych dziur bo wszystko jest przykręcone do fabrycznych otworów.
A z domykaniem klapy to się zastanawiam czy nie mam czasem rozregulowanego zamka, bo nawet bez siłowników żeby się zamknęła to trzeba ją puścić z dużej wysokości, albo też dobić ręką.
A z domykaniem klapy to się zastanawiam czy nie mam czasem rozregulowanego zamka, bo nawet bez siłowników żeby się zamknęła to trzeba ją puścić z dużej wysokości, albo też dobić ręką.
To normalne. Ja maskę tak zamykam w każdym samochodzie, że ją puszczam tak 10-15cm nad silnikiem. W Pugu pamiętam, że do otworzenia maski, siłowniki bardziej pomagały ją podnieść niż samoczynnie podnosiły.
Kurczę...może kup na alledrogo używany siłownik w tym rozmiarze? Powinien być słabszy niż ten nowy :)
Pomyślę nad tym siłownikiem, to chyba dobry pomysł :)
Moja maska nie domyka się z 10-15cm tylko z min. 50 i jak nie przywali to się nie domknie. Chyba będę jednak musiał przyglądnąć się zamkowi.
Pozwólcie że odkopię, próbował ktoś coś jeszcze w tej kwestii montażu teleskopów w UFO???
TRAFO mial chyba najciekawszy pomysl na montaz silownikow, jak i efekt calej pracy.
Widziałem pare razy na zywo tu w UK na zlotach jak goscie mieli zamontowane takie gadzety i powiem szczerze ze robi to wrazenie.
Jestem chętny w razie czego na jakiegos grupowca w tym temacie.
http://s32.postimg.org/s0yi361ol/teleskop.jpg (http://postimage.org/)
upload a gif (http://postimage.org/)
http://www.rhdjapan.com/maroya-silver-carbon-bonnet-damper-fn2-cl7-rn8.html
http://www.rhdjapan.com/maroya-black-bonnet-damper-fn2-cl7-rn8.html
http://www.rhdjapan.com/maroya-black-carbon-bonnet-damper-fn2-cl7-rn8.html
Dedykowane do:
- Civic Type-R FN2
- Accord CL7
- Stream RN8
W ostatnim linku widać też elementy montażowe.
Cena jak na Polskie realia odstrasza...
koło 700PLN to jakaś abstrakcja, myślę że dałoby się to zrobić za 1/7 a nawet 1/14 tej ceny bez problemu
Przydało by się wiedzieć jaką siłę mają te siłowniki i jest tylko jeden czy para. Co do mechaniki to trzeba by tylko plastiki ściągnąć i przyglądnąć się do czego można te blachy przykręcić. Myślę że nie powinno być problemu. Co do kosztów to na moje oko 100zł to max, licząc 2 siłowniki po ok. 35zł/szt. i samodzielne wykonanie mocowań z płaskowników z Castoramy :)
do czego można te blachy przykręcić
http://www.civinfo.com/forum/how/124513-%5Bhow-%5Dinstalling-bonnet-struts.html
Przydało by się wiedzieć jaką siłę mają te siłowniki i jest tylko jeden czy para
http://s32.postimg.org/e86txms05/null_10.png (http://postimage.org/)
free photo hosting (http://postimage.org/)
para
Winni chyba ma takie zamontowane
W taki sam sposób jak na civinfo miałem u siebie, ale wyginało mi maskę. Być może to co pokazałeś na zdjęciach wyżej nie deformuje blach i właśnie o ten sposób mocowania mi chodziło. U siebie miałem jeden siłownik o sile 190N bo słabszych o tym rozmiarze nie było. Ciekawe co zamontowali u siebie?
Jeżeli zastosować by krótkie siłowniki jak na zdjęciach wyżej to siła powinna być większa.
Znalazłem na Allegro coś takiego
http://allegro.pl/volvo-s60-v70-s80-xc70-zawiasy-maski-przod-zawias-i6211705238.html
Niestety nie mam możliwości żeby porównać rozmiar (masę) klapy do naszych aut, ale może dało by się zaadoptować taki rozwiązanie.
Niestety nie mam możliwości żeby porównać rozmiar (masę) klapy do naszych aut, ale może dało by się zaadoptować taki rozwiązanie.
oooo no ciekawe te siłowniki z volvo. Tym bardziej że już mocowania są więc kwestia ich ewentualnej przeróbki.
Ja znalazlem Panowie cos takiego na Jebayu...
http://www.ebay.co.uk/itm/Bonnet-Hood-Lift-Gas-Strut-Shock-Support-Damper-Kit-Fit-Honda-Civic-FN-FA-FD-06-/360979190428?hash=item540c09529c:g:y2gAAOSwPgxVTtd s
Mysle ze cena w miare przystepna...
poszedłem za tropem kolegi TRAFO wszystko identycznie jak u niego tyle ze ja wziąłem uzywane siłowniki od "swift - a" działa bez problemowo maska nie odstaje , lekko sie zamyka
Podaj z łaski swojej jakieś parametry tych siłowników; długość, skok, siłę. Klapa sama idzie go góry czy trzeba ją podnieść do końca?
Wrzuć jakąś fotkę...
a wiec długość siłownika otwarty 63 cm zamknięty 38 , klapa tak mniej więcej od polowy jej otwarcia unosi sie sama i najważniejsze nie odstaje i sie nie zamyka , zeby ją zamknąć puszczam ją z około 20 cm i tyle
nalepka na siłowniku
http://images77.fotosik.pl/663/1174f9cc38297924gen.jpg
a wygląda to tak
http://images78.fotosik.pl/662/d34c11b687610fa0gen.jpg
http://images76.fotosik.pl/663/23e2bc47a2701cd4.jpg
No i pięknie :)
Dzięki za fotki :)
Podziękował, ale jeszcze pomarudzę :)
Możesz powiedzieć co jest napisane na tej naklejce nad tym co pokazałeś? to jest tylko informacja o gazie pod ciśnieniem, a numery i inne dane są wyżej.
Chyba że potrafisz powiedzieć od której są wersji/rocznika tego Swifta?
Podziękował, ale jeszcze pomarudzę :)
Możesz powiedzieć co jest napisane na tej naklejce nad tym co pokazałeś? to jest tylko informacja o gazie pod ciśnieniem, a numery i inne dane są wyżej.
Chyba że potrafisz powiedzieć od której są wersji/rocznika tego Swifta?
wyżej na tym co jest po angielsku są jakies napisy ale po japońsku same takie "domki " żadnych nr. tam nie ma ,
niestety od której wersji nie mam pojęcia , brałem to ze szrotu i akurat trafiłem od Swifta
Chyba że potrafisz powiedzieć od której są wersji/rocznika tego Swifta?
Trafo zobacz te:
http://allegro.pl/teleskopy-silowniki-klapy-suzuki-swift-ii-hb-l-p-i5225252406.html
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk4-96-00-teleskopy-klapy-tyl-hb-i5040684934.html
Trafo zobacz te:
http://allegro.pl/teleskopy-silowniki-klapy-suzuki-swift-ii-hb-l-p-i5225252406.html
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk4-96-00-teleskopy-klapy-tyl-hb-i5040684934.html
to będą te miałem takie same górne mocowanie
Z tego co się przyglądnąłem, to nie pasują tylko te od nowych aut bo są za silne:
http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapy-bagaznika-suzuki-swift-iv-i5400332059.html
Wszystkie starsze powinny być dobre. A nawet im starsze tym lepsze :)
Już sobie zamówiłem, to jak dojdą to się pochwalę co z tego wyszło.
mój siłownik wygląda tak , na gotowo do montażu :
http://images77.fotosik.pl/667/dbbade8041379102gen.jpg
http://images75.fotosik.pl/667/6549e8cc77024592.jpg
http://images77.fotosik.pl/667/1f59e97f85df357f.jpg
Widze temat ktory mnie interesuje w koncu sie obudzil :D
A Jacek9965 mocowania, uchwyty do teleskopu sam dorabiałeś czy to jest seria od tego teleskopu ??
Jesli to wszystko bedzie dzialac jak należy to tez sobie zakupie, dzieki wielkie za inf. i zdjecia pogladowe.
Z górnego mocowania część uciąłem , a z dolnego dorabiałem sam
Dzieki za inf. bede sobie chyba taki zamawiał, tylko za miesiąc do Polski lece wiec dopiero w tedy.
Dziś doszły używki od Swifta i oczywiście spróbowałem założyć.
Klapa idzie inaczej, to znaczy trzeba ją podnieść przynajmniej do poziomu żeby dalej szła sama więc ewidentnie są słabsze.
Niestety ale klapa po zamknięciu dalej podnosi się przy zawiasie o pół centymetra nad błotnik więc to rozwiązanie u mnie odpada.
Nie wiem dlaczego tak jest, może dlatego że była ruszona wcześniej przez mocniejszy siłownik...
Jak będę miał czas to spróbuję jeszcze zamontować je odwrotnie, to znaczy dół przy zawiasie a na góra gdzieś w połowie klapy.
Hmmmm nie mam pojęcia czemu tak jest u Ciebie ... u mnie nic nie odstaje , ale zrobię fotke na zamkniętej klapie u siebie i pokarze ...
http://images76.fotosik.pl/689/47d467a8f25a6a13gen.jpg
http://images78.fotosik.pl/688/cf50c796426132fbgen.jpg
u mnie wygląda to tak
Faktycznie jest na zero. Ciekawe skąd się to bierze że w jednym jest tak a w innym inaczej. Żadnej przygodny blacharskiej nie miałem...
Może jeszcze ktoś się skusi na takie siłowniki to byśmy zobaczyli.
Przyglądnąłem masce, zrobiłem wstępne przymiarki i spróbuję zmienić ustawienie i założyć po drugiej stronie i może wtedy będzie działać jak powinno.
TypowyHondziarz
25-06-16, 19:00
I jak, panie TRAFO? Po zamontowaniu odwrotnie jaki jest efekt? :)
Na razie nic nie zrobiłem bo mam na głowie inne rzeczy. Jak zrobię to dam znać.
mam dla porównania następnego Civic-a z zamontowanym siłownikiem , koledze spodobał sie pomysł z siłownikiem w civie a ze ja miałem jeszcze jeden w sumie na zbyciu wiec jest juz zamontowany , dodam tylko ze maska w kolegi aucie tak jak i w moim nie odstaje oto kilka fotek :
http://images78.fotosik.pl/745/61e8b523c8a3b08d.jpg
http://images75.fotosik.pl/743/c6e6fb07f5d3715e.jpg
http://images77.fotosik.pl/744/a92cfca1701e8bebgen.jpg
http://images77.fotosik.pl/744/4aa376f701b3a6cd.jpg
Jeden siłownik wystarczy w szczególności aby aby mógł otrzymać podniesiona maskę ??
Jeden siłownik wystarczy w szczególności aby aby mógł otrzymać podniesiona maskę ??
tak spokojnie wystarczy
W koncu musze sie pochwalić i ja moim nowym nabytkiem, trzeba przyznać ze takie małe a cieszy. Teleskopy od Suzuki Swifta to szczal w dziesiatke. Nic nie odstaje po zamknięciu maski jak i podnosi sie bez problemu. Troche elastyczna zrobila sie na zawiasach gdzie zamontowany jest teleskop. Ale jesli nikt nie bedzie tego ciagnal na sile czy tez bujał tym na boki, to mysle ze teleskop spelni swoja role w 100%
Pare pogladowych fotek ;)
http://images76.fotosik.pl/825/042fee636f63a70dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/042fee636f63a70d)
http://images78.fotosik.pl/825/6defb3568ac2cbd3med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/6defb3568ac2cbd3)
http://images77.fotosik.pl/825/f61a0d71d77dcf77med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f61a0d71d77dcf77)
Wygląda super! tylko teraz Panowie pytanie, czy montował to ktoś w dieslu??? U nas jest nieco ciaśniej pod maską stąd kwestia czy nic nie będzie kolidować?
Ja założyłem do diesla. Wszystko idealnie pasuje.
Podoba mi sie ☺
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
U mnie siadło tak, muszę jeszcze poprawić dolne mocowanie bo blachę dałem za cienką :)
http://images82.fotosik.pl/61/42ddaf3112254816med.jpg (http://images82.fotosik.pl/61/42ddaf3112254816.jpg)
Jakby ktoś szukał używki to brałem od nich i mają jeszcze jedną sztukę :)
http://allegro.pl/suzuki-swift-silownik-klapy-teleskop-96-03-krakow-i6517945314.html
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmQcTtVyclmNjlspgIMablOxi7oo1Hq p_0KISEpth4fskczanw
jest nastepny Civic z siłownikiem poza dolnym mocowanie wszystko ok. ?? maska nie odstaje ??
nic nie odstaje, ale trzeba mocno trzasnąć żeby się domknęła :)
Również zakupiłem siłowniki od swifta i mam ten sam problem co kolega Trafo. Jutro jeszcze coś pokombinuje. Blaszki wyginacie na oko czy macie jakiś schemacik??
ja blaszki wyginałem na oko
Również zakupiłem siłowniki od swifta i mam ten sam problem co kolega Trafo. Jutro jeszcze coś pokombinuje. Blaszki wyginacie na oko czy macie jakiś schemacik??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.